مجله جامعهمجله کسب و کار

سرمایه در گردش کارتن سازی چقدر است؟

سود و درآمد کارتن سازی و جعبه سازی

در این مقاله سعی شده است که سود و در آمد کارتن سازی و جعبه سازی را بررسی کنیم و همچنین در مورد دستگاه کارتن سازی اتومات و یا همان دستگاه اتوماتیک کارتن سازی می پردازیم. همه ی ما به هنگام شروع و آغاز حرفه و صنعتی بررسی می نمایم که آن کار سود و در آمد اش چقدر است ، سپس با بررسی دقیق و کامل در این زمینه آن فعالیت را آغاز می کنیم.

شرکت فاطر با داشتن مهندس خبره و مشاوره متخصص در این زمینه شما را در راه اندازی کارگاه کارتن سازی راهنمایی می نماید. همچنین انواع دستگاه کارتن سازی در شرکت فاطر تولید و به فروش می رسد که می توانید شما عزیزان صفر تا صد کارگاره کارتن سازی خود را همکاری ما راه اندازی نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و مشاوره تخصص در زمینه سود و درآمد کارخانه کارتن سازی و جعبه سازی و انواع دستگاه کارتن سازی و نحوه خرید با کارشناس ما در ارتباط باشید.

هزینه راه اندازی کارخانه کارتن سازی

برای شروع سازی وجعبه سازی وراه اندازی خط تولید وتولید انواع کارتن لمینتی :
دستگاه های یک خط تولید کامل سازی وجعبه سازی شامل:
1 _ دستگاه خط کش برش
2 _ دستگاه چاپ
3 _ دستگاه چاک زن
4 _ دستگاه دایکات پینگ پنگی
5 _ دستگاه لمینت
6 _ دستگاه تسمه کش

اول ما2 نوع داریم:1_کارتن چاپی 2_کارتن لمینتی(جعبه)

برای تولید چاپی وکارگاهی که فقط کارتن چاپ دار بتوان تولید کرد به دستگاه برش دستگاه چاپ تک رنگ، چاک زن و دستگاه تسمه کش نیاز داریم.
اگر تیراژ و سفارش ما از 5000 تا کمتر باشد و چاپ تک رنگ یا2رنگ باشد از دستگاه چاپ زنجیری تک رنگ میشود به راحتی استفاده کرد

فقط زمانی که 2رنگ باشد باید 2بار از دستگاه چاپ،  عبور کند یعنی اول را تک رنگ میزنیم.

و برای زدن رنگ دوم سیلندر لاستیک و مخزن رنگ را با آب تمیز کرده و سپس رنگ دوم را شروع به تولید میکنیم.

ولی اگر سفارش بیش از 10هزارتا باشد از دستگاه چاپ فلکسو تک رنگ یا2رنگ باید استفاده کرد، اما برای شروع کارتن سازی و سفارش کم مثلا زیر 6000 تا کارتن در روز از دستگاه چاپ تک رنگ زنجیری باید استفاده کرد.

لازم به ذکر است در تولید اگر سفارش بیش از 10000تا  شد از لبچسب نیز میتوان استفاده کرد که بهتر از خرید دستگاه چاپ فلکسو است برای اینکه خط تولید کاملتر میشود.

لازم به ذکر است دستگاه منگنه فقط زمانی استفاده میشود که کارتن ما نیاز به منگنه خوردن داشته باشد و برای شروع اصلا لازم نیست دستگاه منگنه خریداری کنیم.

اگر سفارش کارتن منگنه دار گرفتید در هرجای ایران که باشید طی 24 ساعت دستگاه به کارگاه شما ارسال و نصب میشود. میتوانید به جای دستگاه منگنه 2عدد دستگاه تسمه کش نیمه اتومات خرید کرد که بسیار کارایی دارد.

برای تولید کارتن لمینتی به دستگاه خط کش برش و دستگاه دایکات پینگ پنگی و دستگاه لمینت و دستگاه تسمه کش نیاز میباشد.

که همین دستگاه ها توان تولید در 8ساعت الی 10 ساعت میتوان تقریبا 7000 الی 8000 تا کارتن و جعبه تولید کرد البته توان تولید دستگاه ها به نوع کارتن و ابعاد کارتن بستگی دارد.

مثلا جعبه پیتزا حدودا12 هزار الی 15هزارتا میشود تولید کرد اما کارتن یخچال نهایت 3000تا تولید کرد.

البته در کارتن لمینتی سفارش زیاد شود میتوان دستگاه لمینت اضافه کرد و یا دستگاه لبچسب اضافه کرد.

راه اندازی خط تولید کارتن سازی

اینجا سوال میشود چرا دستگاه دایکات پینگ پنگی را انتخاب کرده اید؟ 4دلیل مشخص برای پاسخ به این سوال وجود دارد که عبارت است از

1 دستگاه دایکات فکی خطرناکترین دستگاه در کارتن سازی میباشد و حتما نیاز به اپراتور حرفه ای دارد

2 قیمت دستگاه دایکات فکی بسیار بالاست(حدودا 250 میلیون تومان سایز 120 میباشد)

3 هزینه قالب دایکات روتاری بسیار بالاست و از نظر کیفیت ضعیف است و خطا دارد.

4 کارکردن با دستگاه دایکات پینگ پنگی بسیار ساده است و سرعت و دقت خوبی دارد.

دیگر اطلاعات دستگاه دایکات پینگ پنگی را در صفحه اصلی قسمت اطلاعات دستگاه دایکات پینگ پنگی مشاهده میکنید.

اطلاعات دستگاه لمینت را هم در صفحه اصلی قسمت اطلاعات لمینت دستی و اتومات میتوانید مطالعه کنید

یک خط تولید کارتن شامل دستگاه برش چاپ وچاک زن دایکات همراه با نصب وراه اندازی و آموزش وقیمت دستگاه تولید کارتن.

(جهت دریافت لیست قیمت دستگاه ها یا تماس بگیرید یا از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید)

راه اندازی خط تولید کارتن سازی

اگر قصد راه اندازی کارگاه کارتن سازی دارید حتما 6دستگاه اولیه را تهیه کنید.

1_دستگاه برش

2_دستگاه چاپ

3_دستگاه چاک زن

4_دستگاه دایکات

5_دستگاه لمینت

6_دستگاه تسمه کش  که توان تولید انواع کارتن و جعبه را داشته باشید.

و برای اینکه بتوانید در این بازار رقابت و فعالیت کنید باید قادر به تولید همه نوع کارتن و جعبه باشید.

که شما با این 6دستگاه از جعبه پیتزا تا کارتن یخچال میتوانید تولید کنید و انواع کارتن لمینتی و امسال کارتن خرما کارتن گردو کارتن کشمش و جعبه های لمینتی لوازم برقی میتوانید تولید کنید.

در صفحه اصلی سایت قسمت روش تولید و دستگاه های لازم جهت تولید کارتن دقیق نوشته ایم که چه نوع کارتن هایی میتوان تولید کرد.

مساحت کارگاه کارتن سازی برای شروع 200 متر باشد کافی است اگر بیشتر بود خیلی عالی چون در آینده که سفارش کارتن زیاد شود نیاز به جابجایی نیست ارتفاع سقف کارگاه حتما بیشتر از 3الی4 متر باشد درب ورودی حتما به اندازه ای باشد .

که خاور بتواند عبور کند مساحت کارگاه کارتن سازی 150 متر هم باشد جوابگو است البته خود زیر بنا یعنی خود سوله حداقل 150 متر باید باشد.

برق کارگاه کارتن سازی حتما 3فاز باشد حداقل 32 یا 25 آمپر باشد برق دستگاه کارتن سازی 3فاز است و دستگاه لمینت و دستگاه تسمه کش تک فاز میباشد، دیگر دستگاه های کارتن سازی برق 3فاز نیاز دارد.

در کارگاه کارتن سازی با چند کارگر چه تعداد کارتن میتوان تولید کرد؟

برای شروع کارتن سازی 2تا نیرو جوابگو است اما سفارش به 5000تا کارتن در روز رسید به 3الی4 تا نیرو نیاز دارید.

و در کارگاه کارتن سازی با 5تا نیرو حدودا 7000الی8000 تا کارتن میشود تولید کرد البته نیروی کارتن سازی وقتی کمی حرفه ای شوند میتوانند در روز 7000تا کارتن تولید کنند.

اما در کارگاه کارتن سازی تیراژ تولید به نوع و ابعاد کارتن خیلی بستگی دارد مثلا کارتن یخچال با همان تعداد نیرو حدودا 2000تا کارتن میخوان تولید کرد.

اما جعبه پیتزا چون کوچک است و روی قالب دوبل میشود با همان تعداد نیرو حدودا 12000 الی 14000 تا میتوان تولید کرد.

درکارتن سازی سود ثابت نیست و کمی بیشتر یا کمتر میشود در کل سود یک عدد کارتن 30الی 35% رقابتی میباشد.

که حدودا 7الی8% خرج کار میشود که هزینه آب و برق و اجاره کارگاه و حقوق کارگرها میشود درنهایت دست بالا هم محاسبه کنیم 10% خرج کار میشود.

تقریبا 20% هم که بماند کافی است که موطمئنا از این بیشتر است و توان تولید دستگاه ها روزی 7000الی8000 تا کارتن میباشد.

که روزی 5000تا کارتن هم تولید شود عالی است و سود رضایت بخشی دارد مثال: ما کارتن را خریداری کرده ایم.

و پس از ارسال به کارگاه ما دونه 1000تومان تمام شد 35درصد هم که محاسبه شود حدودا 1350تومان میشود 10درصد خرج کار کم کنیم 1250 تومان میشود که حدودا 200 الی 250 تومان سود خالص یک کارتن میشود.

برای محاسبه سرمایه درگردش یک کارگاه کارتن سازی بستگی به تولید کارتن در اون کارگاه دارد، که چه مقدار کارتن در کارگاه کارتن سازی تولید میشود؟

و چه مقدار ورق خام خریداری میشود؟ اما کارگاه کارتن سازی که تازه راه اندازی شده باشد سفارش کارتن شاید 2000تا کارتن داشته باشد.

در کارگاه کارتن سازی برای 2000 عدد کارتن در روز حدودا 30 میلیون تومان هر 10 روز سرمایه درگردش نیاز است یعنی ماهیانه  90 میلیون تومان لازم است.

به دلیل گرانی های اخیر و نوسانات بازار فروش کارتن نقدی است البته بعداز گرانی دلار و گران شدن ورق خام موقع سفارش کارتن حداقل 90% مبلغ کل را دربافت میکنید، یعنی سرمایه درگردش چندانی لازم نیست.

برای اینکه کارتن سازی بسیار خوب و کاملا پرقدرتی داشته باشید به جزء 6دستگاه اولیه یک دستگاه چاپ اتومات 2رنگ و یک دستگاه لبچسب اضافه کنید .

و به گفته های ما حتما توجه کنید بسیاری از نکات را اینجا و در قسمت های دیگر سایت نوشته ایم اما چندین نکته مهم فقط حضوری گفته میشود و این نکات اصلا جهت تبلیغ در گوگل نیست فقط جهت اطلاع رسانی نوشته ایم.

 راه اندازی خط تولید کارتن سازی

در ابتدای صحبت ها گفتیم 2نوع کارتن داریم,لمینتی و چاپی اگر سرمایه کم دارید برای شروع کارتن سازی میتوانید یکی از این 2نوع را انتخاب کنید و فقط کارتن لمینتی یا کارتن چاپی تولید کنید، که درصفحه اصلی سایت قسمت دستگاه های لازم کاملا توضیح داده ایم که چه دستگاه هایی نیاز است و چه نوع کارتن هایی میتوانید تولید کنید.

دستگاه صفر و دستگاه دست دوم یک سال گارانتی بی قید وشرط دارد نصب وراه اندازی و آموزش رایگان انجام میشود.

معرفی تولید کننده مواد اولیه که به طور مستقیم و بدونه واسطه از تولید کننده بگیرید مواد اولیه بسیار مهم است به خصوص ورق خام چون شما دستگاه و کارگاه و اکثر موارد دیگر را یکبار میگیرید.

و مواد اولیه را همیشه نیاز دارید به خصوص ورق خام بنابراین مستقیم از تولید کننده بگیرید خیلی بهتره. در صورت خرابی دستگاه ها طی 24 ساعت یا دستگاه را تعمیر ویا تعویض میکنیم.

سود و درآمد کارتن سازی و جعبه سازی

آیا کارتن سازی شغل خوبی است؟ آیا در کارگاه کارتن سازی موفق میشویم؟

چقدر سرمایه درگردش نیاز است؟

دوستان توجه کنید همانطور که کارتن سازی جزء 5شغل برتر است و سود دهی خوبی دارد موطمئن باشید جزء حداقل 10شغل سخت هم هست.

اما با کمی دقت میتوان امیدوار بود، درباره موفق شدن باید بگم قصد و هدف شما اگر واقعا کار کردن باشد موطمئن باشید.

حتما میشود کارکرد و به سود و خواسته خود رسید و حتما دستگاه هارو از دستگاه ساز بگیرید که وسط کار و با کلی سفارش به خاطر خرابی دستگاه مجبور نباشید کارگاه را تعطیل کنید دوست عزیز بنده دستگاه ساز هستم وبا کلی تجربه فعالیت میکنیم .

این جملات را نمیگم که حتما بیایید از من دستگاه بگیرید، آقا یا خانوم از من دستگاه نخرید ولی دستگاه سالم و با گارانتی حتما بگیرید(درقسمت خدمات شرکت فاطر کاملا توضیح داده ایم). درباره سرمایه درگردش کارگاه کارتن سازی حدودا 100 الی 150 میلیون تومان نیاز است که مشتری کارتن سفارش میدهد.

ما باید با پول خودمان ورق خام را خریداری کنیم و تبدیل به کارتن کنیم سپس پول و سود خود را از مشتری دریافت کنیم این 150 میلیون تومان برای خرید ورق خام و خرید رنگ و دیگر ملزومات کارگاه کارتن سازی میباشد. اما موضوع مهم این است که الان حدودا یک سال و نیم میشود سفارش دهنده کارتن باید موقع سفارش کارتن کل پول را نقدا پرداخت کند و کارتن ساز با پول خود مشتری ورق کارتن را سفارش می دهد..

دکمه بازگشت به بالا