مجله جامعهمجله کسب و کار

دانلود کتاب شیمی یازدهم تجربی ۱۴۰۰_۱۴۰۱

دانلود کتاب درس شیمی 2 یازدهم تجربی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ + نمونه سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۲

کتاب شیمی 2 یازدهم تجربی 1400 – 1401 از چند بخش تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر دانش آموزای یازدهم تجربی با کتاب شیمی 2، فایل پی دی اف این کتاب رو در اختیار دانش آموزا قرار دادیم . با کلیک روی لینک زیر می تونین فایل pdf کتاب شیمی 2 سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ رو دریافت کنین . همچنین جهت دریافت نمونه سوال فیزیک دهم نوبت دوم و  سوالات امتحان نهایی گسسته به سایت درس جت مراجعه نمایید.

بودجه بندی کنکور تجربی ۱۴۰۲ | تاریخ کنکور ۱۴۰۲

اهمیت بررسی نمونه سوالات شیمی 2

دانش آموزای یازدهم تجربی برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خودشون می تونن نمونه وسالات درس شیمی 2 سال های گذشته و یا مدرسه های دیگه رو دانلود کنن و قبل از امتحان ها رو حل کنن. این جوری می تونن متوجه بشن که کجاهای کتاب تسلط دارن و تو کدوم قسمت ها ضعف دارن در نتیجه عملکرد بهتری هم سر جلسه امتحان می تونن داشته باشن. به همین دلیل تو مقاله زیر لینک دانلود نمونه سوالای درس شیمی 2 یازدهم تجربی رو با جواب گذاشتیم تا به راحتی اونا رو دانلود و خودتون رو برای حضور تو جلسه امتحان شیمی 2 آماده کنین.

مشاوره نحوه مطالعه کتاب شیمی 2 یازدهم تجربی

برای مطالعه درس شیمی 2 از اول سال تحصیلی درس به درس پیش برین و تا اونجایی که میشه سعی کنین این درس رو همون روز که بهتون تدریس شد بخونین . اینجوری هنوز مطالبی که معلم یاد داده تو ذهنتونه و سرعت یادگیریتون هم بالاتر میره. همزمان با مطالعه درس به درس ، خلاصه نویسی مطالب مهم هم برای خودتون تو یک دفتر جداگونه داشته باشین تا موقعی که فرصت زیادی برای مطالعه امتحان شیمی 2 نداشتین سراغ اون خلاصه نویسی ها برین و با خوندن اونا ، همه مطالب درسی براتون یادآوری بشه. برای اینکه بتونین به نسخه پی دی اف بقیه کتابی یازدهم رشته تجربی 1400 – 1401 دسترسی داشته باشین و دانلودشون کنین می تونین به مقاله ای که تو این بخش ارائه شده مراجعه کنین.

کتاب شیمی یازدهم رشته ریاضی و تجربی

پدیدآورنده کتاب شیمی یازدهم رشته ریاضی و تجربی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می‌باشد. این کتاب از ۳ فصل تشکیل شده و هرکدام شامل چند درس و بخش است که فهرست مطالب به شرح ذیل می‌باشد.

فهرست مطالب

فصل اول : قدر هدایای زمینی را بدانیم

۱-۱ – هدایای زمینی

۱-۲ – الگوها و روندها در رفتار مواد و عنصرها

۱-۳ – رفتار عنصرها و شعاع اتم

۱-۴ – دنیایی رنگی با عنصرهای دسته d

۱-۵ – عنصرها به چه شکلی در طبیعت یافت می‌شوند

۱-۶ – دنیای واقعی واکنش‌ها

۱-۷ – نفت، هدیه‌ای شگفت انگیز

۱-۸ – هیدروکربن‌ها (آلکان‌ها، آلکن‌ها، آلکین‌ها و هیدروکربن‌های حلقوی)

۱-۹ – نفت، ماده‌ای که اقتصاد جهان را دگرگون ساخت

فصل دوم : در پی غذای سالم

۲-۱ – مفاهیم اولیه ترموشیمی

۲-۲ – جاری شدن انرژی گرمایی

۲-۳ – آنتالپی‌، آنتالپی پیوند، گرو‌ههای عاملی اکسیژن‌دار و آنتالپی سوختن

۲-۴ – تعیین آنتالپی واکنش های شیمیایی

۲-۵ – سرعت فرایندهای شیمیایی

۲-۶ – غذا، پسماند و ردپای آن

فصل سوم : پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

۳-۱ – مفاهیم اولیه تولید پوشاک

۳-۲- الیاف و درشت مولکول‌ها

۳-۳ – پلی‌استرها، الکل‌ها و اسیدها

۳-۴ – واکنش استری شدن

۳-۵ – پلی آمیدها

۳-۶ – پلیمرها، ماندگار یا تخریب پذیر

دانلود کتاب شیمی یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب شیمی یازدهم تجربی و یازدهم ریاضی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید. در این بخش کتاب شیمی یازدهم تجربی در سال تحصیلی 1401-1400 چاپ شده است جهت دانلود در این پست قرار میگیرد . کتاب شیمی یازدهم تجربی شامل تمام فصل های کتاب درسی شیمی پایه یازدهم نظام جدید رشته ی( تجربی) می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب شیمی یازدهم را میتوانید مطالعه کنید و فایل کامل این کتاب را در بخش دانلود همین پست دریافت کنید.

رفتار عنصرها و شعاع اتم

رفتارهای فیزیكی فلزها شامل داشتن  جلا، رسانایی الكتریكی و گرمایی، خاصیت چكش خواری، شكل پذیری (مانند قابلیت ورقه و مفتول شدن)و… است. در حالی كه رفتار شیمیایی فلزها به میزان توانایی اتم آنها به از دست دادن الكترون وابسته است. هر چه اتم فلزی در شرایط معنی آسان تر الكترون از دست بدهد، خصلت فلزی بیشتری دارد و فعالیت شیمیایی آن بیشتر است

روندهای تناوبی در جدول بر اساس كمیت های وابسته به اتم قابل توضیح است. یكی از این كمیت ها، شعاع اتمی است. در شیمی دهم آموختید كه مطابق مدل کوانتومی، اتم را مانند كره ای در نظر میگیرند كه الكترونها پیرامون هسته و در لایه های الكترونی در حال حركت اند. بنابراین می توان برای هر امت شعاعی در نظر گرفت و آن را اندازه گیری كرد. بدیهی است که شعاع ا تم های مختلف، یكسان نیست و هرچه شعاع یك اتم بزرگتر باشد، اندازۀ آن اتم نیز بزرگتر است آیا میان شعاع اتم ها و خصلت فلزی یا نافلزی آنها رابطه ای هست؟ اكنون با انجام دادن فعالیت صفحه بعد به رابطه بنی خصلت فلزی و نافلزی با شعاع اتم پی می برید.

اهمیت تمرین کتاب شیمی با PDF

دلیل اهمیت تمرین کتاب با PDF به این خاطر میباشد که شما با تکرار و ممارست و مطالعه دروس قبل از ورود به جلسه امتحان با نمونه های محتمل که امکان دارد در برگه امتحانی ببینید آشنا شوید و بتوانید نمره خوبی را در آن امتحان کسب کنید .ای دسترسی به سایر کتاب های سال یازدهم میتوانید به پایین صفحه مراجعه کنید، همچنین شما می توانید در این مقاله به PDF تمام کتاب های سال یازدهم در رشته تجربی دسترسی داشته باشید و از آرشیو کامل سوالات ما استفاده کنید.

نحوه خرید کتاب درس شیمی 2 یازدهم رشته تجربی متوسطه دوم 1401 – 1402

دانش آموزان یازدهم رشته تجربی متوسطه دوم جهت تهیه کتاب شیمی ​2 خود باید پیش از شروع سال تحصیلی و به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب درسی پس از وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز با پرداخت هزینه اقدام به خرید کتاب درسی نمایند.

خرید کتاب درسی شیمی 2 یازدهم تجربی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به دانش آموزان و یا معلمانی توصیه می شود که قصد خرید کتاب به صورت تکی داشته و یا جزو جاماندگان ثبت نام کتاب بوده باشند، در غیر این صورت بهتر است در زمان ثبت کتاب های درسی اقدام به سفارش کتاب نمایند.

هر ساله زمان ثبت نام کتب درسی یازدهم رشته تجربی متوسطه دوم حدودا از تیر ماه آغاز شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

درس جت با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما ، امیدوار است که در امتحان پیش رو نمره بسیار خوبی را کسب کنید.

سوالات متداول

1چگونه می توان نسخه pdf کتاب درسی شیمی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم را دریافت کرد ؟

✔️ شما می توانید با مراجعه به این مقاله، نسخه pdf کتاب درسی شیمی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم را دانلود نمایید.

2آیا دانلود کتاب درسی شیمی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم هزینه ای دارد ؟

✔️ خیر . لینک دانلود کتاب درسی شیمی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم به صورت رایگان در این مقاله قرار داده شده است .

3بهترین روش خواندن کتاب های درسی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم چیست ؟

✔️ روش های مختلفی برای خواندن و مطالعه کتاب های درسی یازدهم رشته علوم تجربی متوسطه دوم وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شده است .

دکمه بازگشت به بالا