اقتصادیمجله کسب و کار

مرکز خرید لوازم جانبی دوربین در تهران

با انواع لوازم جانبی دوربین کانن آشنا شوید

قیمت خرید دوربین دست دوم همان طور که پیش تر اشاره کردیم، بنا بر نوع دوربین ها و کاربری این دستگاه متفاوت است. در این بخش قصد داریم تا شما را با بخشی از مهم ترین لوازم جانبی دوربین کانن آشنا کنیم.

فیلتر uv

دامنه لنز دوربین حساس ترین بخش دوربین به شمار می رود به نوعی این فیلتر محافظ لنز در برابر گرد و غبار و کثیفی و ضرب خوردگی دوربین می باشد. از دیگر مزیت های این فیلتر جلوگیری از ورود نور مستقیم آفتاب به لنز و ملایم تر کردن آن نور می باشد. به یاد داشته باشید استفاده از فیلتر اگرچه این مزایا را دارد اما تا حد خیلی کمی کیفیت عکس را کاهش می دهد.

فیلتر پولاریزه

این فیلتر برای کاهش انعکاس در تصویر به کار برده می شود. هدف اصلی استفاده از این فیلتر در دوربین کنون؛ کاهش انعکاس خیره کننده از سطوحی نظیر شیشه ، فلز و آب است. اثر این فیلتر زمانی مشخص می شود که شما زاویه ی ۹۰ درجه ای نسبت به خورشید داشته باشید. در صورتی که خورشید در مقابل یا پشت شما قرار داشته باشد استفاده از این فیلتر بی تاثیر است.

فیلتر nd

 فیلتر nd یا کاهنده ی نور از اساسی ترین ابزاری است که هر عکاس طبیعت باید به همراه داشته باشد. این فیلتر نور یکنواخت وارد شده به دوربین را کاهش می دهد. استفاده از فیلتر ان دی معمولا برای عکاسی از دریا و منظره ها بسیار کاربردی است. این فیلترکمک می کند تا جزئیات در عکس بهتر دیده شوند و به نوعی motion blur یا ماتی حرکت در عکس اتفاق بیفتد. این فیلتر کاربردی را می توانید از نمایندگی کانن تهران تهیه کنید.

فیلتر تعادل رنگ:

 این فیلتر رنگ سفید در تصویر را به تعادل می رساند و به نوعی وایت بالانس تصویر را قوی تر می کند. بعضی از عکاسان برای ایجاد جلوه های هنری از این فیلتر استفاده می کنند.

فیلترهایی برای عکس سیاه و سفید:

این فیلتر ها رنگ های سیاه و سفید در عکس هایی که سیاه و سفید هستند را عمیق تر نشان می دهند. فیلتر های قرمز، نارنجی، زرد، سبز و آبی برای عکاسی سیاه و سفید موجودند. به نوعی این فیلتر ها تضاد زیادی بین رنگ های موجود در تصویر ایجاد می کنند.

فیلتر مات کننده ملایم یا sf

 این فیلتر برای عکاسی کلوزآپ مناسب می باشد و تصویر را خیلی ملایم مات می کند. به نوعی استفاده از این فیلتر سبب می شود تا قسمت های نامناسب پوست با بخش های سالم ترکیب شوند تا عکس مناسبی ثبت شود.

بند دوربین

بند  های دوربین در مدل هایی مناسب برای مچ دست و بعضی دیگر برای انداختن دوربین در گردن تولید شده اند. بند دوربین های مچی در مدل های کشی و پاراکورد تولید شده اند. بند های دوربین تنها متناسب با سلیقه ی افراد انتخاب می شوند و کیفیت های مشابهی دارند.

کیف دوربین

کیف دوربین از مهم ترین لوازم جانبی دوربین کانن به شمار می رود. کیف های دوربین در مدل های کوله پشتی و رو دوشی تولید می شوند. کوله پشتی برای افرادی مناسب است که برای عکاسی از لنز های متعددی و متفاوتی استفاده می کنند ، زیرا در این کوله ها برای هر کدام از لنز ها جایگاهی متناسب با آن در نظر گرفته شده است. کیف های رودوشی برای کسانی مناسب است که با یک لنز عکاسی می کنند. در این کیف ها تنها یک بخش برای نگهداری دوربین و چند جای دیگر برای نگهداری شارژر و دیگر اجزای کوچک در نظر گرفته شده است.

  • اگر شما یک دوربین کوچک به همراه یک لنز داشته باشید، داشتن کیف ضروری به نظر نمی رسد.
  • برای حمل راحت تر و همچنین برای محافظت در برابر گرد و خاک و یا باران به کیف نیاز خواهید داشت.
  • اگر شما کلکسیونی از لنزها داشته باشید، به کیفی نیاز خواهید داشت تا تمامی لنزها را در یک جا جمع کنید.
  • کوله های دوربین گزینه بسیار مناسبی برای حمل تجهیزات دوربین برای مسافت های طولانی می باشند.
  • اما دسترسی به تجهیزات ممکن است کمی وقت گیر باشد.

سه پایه

سه پایه یکی از لوازم جانبی دوربین کانن برای علاقمندان عکاسی در شب می باشد. عکاسی در شب به دلیل نیاز به نوردهی طولانی لازم است بر روی سه پایه انجام شود، هر گونه تحرک دوربین در این زمان عکس مورد نظر را خراب خواهد کرد. سه پایه ها برای عکاسی در آتلیه و گرفتن عکس های سه در چهار و پاسپورت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سه پایه ها برای عکاسی با نور دهی طولانی بسیار کاربردی هستند.

فلاش

فلاش ها در دو مدل مورد استفاده قرار می گیرند. اکسترنال یکی از این مدل ها است که بر روی دوربین نصب می شود. فلاش های دیگری نیز وجود دارند که تنها داخل آتلیه مورد استفاده قرار می گیرند و برای عکاسی پرتره کاربرد بیشتری دارند. فلاش های اکسترنال نسبت به فلاش های پاپ آپ یا همان فلاش های موجود بر روی دوربین ها بیشتر کاربرد دارند و در اولویت  هستند.

از دلایل برتری آن ها می‌توان به رهایی از قرمزی چشم در این نوع فلاش‌ها اشاره کرد که با تغییر زاویه فلاش نسبت به سوژه حاصل می‌شود. فلاش پر کننده نوعی دیگر از فلاش ها است و زمانی که نقاط زمینه ی سوژه ی عکاسی نسبت به سوژه اصلی روشن تر است به کار می آید و تصویر را به تعادل می رساند.

کارت حافظه

کارت حافظه یکی از اساسی ترین لوازم جانبی دوربین به شمار می رود  که بدون آن دوربین هیچ عکسی را ثبت نخواهد نخواهد کرد و شما با ارور عدم وجود کارت حافظه مواجه خواهید شد. کارت های حافظه متناسب با نیاز افراد انتخاب می شوند. به یاد داشته باشید اگر فرمت مورد نیاز شما برای عکاسی row یا فایل خام می باشد حتما از کارت حافظه هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید. عکاسی در این فرمت به میزان زیادی از حافظه نیاز دارد. کارت حافظه ها با میزان حافظه های متفاوتی از جمله ۱٫۲٫۴٫۸٫۱۶٫۳۲٫۶۴٫۱۲۸ گیگابایت و… تولید شده اند.

  • کارت حافظه یا مموری دوربین برای ذخیره عکس و فیلم در دوربین ضروری می باشد.
  • به دلیل محدود بودن حافظه داخلی دوربین ها، لازم است مموری با ظرفیت مناسب انتخاب شود.
  • کارتهای حافظه تنوع بسیار زیادی دارند.
  • در میان کارت های Secure Digital می توان به انواع کارت های SD، SDHC و SDXC اشاره کرد.
  • پس از کارتهای SD، کارت های Compact Flash یا به اختصار کارت های CF بیشترین استفاده را دارند.
  • البته مموری های XD و Sony Memory Stick نیز برای برخی از دوربین ها استفاده می شوند.
  • لازم است در هنگام خرید کارت حافظه، از مموری مخصوص دوربین خود اطلاع داشته باشید.
  • میزان اطلاعاتی که در ثبت عکس و یا فیلم رد و بدل می شود، نکته ای اساسی در انتخاب سرعت کارت حافظه است.
  • برای مثال گرفتن تصاویر متوالی با وضوح بسیار بالا با استفاده از یک دوربین SLR، نیازمند مموری سرعت بالا می باشد.
  • اگر از کارتهای سرعت پایینتر استفاده شود، در حالت عکسبرداری متوالی، بافر دوربین پُر می شود.
  • کاربر مجبور خواهد بود برای ثبت هر تصویر بر روی مموری کارت، مدتی منتظر بماند.
  • سرعت read/write کارت حافظه، نقش به سزایی در سرعت عکاسی خواهد داشت.
  • بخواهید تصاویر در دوربین با فرمتهای RAW و یا TIFF ذخیره شوند، مموری کارتهایی با ظرفیت و سرعت بالا انتخاب کنید.

ریموت کنترل

  • ریموت دوربین یا کنترل از راه دور به شما اجازه می دهد بدون لمس دوربین، شاتر را فشار دهید.
  • برای نوردهی طولانی راه حل خوبی به نظر می رسد.
  • لمس دوربین برای فشردن شاتر به لرزش ناخواسته دوربین منجر می شود.
  • برخی از مدل ها به عنوان تایمر برای بالب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دوربین را قادر می سازد که بیش از 30 ثانیه نوردهی انجام دهد.
  • ریموتهای تایمر دار به شما اجازه می دهند در فواصل زمانی، یک سری از تصاویر را ثبت کنید.
  • ریموت کنترلها در دو نوع تولید می شوند.
  • گروه اول دارای کابل هستند و گروه دوم به صورت بی سیم یا وایرلس متصل می شوند.
  • ریموت های دارای کابل دکلانشور نامیده می شوند.
  • مزیت ریموت کنترل های بی سیم، قابلیت استفاده در فواصل طولانی تر می باشد.
  • برخی از رادیو فلاش یا تریگرها که امکان کنترل فلاش اکسترنال را دارند، می توانند شاتر را نیز کنترل کنند.
  • به این رادیو فلاش ها، تریگر چندکاره گفته می شود.

تعمیرات دوربین کانن

پیچیدگی های دوربین بسیار زیاد است و به همین دلیل تعمیرات دوربین کانن باید توسط افراد مجرب انجام شود. تعمیرات انواع دوربین کانن در این واحد انجام می شود. متخصصان این واحد به دلیل آشنایی کامل با قطعات دوربین و نحوه ی کارکرد آن می توانند انواع عیوب این دستگاه را برطرف کنند. همچنین این واحد به دلیل دسترسی به انواع ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیرات می تواند این خدمات را در مدت زمانی کوتاه ارائه کند. انواع قطعات معیوب دوربین ها در این و احد با نمونه های اصلی خود جایگزین می شوند. اصالت تمام قطعات مورد استفاده ، برای کاربران تضمین خواهد شد.

نمایدگی کانن با بهره مندی از متخصصان ، کارشناسان و مهندسان مجرب بهترین خدمات را برای کاربران در نظر گرفته است. کاربران می توانند با مراجعه به نمایندگی مجاز کانن تمام خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. همچنین حضور مشاوران در خدمتی دیگر برای کاربران است. متقاضیان می توانند با مراجعه به این نمایندگی جدیدترین محصولات کمپانی کانن را خریداری کنند.

مشاوران تمام اطلاعات فنی هر محصول را در اختیار مشتریان قرار می دهندلازم به ذکر است که تمامی محصولات شرکت کانن در این نمایندگی به صورت اورجینال عرضه می شوند و دارای ضمانت نامه ی معتبر هستند. خدمات این نمایندگی محدود به فروش نیست ، شما می توانید برای دریافت خدمات شامل گارانتی و تعمیرات به این مرکز مراجعه کنید.

تعمیرات کانن  با استفاده از متخصصان و کارشناسان مجرب در این مرکز انجام می شود. لازم به ذکر است که متخصصان این واحد توانایی لازم و کافی برای تعمیر انواع محصولات کانن  را دارند. استفاده از مجهز ترین تکنولوژی های دنیا در این واحد ها روند تعمیرات را به صورت قابل توجه سرعت بخشیده است. کارشناسان و مهندسان حاضر در این واحد تمام امور را با بالاترین سطح کیفی ارائه می کنند. لازم به یادآوری است که تعویض قطعات انواع محصولات کانن  در این واحد با اطلاع و رضایت مشتریان انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا