مجله کسب و کارمجله هنری و فرهنگ

رستاخیز مردگان: داستانی تلخ و پرشور از ابدیت و مرگ

دانلود کتاب “رستاخیز مردگان” (نکرونومیکون) | متن کامل

کتاب نایاب “ رستاخیز مردگان (نکرونومیکون) ” (به انگلیسی: Necronomicon) اثری از عبدال ال حضرت می‌باشد که در سال ۶۹۹ میلادی تحریر یافته است. کتاب رستاخیز مردگان یکی از مرموزترین و عجیب‌ترین کتاب‌های دنیاست که در ادامه به معرفی آن‌ خواهیم پرداخت.

پیشگویی های کتاب رستاخیز مردگان | جملاتی از کتاب رستاخیز مردگان

کتاب رستاخیز مردگان، مرموزترین کتاب بشر

این کتاب یکی از مرموزترین کتب جهان است که درمورد آن افسانه‌سازی‌های زیادی کرده‌اند. عده‌ای معتقدند که با خواندن آن فرد دچار جنون گشته و دیوانه می‌شود! برخی نیز بر این عقیده هستند که در صورت درک کردن این کتاب، فرد خودکشی خواهد کرد! در مورد این کتاب به اندازه‌ای افسانه‌های شگفت‌انگیز مطرح شده است که آن را به یکی از جنجالی‌ترین کتاب‌های بشریت تبدیل کرده‌اند!

خرافات در مورد این کتاب بسیار است. می‌گویند که در طول تاریخ افراد بسیاری از جمله جادوگران و ساحران برای دستیابی به نسخه‌های خطی این کتاب تلاش کرده‌اند. از جمله آدولف هیتلر که یک نسخه از آن را نیز به دست آورد و بعدها معدوم کرد. آمده است که در قورن وسطی، از آسیا تا اروپا و آمریکا، هزاران جادوگر و ساحر و فال‌بین به دنبال دستیابی به نسخه‌ای از این کتاب مرموز بوده‌اند. می‌گویند که این کتاب، خطرناک‌ترین متن نوشته شده توسط بشر است! مشهور است که هر انسانی پس از مطالعه کتاب رستاخیز مردگان، بر راز و رمزهای پنهان هستی آگاه می‌شود و می‌تواند با ارواج و اجنه ارتباط بگیرد! این خرافات باعث شده است تا نکرونومیکون در میان افراد علاقمند به علوم غریبه و علوم خفیه جایگاه بسیار بلندی پیدا کند!

سرنوشت شوم عبدال ال حضرت، نویسنده نکرونومیکون

جدا از این که می‌گویند هرکس که این کتاب را بخواند، دچار جنون می‌شود. خرافه جالب دیگری نیز درمورد کتاب وجود دارد و آن این است که معروف است، نویسنده این کتاب عبدال ال حضرت نیز پس از نگارش این کتاب به شکل فجیعی کشته شد! درواقع خرافات و حاشیه‌ها درمورد این کتاب به اندازه‌ای پر و بال گرفت که حتی دامن نویسنده آن را نیز گرفت!

بررسی‌های خرافی به این نتیجه رسیده است که فردی به نام عبدالحضرت که یک انسان بدوی اهل منطقه شام (نام قدیم سوریه) بود، در سال ۶۹۹ میلادی این کتاب را نوشت و پس از به پایان رساندن آن به شکل مرموزی تکه تکه شد! تا سال‌ّا بعد گروهی مشغول تحقیق در مورد نحوه قتل او بودند اما به نتیجه‌ای نرسیدند!

در پیرامون این کتاب از قدیم، صحبت‌های خرافی عجیبی بیان شده است. بسیاری از مردم برپایه همین صحبت‌ها، از مطالعه این کتاب دست شسته و کوشیده‌اند تا فاصله خود با این کتاب مرموز را حفظ نمایند! یک ترس مرموز و احتمالا احمقانه که باعث می‌شود تا در عین آن‌که برخی به دنبال دستیابی به این کتاب باشند، برخی دیگر نیز از این کتاب فراری شوند!

باری همان‌گونه که گفته شد این‌ها تنها جنبه خرافات داشته و کتاب رستاخیز مردگان یک کتاب خرافی و فاقد وجاهت علمی است. با این حال پژوهشگران گوناگون برای مطالعه این کتاب می‌توانند از مکتب دیتا اقدام کرده و آن را دانلود نمایند.

معرفی کتاب رستاخیز مردگان (نکرونومیکون)

کتاب نکرونومیکون که توسط فردی مرموز به نام عبدل ال حضرت نوشت شده است، اغلب به‌عنوان مرموز‌ترین و عجیب‌ترین کتاب جهان از آن یاد می‌شود. پژوهشگران معتقدند که این کتاب، اثری جادویی و ترسناک بر فردی که آن را مطالعه کند، باقی‌ می‌گذارد. اما ریشه این مسائل پیرامون این کتاب، مشخص نیست. نویسنده کتاب فردی مجهول‌الهویه است. مشخص نیست که بوده و چه می‌کرده و اصلا دارای چه نوع طرز فکری بود. تنها مشخص است که در حوالی قرن هفتم میلادی می‌زیست.

پژوهش‌هایی که در پیرامون تاریخچه این اثر صورت گرفته است، مبین آن است که فردی به نام عبدال ال حضرت که یک انسان بدوی اهل منطقه شام بود، در حوالی سال ۶۹۹ میلادی کتاب نکرونومیکون یا رستاخیز مردگان را نوشت. برخی داستان‌های خرافی در این مورد می‌گویند که نویسنده این کتاب به شکل مرموزی به قتل رسید و هیچکس نتوانست قاتل قاتلان او را پیدا کند.

بر اساس شواهد تاریخی به‌دست آمده، عبدال ال حضرت بیشتر عمر خویش را در ویرانه‌های شهرهای بابل، ممفیس و ربع‌الخالی عربستان گذرانده است. او اما در واپسین سال‌های عمر خویش به دمشق و شام مهاجرت کرد و ظاهرا در همین زمان و در شام بود که کتاب رستاخیز مردگان را به رشته تحریر درآورد. جز این موارد، چیز بیشتری از زندگی او در دسترس نیست. باری، در توصیف این کتاب می‌گویند که فرد پس از مطالعه آن، با رازها و اسرار نهان خلقت آشنا می‌شود و حقایق پنهانی زندگی را که هرگز تا پیش از آن بدان‌ها واقف نبود، می‌تواند ببیند! البته که این توصیفات بیشتر خرافه است، با این حال هستند افرادی که اذعان کرده‌اند تحت تاثیر این کتاب با ماوراءالطبیعه ارتباط گرفته‌اند.

نظرات درمورد کتاب نکرونومیکون

در مورد این کتاب اغراق شده است. با این حال اسرارآمیز بودن کتاب باعث شده است تا همواره مورد توجه مردمان قرار گیرد. ظاهرا قسمت‌های گوناگونی از این کتاب رمزنگاری شده و با شیوه‌های عجیبی نگارش یافته است. در این کتاب رازهایی درمورد جهان هستی، متافیزیک، کائنات و علوم غریبه وجود دارد. فی‌الواقع نکرونومیکون به واسطه دربرداشتن همین مسائل به شکل رمزآلودی برای بشر معرفی شده است. همچنین مشهور است که در این کتاب مسئل علمی نیز وجود دارد. به طور کلی افرادی که در مورد کتاب رستاخیز مردگان یا نکرونومیکون صحبت کرده‌اند، کوشیده‌اند تا بیش از حد معمول آن را عجیب و ترسناک جلوه دهند. اخیرا برخی از روانشناس‌ها بر روی نویسنده این کتاب تحقیقاتی انجام داده و نظریه دیوانه بودن وی را رد کرده‌اند.

مثلا برخی گفته‌اند که هرکس این کتاب را مطالعه کند، به سرعت نور به جنون رسیده و دیوانه می‌گردد! برخی گفته‌اند که فرد به خودکشی دست خواهد زد و برخی گفته‌اند که خواننده کتاب همچون دانشمندی زبردست خواهد گردید! البته که این‌ها همه مزخرفات است و افراد بسیاری که این کتاب را خوانده‌اند! نه دیوانه شده‌اند! نه خودکشی کرده‌اند! و نه البته به درجه داشمندی رسیده‌اند! کتاب رستاخیز مردگان یا همان کتاب نکرونومیکون تاکنون نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. افراد بسیاری آن را کتابی شگفت انگیز و مرموز می‌دانند و در نقطه مقابل، بسیاری از افراد نیز آن را کتابی پوچ و مزخرف قلمداد می‌کنند.

کتاب رستاخیز مردگان

در بررسی‌های تاریخی آمده است که، عبدالحضرت روزهای خود را در ویرانه‌های کهن‌شهر بابل، ممفیس و همچنین ربع‌الخالی عربستان می‌گذراند. او تقریبا تمام زندگی خود را تک و تنها در این مناطق رعب‌انگیز سپری کرد! سپس عبدالحضرت در سال های آخر عمر خود به دمشق و سپس شام مهاجرت کرد و کتاب رستاخیز مردگان را در این شهر نوشت. می‌گویند او در بابل و ممفیس و عربستان توانسته بود با عالم موازی ارتباط بگیرد و سپس در شام و دمشق دانسته‌های خود را مکتوب کرد. اما انگار نیروهای مابعدالطبیعه از نگارش این اسرار راضی نبودند و او را بلافاصله پس از تحریر کتاب، کشتند!

در سال ۹۵۰ میلادی کتاب رستاخیز مردگان توسط مردی به نام تئودوروس فیلتاس به زبان یونانی ترجمه شد و نام آن نیز به نکرونومیکون تغییر کرد. از این زمان بود که پای این کتاب به دنیای غرب باز شد و اروپایی‌ها شروع به ساخت داستان‌های عجیب پیرامون این کتاب کردند!

دیدگاه مردم به این کتاب در طی تاریخ

طی سده‌های متمادی افراد بسیاری سعی کردند این کتاب را ترجمه یا تفسیر کنند. از آن می‌توان به دکتر جان دی دستیار و مشاور ملکه الیزابت اشاره کرد. در حدود سال ۱۵۸۷ میلادی جان دی مدعی شد که بر تمام اسرار کتاب نکرونومیکون مسلط شده و مدت‌‌هاست که با موجودات غیرارگانیک در ارتباط است!

چند سال بعد، یک شاعر اروپایی به نام آلیستر کرولی نیز این کتاب را مطالعه کرد و سپس مدعی شد که به وی از جانب اهریمن وحی شده است تا آیین جدیدی را ایجاد کند! او سپس از آیین تلما رونمایی کرد و به زودی به جای شاعر، به عنوان یک جادوگر مشهور شد! آلیستر کرولی را پدر شیطان‌پرستی نوین می‌دانند.

از دیگر افراد مشهوری که به دنبال این کتاب بوده و نام آن‌ها در تاریخ آمده است، می‌توانیم به هیتلر اشاره کنیم. رهبر آلمان‌ّای نازی در جنگ جهانی دوم که مدتی به دنبال این کتاب بود و نهایتا یک نسخه قدیمی از کتاب رستاخیز مردگان را برای او آوردند. می‌گویند که هیتلر پس از مطالعه آن، برای این که کتاب به دست دیگران نیافتد نسخه فوق‌الذکر را سوزاند! همچنین ظاهرا در قرون وسطی، افراد بسیاری به دنبال این کتاب بودند. گروهی از ساحران و جادوگران و طالع‌بینان به دنبال نسخه‌ای از این کتاب می‌گشتند. بیشتر آن‌ها در دستیابی به این کتاب نایاب ناکام ماندند.

منبع:

ucl.ac.uk

en.wikipedia.org

دکمه بازگشت به بالا