راهنمای خرید گوشی تلفن سانترال پاناسونیک

همه می دانیم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی ارتباطات در سراسر جهان، تلفن های سانترال یکی از بهترین و پر کاربرد ترین و محبوب ترین وسایل ارتباطی برای گروه های بزرگ و کوچک به شمار می روند. اگر بخواهیم تلفن های  سانترال را تنها در یک جمله ساده تعریف کنیم، بهتر است از اینجا شروع کنیم که تجهیزات سانترال، مراکز کوچک مخابراتی هستند که چند تماس تلفن ثابت دریافت می کنند و سپس به طور دقیق و منظم به خطوط داخلی و خارجی تقسیم می شوند. تلفن سانترال پاناسونیک اکثرا در مکان های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. پاناسونیک از برند های قدیمی و معروف ژاپن با کیفیتی مطلوب می باشد که پاسخگوی نیاز های جامعه امروزی می باشد.

آموزش تلفن سانترال پاناسونیک | تلفن سانترال پاناسونیک قیمت

تلفن  و گوشی سانترال پاناسونیک

تلفن های سانترال  به طور کلی به دو دسته کلی و مجزا تقسیم می شوند،  سانترال های مخابراتی و سانترال های شبکه. هر یک از این دسته بندی ها با توجه به تکنولوژی تولید و عملکرد شان، محصولات متفاوتی دارند.

برای درک بهتر تفاوت تلفن های سانترال پاناسونیک به بررسی هر یک از این دسته ها به صورت جداگانه می پردازیم و با هم خواهیم دید که چه تفاوت هایی در قابلیت های آن ها وجود دارد. در پایان با هم به یک نتیجه کلی و درست در مورد انواع تلفن مرکزی پاناسونیک خواهیم رسید.

1-تلفن سانترال مخابراتی

سانترال های مخابراتی،  تلفن های سانترالی هستند که برای راه اندازی به یک جفت سیم مخابراتی و سیم کشی نیاز دارند. فناوری راه اندازی در این مدل سانترال عموماً همان فناوری مورد استفاده مخابرات است، اما خود سانترال ها در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که در ادامه به بررسی و تشریح هر یک از این مدل ها می پردازیم. در ابتدا به خاطر داشته باشید که تلفن های دیجیتال، هیبریدی و آنالوگ از مهم ترین و شناخته شده ترین انواع تلفن های مرکز مخابراتی هستند.

آموزش تلفن سانترال پاناسونیک | تلفن سانترال پاناسونیک قیمت

تلفن و گوشی پاناسونیک هیبرید

تلفن های مخابراتی هیبریدی آن دسته از گوشی هایی هستند که قبل از تلفن های دیجیتال ساخته شده اند، البته از فناوری پایین تری نسبت به گوشی های دارای تابلوی دیجیتال برخوردار هستند. با این حال، این گوشی ها نیز عملکرد و قابلیت های خاصی را در سطح خود دارند و همچنان برای نصب بر روی انواع واحد مرکزی پاناسونیک استفاده می شوند.

آموزش تلفن سانترال پاناسونیک | تلفن سانترال پاناسونیک قیمت

نکته مهم در مورد سانترال هیبریدی این است که این گوشی ها فقط روی سانترال های پاناسونیک قابل نصب و استفاده هستند، در حالی که تلفن های دیجیتال می توانند روی همه سانترال ها کار کنند. علاوه بر این تفاوت، تفاوت های دیگری نیز بین گوشی های دیجیتال هیبریدی وجود دارد که البته در نتیجه این بررسی ها و سبکی و وزن، به برتری انواع دیجیتال ختم می شود. اما به عنوان مثال یکی از عملکرد هایی که هم در گوشی های هیبریدی و هم در گوشی های دیجیتال وجود دارد، عملکرد کلید های حافظه است. اما به یاد داشته باشید که تلفن ‌های سانترال هیبریدی را فقط می‌ توان برای سانترال‌ های کم ظرفیت راه‌ اندازی کرد، در حالی که عکس این موضوع برای سانترال‌ های دیجیتال صادق است و می‌ توانند از سانترال‌ های با ظرفیت بالا نیز پشتیبانی کنند.

 تلفن پاناسونیک دیجیتال

تلفن دیجیتال پاناسونیک یکی از محصولات اصلی شرکت پاناسونیک می باشد. تلفن دیجیتال سانترال پاناسونیک امروزه با کارایی بالا، سهولت استفاده، دوام و زیبایی فوق العاده یکی از پر کاربرد ترین تلفن های مرکزی پاناسونیک می باشد که با کارایی ها و قیمت های متفاوت برای افراد حرفه ای و مدیران تولید کرده است.

آن دسته از گوشی هایی که فقط با یک جفت سیم دیتا روی تابلو برق پاناسونیک نصب می شوند و به خطوط مستقیم (خطوط آنالوگ) پاسخ نمی دهند، تلفن دیجیتال پاناسونیک می گویند.

لازم به ذکر است شخصی که از تلفن دیجیتال استفاده می کند می تواند با استفاده از دکمه های کناری این دستگاه به تمامی خطوط شهری متصل شود و از راحتی این تجارت لذت ببرد.

هنگامی که با تلفن دیجیتال تماس می گیرید، اگر خط مورد نظر شما مشغول یا صحبت است، چراغ های چشمک زن تعبیه شده در این گوشی به شما اطلاع می دهد.

این قابلیت در گوشی های آنالوگ وجود ندارد و یکی از معایب گوشی های آنالوگ این است که نمی توانید خطوط در حال استفاده با آن ها را ببینید. باید در نظر داشته باشید که هر گوشی دیجیتال سانترال مخصوص به خود را دارد و فقط از آن استفاده می کند و این پروتکل برای گوشی های دیجیتال دیگر قابل استفاده نیست.

  • تلفن پاناسونیک آنالوگ

تلفن های آنالوگ پاناسونیک که به صورت رومیزی و بی سیم در دسترس هستند را نیز می توان به عنوان قسمت داخلی هر سانترال پاناسونیک قرار داد. همه ما کم و بیش با گوشی های آنالوگ آشنا هستیم. تلفن های رومیزی معمولی که در اکثر خانه ها استفاده می شوند به عنوان تلفن های آنالوگ شناخته می شوند که برای راه اندازی و راه اندازی نیازی به داده ندارند و فقط با یک زوج سیم بوق  راه اندازی می شوند.

2- تلفن سانترال تحت شبکه

کلیه ارتباطات تصویری و صوتی که از طریق تلفن سانترال تحت شبکه منتقل می شود، بر روی بستر شبکه خواهد بود. البته لازم است بدانید که به مراکز شبکه فناوری ویپ نیز گفته می شود و فناوری ویپ تنها فناوری است که امکان انتقال تصویر در مراکز مرکزی را فراهم می کند. مراکز شبکه پاناسونیک برای نصب نیازی به سیم و جفت سیم های مختلف ندارند و تنها با کمک کابل های شبکه به راحتی نصب و راه اندازی می شوند. البته منظور ما از نصب و راه اندازی ساده تلفن های سانترال در شبکه این نیست که این تلفن ها برای راه اندازی نیاز به تخصص ندارند.

تلفن های تحت شبکه به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: تلفن های نرم افزاری و تلفن های سخت افزاری. تلفن های نرم افزاری به صورت رایگان با مجوز عرضه می شوند. به طور کلی تلفن های موجود در یک شبکه فیزیکی یا سخت افزاری پایدار تر هستند و این گوشی ها در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر:

ما در این مقاله به بررسی انواع گوشی ها و تلفن های سانترال پاناسونیک پرداخته و ویژگی ها و نقاط قوت هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم .در این مقاله سعی کردیم تمام خصوصیاتی که در خرید تلفن و گوشی دیجیتال پاناسونیک حائز اهمیت است مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید محصولات با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

منبع : سایت سانترال ارتباط سازان رهنما

دکمه بازگشت به بالا