مجله جامعهمجله کسب و کار

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک

آموزش گیربکس اتوماتیک فنی حرفه ای

امروزه با رونق گرفتن بازار کار شغل تعمیر گیربکس اتوماتیک، آموزشگاه‌های بسیاری این دوره آموزشی را برگزار می‌کنند. توصیه می‌کنیم بهترین مرکز اموزش گیربکس اتوماتیک را شناسایی و در دوره‌های آن ثبت نام کنید. آموزش‌ها در این دوره گیربکس اتوماتیک توسط اساتید حرفه‌ای که سابقه بسیاری در زمینه تعمیر گیربکس اتومات غرب تهران دارند صورت می‌گیرد.

با شرکت در این دوره با مباحث مهمی همچون تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا و کیا، 206 و بسیاری از دیگر خودروها را یاد می‌گیرید و آشنا می شوید. شیوه برگزاری دوره گیربکس اتوماتیک در این آموزشگاه به این صورت است که ابتدا صورت مفاهیم پایه و توضیحات کاربردی در رابطه با گیربکس‌های اتوماتیک و طرز کار آنها را به شما آموزش می‌دهد.

بعد از آن، مهارت جو توسط استاد ماهر دوره تعمیر گیربکس با قطعات گیربکس و طرز کار آنها آشنا شده و سپس مهارت آموز به صورت عملی بر روی گیربکس خودروها کار کرده و شروع به باز کردن آنها می‌نماید. در نهایت مهارت جو بایستی به تنهایی تمام مراحل باز و بسته کردن گیربکس و قطعات آن را به صورت عملی انجام دهد. با این کار با چالش‌ های تعمیر گیربکس آشنا می‌ شوید و همچنین اشکالات کار خود را پیدا کرده و آنها را رفع می‌کنید.

 توجه داشته باشید هنگام ورود به بازار کار سوالات و ابهاماتی برای شما ایجاد می‌شود بنابراین توجه داشته باشید که آموزشگاه ها دارای پشتیبانی بعد از دوره گیربکس اتوماتیک نیز می باشد و در صورت شرکت در دوره‌های این آموزشگاه می‌توانید حتی پس از پایان دوره گیربکس اتوماتیک با استاد ارتباط بگیرید و سوالات خود را در میان بگذارید.

علاوه بر این در صورتی که طی دوره گیربکس اتوماتیک موضوعی را خوب یاد نگرفتید می‌توانید مجدد و به صورت رایگان در دوره گیربکس اتوماتیک شرکت کنید. همه این موارد باعث شده تا بیشتر کارآموزان پس از اتمام دوره گیربکس اتوماتیک وارد بازار کار شده و درآمدزایی داشته باشند.

اگر علاوه بر تعمیر گیربکس هیوندا و کیا، 206 و مزدا بتوانید گیربکس خودروهای چینی را عیب یابی و تعمیر کنید درآمد شما در این شغل افزاییش چشمگیری خواهد داشت. امروزه تقاضا برای خرید خودروهای چینی افزایش چشمگیری داشته است و تعداد کمی از تعمیرکاران گیربکس از پس تعمیر گیربکس این خودروها بر می‌آیند. در آموزشگاه گیربکس اتوماتیک در دوره آموزش گیربکس cvt صفر تا صد عیب یابی و تعمیر گیربکس های خودروهای چینی به شما آموزش داده می‌شود. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که پس از اتمام این دوره مکانیکی گیربکس اتوماتیک، در دوره cvt ثبت نام نمایید.

آموزش گیربکس اتوماتیک هیوندا | بهترین و بزرگترین اموزشگاه گیربکس اتوماتیک در ایران

آیا دوره آموزش تعمیر گیربکس اتومات دارای پیش نیاز است؟

بله. برای اینکه بتوانید تمامی مباحث و فوت و فن های ریز و درشت تعمیر و عیب یابی گیربکس اتومات را به صورت کاربردی و اصولی فرا بگیرید، بایستی در ابتدا دوره آموزش تعمیر گیربکس دستی را سپری کرده باشید تا بتوانید در دوره تعمیر گیربکس اتومات شرکت نمایید. همچنین لازم به ذکر است برای شرکت در دوره تعمیر گیربکس دستی هیچ گونه پیش نیازی وجود ندارد و مهارت جویان تمامی مباحث را 0 تا 100 به صورت عملی فرا می گیرند.

بنابراین از آنجایی که هنوز گیربکس دستی کاربرد زیادی دارد و مصرف کنندگان خودرو های گیربکس دستی همچون گیربکس اتومات روز به روز در حال افزایش است، کسب مهارت در دو حوزه تعمیر گیربکس اتومات و دستی به شدت توصیه می شود. اینگونه بهتر می توانید به درخواست مختلف مشتریان در بازارکار پاسخ بدهید.

آموزش گیربکس اتومات را از کجا آغاز کنیم؟

گیربکس اتومات یکی از قطعات مهم در خودروهای امروزی است. در این نوع از گیربکس گشتاور به صورت دستی تنظیم نشده و گیربکس به صورت اتوماتیک با توجه به شرایط گشتاور مناسب را انتخاب می‌کند. گیربکس‌های اتوماتیک از اجزا گوناگونی تشکیل شده‌اند. مبدل گشتاور، پمپ روغن، چرخ دنده سیاره‌ای، کلاچ گیربکس اتوماتیک، شفت خروجی، باند ترمز، فیلتر روغن، ساعت گیربکس برخی از مهم‌ترین قطعات در گیربکس‌های اتوماتیک هستند. گیربکس اتوماتیک و قطعات تشکیل دهنده آن مانند دیگر قطعات خودرو بنا به دلایل گوناگونی آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند.

تعمیر این قطعات کار آسانی نیست و نیاز به آموزش قطعات گیربکس اتوماتیک به صورت تخصصی دارد. برای آموزش گیربکس اتوماتیک می‌توانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای گیربکس بخواهید که از طریق شاگردی کردن مهارت‌های مورد نیاز این شغل را به شما آموزش دهد. معمولا تعمیرکاران حرفه‌ای گیربکس فرصت آموزش را نداشته و درخواست شما را قبول نخواهند کرد.

همچنین برای آموزش گیربکس اتوماتیک به این روش شما به حداقل زمان 6 ماه نیاز دارید. معمولا آموزش به این روش طرح درس مشخصی نداشته و آموزش‌ها با توجه به سفارش مشتری است. یکی از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای آموزش گیربکس اتوماتیک انتخاب کنید آموزش از طریق شرکت در دوره گیربکس اتوماتیک است. بنابراین بهترین و موثرترین روش جهت فرا گرفتن تمامی مباحث آموزش گیربکس شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه های معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه ای می باشد.

بازار کار تعمیرات گیربکس اتوماتیک چگونه است؟

اگر اطلاعی از بازار کار این شغل ندارید باید بگوییم که این شغل از مشاغل پردرآمد مربوط به خودرو است و در حال حاضر تعمیرکاران حرفه‌ای گیربکس اتومات درآمدی بین 20 تا 50 میلیون تومان دارند. افزایش ورود خودروهای خارجی و چینی به کشور و تخصصی بودن تعمیرات گیربکس و کمبود نیروی متخصص در این رشته دلایلی است که نشان می‌دهد که این شغل از بازار کار بسیار عالی برخوردار است.

اگر هیچ اطلاعی در زمینه تعمیرات گیربکس خودرو ندارید توصیه می‌کنیم ابتدا در یک دوره آموزش گیربکس دستی ثبت نام کنید و پس از آن شروع به یادگیری تعمیرات گیربکس‌های اتوماتیک از طریق شرکت در دوره آموزش گیربکس اتوماتیک نمایید. در صورتی که به صورت حرفه‌ای تعمیرات گیربکس های اتوماتیک را یاد بگیرد و تمرین و تکرار بسیاری داشته باشید به شما اطمنیان می‌دهیم که در کمتر از یک سال به درآمد بالایی دست پیدا می‌کنید.

به طور کلی با افزایش تولید و واردات خودرو های اتوماتیک، بازار کار این شغل در تمامی روزهای سال پر رونق بوده و در صورت داشتن مهارت و تجربه در این رشته از درآمد بالا، امنیت شغلی و فرصت های شغلی متعددی برخوردار خواهید شد.

آموزش عیب یابی گیربکس اتوماتیک

همانطور که اشاره شد گیربکس‌های اتوماتیک از قطعات گوناگونی تشکیل شده‌اند. خراب شدن هر یک از این قطعات مشکلات گوناگونی را در گیربکس و عملکرد خودرو ایجاد می‌کند. در صورتی که آموزش عیب‌یابی گیربکس اتوماتیک را به صورت حرفه‌ای دیده باشید در صورت خوب کار نکردن گیربکس به سرعت قطعه معیوب را شناسایی کرده و درصدد تعمیر یا تعویض آن بر می‌آیید. آموزش عیب یابی گیربکس اتومات یکی از سرفصل‌های آموزشی مهمی است که به طور کامل در دوره گیربکس اتوماتیک به آن پرداخته می‌ شود.

نکات مهم در نگهداری از گیربکس اتوماتیک

  1. تا توقف کامل، حالت پارک را انتخاب نکنید.
  2. سعی کنید روغن موتورهای گیربکس های اتوماتیک را در یک بازه زمانی مشخص تعویض کنید. دقت داشته باشید اگر روغن خاصیت خود را از دست بدهد، سبب افزایش دما آب و آمپر می شود. نقش روغن در این قسمت روان کردن اصطکاک میان اجزا مختلف گیربکس می باشد. اگر به موقع روغن را تعویض نکنید در نتیجه اصطکاک گیربکس بالا رفته و سبب خرد شدن اجزا آن می شود.
  3. در حین حرکت گیربکس را به صورت دستی تعویض نکنید. حالت های مختلف گیربکس اتومات به صورت مکانیکی تعویض می شوند. تعویض دنده حین حرکت می تواند گیربکس را دچار اصطکاک بالا کند.
  4. توصیه می شود از روغن های مرغوب و استاندارد استفاده کنید. به عبارتی دیگر روغن موتوری را استفاده کنید که مخصوص خودرو شما ساخته شده باشد.
دکمه بازگشت به بالا