اقتصادیمجله کسب و کار

بررسی تغییرات قیمتی استلار، آیا 2023 سال پرسود استلار خواهد بود؟

استلار از جمله ارز‌های دیجیتال قدیمی اما پرطرفدار بازار به شمار می‌رود که از سال 2014 تا به امروز بار‌ها افزایش قیمتی تجربه و روند‌های کلی قیمتی بیت کوین و بازار را دنبال کرده است. به همین دلیل در سال 2023 نیز این ارز دیجیتال همچنان یکی از گزینه‌های مناسب برای سبد سرمایه‌گذاری علاقه مندان به شمار می‌رود و استلار در سال‌های آینده نیز می‌تواند باری دیگر جهش‌های قیمتی داشته باشد.

آینده ارز استلار | استلار چیست

اگر شما نیز به خرید و سرمایه‌گذاری در استلار علاقه‌مند شده‌اید، مهم است در ابتدا بدانید که چه آینده‌ای در انتظار استلار است و آیا در سال 2023 استلار می‌تواند در لیست ارز‌های پرسود بازار قرار بگیرد؟

استلار چیست؟

استلار (XLM) یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز ارز دیجیتالی است که در سال 2014 توسط جد مک کالب یکی از بنیانگذاران ریپل ایجاد و عرضه شد.

هدف استلار ارائه راهی سریع و مقرون به صرفه برای جابجایی پول در سراسر جهان و به ویژه کشور‌های در حال توسعه است، زیرا این کشور‌ها معمولاً در انتقال پول با چالش‌ها و محدودیت‌های مختلفی مواجه هستند و تراکنش‌های فرامرزی در این کشور‌ها می‌تواند با سرعت کم و هزینه‌های زیادی انجام شود. همچنین در کشور‌های در حال توسعه بسیاری به خدمات مالی و بانکی سنتی دسترسی ندارند و استلار می‌تواند راه حلی برای این افراد باشد.

مانند سایر ارز‌های دیجیتال، استلار بر روی یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز ساخته شده است که در آن بجای نظارت بانکی، تراکنش‌ها توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها پردازش و تأیید می‌شوند. موضوعی که باعث می‌شود تراکنش‌های استلار در برابر سانسور مقاوم باشند و امکان تقلب وجود نداشته باشد. همچنین با توجه به نحوه فعالیت استلار، تراکنش‌های آن به روشی سریع و ارزان‌تر از روش‌های سنتی و یا برخی از بلاک چین‌های دیگر بازار انجام می‌شود.

این مزیت‌ها باعث شده است تا استلار به یکی از ارز‌های کاربردی بازار تبدیل شود و امروزه به صورت گسترده در سراسر جهان از شبکه و ارز دیجیتال آن استفاده می‌شود. این محبوبیت و ارزش بازار بالای استلار می‌تواند یکی از اولین نشانه‌ها از حفظ جایگاه برتر این ارز دیجیتال در آینده و همچنین فرصت‌های رشد قیمتی باشد.

استلار یک پروژه در حال رشد است و هم اکنون برخی موارد وجود دارند که می‌توانند به رشد قیمتی XLM در سال 2023 کمک کنند.

پذیرش استاندارد ISO 20022

ISO 20022 یک استاندارد جهانی برای پیام‌های مالی است که زبان مشترکی را برای مؤسسات مالی در راستای برقراری ارتباط با یکدیگر ارائه می‌دهد. این استاندارد طیف گسترده‌ای از تراکنش‌های مالی از جمله پرداخت‌ها، اوراق بهادار، امور مالی تجارت و ارز را پوشش می‌دهد.

استلار از جمله ارز‌های دیجیتال بازار است که در حال پذیرش استاندارد ISO 20022 برای شبکه پرداختی خود است. این بدان معناست که استلار قادر خواهد بود با سایر مؤسسات و شبکه‌های مالی که از استاندارد ISO 20022 نیز استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کند که این امر ادغام این مؤسسات با استلار و انتقال پول به و از این مؤسسات را برای کاربران استلار آسان می‌کند.

پذیرش استاندارد ISO 20022 استلار گامی مثبت در جهت کارآمدتر کردن پرداخت‌های جهانی است و استلار با همسویی با یک استاندارد جهانی به کاهش پراکندگی در خدمات پرداختی و افزایش قابلیت همکاری بین شبکه‌ها و مؤسسات مختلف کمک می‌کند.

این موضوع می‌تواند به رشد جایگاه و قیمت XLM کمک بزرگی کند و جایگاه این ارز دیجیتال و شبکه را بیش از پیش ارتقا دهد.

کاربرد در کشور‌های در حال توسعه

یکی از اهداف اصلی استلار، ارتقای وضعیت مالی و توانمندسازی افراد در جوامع محروم در سراسر جهان است. شبکه پرداخت استلار به گونه‌ای طراحی شده است که ارسال پول در سراسر جهان را آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند، به ویژه در کشور‌های در حال توسعه که ممکن است سیستم‌های مالی سنتی در آن‌ها در دسترس نباشد.

این خدمات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی مردم داشته باشد، زیرا آن‌ها را قادر می‌سازد تا با دوستان و اعضای خانواده خود در خارج از کشور تعاملات مالی داشته باشند، به اعتبار و سایر خدمات مالی دسترسی داشته باشند و در اقتصاد جهانی مشارکت کنند.

استلار می‌تواند نقش مهمی را در کشور‌های در حال توسعه ایفا کند و به همین دلیل به مرور زمان و با گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال و محبوبیت این دارایی‌ها، استلار می‌تواند به طور گسترده در این کشور‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. موضوعی که در نهایت به نفع شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال و قیمت توکن XLM خواهد بود.

جمع‌بندی

استلار و توکن بومی آن یعنی XLM پتانسیل آن را دارند که به ابزار‌های ارزشمندی برای خدمات مالی و اتصال افراد به بازار مالی جهانی تبدیل شوند و ابتکارات و خدمات استلار در این زمینه نشان‌دهنده تعهد تیم این پروژه به ایجاد جهانی عادلانه و پایدارتر است.

با وجود تمام مزایای این پروژه، برای استلار همانند دیگر پروژه‌های ارز دیجیتالی ریسک‌های بسیاری وجود دارد و مهم است قبل از خرید XLM و سرمایه‌گذاری در استلار، تحقیقات خود را انجام دهید و خطرات پیرامون سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال را در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به معنی کسب سود تضمینی نیست و هرگز نباید بیش از میزانی که توان جبران آن را دارید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

علیرضا اصیلی

علیرضا اصیلی فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و علاقمند به حوزه کریپتو کارنسی است. مقالات اون در زمینه کریپتو کارنسی در وبسایت سرمایکس و بسیاری از خبرگزاری‌ها منتشر شده است.
دکمه بازگشت به بالا