نماد سایت مجله آنلاین

هزینه تعمیر هود با مالک یا مستاجر است؟

 یکی از پرسش‌های متداولی که در مورد استفاده از هود در آشپزخانه‌های امروزی مطرح می‌شود این است که هزینه تعمیر هود با مالک است یا مستاجر؟ قبل از پاسخگویی به این سوال باید به تعریف هود و ضرورت استفاده از آن در آشپزخانه‌ بپردازیم. به این نکته توجه کنید که هود وسیله‌ای است کاربردی که موجب جذب بوی بد غذا و تهویه هوای محیط می‌شود. همچنین قابل ذکر است که هودهای آشپزخانه با دفع گرما از محیط، نقش بسزایی در ایجاد دمای متعادل در خانه خواهند داشت. هودها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند. اما قانون مربوط به پرداخت هزینه تعمیر هود، شامل تمامی انواع هودها خواهد شد.

هزینه تعمیر هود با مالک است یا مستاجر؟

هزینه تعمیر هود با مستاجر است یا مالک؟

حال به پاسخ این سوال می‌پردازیم که هزینه تعمیر هود با مستاجر است یا مالک؟ به این نکته توجه کنید که پاسخ این پرسش بستگی به قراردادی دارد که بین مستاجر و مالک منعقد شده است. به عنوان مثال: در برخی قراردادها اینگونه نگارش شده است که هود آشپزخانه به رویت مستاجر رسید و آن از کارایی کافی برخوردار است. در این صورت چنانچه در طول استفاده مستاجر از هود، مشکلی برای آن ایجاد شود، خود مستاجر می‌بایست هزینه تعمیر آن را بپردازد. اما اگر به چنین نکته‌ای در قرارداد یا اجاره نامه، اشاره‌ای نشده باشد، مستاجر می‌تواند هزینه تعمیر هود را از مالک دریافت کند.

باید به این نکته توجه کنید که در اکثر قراردادهایی که بین مستاجر و مالک منعقد می‌شود، به این نکته اشاره خواهد شد که هود آشپزخانه سالم است و به رویت مستاجر رسید. در اینگونه مواقع چنانچه هود آشپزخانه دچار مشکلی شود، هزینه تعمیر آن متوجه مستاجر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام تحویل خانه از مالک، سالم بودن تمامی وسایل آن را به درستی مورد بررسی قرار دهید. دقت به کارایی تمامی وسایل خانه، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مسئولیت مستاجر در مورد هزینه تعمیر هود

در واقع چنانچه مستاجر موجب ایجاد خسارت یا خرابی در هود آشپزخانه شده باشد، می‌بایست هزینه تعمیر هود را بپردازد. این در صورتی است که در قرارداد سالم بودن هود آشپزخانه ذکر شده باشد. چنانچه هنگام بازدید خانه متوجه قدیمی بودن وسایلی مانند: هود یا آبگرمکن شدید، حتما در قرارداد فرسوده بودن آنها را ذکر کنید. در غیر این صورت، هزینه تعمیر آنها را باید خود پرداخت نمایید. اما اگر در قرارداد یا اجاره نامه فرسوده بودن اینگونه وسایل ذکر شود، در صورت خرابی می‌توان هزینه تعمیر آن را به مالک واگذار کرد.

هزینه تعمیر هود

صورت برداری مستاجر از وسایل خانه

در ابتدا اشاره کردیم که هزینه تعمیر هود آشپزخانه بر عهده مستاجر است. به همین دلیل توصیه مفیدی که به تمامی مستاجران می‌شود این است که قبل از امضای قرارداد، صورت برداری دقیقی از وضعیت وسایل خانه مانند: لامپ‌‌ها، هود، آبگرمکن، شیرآلات، دستگیره‌ها انجام دهند. این صورت برداری می‌بایست به رویت و امضای صاحب خانه نیز برسد. توجه به این موضوع موجب عدم ایجاد مشکل، در صورت بروز خرابی در وسایل خانه خواهد شد. تست سالم یا خراب بودن تمامی تاسیسات خانه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال تست کنید که آیا شوفاژ خانه به درستی کار می‌کند یا خیر.

برای آگاهی از هزینه تعمیر هود قرارداد را بررسی کنید

به این نکته توجه کنید که در قرارداد‌ یا اجاره نامه‌ای که به امضای دو طرف رسیده است، می‌بایست به صورت دقیق به مسائل مربوط امکانات خانه پرداخته شود. به عنوان مثال تمامی امکانات موجود در خانه باید در قرارداد ذکر شود و همچنین لازم است، سالم بودن آن نیز به رویت مستاجر برسد. در غیر این صورت، چنانچه مشکلی در کارکرد وسایلی مانند: هود، آبگرمکن و گاز رومیزی به وجود آید، مالک باید مسئولیت تعمیر آن را بر عهده گیرد. همچنین چنانچه مستاجر قصد تعویض یکی از وسایل خانه مانند هود را داشته باشد، می‌بایست با رضایت مالک این کار را انجام دهد.

پرداخت چه هزینه‌هایی بر عهده مستاجر می‌باشد؟

در بالا توضیحاتی در مورد پرداخت هزینه تعمیر هود ارائه دادیم. حال می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که به طور کلی، پرداخت چه هزینه‌هایی بر عهده مستاجر است. در واقع پرداخت هزینه هایی مانند: فیش آب، برق ،گاز و تلفن بر عهده مستاجر می‌باشد و موجر هیچ‌گونه مسئولیتی برای پرداخت اینگونه هزینه‌ها بر عهده نخواهد داشت. همچنین مشکلاتی که بر اثر عملکرد مستاجر به وجود می‌آید نیز بر عهده خود او است. به عنوان مثال: چنانچه مستاجر موجب ایجاد مشکل یا خرابی گاز در رومیزی شود، می‌بایست خود هزینه تعمیر یا تعویض آن را پرداخت کند. اما هزینه‌های اساسی منزل مانند: هزینه تعمیر آسانسور یا امور مربوط به فاضلاب ساختمان، بر عهده موجر یا مالک می‌باشد.

تعمیر هود با قیمت مناسب

پیدا کردن مرکزی که تعمیر هود را به صورت تخصصی انجام دهد مهم است

نکته‌ای که توجه به آن از اهمیت بسیاری برخوردار است، سپردن کار تعمیرات هود به مرکزی معتبر است. در واقع یک تعمیرگاه تخصصی هود و لوازم خانگی، می‌بایست از تخصص افراد حرفه‌ای و آموزش دیده استفاده کند. همچنین سرعت در انجام کار و همچنین ارائه خدمات در محل نیز بسیار مهم می‌باشد. همواره قبل از انتخاب مرکز مناسب، اعتبار و سابقه مجموعه را به درستی مورد بررسی قرار دهید. همچنین یک مرکز معتبر تعمیرات می‌بایست خدمات خود را تا مدت معینی ضمانت کند. به این معنی که چنانچه در همان قطعه تعمیر شده توسط آن مرکز مشکلی ایجاد شد، تعمیرگاه لوازم خانگی وظیفه دارد آن را به صورت رایگان تعمیر نماید.

تعمیر هود با قیمت مناسب

برای آگاهی از هزینه تعمیر هود، می‌بایست با کارشناسان مشغول بکار در این مرکز تماس حاصل فرمایید. این افراد با بررسی دقیق مشکل بوجود آمده در هود آشپزخانه، هزینه دقیق تعمیر هود را به شما اعلام خواهند کرد. تنها کافی است از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت گاز سرویس، با این کارشناسان تماس حاصل فرمایید و مشکل ایجاد شده در وسیله را برای آنها بیان کنید. به این نکته توجه کنید که تعمیر هود در این مجموعه با مناسب‌ترین قیمت انجام خواهد شد. همچنین بلافاصله بعد از بررسی هود آشپزخانه و تشخیص مشکل آن، زمان دقیق تحویل آن به مشتری اعلام می‌شود. این موضوع نشانگر احترام این مجموعه به وقت شما می‌باشد.

سپاسگذاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم با مطالعه این مطلب، اطلاعات کافی را در مورد چگونگی پرداخت هزینه تعمیر هود، به دست آورده باشید.

خروج از نسخه موبایل