مجله جامعهمجله کسب و کار

6 نکته مهم قبل از خرید لپ تاپ

6 نکته مهم قبل از خرید لپ تاپ

با توجه به اینکه تعداد لپ تاپ برای انتخاب بهترین لپ تاپ متناسب با بودجه شما می تواند سخت و زمانبر باشد. حتی درک مشخصات لپ تاپ های امروزی کارساده ای نیست و نیاز است قبل از خرید لپ تاپ به نکات و موارد مختلفی توجه کنید. لپ‌تاپ‌ها از نظر سرعت پردازنده، قابلیت گرافیکی، اندازه، فضای ذخیره‌سازی درایو و رم و سایر موارد بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این، نیازهای لپ‌تاپ شما ممکن است کاملاً با نیازهای شخص دیگری متفاوت باشد.

برای برخی، یک صفحه نمایش پر زرق و برق 4K ممکن است مهم باشد. برخی دیگر ممکن است یک CPU با عملکرد بالا مانند پردازنده های جدید Ryzen 6000 AMD بخواهند تا در بازی ها مزیت رقابتی داشته باشند. به دست آوردن ارزش برای پول نیز می تواند مشکل باشد، زیرا فناوری های جدیدتر همیشه به معنای عملکرد بهتر نیستند. برای مثال، پردازنده‌های نسل قدیمی‌تر گاهی اوقات می‌توانند در تست‌های بنچمارک بهتر از محصولات جدیدتر عمل کنند. به این دلایل انجام تکالیف قبل از خرید لپ تاپ مفید است.

برای ساده کردن این فرآیند برای شما، ما فهرستی و نکاتی از 6 معیار را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید به‌عنوان راهنمایی برای آنچه که باید جستجو کنید، استفاده کنید. شاید پرداختن به هر مقوله سخت به نظر برسد، اما موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بعد از مطالعه مقاله 6 نکته مهم قبل از خرید لپ تاپ از اشتباه پرهزینه خودداری می‌کنید و لپ‌تاپ مناسب خود را تهیه می‌کنید.

نکات مهم و ضروری قبل از خرید لپ تاپ

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ

 انتخاب سیستم عامل لپ تاپ

پلتفرم یا سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کنید: Windows یا macOS ؟

ویندوز: منعطف ترین سیستم عامل، ویندوز است که بر روی مدل های لپ تاپ بیشتری نسبت به سیستم عامل کروم یا macOS اجرا می شود. ویندوز 11، آخرین نسخه از سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت، چندین پیشرفت را نسبت به ویندوز 10 ارائه می دهد، از جمله رابط کاربری اصلاح شده، فروشگاه جدید مایکروسافت، ویژگی های مفیدی مانند Snap View.

همه مک بوک ها با جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ اپل، macOS Ventura عرضه می شوند. به طور کلی، این سیستم عامل عملکردی مشابه ویندوز 11 ارائه می دهد، اما با یک رابط کاربری متفاوت که یک داک برنامه ها در پایین صفحه را جایگزین منوی استارت و نوار وظیفه مایکروسافت می کند. به جای دستیار دیجیتال کورتانا، کاربران مک سیری دریافت می کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با Apple Pay تراکنش‌ها را انجام دهند، تماس‌ها یا پیامک‌های تلفن خود را دریافت کنند و با اپل واچ قفل لپ‌تاپ خود را باز کنند.

سایز و نوع لپ تاپ مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت لپ تاپ توجه کنید، باید بفهمید که سایز مناسب برای شما کدام است. لپ تاپ ها معمولاً بر اساس اندازه نمایشگرشان دسته بندی می شوند:

  • 11 تا 12 اینچ: نازک ترین و سبک ترین سیستم های اطراف صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی دارند و معمولاً 1.5 کیلوگرم وزن دارند.
  • 13 تا 14 اینچ: بهترین تعادل قابل حمل و استفاده را فراهم می کند، به خصوص اگر لپ تاپی با وزن کمتر از 2 کیلوگرم تهیه کنید.
  • 15 تا 16 اینچ: محبوب ترین سایز لپ تاپ های 15 اینچی معمولاً 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و نمی‌خواهید نوت‌بوک خود را مرتباً جابجا کنید، این اندازه را در نظر بگیرید.
  • 17 اینچ: اگر لپ‌تاپ شما تمام روز هر روز روی میز شما می‌ماند، یک لپ‌تاپ 17 اینچی می‌تواند قدرت پردازشی مورد نیاز برای انجام بازی‌های سطح بالا یا بهره‌وری در سطح ایستگاه کاری را در اختیار شما قرار دهد.

بررسی صفحه کلید و تاچ پد

در هنگام خرید لپ تاپ اگر لپ‌تاپی که می‌خرید از ارگونومی خوبی برخوردار نباشد، چشمگیرترین مشخصات در جهان هم بی معنی خواهد شد. اگر می‌خواهید کارهای زیادی روی لپ تاپ انجام دهید، مطمئن شوید که صفحه‌ کلید بازخورد کافی، حساسیت زیاد کلید (فاصله‌ای که کلید هنگام فشار دادن پایین می‌رود، معمولاً ۱ تا ۲ میلی‌متر) و فضای کافی بین کلیدها ارائه می‌دهد.

مشخصات سخت افزاری لپ تاپ

اجزای سخت افزاری لپ تاپ مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به لپ تاپ را گیج کنند، بنابراین باید دقت کافی در این موارد را داشته باشید. پردازنده CPU: مغزرایانه شما یعنی پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد آن دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید

انتخاب رم لپ تاپ

برخی از لپ‌تاپ‌های زیر 250 دلار تنها با 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند، اما در حالت ایده‌آل، حداقل 8 گیگابایت حتی با یک سیستم مقرون‌به‌صرفه و 16 گیگابایت بهترین پیشنهاد است. برای 99 درصد از کاربران، 32 گیگابایت بیش از حد کافی است، در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربران حرفه ای قدرتمند یا گیمرهای سطح بالا در نظر گرفته شده است.

عمر باتری

باز هم، اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است (حتی اگر این به معنای حمل لپ تاپ از روی میز به تختخواب شما باشد!)، عمر باتری چیزی است که ارزش توجه دارد. واقعیت عمر باتری لپ تاپ اغلب با آنچه روی جعبه نوشته شده است متفاوت است. متغیرهایی مانند روشنایی صفحه و انواع برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید بر مدت زمان ماندگاری باتری تأثیر می‌گذارند.

به جای تمرکز بر تعداد ساعاتی که سازنده نقل می کند، به رتبه بندی باتری بر حسب وات ساعت (وات ساعت) یا میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) لپ تاپ نگاه کنید. هر چه عدد بزرگتر باشد، باتری بیشتر دوام می آورد.

منبع مقاله: itjoo.ir و pcworld.idg.com.au

دکمه بازگشت به بالا