مجله رویدادمجله کسب و کار

بزرگترین استادیوم فوتبال در کجا است؟

 10 تا از بزرگترين استاديوم هاي جهان

فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش دنیا است. تعجبی هم ندارد که بزرگ‌ترین استادیوم‌های ورزشی دنیا به فوتبال تعلق دارند. در این مقاله با بزرگ‌ ترین استادیوم‌های فوتبال دنیا به لحاظ ظرفیت تعداد تماشاچی آن‌ها آشنا می‌شویم. در این مقاله بزرگ‌ترین استادیوم‌های فوتبال دنیا را بر اساس ظرفیت تعداد تماشاچی ارائه می‌کنیم. ورزشگاه‌هایی از سراسر دنیا از جمله ایران عزیزمان در این فهرست حضور دارند.

در واقع همه‌ی قاره‌ها غیر از قاره‌ی قطب جنوب، نماینده‌ای در این فهرست دارند. آسیا با ۶ استادیوم بیشترین سهم را دارد، در حالی که نام ۵ استادیوم اروپایی نیز در این فهرست می‌درخشد. حتی کشورهایی چون آمریکا و استرالیا هم که فوتبال به شکل سنتی چندان محبوب نیست، اما تقاضا برای آن روز‌به‌روز در حال گسترش است. ورزشگاه Rungrado که در کره شمالي واقع شده است، از نظر ظرفيت جمعيت بزرگترين ورزشگاه در جهان است. هشت ورزشگاه از ده استاديوم بزرگ جهان در استاديوم سردار پاتل ايالات متحده واقع شده اند و جديدترين استاديوم از ده استاديوم جهان است که در سال 2020 افتتاح شده است.

برنامه پخش زنده فوتبال | پخش زنده فوتبال

جهت مشاهده نتایج زنده فوتبال جهان لطفا کلیک کنید.

ظرفيت يک استاديوم فوتبال چقدر است؟

فقط استاديوم هايي با ظرفيت 40،000 يا بيشتر در اين ليست گنجانده شده اند. استاديوم هايي که از کار افتاده يا تعطيل شده اند ، يا آنهايي که ديگر به عنوان مکان هاي ورزشي رقابتي عمل نمي کنند (مانند ورزشگاه استراوف ، که بزرگترين ورزشگاه در جهان بود و حدود 220،000 تماشاگر در آن برگزار مي شد) ، شامل نمي شوند. از نظر ظرفيت در ليست استاديوم هاي بسته قرار دارند.

بزرگترين ورزشگاه کره شمالي کدام است؟

استاديوم Rungradoکره شمالي که بزرگترين ورزشگاه جهان با ظرفيت 114000 نفر است علاوه بر بازي هاي فوتبال ميزبان بازي هاي فوتبال است اگر عاشق اين هستيد که در استاديوم به تماشاي فوتبال بنشينيد و لذت ببريد؛ ادامه مطلب را با ما همراه باشيد. در اين مطلب 10 تا از بزرگترين استاديوم هاي جهان به شما معرفي خواهد شد. استاديوم هاي فوتبال به شکل بيضي طراحي شده که زمين بازي در کانون بيضي و در حاشيه هاي آن جايگاه تماشاگران قرار دارد. اکثر استاديوم هاي جهان براي بازي فوتبال در نظر گرفته مي شوند و به عنوان محلي براي تخليه هيجانات دوستداران ورزش در نظر گرفته مي شوند.

بزرگترين استاديوم فوتبال در جهان کدام يک است؟

۱. ورزشگاه Rungando، کره شمالی از بزرگترین استادیوم های جهان

استادیوم کره شمالی یکی از بزرگترین استادیوم های جهان است که با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر در سال ۱۹۸۹ میلادی ساخته شد. این استادیوم فقط برای بازی فوتبال نبوده بلکه کشتی، ژیمناستیک و نمایش های هنری در آن به اجرا در می آیند. این استادیوم صندلی های راحتی داشته و تماشاچیان می توانند به راحتی از تماشای مسابقات لذت ببرند. زیر بنای این استادیوم ۲۰۷ هزار متر مربع است. نحوه معماری و طراحی سقف این استادیوم نظر بسیاری را به خود جلب کرده است، علت زیبایی سقف این استادیوم این است که معمار آن از شکوفه های مغولستان برای طراحی ایده گرفته است.

۲. استادیوم salt Lake هند

salt Lake یکی دیگر از بزرگترین استادیوم های جهان است که دارای ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت است. این استادیوم در سال ۲۰۱۱ بازسازی شده است؛ قبل از آن در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار استادیوم افتتاح شد. بازی فوتبال نیمه نهایی جام فدراسیون بین تیم های Mohun Bagan و بنگال شرقی یکی از مهم ترین بازی های است که در این استادیوم در سال ۱۹۹۷ با ۱۳۷ هزار تماشاگر برپا شده است. جام جهانی فیفا در سال ۱۹۸۶ از دیگر بازی های محبوب و پرطرفدار اجرا شده در این استادیوم است. علاوه بر بازی های فوتبال، از این استادیوم به عنوان صحنه ای برای موسیقی و رویدادهای فرهنگی نیز استفاده می شود.

۳. استادیوم میشیگان ایالات متحده آمریکا

این استادیوم سومین استادیوم بزرگ دنیا است که در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. ظرفیت این استادیوم ۱۱۳ هزار نفر بوده و به عنوان محل اصلی تمرینات تیم میشیگان نیز استفاده می شود. برنارد ال گرین معمار این استادیوم است و تا بحال بیش از ۲۰۰ بازی مهم در این استادیوم اجرا شده است.

۴. استادیوم Beaver آمریکا

استادیوم بیور که به معنی سگ آبی است در لیست بزرگترین استادیوم های جهان در جایگاه چهارم قرار دارد. این استادیوم قدیمی ترین استادیوم آمریکا بوده و در سال ۱۹۰۹ توسعه یافته است. این استادیوم در پنسیلوانیا قرار داشته و در سال ۲۰۱۶ محبوب ترین استادیوم جهان انتخاب شده است.

۵. استادیوم Azteca، مکزیک از شاخص ترین و بزرگترین استادیوم های جهان

یکی از استادیوم های معروف و شاخص فوتبال در جهان در منطقه سانتا اورسولا در پایتخت مکزیک یعنی مکزیکوسیتی واقع شده است. ظرفیت این استادیوم ۱۰۵ هزار نفر است. بازی های فینال جام جهانی فیفا در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ در این استادیوم برگزار شده است. این استادیوم طبق استانداردهای معتبر اروپایی ساخته و تجهیز شده است. این استادیوم عنوان ورزشگاه ملی مکزیک را نیز از آن خود کرده است.

۶. استادیوم Ohio، ایالات متحده آمریکا

استادیوم اوهایو که به نام استادیوم کفش نیز مشهور است؛ بزرگترین استادیوم جهان در سال ۱۹۹۲ محسوب می شد. این استادیوم می تواند میزبان ۱۰۴ هزار تماشاگر علاقمند به فوتبال باشد. در طی ۲۰ سال گذشته این استادیوم محلی برای برگزاری کنسرت موسیقی، موسیقیدانان معروفی چون پینک فلوید، التون جان، U2، رولینگ استونز و غیره بوده است.

۷. استادیوم Kyle Field، ایالات متحده آمریکا

در سال ۱۹۲۷ بخشی از محوطه دانشگاه ای اند ام تگزاس را برای ساخت یکی از بزرگترین استادیوم های دنیا در نظر گرفتند و استادیوم کایل فیلد را ساختند. گنجایش این استادیوم ۱۰۲ هزار و پانصد نفر است. نام این استادیوم از موسس آن ای کی کایل اقتباس شده است؛ جالب است بدانید که ای کی کایل از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده بود.

۸. استادیوم Neyland، ایالات متحده آمریکا

وجه تسمیه این استادیوم به خاطر رابرت نیلند مربی فوتبال ایالت متحده است. این استادیوم همچنین میزبان همایش های ملی است و لیگ ملی فوتبال در آن برگزار می شود. این ورزشگاه یکی از زیباترین استادیوم های جهان است که در سال ۱۹۲۱ ساخته شده است.

۹. استادیوم کریکت ملبورن استرالیا

در ایالت ویکتوریای استرالیا در پارک یارای ملبورن یکی از بزرگترین استادیوم های جهان ساخته شده است. عنوان بزرگترین ورزشگاه نیمکره جنوبی و دهمین باشگاه بزرگ جهان به این استادیوم تعلق دارد. این استادیوم تا به اکنون دو بار میزبانی بازی های جهانی المپیک را بر عهده داشته است. در اطراف این استادیوم کافه هایی برای استراحت تماشاگران و ورزشکاران در نظر گرفته شده است. اگر به این استادیوم رفتید حتما از موزه ورزشی آن دیدن نمایید.

۱۰. ورزشگاه آزادی ایران از محبوب ترین و بزرگترین استادیوم های جهان

استادیوم آزادی ایران در سال ۱۳۵۰ با نام ورزشگاه آریا مهر تاسیس شد؛ که بعد از انقلاب به نام ورزشگاه آزادی تغییر نام داد. این استادیوم در سال ۱۳۹۲ جزو ۲۰ استادیوم برتر جهان انتخاب شد. مساحت این استادیوم ۱۴۰ هزار متر مربع بوده و زیر مجموعه، مجموعه ورزشی آزادی است. این ورزشگاه در کنار خط متروی ۵ تهران قرار دارد. جالب است بدانید که در مجموعه ورزشی آزادی پیست اتومبیلرانی، دوچرخه سواری، والیبال، دریاچه مصنوعی مخصوص قایقرانی و غیره قرار دارد.

منبع : flashscore.com

دکمه بازگشت به بالا