مجله جامعهمجله کسب و کار

جدیدترین عطر‌های زنانه برای فصول مختلف سال

از آنجایی که مفهوم فصل‌ها به شدت با انواع عطر در هم آمیخته، از این رو انتخاب ادکلن‌های مناسب با فصل‌های سال به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است؛ از سوی دیگر به دلیل این که عطر‌های خاص هر فصل به طور طبیعی در طبیعت ساخته می‌شوند، تکامل تکنیک‌های عطرسازی تولیدکنندگان با الگوبرداری از این واکنشات طبیعی، توانست با تکرار و شبیه‌سازی دقیق این فرآیندها، رایحه‌های طبیعی را برای تمام فصول سال ارائه دهد و آنها را تحت عنوان عطر مناسب هر فصل به بازار عرضه کند.

البته ناگفته نماند که اگر فردی در تمام طول سال، صرف نظر از نوع فصل، به یک عطر علاقه‌مند باشد، می‌توان گفت آن رایحه امضای شخصی وی است که البته اکثرا برای انواع عطر اسپرت چنین وفاداری دارند. از طرفی برخی از افراد به تغییرات آب و هوایی حساس هستند و تمایل دارند که عطر خود را با تغییرات فصول تطبیق دهند.

بنابراین و با در نظر گرفتن هر دو مورد بالا، اگر می‌خواهید اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار دهید، باید عطر‌ها را با توجه به فصل مناسبشان انتخاب کنید. چرا که انتخاب نادرست به این شباهت دارد که در زمستان لباس‌های تابستانی خود را بپوشید! در همین راستا لازم است تا علاوه بر معرفی جدیدترین عطر زنانه در فروشگاه تایمو شاپ، نکات لازم برای استفاده از انواع عطر در فصول مختلف سال را نیز بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

اسم عطر زنانه | بهترین عطر زنانه

انواع عطر‌ها با توجه به فصول

همانطور که گفته شد صنعت مد و زیبایی متناسب با هر فصل از سال به تولید عطر و ادکلن‌های فصلی پرداخته که ما نیز در ادامه یک طبقه‌بندی از خانواده‌های بویای متناسب با فصل‌های سال را ارائه کرده‌ایم تا بتوانید فهرست دقیقی از رایحه‌های موجود در بازار را بیابید و درست‌تر انتخاب کنید.

انتخاب عطر مناسب فصل بهار

زمانی که ماه‌های گرم‌تر و آفتابی بهار از راه می‌رسند، احتمالاً عطر زمستانی مورد علاقه شما خیلی گرم به نظر خواهد رسید. بنابراین فرقی نمی‌کند که خانم باشید یا آقا، زیرا باید عطر بهاری مناسب و سبکی را انتخاب کنید.

همانگونه که می‌دانید فصل بهار نماد تجدید طبیعت، شکوفایی، لطافت و طراوت است؛ در واقع زمانی که تمام طبیعت در حال زنده شدن هستند تقریبا همه در تکاپوی این نو شدن قرار می‌گیرند و حال و هوای تازه و جدیدی را احساس می‌کنند. اینجاست که میل به تقویت این حس نیز با عطر مناسب فصل بهار افزایش می‌یابد! زیرا فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه زمان مناسبی خواهد بود تا احساس بویایی خود را با رایحه‌های نشاط آور افزایش دهید. بنابراین عطری را انتخاب کنید که منعکس کننده رایحه گل و میوه‌های بهاری و همچنین انرژی و حالات روحی جدید شما باشد.

با وجود اینکه رایحه‌های بهاری سبک‌تر هستند، اما محیط اطراف و حتی آب و هوا می‌توانند بر روی قدرت عطر و مدت ماندگاری آن تأثیر بگذارند؛ بنابراین همیشه پیش از خرید، عطر را تست کنید و پس از استشمام هر سه نت بویایی آن تصمیم بگیرید که آیا برای یک مهمانی شبانه مناسب است یا استفاده روزانه!

نت‌های عطری که به بهترین شکل با فصل معتدل بهار هماهنگ می‌شوند، سبک و تازه هستند، مانند دسته‌های گل‌های سفید، زنبق، شکوفه پرتقال یا یاس که در عطرهای زیر خلاصه شده‌اند:

  • پارفومز د مارلی ملیورا
  • لانوین اکلت زنانه
  • کارولینا هررا گود گرل

اسم عطر زنانه | بهترین عطر زنانه

انتخاب عطر مناسب فصل تابستان

تابستان فصل گرمای هوا، میوه‌های خوش رنگ و لعاب، تعطیلات و داشتن اوقاتی از استراحت و تفریح است، یعنی زمانی که همه ما به دریا و شب‌های گرم و طولانی تابستان فکر می‌کنیم. بنابراین باید عطر‌های تازه و خنک‌تری را برای تابستان انتخاب کنید تا بهترین کنتراست را با هوای گرم داشته باشد.

EDT یا Eau De Toilette گزینه بهتری برای فصل گرم تابستان و استفاده روزمره خواهد بود زیرا غلظت کمتری از روغن معطر دارد و مطبوع و سبک است؛ برعکس Eau De Perfume یا EDP روغن معطر بیشتری دارد که آن را برای هوای گرم نسبتاً سنگین می‌کند؛ به بیانی دیگر برای مراسمات شبانه انتخاب خوبی خواهد بود.

پس برای انتخاب عطرهای خنک به سراغ روایحی بروید که به شما احساس سبکی و سرحالی می‌دهند و اگر از نوع انتخاب خود مطمئن نیستید، عطر‌های تازه‌ای را که از مناطق استوایی سرچشمه می‌گیرند انتخاب کنید؛ مانند: ترنج، پرتقال، گریپ فروت و ماندارین.

همچنین می‌توانید نت‌های شیرین وانیل و کارامل که به خوبی با عطرهای تابستانی گلی مانند: گل رز و یاس هماهنگ می‌شوند را برگزینید؛ از سوی دیگر، نت‌های مرکباتی مثل: نارنگی، لیمو و امثال آنها با نت‌های تند مانند: دارچین، جوز هندی و فلفل کاملا سازگاری دارند و در ادکلن‌های زیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند:

  • باکارات رژ 540
  • ویکتوریا سکرت بامب شل
  • آمواج آنر زنانه

انتخاب عطر مناسب فصل پاییز

با شروع فصل پاییز، دما‌ی هوا سردتر و روزها کوتاه‌تر می‌شود که به طبع بر خلق و خوی همه ما تاثیرگذار است. به بیانی دیگر پاییز آرامشی را به ارمغان می‌آورد که یادآور آماده شدن برای شروع مدرسه است و خاطرات خوش دوران تحصیل در سنین کودکی را به همراه دارد. به همین دلایل است که نت‌های چوبی و دودی بهترین رایحه را در این فصل تداعی می‌کند.

به طور خلاصه، بهترین نت‌ها برای یک عطر پاییزی، عطرهای شرقی، چوبی با نت‌های عنبر و وانیل و خزه خاکی و چرم هستند که گرمای محسوسی را به ماه‌های سرد پاییزی می‌بخشند. با این حال، توصیه می‌شود نت‌های عسل و کارامل و رایحه مشک و چوب را تست کنید یعنی نت‌هایی که بیشتر با حال و هوای پاییزی هماهنگی دارند و شامل نت‌های گرم و تند هستند، مانند: نعناع هندی، چوب صندل، عنبر، خزه بلوط و… که در عطرهای زیر می‌توانید آنها را احساس کنید:

  • ایو سن لورن مون پاریس
  • آمواژ ژورنی
  • آمواج بلوسوم لاو

اسم عطر زنانه | بهترین عطر زنانه

انتخاب عطر مناسب فصل زمستان

به طور کلی پیدا کردن یک عطر زمستانی مشابه انتخاب عطر در بقیه ایام سال است بنابراین باید چیزی را پیدا کنید که دوست دارید و ساعت‌ها از داشتن آن روی پوست خود لذت ببرید. علاوه بر این ه زمستان فصل مورد علاقه سازندگان و تولیدکنندگان عطر به دلیل استفاده از ترکیبات غنی و غلیظ آن است.

به عبارتی دیگر با توجه به این که دمای پایین در طول فصل زمستان باعث می‌شود تا نت‌های بالایی به سرعت محو شوند، بنابراین بیش از هر چیز به نت‌های پایه توجه کنید زیرا نت‌های پایه یک عطر در ماه‌های زمستان اهمیت بیشتری دارند و سنگین‌ترین قسمت عطر نسبت به نت‌های میانی و بالایی هستند. در واقع قسمتی از عطرهای گرم و زمستانی که ماندگاری دارد همین نت‌ پایانی است.

گفتنی‌ست که نت‌های چوبی مانند: عود، سدر، چوب گوایاک، چوب صندل، خزه بلوط و نعناع هندی یا رایحه چرم، مشک‌های مختلف و عنبر اغلب به عنوان “نت‌های فانتزی” در پایه عطرهای زمستانی استفاده می‌شوند. همچنین عطرهای گرم و شیرینی که نت‌های وانیل، دارچین یا دانه تونکا به ارمغان می‌آورند احساس سحرآمیز و جادویی را به اطراف شما هدیه می‌دهند که عطرهای زیر نمونه‌هایی از این ادکلن‌های زمستانی هستند:

  • پارفومز د مارلی دلینا
  • دیور پویزن گرل
  • بولگاری جاسمین نویر
  • آمواج فیت زنانه
  • آمواج ممویر
  • جیونچی آنجئو دمون ادو پرفیوم
  • دیور میدنایت پویزن ادو پرفیوم

خرید جدیدترین عطرهای زنانه چهار فصل در تایمو شاپ

جدیدترین عطرهای زنانه برای فصول مختلف سال شاهکاری از هنر سازندگان و تولیدکنندگان صنعت عطرسازی در دنیاست که برگرفته از فرآیندهای طبیعت و عطرهای حاصل از آن اقدام به ساخت روایح بی‌نظیری می‌کنند تا ذوق و سلیقه خریداران و پیروان عرصه مد و استایل را وسوسه کنند. بنابراین علاوه بر تشخیص سلیقه بویایی خود متناسب با هر فصل، نیاز است تا انواع تولیدات را حتی برای یک بار تست و امتحان کنید و پس از آن خرید نهایی را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا