نماد سایت مجله آنلاین

سرمایه‌گذاری در استلار؛ ارزی قدیمی اما با ارزش

ارز‌های دیجیتال یکی از بزرگترین بازار‌های مالی جهانی است و هزاران رمزارز متنوع فرصت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری در اختیار علاقه مندان قرار داده‌اند. امروزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در تقریباً تمام کشور‌های جهان انجام می‌شود و کشور ما نیز استثنا نیست و طی چند سال گذشته شاهد افزایش علاقه به ارز‌های دیجیتال و رشد سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان بودیم.

با آغاز سال جدید، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال ارز‌های دیجیتال معتبر و آینده دار بازار هستند تا سرمایه‌گذاری موفق و پرسودی را تجربه کنند. در بین هزاران ارز متنوع، استلار از جمله ارز‌های قدیمی اما محبوب بازار به شمار می‌رود که همچنان می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری سال 1402 باشد.

استلار چیست؟

استلار یک شبکه منبع باز است که برای استفاده در پرداخت‌ها ساخته شده است. در استلار امکان ایجاد، ارسال و تجارت انواع پول‌ها و دارایی‌های مالی جهانی امکان‌پذیر است و این شبکه به گونه‌ای طراحی شده که همه افراد در سراسر جهان بتوانند به طور آزادانه در یک شبکه واحد با یکدیگر همکاری کنند و ارتباط مالی داشته باشند.

استلار یک پروژه جامعه محور است و هیچ سازمان یا شرکتی آن را مدیریت نمی‌کند. با کمک استلار، هم اکنون به طور روزانه میلیون‌ها تراکنش انجام می‌شود و ارز دیجیتال بومی آن یعنی XLM به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

بررسی تغییرات قیمتی استلار، آیا 2023 سال پرسود استلار خواهد بود؟

استلار یکی از ارز‌های دیجیتال قدیمی بازار است که 5 سال پس از بیت کوین و در سال 2014 عرضه شده است. این ارز دیجیتال مدت کوتاهی پس از عرضه موفق شد تا توجهات بسیاری را به خود جلب کند و به سرعت به عنوان یکی از برترین ارز‌های بازار شناخته شد. مزایا و نحوه فعالیت استلار آن را برای تراکنش‌ها به یک گزینه بسیار مناسب تبدیل می‌کرد و امروزه نیز استلار همچنان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالی که هم اکنون جایگزین‌های بهتر و ارز‌های دیجیتال پیشرفته‌تری در بازار وجود دارند، اما اعتبار و امنیت بالای استلار باعث شده است تا این ارز دیجیتال جایگاه برتر خود را در میان ارز‌های دیجیتال بازار از دست ندهد و هم اکنون در لیست 50 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد.

استلار از زمان عرضه خود نوسانات قیمتی مشابهی با روند کلی بازار و بیت کوین ثبت کرده است و برای اولین بار جهش‌های شدید قیمتی آن در سال 2018 دیده شد، زمانی که در مدت تنها چند ماه قیمت آن از 0.002 دلار به بیش از 0.66 دلار رسید.

افزایش‌های قیمت استلار در آن سال به پایان نرسید و با همه‌گیری کرونا و افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال، استلار نیز موفق به ثبت دوباره جهش قیمتی شد و در مدت کوتاهی در ابتدای سال 2021 از محدوده 0.07 دلار به بیش از 0.68 دلار رسید.

رشد‌های قیمتی که به خوبی نشان می‌دهند استلار می‌تواند همچنان گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد و این ارز دیجیتال می‌تواند همراه با روند مثبت بازار، روند‌های صعودی ثبت کند. علاوه بر اعتبار و ارزش بازار بالای استلار، این ارز دیجیتال مزایای قابل توجهی نیز دارد که کاربرد‌های بسیاری در بازار و میان علاقه مندان به رمزارز‌ها پیدا کرده است.

هدف اصلی این ارز دیجیتال برای استفاده در پرداخت‌ها است و تا به امروز این پروژه موفق شده است تا XLM را به عنوان یک ارز دیجیتال و راه حل پرداختی سریع و کم کارمزد ارائه دهد. موضوعی که می‌تواند اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران و تضمینی برای حفظ جایگاه برتر بازار برای آن باشد.

مزایا و دلایل محبوبیت استلار به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری چیست؟

یکی از اهداف بلاک چین استلار رفع مشکلات و برخی چالش‌های شبکه‌های بلاک چینی گذشته مانند اتریوم و بیت کوین است و به همین دلیل این شبکه مشکلات مقیاس‌پذیری را حل کرده است و از تعداد تراکنش‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و با سرعت بیشتری فعالیت دارد.

بلاک چین استلار دارای یک پایگاه داده کاملاً غیرمتمرکز و منبع باز با چندین گره متنوع است که مسئولیت ثبت و ارسال تراکنش‌ها در بلاک چین را بر عهده دارند. تراکنش‌های سریع و کم کارمزد باعث شده است تا استلار به عنوان یک ارز دیجیتال مناسب برای پرداخت‌ها در نظر گرفته شود و به طور گسترده در معاملات مالی مورد استفاده قرار گیرد.

عرضه محدود توکن، امنیت بالا و امکان خرید و فروش استلار در تقریباً تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله دیگر ویژگی‌های این ارز دیجیتال هستند.

جمع‌بندی

به گفته تیم توسعه، استلار راه حلی برای دستیابی به خدمات و فرصت‌های آینده است و تیم استلار بر این باور هستند که اقتصاد دیجیتالی مدرن تنها زمانی واقعی خواهد شد که کاربران در سراسر جهان بدون محدودیت، در سریعترین زمان و با کمترین کارمزد با یکدیگر ارتباط داشته و معادلات مالی خود را انجام دهند.

ارز دیجیتال استلار با این هدف ساخته شده است و این برنامه را دارد تا به عنوان یک ارز دیجیتال برتر و مناسب برای استفاده در تراکنش‌ها و پرداخت‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

استلار بار‌ها در گذشته پتانسیل‌های رشد قیمتی خود را نشان داده است و بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار بر این باور هستند که این ارز دیجیتال می‌تواند روند رو به رشد خود را در سال 1402 نیز ادامه دهد. استلار تیم توسعه فعالی دارد و روند توسعه و پیشرفت این پروژه تا به امروز ادامه داشته است.

با جامعه وفادار و بزرگ استلار، این ارز دیجیتال با گذشت سال‌ها همچنان به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و می‌تواند انتخاب مناسبی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشد.

خروج از نسخه موبایل