مجله جامعهمجله کسب و کار

معرفی انواع دستگاه شخم زن کشاورزی

کدام شخم زن بهتر است؟

نکاتی مهم قبل از خرید دستگاه شخم زن وجود دارد که باد از آن مطلع باشید. نوع موتور، امکان نصب ادواتی مثل نهر کن، گاوآهن و انواع پمپ ها ، راحتی استفاده از دستگاه ، فرمان پذیری دستگاه و … عواملی هستند که در کارایی شخم زن ها موثر هستند. شخم زن ها باید دارای گارانتی باشند و استانداردهای جهانی در طراحی آن رعایت شده باشد. در هنگام خرید دستگاه با ید به پارامترهای مختلفی توجه کرد در این مقاله به بررسی پرفروش ترین شخم زن های باغی و معرفی بهترین شخم زن باغی می پردازیم.( لازم به ذکر است موارد ذکر شده در این مقاله به انتخاب و رای کشاورزان می باشد )

قیمت تیلر شخم زن کشاورزی | قیمت دستگاه شخم زن بنزینی

چرخ شخم زن ها

در شخم زن ها هم از چرخ های لاستیکی و هم آهنی استفاده می شود. چرخ های آهنی به چنگک های شخم زن کمک می کند با سطح خاک درگیری بیشتری داشته باشد و در نتیجه راندمان عملیات شخم زنی افزایش یابد. لازم به ذکر است هر چه سایز چرخ تیلرها بزرگتر باشد تاثیر بهتری در زمان شخم زنی خواهد داشت ، به تازگی مجموعه راشاماشین لاستیک های ۶۰۰ در ۱۲ برای استفاده در تیلرها و تراکتورهای دوچرخ موجود کرده است.

تنظیم عمق شخم زنی

در اکثر شخم زن ها می توان عمق شخم زنی را به وسیله یک میله کششی که در قسمت پشت موتور تعبیه شده است تنظیم کرد. عمق شخم زنی به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول و بافت خاک بستگی دارد.

 پرفروش ترین مدل های شخم زن

شرکت های زیادی در سرتاسر دنیا به تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله انواع شخم زن ها مشغولند. تنوع در بازار این محصول به قدری زیاد است که بدون تحقیق درباره انواع مدل ها و برند های مختلف نمیتوان برای خرید یک شخم زن مناسب اقدام کرد. با راشاماشین همراه باشید تا در ادامه مطلب به معرفی بهترین شخم زن ها بپردازیم.

تیلر ویما ، تیلرهای کت شلواری با ظاهری اروپایی بهترین تیلر کشاورزی

شرکت چینی ویما یکی از تولید کننده های معتبر ماشین های کشاورزی در دنیا می باشد. تیلرهای ویما موتور های قدرتمندی دارند. در عین حال از طراحی ساده و کاربری بسیار ساده ای برخوردار هستند. از ویژگی های مهم شخم زن های ویما می توان به قدرت مانورپذیری بالای روتیواتور و حرکت روان شخم بین درختان پرتراکم اشاره کرد. در ادامه به معرفی چند مدل معروف تیلرهای ویما می پردازیم. توان موتور، عرض کار، عمق شخم زنی و وزن هر کدام از این موتورها با یکدیگر متفاوت است.

تیلر کولتیواتور ویما مدل WM1000AE، با موتور۷ اسب ویما، سوخت دیزل، گیربکس سه حالته ۲ دنده جلو ، ۱ دنده عقب، با سیستم انتقال گیربکس، قابل اتصال به انواع نهر کن، گاوآهن، خیش، پمپ آب، سمپاش و…

تیلر کولتیواتور ویما مدل WM1000NA با موتور۵٫۵ اسب ویما، سوخت دیزل، گیربکس سه حالته ۲ دنده جلو ، ۱ عقب، مناسب برای عملیات خاک ورزی با توان بالا ، قابل استفاده در  مناطق تپه ای و مسطح، قابلیت اتصال انواع ادوات کشاورزی شخم زن، گاوآهن و….

این مدل را می توان جر سبک وزن ترین تیلرهای گازوئیلی به شمار آورد.

تیلر روتیواتور ویما مدل wm600 ، با موتور ۶٫۵ اسب ویما  سری ۱۷۰F، سوخت بنزین، تسمه ای ۱ دنده جلو و ۱ دنده عقب، استارت هندلی، جهت استفاده در گلخانه ها، زمین های زراعی و باغچه کوچک

تیلر روتیواتور ویما مدل wm1000 با موتور ۶٫۵ اسب ویما ،سوخت بنزین، استارت هندلی ، تسمه ای ۱ دنده جلو و ۱ دنده عقب، جهت استفاده در گلخانه ها، زمین های زراعی و باغچه کوچک

تیلر ویما مدل Weima Rotary WM1100A

تیلر روتیواتور ویما مدل wm1100A با موتور ۷ اسب ویما ،سوخت بنزین، استارت هندلی ، گیربکسی ۲ دنده جلو و ۱ دنده عقب، جهت استفاده در گلخانه ها، زمین های زراعی و باغچه کوچک

تیلر کاما کاما اورجینال ، برندی با اصالت در اروپا و آسیا ( بهترین تیلر کشاورزی در سال ۹۹ به انتخاب کشاورزان )

کمپانی معتبر کاما در کشور چین، با تولید شخم زن های کاما نشان داد که تکنولوژی در ماشین های کشاورزی  تا چه سطحی قابل پیشرفت است. فناوری در طراحی این ماشین ها به حدی است که عملیات طاقت فرسای کشاورزی را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کرده است. تیلر و شخم زن های کاما، هزینه های جانبی زارعان و کشاورزان را کاهش می دهد. زیرا با قابلیت مختلف این ماشین های قدرتمند تمام نیاز آنها از یک عملیات شخم زنی و خاک ورزی ایده آل برطرف می شود.

مصرف سوخت تیلرهای کاما گازوییل است؛ راندمان بالای دستگاه در کنار مصرف سوخت پایین از ویژگی های منحصر به فرد این شخم زن هاست. تمام تیغه ها فولاد آب کاری شده و بسیار محکم است. عمق ننفوذ این تیغه ها بر اساس ساختار خاک و نوع بذر از ۸ تا ۳۲ سانتی متری قابل تنظیم است. عرض کار شخم زنی نیز ۸۰ تا ۱۴۵ سانتی متر می باشد. تیلرهای کاما بصورت استارتی همراه با هندلی تولید می شود. شخم زن های کاما  دستگاهی ایده آل برای شخم زدن زمین های کشاورزی، مزارع و باغ های کوچک و بزرگ می باشد. شخم زن کاما دیزلی در دو مدل با قدرت های متفاوت ۷ اسب و ۹ اسب بهترین نوع شخم زن های این برند خوش نام می باشد.

تیلر کاما نیز بهترین تیلر کشاورزی محسوب میشود. نوع موتور ۱۷۸FE با قدرت ۷٫۵ اسب بخار، سوخت گازوئیل، مدل گیربکس ۱۱۰۰، انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت اتصال مستقیم با چرخ دنده، گیربکس مجهز به هرزگرد خروجی جهت بکارگیری اداواتی مثل سمپاش، ژنراتور و…

نوع موتور ۱۸۶f با قدرت ۹ اسب بخار و ۱۸۶fa با ۱۰ اسب بخار قدرت ، سوخت گازوئیل، مدل گیربکس ۱۱۰۰، انتقال قدرت بین موتور و گیربکس بصورت اتصال مستقیم با چرخ دنده، گیربکس مجهز به هرزگرد خروجی جهت بکارگیری اداواتی مثل سمپاش، ژنراتور و…

تیلر های کاما ۱۰ اسب یکی ازبهترین تیلرهای مورد استفاده در زمینه های کشاورزی در داخل کشور به شمار می رود. قدرت بالا در شخم زنی و روتیواتور زنی و خاک ورزی و قابلیت های بالا این تیلر در زمین های زراعی و کشاورزی سبب شده این تیلر به یکی از پرفروش ترین تیلرها تبدیل گردد.

تراکتورهای دوچرخ ، تازه واردهای ایتالیایی !!! بهترین تیلر کشاورزی

شرکت بی سی اس با بیش از دوهزار مشتری فعال در سرتاسر دنیا بزرگترین تولید کننده تراکتورهای دوچرخ در اروپا است. کارخانه شرکت بی سی اس در اطراف شهر میلان کشور ایتالیا مستقر است. دستگاه تراکتورهای دوچرخ BCS به عنوان حرفه ای ترین نوع تیلر دروگرهای دوچرخ دنیا شناخته می شود. این ماشین های پیشرفته نه تنها کشاورزی را وارد مرحله جدیدی از تکنولوژی کرده است بلکه استانداردهای زندگی را نیز افزایش داده است. چراکه تجهیزات به کار رفته در این تراکتورها بهره وری کشاورزان و زارعان را در هر هکتار از زمین دو چندان کرده است. نوآوری ای که در این تراکتورها اتفاق افتاده است قابلیت هایی است که به این دستگاه ها داده شده است.

این دستگاه ها به واسطه فرمان متحرک و سیستم دو طرفه بودن دستگاه ،  امکان نصب ادوات جلو و پشت سوار شونده بر روی دستگاه فراهم شده است. به این صورت که ادواتی نظیر ، انواع گاوآهن ، انواع شخم زن ، انواع روتیواتور ، انواع بذرکار دروگر و تریلی و …. قابل نصب است. با توجه به محدودیت های واردات و ورود کالاهای تازه به کشور فقط چند مدل از این تراکتورها وارد کشور شده که به بررسی آنها می پردازیم :

تیلر دوچرخ BCS 740 ، با توان ۷ تا ۱۰ اسب بخار، دارای جعبه دنده ۸ حالته با ۴ دنده جلو و ۴ دنده عقب، دارای دیفرانسیل و ترمز مستقل با هدف مانورپذیری و کاربری ساده دستگاه، قابلیت کار در حالت های مختلف از جمله دروگر، رتیواتور، نهرکن، گاوآهن، چمن زن، چوب خرد کن و …

این تراکتور جز قوی ترین تراکتور های دوچرخ موجود در کشور می باشد. سیستم فرمان پذیری فوق العاده و ترمز جانبی هر چرخ هدایت این دستگاه را بسیار ساده کرده است و به سادگی با استفاده از این دستگاه می توان دور درخت را شخم زنی و پاکنی کرد. علاوه بر این موضوع این مدل با موتور های ۷ و ۱۰ اسب عرضه می شود که مدل های ۱۰ اسب این تراکتور امکان استفاده در زمین های شیبدار را نیز دارد.

تیلر دوچرخ BCS 728 ( پرفروش ، پرکاربرد ، با اصالت ) بهترین تیلر کشاورزی

تیلر دوچرخ BCS 728 ، با توان ۷ تا ۱۰ اسب بخار، انتقال قدرت : گیربکسی ( گیربکس صنعتی و چدن ریخته گری شده )، تعداد دنده : دارای ۶ دنده ( سه دنده جلو + سه دنده عقب )،  قابلیت کار در حالت های مختلف از جمله دروگر، رتیواتور، نهرکن، گاوآهن، چمن زن، چوب خرد کن و …

بی سی اس ۷۲۸ را می توان پرفروش ترین مدل های ایتالیایی به شمار آورد این مدل به واسطه قیمت مناسب و کیفیت بالا و کارکرد فوق العاده در میان کشاورزان و دامداران و باغداران بسیار محبوب می باشد.

کمپانی بزرگ فراری در ایتالیا با تولید تراکتورهای دو چرخ پیشرفته، گام مهمی در زمینه احیای زمین و جلوگیری از فرسایش خاک به سمت مکانیزه کردن عملیات کشاورزی برداشت. شخم زدن توسط این ماشین های مدرن، منطقه زیرکشت را گسترش می دهد. زیرا فرورفتگی ها و گودال ها در عملیات شخم زنی پر می شود و علف های هرز از بین می رود. این ماشین ها در عملیات های بین مزارع و باغ ها ، گیاهان زراعی و تهیه مقدمات پایه ای کشت و زرع حتی در مناطق کوهستانی نیز کاربرد دارد. تنوع کاربری یکی از مزیت های اصلی این برند معتبر است؛ به طوری که تراکتورهای دوچرخ فراری را به دستگاهی کارآمد برای عملیات کشاورزی و باغی تبدیل کرده است.

تراکتور های دوچرخ فراری قابلیت کار در حالت های مختلف دروگر ، روتیواتور ، نهر کن ، گاو آهن ، چمن زن ، و چوب خرد کن را دارا می باشد. این دستگاه در اندازه های مختلف بر اساس نیاز خریدار قابل سفارش است. عملکرد ایده آل تراکتورهای دو چرخ فراری، نیازی به انرژی زیاد اپراتور ندارد.توان بالای این ماشین ها باعث می شود با یک استارت ساده و تنها با هدایت فرمان دستگاه عملیات مختلف خاک ورزی و شخم زنی را در حد مطلوب به انجام رساند.

قیمت تیلر ها و شخم زن ها

با توجه به نوسانات بازار قیمت شخم زن ها متغیر است. در هر حال با توجه به کارکرد بهینه این ماشین ها قیمت فروش آن مقرون به صرفه می باشد. در راشاماشین همواره قیمت های عرضه شده به نرخ کارخانه و شرکت تولید کننده است. زیرا در فرایند عرضه این محصولات واسطه ای وجود ندارد. تمام هزینه های جانبی که ممکن است در افزایش قیمت تیلرها موثر باشد در شرکت راشاماشین حذف شده است. از طرف دیگر جشنواره ها و تخفیفات ویژه ای بر روی این محصول اعمال شده است.

همه این اقدامات برای رضایت مندی کشاورزان و زارعان زحمتکش این مرز و بوم انجام شده است؛ هدف راشا ماشین این است که قیمت محصول های این شرکت بسیار معقول تر از قیمت های موجود در سطح بازار باشد.شرکت راشا ماشین در تلاش است تا با شناخت و آگاهی از آخرین فن آوری های روز دنیا، ابزار وماشین های کشاورزی جدید و پیشرفته ای را تولید و یا از شرکت های خارجی معتبر و صاحب نام در عرصه کشاورزی وارد  کشور نماید.

انواع شخم زن ها  یکی از مهم‌ترین ماشین آلات کشاورزی است که توسط این شرکت ارائه شده است و مورد استقبال زیاد مشتریان قرار گرفته است. با این ماشین ها با اطمینان خاطر به امور کشاورزی خود بپردازید و از کیفیت و بازدهی کار خود لذت ببرید.

منبع : بازرگانی ضرغامی (پرشیا دیزل)

دکمه بازگشت به بالا