نماد سایت مجله آنلاین

بهترین چوب برای تخته نرد

چوب گردو بهترین چوب برای است. چوب گردو به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالا بهترین چوب برای تخته نرد محسوب می شود. تولیدکنندگان تخته نرد، بهترین تخته نردها را از چوب گردو تهیه می کنند. اغلب و برخی از تخته نردهای خاتم با چوب گردو ساخته می شوند. اگر شما هم نمی دانید چوب راش بهتره یا گردو با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خرید تخته نرد و نکات مهم
حتما برای شما پیش آمده که در هنگام خرید تخته نرد علاوه بر قیمت تخته نرد نکات دیگری را مد نظر گرفته باشید. بیایید تخته نرد را در مرحله اول با متریال و مواد سازنده آن بسنجیم.
امروزه برای ساخت این محصول از متریال گوناگونی استفاده می شود‌ که از جمله معروف ترین آنها چوب گردو است. همینطور چوب روس، راش، ام دی اف و موارد دیگر وجود دارد که در برخی محصولات از آنها استفاده می شود.

چرا چوب گردو بهترین چوب برای تخته نرد است؟

چوب گردو به عنوان بهترین چوب برای تخته نرد شناخته می‌شود، چراکه ویژگی‌های منحصر بفرد فوق‌العاده‌ای دارد که به صورت تیتروار در ادامه مشاهده می کنید. بنابراین اگر همچنان نمی دانید چوب گردو بهتره یا راش موارد زیر را مطالعه کنید.

چرا چوب راش بهترین چوب برای تخته نرد نیست؟

برخلاف تصور عامه چوب راش بهترین چوب برای تخته نرد نیست. بنابراین در پاسخ به سوال چوب راش بهتره یا گردو می توان گفت که چوب درخت گردو بهترین چوب برای ساخت تخته نرد است. تولیدکنندگان تخته نرد بهترین تخته نردها را از چوب گردو تهیه می کنند. چراکه تنوع رنگی بالایی داشته و پیاده سازی کارهای هنری روی آنها از ظرافت بیشتری برخوردار است. اما چوب راش فاقد این ویژگی است و طیف رنگی آن روشن و یکنواخت است. از طرفی منبت کاری روی چوب راش به ظرافت و تمیزی چوب گردو نیست.

چه تخته نردهایی از چوب گردو ساخته می شوند؟

همانطور که می دانید تخته نردهای منبت کاری شده به عنوان زیباترین و بهترین تخته‌ها شناخته می‌شوند. چراکه در مراحل ساخت آنها از بهترین چوب برای تخته نرد استفاده می‌شود. منبت کاران و خاتم کاران ایرانی با کنده کاری و طراحی نقوشی زیبا روی چوب گردو به آن ارزشی هنری می بخشند. از این رو جز پرفروش‌ترین تخته ها بوده و بیشترین درصد صادرات تخته نرد را به خود اختصاص داده است.

در انتخاب بهترین چوب برای تخته نرد به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمینه چوب راش بهتره یا گردو و انتخاب بهترین نوع چوب برای تخته نرد بهتر است به موارد زیر دقت کنید.

جمع بندی

در این مقاله توضیحات مفصلی درباره اینکه چوب گردو بهتره یا راش در اختیار شما قرار دادیم. دلایل مختلفی وجود دارد تا شما چوب گردو را برای ساخت تخته نرد ترجیح دهید. مواردی از جمله: طول عمر بالا، انعطاف پذیری، مقاومت بالا و … اگر همچنان نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان مجموعه شهبهترین چوب برای ساخت تخته نرد

حتما خیلی از شما در مورد چیزهای زیادی شنیده اید و شاید خودتان هم در منزل این بازی را انجام دهید.  مسئله ای که بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرد، کیفیت این تخته ها است، زیرا خیلی از افراد می‌ خواهند تا سال های سال این بازی را داشته یاشند و استفاده کنند. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که بهترین چوب برای ساخت تخته نرد چیست و چگونه می توانید این چوب ها را تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و طول عمر آنها راحت باشد.

تخته نرد چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به بهترین چوب برای ساخت تخته نرد صحبت کنیم، اول باید تعریف دقیقی از آن ارائه دهیم و بگوییم که تخته نرد چیست. تخته نرد جزء مجموعه‌ای از بازی ها است که از زمان های قدیم رواج داشته است. در واقع یک بازی رقابتی است که بین دو حریف اتفاق می‌ افتد و هر کسی بتواند سریع تر مهره های خود را از بازی خارج کند، به عنوان فرد برنده معرفی می‌ شود. این بازی شبیه شطرنج، کاملا استراتژیک محسوب می‌ شود. تکنیک ها و مانورهای مناسب این مهره ها تعیین می‌ کند که چه کسی برنده است و می تواند چه اقداماتی را به انجام برساند. شما می توانید در طول بازی برای خودتان استراتژی و نقشه جدید داشته باشید و مهره ها را یکی پس از دیگری خارج کنید تا برد را در این بازی تجربه کنید.

چرا چوب با کیفیت در ساخت تخته نرد اهمیت دارد؟

این سوالی است که شاید خیلی از شما جوابش را بدانید؛ اما باید بگوییم که تخته نرد به طور کل از چوب درست شده است؛ یعنی اگر چوبِ آن آسیب ببیند، دیگر شما وسیله ای برای بازی ندارید و در نتیجه انتخاب بهترین چوب برای ساخت تخته نرد اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر چوب با کیفیت تری را انتخاب کنید، قطعاً قیمت تخته نردی که خریداری می کنید هم بیشتر خواهد شد؛ اما به طور کلی اگر بدانید که باکیفیت ترین چوب ها برای ساخت تخته نرد کدام هستند، بهتر می توانید نسبت به مناسب اقدام کنید که در این مقاله این توضیحات را برایتان ارائه خواهیم داد.

بهترین جنس تخته نرد

تخته نرد به عنوان یک بازی محبوب مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌ گیرد؛ اما چیزی که در آن خیلی زیاد مورد توجه است، چوب های مورد استفاده می باشد. به همین دلیل در این قسمت با بهترین چوب برای ساخت تخته نرد آشنا خواهید شد. به طور کلی دو نوع چوب هستند که برای استفاده در تخته نرد رواج بیشتری دارند که این دو نوع چوب شامل موارد زیر می باشند:

چوب گردو

چوب گردو می تواند یکی از بهترین چوب ها برای ساخت تخته نرد محسوب شود، زیرا در برابر هر گونه آسیب ها و ضربات مقاوم ترین است و در بین انواع چوب ها همیشه حرف اول را می‌ زند. مهم تر از همه این که مقاومت بالایی دارد، ، انعطاف پذیری مناسب آن نیز که به  کیفیت تخته ها اضافه کرده و جزء اصلی ترین چوب هایی است که در تخته نرد های معمولی یا حتی تخته نرد های منبت کاری شده از آن استفاده می کنند و ظاهر جذابی هم به وجود می آورد.

چوب راش

اگر باز هم به دنبال یک مورد دیگر از بهترین چوب ها برای ساخت تخته نرد هستید، بهتر است به سراغ چوب راش بروید. این چوب ها بیشتر در جنگل های شمال ایران وجود دارند و می توانید از این نواحی آنها را تهیه کنید که مانند چوب گردو هستند و مقاومت و انعطاف پذیری خیلی بالایی دارند و در صنایع مختلف از جمله منبت کاری هم مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام آخر

با وجود تمام توضیحاتی که برایتان ارائه شد؛ متوجه شدید که دو مورد از بهترین چوب ها برای ساخت تخته نرد کدام است و می توانید از منابع مختلف آن ها را تهیه کنید؛ اما توصیه ما این است که حتماً تخته نرد های باکیفیت را از سایت بخرید، زیرا انواع و اقسام تخته نرد ها را با چوب های متفاوت در اختیار شما قرار می دهد و کیفیت بالایی را تضمین کرده و می تواند در این زمینه بهترین باشد. تخته نرد منبت از چه نوع چوب هایی تولید می شود؟

یکی از زیبا ترین، سرگرم کننده ترین، و در عین حال جذاب ترین انواع بازی ها، بازی تخته نرد می باشد که به دلیل جذابیت بسیار زیادی که دارد، مورد پسند و توجه بسیاری از افراد در سطح جهان قرار گرفته و در ایران نیز بسیار مشتری دارد. انواع بسیار مختلف و گوناگونی از این نوع بازی در سطح کشور های جهان وجود دارد که هر کدام، از جنس های مختلفی ساخته شده اند. تخته نرد منبت، یکی از زیبا ترین انواع تخته نرد ها می باشد که در تولید آن، از بهترین و زیبا ترین انواع چوب ها استفاده شده است و به دلیل زیبایی خاصی که دارد، مشتریان بسیار زیادی دارد. یکی از کشور هایی که در زمینه کار های هنری و از جمله آن ها، منبت کاری، به عنوان یکی از برترین کشور ها در سطح جهان شناخته می شود، کشور ایران است. ایران یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین کشور ها در جهان بوده که انواع کار های هنری در این کشور، از گذشته های بسیار دور، انجام شده و در این زمینه، به عنوان یکی از کشور هایی در سطح جهان شناخته می شود که کار های هنری بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته و به فروش می گذارد. یکی از کار های هنری و کار های دستی که بسیار زیبا و دلنشین می باشد، کار منبت کاری یا کنده کاری روی چوب می باشد. تخته نرد منبت، به دلیل استفاده از این نوع هنر، در طراحی تصاویر و الگو های زیبا روی آن، به یکی از پر فروش ترین انواع تخته نرد در ایران و حتی سایر کشور های دنیا تبدیل شده است. این نوع تخته نرد، به این دلیل که روی آن منبت کاری شده است، سالیانه از طرف ایران، به بسیاری از کشور های جهان صادر شده و ارز آوری بسیار مناسبی برای کشور ایران به همراه دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تخته نرد منبت، به عنوان یکی از بهترین انواع تخته نرد، آشنا نموده و درباره انواع چوب هایی که در تولید این نوع تخته نرد به کار می روند، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تخته نرد منبت چیست؟

تخته نرد منبت، به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع تخته نرد، سال هاست که توسط تولید کننده های بسیاری در ایران تولید شده و به فروش می رسد. شهر های قدیمی با بافت سنتی در کشور ایران، که از گذشته های دور، تولید انواع محصولات هنری در آن ها رواج داشته است، در تولید این نوع تخته نرد، سرآمد شهر های دیگر بوده و تولید این محصول، با کیفیت بالا و ظاهر زیبا، به یکی از مهم ترین و اصلی ترین منابع درآمد، برای این تولیدی ها تبدیل شده است. در تولید و طراحی ظاهری تخته نرد منبت، معمولا از طرح های بسیار زیبا و متنوعی استفاده می شود تا باعث جلب توجه مشتریان شده و فروش آن ها را بالا ببرد. کیفیت چوب هایی که از آن ها، در تولید تخته نرد منبت، و بطور کلی همه انواع تخته نرد، از قبیل تخته نرد کادویی استفاده می شود بسیار مهم است. اگر این چوب ها، کیفیت لازم را نداشته باشند، ممکن است در هنگام برش کاری و منبت کاری چوب ها، شکسته شده و از بین بروند.

چوب های مورد استفاده در منبت کاری

چند نوع چوب وجود دارد که به دلیل دوام و مقاومت بالا، کیفیت عالی و قابل انعطاف بودن آن ها، در کار منبت کاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این چوب ها شامل:

یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع چوب ها، چوب گردو می باشد. این چوب به دلیل کیفیت بالا، انعطاف و مقاومت کافی که دارد، به یکی از اصلی ترین چوب ها در صنعت تولید انواع کار های منبت کاری، از جمله تخته نرد منبت تبدیل شده است.

یکی دیگر از چوب هایی که بیشتر در جنگل های شمال ایران یافت می شود، چوب راش می باشد که همانند چوب گردو، از مقاومت و انعطاف بالایی برخوردار است. این نوع چوب نیز در صنایع منبت کاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام پایانی

در این مقاله، سعی شد تا در ابتدا شما را با بازی تخته نرد آشنا نموده و درباره این نوع بازی، توضیحاتی را ارائه دهیم. در ادامه سعی کردیم تا درباره دو مورد از چوب هایی که در تولید انواع تخته نرد، از جمله تخته نرد منبت مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد رضایت خاطر شما را جلب نماید.

ر فکر در تماس باشید.

منبع : pinterest.com

 

خروج از نسخه موبایل