اقتصادی

مزایا و دلایل محبوبیت استلار به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری چیست؟

طی یک دهه گذشته بلاک چین به اصطلاحی رایج تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کار‌ها، مردم و حتی دولت‌ها با این فناوری آشنا هستند و از آن برای فعالیت‌ها و نیاز‌های خود استفاده می‌کنند. عرضه بیت کوین و افزایش محبوبیت آن یکی از دلایل اصلی محبوبیت فناوری بلاک چین به شمار می‌رود و موفقیت این ارز دیجیتال مسیر را برای عرضه دیگر ارز‌ها و رشد و گسترش فناوری جذاب بلاک چین باز کرد.

آینده ارز استلار | استلار چیست

در حالی که بسیاری از بلاک چین‌ها و ارز‌های دیجیتال الهام گرفته شده از بیت کوین موفق به تکرار موفقیت آن نشدند و مدت کوتاهی پس از عرضه فراموش شدند، اما در این بین برخی از ارز‌ها مانند استلار موفق شدند تا با مزایا و امکانات پیشرفته و جذاب خود جایگاه مناسبی در بازار پیدا کنند و پس از گذشت سال‌ها، همچنان به عنوان یک ارز دیجیتال برتر و مناسب سرمایه‌گذاری از آن‌ها یاد شود.

اما چه دلایلی باعث محبوبیت این ارز دیجیتال شده است و مزایای استلار چیست؟

مزایا و ویژگی‌های استلار چیست؟

بلاک چین استلار با هدف تسهیل تراکنش‌های مالی و ارائه راه حلی برای رفع بسیاری از مشکلات تعاملات مالی سنتی عرضه شده است و به همین دلیل از خدمات و ویژگی‌های مختلفی بهره‌مند است که برخی از آن‌ها مانند SCP تأثیر قابل توجهی در دنیای بلاک چین گذاشته‌اند. در ادامه برخی از مزایا و ویژگی‌های ارز دیجیتال استلار آورده شده است که می‌تواند اطلاعات بسیاری نسبت به نحوه فعالیت و پتانسیل این ارز دیجیتال در اختیار شما قرار دهد.

سرعت و مقیاس‌پذیری

در مقایسه با شبکه‌های بلاک چینی محبوب بازار مانند اتریوم و بیت کوین، استلار از مقیاس‌پذیری بیشتری بهره‌مند است و می‌تواند تعداد تراکنش‌های بیشتری را پردازش کند که به افزایش سرعت انجام تراکنش‌های آن کمک کرده است. یکی از دلایل محبوبیت گسترده استلار در سال‌های ابتدایی عرضه نیز به همین دلیل بوده است و این مزیت‌ها و پیشرفت‌های اعمال شده در بلاک چین استلار آن را به گزینه مناسب و جایگزینی برای پرداخت‌ها نسبت به بیت کوین و اتریوم تبدیل کرده است.

بلاک چین استلار یک پایگاه داده کاملاً غیرمتمرکز و منبع باز دارد که با چندین گره متنوع فعالیت می‌کند و هرکدام مسئولیت ثبت و انجام تراکنش‌ها در بلاک چین را بر عهده دارند. این گره‌ها همچنین به عنوان اعتبارسنج فعالیت می‌کنند و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه بلاک چینی را انجام می‌دهند.

تأیید تراکنش‌ها در استلار از طریق پروتکل اجماع منحصر به فرد، یعنی SCP آسان‌تر می‌شود. تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین استلار از طریق پروتکل اجماع منحصر به فردی به نام SCP انجام می‌شود و هر تراکنش برای تأیید در این شبکه به تقریباً 3 تا 5 ثانیه زمان نیاز دارد که بسیار سریعتر از بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی دیگر بازار است.

استلار در نتیجه نحوه فعالیت بلاک چین خود می‌تواند با سرعت بیشتری فعالیت کند و مقیاس‌پذیری بیشتری را ارائه دهد.

عرضه محدود توکن

برخلاف برخی از ارز‌های دیجیتال بازار مانند دوج کوین که عرضه نامحدود دارند، استلار عرضه محدودی دارد و در زمان راه‌اندازی، برنامه‌ریزی شده بود تا 100 میلیارد توکن عرضه شود. با این حال با توجه به پیشنهاد و نظر اکثریت جامعه، این عدد در ادامه به 50 میلیارد توکن کاهش یافت و هم اکنون سقف عرضه استلار 50 میلیارد توکن است که تقریباً تمام آن‌ها در گردش هستند.

این موضوع برای سرمایه‌گذاران می‌تواند خبر خوبی باشد زیرا با افزایش تقاضا، عرضه افزایش پیدا نمی‌کند و این احتمال وجود دارد تا ارزش این توکن‌ها به طور مداوم و در سال‌های آینده رشد داشته باشند.

پروتکل اجماع استلار (SCP)

در حالی که بسیاری از فعالیت‌ها و نحوه کلی فعالیت بلاک چین استلار با سایر بلاک چین‌های محبوب بازار شباهت‌هایی دارد، اما تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد که به منحصر به فرد شدن استلار و افزایش محبوبیت آن کمک کرده است. یکی از این موارد، پروتکل اجماع استلار (SCP) است که نقش مهمی در تسهیل عملیات و نحوه فعالیت شبکه ایفا می‌کند.

استلار با کمک این پروتکل اجماع، تراکنش‌ها را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود پردازش می‌کند. سرعت پردازش تراکنش برای ارز‌های دیجیتالی که با هدف ارائه راه حل‌های مالی عرضه شده‌اند اهمیت بسیاری دارد و این امکان را به کاربران و فعالان بازار‌ها می‌دهد تا به سریعترین زمان و بدون محدودیت همراه با بهره وری از برخی مزایای استلار مانند کارمزد کم، معاملات مالی خود را انجام دهند.

جمع‌بندی

علاوه بر تمام موارد گفته شده، تراکنش‌های استلار به صورت همتا به همتا و بدون نیاز و دخالت واسطه‌ها انجام می‌شود که باعث افزایش امنیت شبکه، به صرفه شدن تراکنش‌ها و همچنین افزایش حفظ حریم خصوصی کاربران می‌شود.

استلار را همچنین می‌توانیم به مانند یک صرافی جهانی غیرمتمرکز بدانیم که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تبادل دو ارز و دارایی دیجیتال را به راحتی و بر بستر شبکه بلاک چینی انجام دهند.

توکن بومی استلار XLM نام دارد که از آن برای انجام فعالیت‌های مختلف در شبکه و پرداخت هزینه‌ها استفاده می‌شود، با توجه به مزایای بلاک چین استلار، این ارز دیجیتال برای پرداخت‌ها نیز کاربرد پیدا کرده است و انجام بسیاری از تراکنش‌های مالی سریع و کم هزینه را امکان‌پذیر کرده است.

استلار از جمله ارز‌های دیجیتال محبوب این روز‌های بازار است و می‌تواند در سال‌های آینده باری دیگر نوسانات قیمتی تجربه کند و افزایش قیمت استلار روبرو باشیم. موضوعی که بسیاری را به این ارز دیجیتال جذب کرده است و با گذشت سال‌ها همچنان استلار به عنوان یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال دیده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا