تجهیزات فضای باز

فضای باز منازل، ویلاها و آپارتمان ها بهترین اماکن برای گذران وقت به همراه خانواده و دوستان است. وقت گذراندن در فضایی سرسبز و دلباز می توانید نشاط و سرزندگی فوق العاده ای به شما ببخشد و خستگی کار و مشغله های روزمره را از شما دور کند.تاب باغی و انواع مبلمان باغی،تاب ریلکسی ویلاسازه،سرسره و غیره عمده این محصولات به شمار میرود.

لازمه ایجاد چنین فضایی در منزل، برخورداری از تجهیزاتی با کیفیت و مناسب استفاده در فضای باز است. تجهیزاتی که در کنار ارائه کارآیی فوق العاده به مصرف کننده، بتوانند در برابر شرایط نامساعد محیطی همچون سرما و گرمای شدید، باران و برف و غیره مقاومت خوبی از خود نشان دهند و به راحتی دچار آسیب دیدگی نشوند. این مقاومت در برابر شرایط محیطی فضای باز، ویژگی بارز تجهیزات فضای باز است که آنها را ار سایر محصولات متمایز می کند.

تاب ریلکسی | تجهیزات باغ و ویلا دست دوم

فواید استفاده از تجهیزات فضای باز

استفاده از تجهیزات با کیفیت در فضای منازل و ویلاها موجب راحتی هرچه بیشتر افراد در استفاده از آن فضا می شوند. با استفاده از میز و صندلی های مناسب فضای باز می توانید محیط نشیمن راحتی در حیاط، تراس و یا روف گاردن خود بوجود آورید. و یا استفاده از سایه بان های متحرک چتری، می تواند شما را در برابر برف و باران های پاییز و زمستان و همچنین تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کند. این دو محصول تنها دو نمونه از فواید استفاده از تجهیزات فضای باز را شرح می دهند. شما با استفاده از هر یک از تجهیزات مناسب فضای باز، می توانید راحتی استفاده از این فضا را افزایش دهید و آن را به محیطی دلباز و فوق العاده برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل کنید.

انواع تجهیزات فضای باز

وقتی از تجهیزات مناسب فضای باز می گوییم، هزاران محصول با تنوع بسیار بالا را مد نظر داریم. محصولاتی که در نقاط مختلف حیاط ویلا و باغ مورد استفاده قرار می گیرند و کارآیی مختص خود را به مصرف کننده ارائه می کنند. این محصولات در انواع طرح و مدل و با استفاده از متریال متنوع، توسط برندهای متعددی در سراسر کشور تولید و عرضه می شوند. دسته بندی این محصولات بسته به کاربرد، جنس، اندازه و برند سازنده انجام می گردد و مطابق با همین معیارها نرخ بندی می شوند. برخی از انواع تجهیزات فضای باز عبارتند از؛

  1. باربیکیو
  2. مبلمان ویلایی
  3. سایه بان های متحرک چتری
  4. تاب های ویلایی
  5. تاب های ریلکسی

انواع صندلی تاشو مسافرتی

باربیکیو

یکی از پرطرفدار ترین محصولات فضای باز، باربیکیوها هستند. باربیکیو یا کباب پزهای خانگی وسیله ای برای کباب کردن مواد غذایی مختلف است که این امکان را برای  مصرف کننده ایجاد می کند که بدون استفاده از منقل و روش های سنتی و بدون هیچگونه آلودگی ای به طبخ کباب خود بپردازد. این محصول در سه مدل گازی، برقی و ذغالی طراحی و تولید می شوند و مشتریان می توانند مطابق با نیاز و معیارهای خود هر یک از این سه مدل را انتخاب و خریداری کنند. باربیکیوهای برقی و گازی هیچگونه آلودگی ای به محیط و غذا وارد نمی کنند و انتخابی مناسب برای افرادی به شمار می روند که می خواهند با تمیزی و بهداشت کامل مواد غذایی را کباب کنند.

مبلمان ویلایی

این محصول نیز یکی از پر فروش ترین تجهیزات فضای باز هستند که اغلب در حیاط ویلاها و یا باغ ها دیده می شوند. مبلمان ویلایی در تنوع بالای رنگ و طرح، با استفاده از چوب یا فلز و پارچه تولید می شوند. اکثر مبلمان ویلایی از جنس چوب ترموود ساخته می شوند. چرا که این چوب طی فرایند هایی به چوبی تبدیل شده است که در برابر رطوبت و شرایط مختلف محیطی مقاوم است. این چوب به دلیل مقاومت بالایی که دارد معمولا در ساخت تجهیزات فضای باز استفاده می شود.

سایه بان های متحرک چتری

ممکن است گاهی به دلیل شرایط نامساعد جوی همچون باد و برف و باران شدید، و یا تابش مستقیم نور و گرمای خورشید، استفاده از فضای باز ویلا و باغ و منازل تا حدی سخت شوند. در چنین شرایطی به سایه بان های چتری احتیاج خواهید داشت. این سایه بان ها فضایی همچون آلاچیق های باغی را برای شما فراهم می کنند تا بدون هیچ محدودیتی در یک فضای دلباز استراحت کنید. البته برخلاف آلاچیق ها، این محصول قابلیت جابه جایی و حمل دارد.

تاب ریلکسی | تجهیزات باغ و ویلا دست دوم

تاب های ویلایی

تاب ها یکی از بهترین وسیله ها برای لذت بردن از فضای باغ و حیاط هستند. با نشستن روی تاب های ویلایی، می توانید برای چند دقیقه از دغدغه های همیشگی و خستگی های روزمره دور بمانید و استراحت کنید. این تاب ها با استفاده از چوب و فلز طراحی و تولید می شوند و شما مطابق با نوع آب و هوای محیط استفاده هر یک از متریال آن را انتخاب و خریداری می کنید.

اکثر تاب های چوبی برای مناطق مرطوب مناسب نیستند. چرا که رطوبت در بافت چوب رسوخ کرده و باعث آسیب دیدگی آن می شود. اما استفاده از فلزهایی که به راحتی زنگ نمی زنند، می تواند گزینه بسیار خوبی برای این افراد باشد. توجه داشته باشید که برای خرید تاب های ویلایی باید به ابعاد فضای حیاط و یا باغ خود دقت کنید و متناسب با آن، محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

تاب های ریلکسی

تاب های ریلکسی یک محصول بسیار دوست داشتنی است که می توانید از آن در نقاط مختلف منزل خود استفاده کنید. این تاب ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می شوند. اگر قصد استفاده از این تاب ها در فضای خارج از منزل دارید، پیشنهاد می کنیم که از جنس های چوبی و حصیری استفاده کنید‌.

 این جنس عایق سرما و گرماست و به راحتی دمای محیط را جذب و دفع نمی کند. در مقابل تاب های ریلکس فلزی به راحتی سرد یا داغ می شوند و ممکن است که حین استفاده از آنها در فضای باز دچار مشکل شوید. همچنین باید به جنس پارچه استفاده شده در ساخت نشیمن تاب توجه ویژه ای داشته باشید‌. در صورت مرغوب نبودن این پارچه ها، به راحتی دچار آسیب دیدگی و رنگ و رو رفتگی می شوند و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند.

اشتباهات رایج حین خرید تجهیزات فضای باز

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که خریداران حین خرید این محصولات به آن دچار می شوند، انتخاب محصول نامتناسب با فضای حیاط و باغ آنهاست. ابعاد و مدل محصولی که انتخاب می کنید باید با اندازه و دکوراسیون باغ و ویلای شما تناسب کافی داشته باشد تا در کنار ارائه کارآیی ویژه به شما، ظاهر زیبایی به منزل شما ببخشند. همچنین باید قبل از خرید بودجه خود را تعیین کنید. تعیین بودجه به شما کمک می کند که محصولی متناسب با معیارهایتان تهیه کنید و وقت خود را برای مشاهده محصولات دیگری از دست ندهید.

دکمه بازگشت به بالا