مجله جامعهمجله کسب و کار

رایج ترین مشکلات مگنترون ماکروفر

مگنترون

مگنترون سوخته رایج‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود ماکروفر شما کار کند اما غذای شما را گرم نکند. مگنترون جزء ضروری ماکروفر است که وظیفه ایجاد امواج مایکروویو مورد نیاز برای گرم کردن غذا را بر عهده دارد. نکته مهم در تعمیر ماکروفر این است که تکنسین های ما در ابتدا سراغ  تست اولیه دستگاه میروند و قطعات مهم از جمله مگنترون، درب دستگاه، صفحه لمسی و….مورد ارزیابی قرار میدهند.در تعمیر ماکروفر سامسونگ ،ماکروفر توشبا و تمامی مدل های موجود باید حتما با تکنسین این کار مشورت کنید.

 اگر دستگاه بدون مواد غذایی و در حالت خالی کار کند یا اگر شکستگی آهنرباها و شل شدن اتصالات رخ دهد، مگنترون ممکن است آسیب ببیند.

اموزش رایگان تعمیر ماکروفر | تعمیر ماکروفر pdf

اگر یک مگنترون خراب باشد، نمی‌توان آن را تعمیر کرد و باید تعویض شود. اغلب این تعمیر پرهزینه است و در برخی از موارد، خریدن یک ماکروفر جدید ارزان‌تر خواهد بود.

با این حال، اگر قطعات ماکروفر یدکی دارید، جایگزینی مگنترون گزینه مناسبی است که بهتر است قبل از جدا شدن از ماکروفر فعلی خود آن را هم در نظر بگیرید.

نشانه ‌هایی که نشان می دهد یک مگنترون شکسته دارید:

  • ماکروفر شما کار می‌کند اما غذا را گرم نمی‌کند.
  • ماکروفر شما صداهای غیرعادی از جمله صدای زمزمه یا لرزش بلند یا صدای کلیک تولید می‌کند.

هنگام بررسی مگنترون، یکی از دو آهنربا شکسته به نظر می‌رسد، یا استوانه فلزی که وارد مایکروویو می‌شود تغییر رنگ داده است، یعنی دیگر نقره‌ای نیست.

چگونه یک مگنترون شکسته را جایگزین کنیم:

  • ماکروفر را از برق بکشید و پیچ‌های طرفین ماکروفر را باز کنید تا اجزا از جمله مگنترون نمایان شود. مگنترون یک قطعه‌ی کوچک، فلزی و جعبه‌ای شکل است که در ماکروفر پیچ می‌شود.
  • خازن را با چسباندن نوک یک پیچ گوشتی بزرگ یا انبردست دسته عایق به فلز تخلیه کنید.
  • سیم‌های متصل به مگنترون را جدا کنید و مطمئن شوید که پیچ ها ایمن هستند.
  • مگنترون جدید را در جای خود قرار دهید، آن را قلاب کرده و با همان پیچ‌ها محکم کنید. (مگنترون جدید باید از همان مدل باشد).
  • مگنترون جدید را با سیم‌کشی اصلی وصل کنید و کناره‌های ماکروفر را دوباره وصل کنید.

اموزش رایگان تعمیر ماکروفر | تعمیر ماکروفر pdf

پیدا کردن یک مگنترون جایگزین:

بسته به نوع ماکروفر شما مگنترون‌ها در اشکال، اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف وجود دارند. مدل‌های مختلف شامل ال‌جی، پاناسونیک و سامسونگ می‌شوند.

 هر مگنترون یک برچسب با نام تجاری و یک شماره مدل روی آن خواهد داشت. یک مگنترون جایگزین باید شماره مدل یکسانی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که با ماکروفر شما سازگار است.

سوئیچ درب شکسته

وقتی درب ماکروفر باز است سوئیچ درب ماکروفر معمولاً از تولید امواج مایکروویو جلوگیری می‌کند. کلید درب داخل درب ماکروفر قرار دارد و معمولاً حدود یک اینچ طول دارد و شاخک‌های فلزی به آن متصل است.

 اگر سوئیچ خراب باشد، ممکن است به نظر برسد که ماکروفر کار می‌کند اما در این حالت امواج مایکروویو تولید نمی‌شود و غذا را گرم نمی‌کند.

درواقع اگر درب دستگاه درست بسته نشود فرمان گرم کردن غذا صادر نمی‌شود. تعویض سوئیچ درب معمولاً بسیار ارزان است زیرا معمولاً در سایر لوازم برقی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اموزش رایگان تعمیر ماکروفر | تعمیر ماکروفر pdf

سایر مشکلات رایج

دلایل دیگری هم می‌تواند باعث شود که ماکروفر شما کار کند اما غذای شما گرم نشود. هرچند این دلایل رایج نیستند اما احتمال آن‌ها را باید بررسی کرد. این دلایل شامل موارد زیر است:

  • سوختگی فیوز حرارتی/ محافظ حرارتی
  • سوختگی خازن/ ترانسفورمر ولتاژ بالا
  • خرابی برد کنترل

درصورتی‌که برد کنترل ایراد داشته باشد ممکن است برخی از دکمه‌ها از کار بیفتند و یا هیچ دکمه‌ای کار نکند. در این صورت فرمان گرم کردن غذا صادر نمی‌شود و در نتیجه ماکروفر غذا را گرم نمی‌کند. برای تعمیر برد کنترل ماکروفر باید با نقشه‌خوانی و سیم‌کشی دستگاه آشنایی پیدا کنید و سپس اقدام به تعمیر این قطعه کنید.

منبع: خبرفوری

دکمه بازگشت به بالا