معرفی 6 نوع بذر چمن پرفروش در ایران

بذر چمن یا تخم چمن از گیاهان زینتی است که معمولا در محیط های عمومی مانند پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد و فضای سبز و با طراوتی را ايجاد مي کند.

انواع بذر چمن | بذر چمن 10 کیلویی

این گیاه زینتی با توجه به شرايط آب و هوای مناطق مختلف کشور و کاربرد و خواص فراوانی که دارا می باشد در انواع مختلفی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع بذر چمن، ویژگی ها و کاربرد های اساسی آن آشنا کنیم و اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با قیمت و خرید و فروش این گیاه پوششی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهیم.

بذر چمن

بذر چمن معمولا در زمین های نمناک و کنار آب  می روید. این چمن ها با همکاری گیاهان دیگر گاز های مضر را جذب کرده و سبب تولید اکسیژن فراوان می شوند و در نتيجه هوا تصفیه کرده و به سلامت انسان کمک فراوانی می کنند.

بذر چمن یا Grass جز گیاهان زینتی و پوششی است که علاقه مندان و طرفداران خاص خود را به خود جذب کرده و در پوشش دادن به محیط های ورزشی، زیبا سازی فضا ی باغچه ها و پارک ها، در منازل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کشت این گیاه زینتی سبب جلوگيري از فرسایش خاک می شود و در فضا ی باغچه‌‌ ها یا محیطی که در آن کشت شده میزان اکسیژن بسیاری را تولیده کرده و شادابی و نشاط را بوجود می آورد.

انواع بذر چمن | بذر چمن 10 کیلویی

انواع بذر چمن

همانطور که گفته شد با توجه به شرایط آب و هوایی یک منطقه این گیاه پوششی دارای انواع مختلفی است که در این قسمت انواع آن را ذکر کرده و به بررسی هر یک از آن ها می پردازيم. انواع مختلف بذر چمن به شرح زیر می باشد:

بذر چمن سایه لولیوم پرنه: از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین بذر های زینتی هستند و در اصل در اروپا، آسیا و آفريقا کشت می شوند. این بذر در فصل زمستان قابل استفاده می باشد و در مقابل سرما از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.

بذر چمن مونت کارلو: این نوع چمن از محبوب ترین و پر کاربرد ترین گیاهان زینتی است که کشت آن در کشور آرژانتین صورت می گیرد و به سایر کشور ها از جمله ایران وارد می شود. کاربرد این بذر در اکواریوم است به گونه ای که به علت داشتن ریشه های قوی می تواند در زیر آکواریوم کشت شود و مقاوم باشد.

بذر چمن دایکوندرا: چمن دایکوندرا ( شبدر امریکایی )، دارای ظاهري بسیار جذاب و زیبا است  که به این خاطر به آن شبدر زینتی نیز می گویند. این گیاه معمولا در محیط های سبز و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی به هرس کردن ندارد.

بذر چمن اسپرت: این نوع بذر در‌واقع برای زمین های ورزشی از جمله زمین های فوتبال، گلف، زمین تنیس و غیره مورد استفاده‌ قرار می گیرد. این نوع چمن در شرایط آب و هوایی سرد مقاوم بوده و سازگارتر است.

بذر چمن برموداگراس: این نوع بذر مناسب مناطق گرمسیر و فصل گرم است و با شرایط آب و هوایی گرم سازگار تر می باشد و رشد بهتری دارد. در برابر گرما و رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان می دهد و برای زمین های ورزشی مناسب هستند.

بذر چمن فستوکا: چمن فستوکا در فصل سرد قابل رویش است و در فضاهایی که سایه وحود دارد مانند زیر درختان کشت می شوند. بذر این گیاه زینتی نیز برای زمین های ورزشی مثل زمین گلف، تنیس و غیره مناسب است.

خواص بذر چمن

این گیاه زینتی از خواص درمانی فراوانی برخوردار است که مصرف آن به سلامت و بهبود برخی از بیماری های انسان کمک بسزای می کند. در ادامه ی این قسمت قصد داریم شما عزیزان را با برخی از خواص درمانی این بذر آشنا کنیم.

تخم چمن سبب افزایش میزان ادرار، بهبود یافتن برخی زخم ها، درمان بواسیر، درمان بیماری هایی مانند سل، رفع سنگ کلیه و غیره می شود.

بذر این گیاه بعنوان دمنوش نیز استفاده می شود و میل کردن آن موجب رفع مشکل دل پیچه، از بین رفتن زخم های مثانه و ترمیم آن ها و غیره می شود.

کاربرد های بذر چمن

کاربرد های فراوان انواع بذر چمن سبب شده که محبوبیت بسیار زیادی را میان افراد کسب کند و بسیار به مصرف برسد. در این بخش قصد داریم شما عزيزان را با برخی از مهم ترین کاربرد های آن آشنا می کنیم. از اساسی ترین و مهم ترین کاربرد های این بذر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده در زمین ها و مکان های ورزشی مانند زمین های تنیس، راگی، گلف، هاکی، فوتسال، فوتبال و غيره.
  • استفاده در حیاط و تراس منازل.
  • استفاده بعنوان دمنوش و پماد برای بهبود و ترمیم برخی زخم ها و غیره.
  • استفاده در بانده فرودگاه ها.
  • جلوگیری از تبخیرشدن شدید آب.
  • کاشت در بزرگراه ها جهت دفع مواد سمی وسایل نقلیه

قیمت بذر چمن

قیمت بذر چمن به پارامتر ها و عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله به طور کامل به عوامل موثر در تعیین قیمت این محصول پر کاربرد می پرازیم.

 میزان کیفیت محصول از مهم ترین پارامتری است که در تعیین قیمت آن اثر گذار است. این بذر ها با توجه به پارامتر های دیگری همچون مقاومت ان ها در برابر اب و هوای سرد و گرم، نوع برند محصول وغیره قیمت گذاری می شوند.

قیمت بذر چمن برای محیط هایی مانند حیاط و باغچه به مساحت این مکان ها بستگی دارد. البته نوع بذر در تعیین قیمت آن نيز مؤثر است.

نکات کلیدی در خرید بذر چمن

 در تهیه و خرید عاقلانه و صحیح این محصول به شما مشتریان محترم توصیه می کنیم به نکات کلیدی این بخش به خوبی توجه فرمایید تا با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

توجه به معتبر بودن برند مدنظر اولین و مهم ترین نکته در خرید اینترنتی بذر چمن است. سعی کنید از فروشگاه های معتبر محصول خود را تهیه فرمایید.

کیفیت محصول را در اولویت قرار داده و کمیت را فدای کیفیت نکنید. آن را بصورت عمده خریداری کنید تا در هزینه صرفه جویی شود.

با توجه به شرایط اب و هوای منطقه و نوع نیازی خود به این محصول، به مقدار کافی آن را خریداری فرمایید و از مرغوب بودن و اصل بودن آن مطمئن شوید.

خرید و فروش بذر چمن

خرید و فروش بذر چمن به علت خواص درمانی و کارایی فراوانی که دارد توسط کشاورزان و علاقمندان کشور ها و مناطق مختلف کشورمان بسیار بالا است. این محصول با توجه به شرایط اقلیمی در بسته بندی های کلیویی، کیسه ای و پاکتی تهیه شده و به بازار عرضه می گردد و در نتیجه با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه به فروش می رسد.

انواع بذر چمن | بذر چمن 10 کیلویی

معرفی فروشگاه اینترنتی بذر کالا

فروشگاه اینترنتی بذر کالا فعالیت خود را با هدف تامیین بهترین و برترین نهاده های کشاورزی و توزیع کردن آن در تمامی مناطق مختلف کشور شروع کرده است. فروشگاه بذر کالا در مدت فعالیت خود برای رفع نیاز کشاورزان و فعالان این حوزه با بهترین و معتبر ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان ایجاد همکاری کرده است.

بذر کالا در زمینه فروش محصولات کشاورزی مانند انواع بذر و تخم چمن و وسایل کشاورزی مانند انواع رطوبت ساز ها و غیره فعالیت دارد و مرغوب ترین محصولات را به شما مشتریان گرامی ارائه می نماید.

منبع : bazrkala

دکمه بازگشت به بالا