مجله تندرستیمجله کسب و کار

نحوه نگهداری و نگهداری از قرص های ماشین ظرفشویی برای عملکرد مطلوب

هر آنچه باید درباره قرص ماشین ظرفشویی بدانید!

خرید قرص ماشین ظرفشویی امروزه در صدر پرفروش ترین مواد شوینده در دنیا قرار دارد. ما در اینجا سعی داریم به مواد تشکیل دهنده یک قرص ظرفشویی مناسب، نحوه استفاده درست و بهترین مارک های ماشین ظرفشویی اشاره کنیم و نکاتی را ذکر کنیم که برای مصرف کنندگان هر نوع از قرص ماشین ظرفشویی کاربردی و مهم است.

به هنگام استفاده از ظرفشویی، قطعاً کاربرد مواد شوینده مخصوصی را برای استفاده انتخاب می کند و بدین منظور باید در ابتدا ظروف را به طوری که سطح آن ها کاملاً از یکدیگر جدا باشد و به طوری که جریان آب مناسبی از لابه لای ظروف امکان عبور داشته باشد را بچینید. توجه داشته باشید که قرص ماشین ظرفشویی و شوینده های مرتبط با نقره، برنز، فیبر، چدن، برنج و طلای سفید سازگاری ندارد پس سعی کنید برای شستشوی این قبیل ظروف نه تنها از قرص ظرفشویی بلکه مواد شوینده دیگر که مخصوص این جنس ها نیستند، استفاده نفرمایید. از دیگر مواردی که لازم است هنگام خرید شوینده ظروف ماشین ظرفشویی به آن توجه فرمایید این است که انواع شوینده های ظرفشویی ازجمله قرص های ماشین ظرفشویی می تواند به چوب، چاقوها یا دستگیره های تو خالی آسیب برساند.

بهترین قرص ماشین ظرفشویی | قرص ماشین ظرفشویی

مشخصات بهترین قرص ماشین ظرفشویی:

در هنگام شستشوی ظروف، انتخاب قرصی مناسب بسیار مهم است پس بهتر است جزییات کامل انتخاب قرصی مناسب را بدانید:

شستشوی باکیفیت از مهم ترین مواردی است در ابتدای خرید یک قرص ماشین ظرفشویی بدان توجه می کنیم اما آیا شستشوی باکیفیت فقط به معنی شسته شدن ظروف ما از کثیفی ها یا چربی‌هاست؟ باید بگوییم خیر؛ خودمانی بگوییم بسیاری از شوینده ها هستند که این کار را انجام می دهند اما موردی که کیفیت شستشوی یک شوینده مانند قرص ماشین ظرفشویی را تعیین می کند، مواردی بیش از این مسائل است.

کار شستشوی ظروف در قالب یک کلمه کار اصلی شوینده ای مانند قرص ظرفشویی اما مارک های معتبر چه اولویتی در ساختارشان دارند که مدعی کیفیت بالای شستشو هستند؟ قرص ماشین ظرفشویی مناسب قابلیت پاک کردن هرگونه چربی و کثیفی را از ظروفی که ساعت ها این مواد بر رویشان خشک شده اند دارد و علاوه بر تمیز کردن آن ها از باقی ماندن لک های ناشی از چربی و رنگ های داخل غذا بر روی سطح ظروف جلوگیری می کند و علاوه بر این از باقی ماندن بوی زخم غذا و بوهای نامطبوع جلوگیری می کند.

قرص ماشین ظرفشویی مناسب باید ظروف شیشه ای و کریستال شما را باکیفیتی مناسب بشورد چراکه در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی کدر می شوند و خش و خطوطی که بر روی آن ها می افتد در واقع آن ها را بی مصرف می کند. لازم به ذکر است که قرص های تولیدشده از برندهایی معتبر دارای ماده جلا دهنده و فرمولاسیونی ویژه برای کم کردن میزان سختی آب هستند که در ادامه به توضیح کامل و روند کار آن ها می پردازیم؛ موردی که به صورت چشم گیر در شستشوی این جنس از ظروف کمک خواهد کرد. پس همان طور که توضیح دادیم موارد گوناگونی در قرص ماشین ظرفشویی در نظر گرفته می شود که در کنار هم می تواند تضمین کننده کیفیت شستشوی آن قرص باشد.

نقش قرص باکیفیت در سلامت ظرفشویی:

قرص های ظرفشویی از برندهای معتبر به شکل چشم گیری در سلامت و طول عمر دستگاه شما مؤثر است. در اینجا به توضیح دو مورد دراین‌باره و نقش اصلی قرص ظرفشویی می پردازیم:

مورد اول: تمامی دستگاه های شوینده دائماً در معرض کار با آلودگی و جرم ها هستند که البته این جرم ها می تواند ناشی از کثیفی های چیزی که می شویید باشد یا آهک و رسوبات آب در جریان در دستگاه شما؛ ماشین ظرفشویی نیز از این مورد مستثنی نیست یعنی کثیفی ها، آشغال ها و چربی های موجود در ظروف به مرور در داخل دستگاه شما و در محل چرخش آب در دستگاه نفوذ می کند و باقی ماندن آن ها باعث خرابی دستگاه و در عین حال آلودگی خواهند کرد.

مورد دوم: فرقی نمی کند در کجای ایران زندگی می کنید، کم یا زیاد در آب های مصرفی کشورمان رسوبات و میزان سختی وجود دارد که به مرور به شدت به دستگاه شما آسیب وارد می کند؛ شما رسوبات درون کتری آب جوش و یا گرفتگی منافذ دوش حمام تان را می بینید اما در ظرفشویی این مورد برای شما قابل رؤیت نیست اما عدم مشاهده این مورد را نمی توانید به عدم وجود آن معنی کنید.

لوله های داخلی دستگاه شما نیز به مرور این جرم و رسوبات را تجربه می کند. حال باید بگوییم قرص ماشین ظرفشویی در این هنگام تا چه نقش مهمی را ایفا می کند. انواع قرص ماشین ظرفشویی موجود با تکنولوژی های جدید از ایجاد این رسوبات و جرم ها تا میزان چشم گیری جلوگیری می کند و درواقع تضمین کننده سلامت و طول عمر ظرفشویی شماست البته فراموش نکنید که علی رقم اینکه قرص ظرفشویی مناسب سهم بسیار زیادی در این روند دارد، استفاده از جرم گیرهای تخصصی در ظرفشویی نباید از دید شما دور شود.

نقش قرص ماشین ظرفشویی باکیفیت در سلامت ظروف:

قرص ظرفشویی و انواع شوینده ظروف به طور مستقیم بر روی سلامت ظروف شما مؤثر است پس انتخاب قرصی مناسب را برای تضمین سلامت ظرف هایتان فراموش نکنید. کدر شدن، خش افتادن ظروف و تغییر رنگ آن ها با قرص ماشین ظرفشویی نامناسب لطمه ای کاملاً جدی به ظرف های شما خواهد زد. قرص ظرفشویی در مارک های معتبر دارای فرمولاسیون مناسب می باشند که باعث کم کردن میزان سختی آب می شود، موردی که در صورت عدم وجود آن شما شاهد خش افتادن و کدر شدن ظرف هایتان خواهید شد پس در انتخاب قرص ظرفشویی مناسب، داشتن این قابلیت را فراموش نکنید. از موارد دیگری که در یک قرص ظرفشویی نقش بالای دارد وجود مواد جلادهنده مناسب است که بتواند در حد استاندارد با ساختاری کاملاً مناسب ظروف شیشه ای و براق را بشوید تا آن ها با همان کیفیت باقی بماند.

قرص ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما:

در هنگام انتخاب قرص ماشین ظرفشویی اولین چیزی در ذهن بسیار یاز افراد خطور می کند این است که چه قرص ظرفشویی ای بخرم تا با مارک ظرفشویی من سازگاری کامل داشته باشد. پیش از توضیح خیال شما را در یک جمله کوتاه راحت کنیم که شرکت های تولیدکننده قرص ظرفشویی معتبر در دنیا آن‌قدر دقیق و باسابقه‌ای قدرتمند کار می کنند که هیچ جای نگرانی برای شما در این مورد نمی‌گذارد مگر آنکه شما بخواهید برندهای متفرقه ای را در این هنگام استفاده کنید پس اگر شما ظرفشویی برند بوش، زیمنس، ال جی یا هر مارک دیگری را دارید با خیالی آسوده از برندهای معتبر دنیا استفاده کنید. متأسفانه برخی افراد به خاطر گفته بی علت بعضی از فروشندگان و نصاب ها قدرت تصمیم گیری مناسبی در تعویض یا انتخاب خود ندارند و اگر شما هم در این دسته از افراد هستید در ادامه این مقاله با دلیل کامل برندهای با اعتماد قرص ظرفشویی را بشناسید و از آن ها با خیال راحت استفاده کنید.

قرص ظرفشویی اصل و تقلبی:

خوشبختانه انواع قرص ظرفشویی در برندهای معتبر انقدر تکنولوژی پیشرفته ای دارند که معمولاً گونه تقلبی آن ها در آن سطح نمی تواند وجود داشته باشد چراکه تولید گونه های تقلبی قرص ظرفشویی برای آن که شباهت زیادی به اصل آن داشته باشد تا جایی هزینه‌بر است که کار را سخت می کند و در واقع شما به راحتی با دیدن قرص های موجود در بازار می توانید تقلبی و اصل بودنشان را تشخیص دهید. لازم به ذکر است گاهی افراد به دلیل عدم نگهداری درست قرص ظرفشویی، شک به تقلبی بودن آن می کنند اما در حقیقت مسئله چیز دیگری است؛ در پاراگراف بعد نگهداری درست قرص ظرفشویی را مطالعه کنید تا بتوانید بدون کاستن از کیفیتشان از آن ها استفاده کنید.

نگهداری از قرص ظرفشویی:

در هنگام نگهداریاین محصول سه نکته زیر را هرگز فراموش نکنید:

نکته اول: قرص را در جای خشک و خنک نگهداری کنید چراکه در دمای نامناسب قرص ها سوراخ می شود و یا به یکدیگر می چسبند.

نکته دوم: بسته های قرص ظرفشویی را بر سطوح بسیار سردی مانند سرامیک، سنگ و کاشی های سرد قرار ندهید چراکه قرص ها می ترکند.

نکته سوم: قرص ظرفشویی را از دسترس کودکانتان دور نگهدارید چراکه مواد تشکیل دهنده آن ها باعث مسمومیت خواهد شد.

چگونه از قرص های شوینده ی ماشین ظرفشویی استفاده کنم؟

قرص های ماشین ظرفشویی حاوی مواد زیادی هستند که درون ماشین ظرفشویی شما حل می شوند. مواد فعال کننده، هنگامی که با آب مخلوط می شوند؛ بقایای مواد غذایی را از ظروف برداشته و می شویند. قرص ها همچنین شامل آنزیم هایی هستند که غذاهای نشاسته ای و پروتئین ها را تجزیه کرده و از بین می برند. سازنده به مقابله با مشکلات ناشی از آب سخت کمک می کند و سفید کننده های ایمن، لکه های سخت را از بین می برند.

 استفاده از این قرص بسیار ساده است. در صورت لزوم ، هرگونه بسته بندی محافظتی را بردارید ( برخی دارای بسته بندی هستند که باید برداشته شوند). کپسول را در محفظه مخصوص قرار داده و محفظه را ببندید، ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید و اجازه دهید فناوری و Finish بقیه موارد را اداره کند!

در مورد نحوه استفاده از چون دارای انواع مختلف Quantum ، Max in 1 و مدل Power Ball با فناوری های مختلف شستشو و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. در اینجا نحوه استفاده از این محصول در مدلهای مختلف اشاره خواهیم کرد.

نحوه استفاده از کپسول مدل کوانتوم

  1. یک قرص را در محفظه اصلی مواد شوینده قرار داده و ببندید. مهم است که هم قرص و هم محفظه خشک باشند.
  2. نکته ی مهم دیگری که باید رعایت کنید خشک بودن دست هاست؛ چرا که زبانه های قرص ها به گونه ای طراحی شده اند که به سرعت محتوای آنها در آب حل می شوند.
  3. اطمینان حاصل کنید که همه ی ظروف قابلیت شستشو درون ماشین ظرفشویی را دارا می باشند.
  4. ماشین ظرفشویی را اجرا کنید. دمای مطلوب آب 125 تا 140 درجه فارنهایت است.

نحوه استفاده از کپسول های مدل Max-All-in-1

  1. قرص بسته بندی شده را در محفظه اصلی مواد شوینده ماشین ظرفشویی قرار دهید و در آن را ببندید. در هر بار شستشو از یک قرص کامل استفاده کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که همه ی ظروف درون ماشین ایمن هستند. نقره را از فولاد ضد زنگ جدا کنید و  وسایل فلزی را طبق دستورالعمل سازنده بشویید.
  3. ماشین ظرفشویی را اجرا کنید. دمای مطلوب آب 125 درجه تا 140 درجه فارنهایت است

نحوه ی استفاده از مدل Deep Clean Power Ball

  1. یک قرص را از روی محافظ آن جدا کنید.
  2. قرص را در جا قرصی اصلی مواد شوینده ماشین ظرفشویی قرار دهید و در آن را ببندید.
  3. از ایمن بودن ظروف در دستگاه اطمینان حاصل نمایید. همه ی ظروف را مطابق دستور العمل سازنده درون ماشین قرار دهید.
  4. ماشین ظرفشویی را روشن کنید. دمای مطلوب آب 125 تا 140 درجه فارنهایت است.

اینکه آیا شما باید پلاستیک محافظ قرص را خارج کنید یا نه، به محصولی که خریداری کرده اید بستگی دارد. اگر این تبلت بصورت جداگانه و بسته بندی آزاد است؛ مانند مدل Deep Clean Powerball، باید قبل از استفاده، پلاستیک را جدا کنید. اگر از مدل Quantum  یا Max in 1 را خریداری کرده اید، نیازی به حذف لفاف آن نیست.

توصیه های نگهداری

برای اینکه ویژگی ها و تاثیر این محصولات برای مدت طولانی حفظ شوند، باید بعد از هر بار استفاده، پاکت بسته بندی محصول را کاملا بسته و سفت کنید. همچنین به دور از گرما و رطوبت و در جای خشک نگهداری کنید و هرگز آن ها را کنار سبد قاشق و چنگال نگذارید.

برگرفته از : بازار آنلاین منطقه آزاد ارس

دکمه بازگشت به بالا