کدام مناطق استانبول برای خرید ملک گزینه بهتری هستند؟

معرفی 7 مورد از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

در این مقاله در مورد 7 مورد از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه برای شما مقاله کامل و جامع تهیه کرده ایم.یکی از مواردی که در زمان خرید آپارتمان در اسکودار استانبول باید بسیار به آن توجه داشته باشید محله مورد نظر است.جغرافیای استانبول مانند شهرهای ایران نیست که شمال و جنوب اقتصادی داشته باشد و عموما برخی محله ها بسیار خوب است و ممکن است در مجاورت آن محل خوب جایی نسبتا ضعیف وجود داشته باشد.

خرید ملک | خودرو

یا حتی ممکن است اسامی برخی از محله های استانبول را به دفعات شنیده باشید ولی آیا این محله ها مناسب خرید ملک هستند؟اصلا چه فاکتورهایی باعث میشود که محله ای مناسب خرید ملک باشد و چه محله ای مناسب نباشد؟در این مقاله و در سایت ام سی تی هوم 7 محله را به شما معرفی میکنیم که در استانبول مناسب خرید ملک هستند و دلایل آن را نیز برای شما مشخص می کنیم.

محله ماسلاک

محله ماسلاک واقع در بخش شهری سارییر استانبول میباشد که یکی از محله های ممتاز استانبول قلمداد میشود.این محله که در بخش اروپایی واقع شده است در بخش غربی تنگه بسفر واقع شده استیکی از مزایای ممتاز بودن محله ماسلاک فاصله بسیار کوتاه آن از تنگه بسفر است.تنگه بسفر یکی از نقاط استراتژیک و توریستی شهر استانبول است که به طور معمول خانه های نزدیک به این تنگه بسیار گران تر هستند. اما به طور خلاصه اگر بخواهیم منطقه ماسلاک را برای شما شرح دهیم، منطقه ای مرکزی با بهترین دسترسی ها، منطقه سبز، لوکس و تجاری است که میتوان به راحتی در لیست بهترین محله های استانبول قرار داد.

محله فنر باغچه استانبول (‌آسیایی- کادیکوی)

یکی از بهترین مناطق آسیایی استانبول کادیکوی هست و شاید میتوان گفت بهترین منطقه در این محله، فنرباغچه است.اگر شما هم اهل فوتبال دیدن باشید احتمالا فنرباغچه برای شما هم آشنا است.یکی از بهترین تیمهای باشگاهی استانبول تیم فنرباغچه است که از همین محله در استانبول شروع شده است و در حال حاضر ورزشگاه فنرباغچه نیز در این محله وجود دارد. در طرفی دیگر محله فنرباغچه یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین مناطق ترکیه است که از دیر باز مورد توجه قرار میگرفته است.این منطقه در شمال دریای مرمره واقع شده است و از شرق با محله معروف جاده بستان همسایه است.یکی از معروف ترین و لوکس ترین خیابان های استانبول یعنی خیابان بغداد نیز در مجاورت این محله واقع شده است.

محله یشیل کوی

در ادامه مقاله معرفی 7 مورد از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه به محله یشیل کوی واقع در منطقه باکرکوی میرسیم.معنای کلمه یشیل کوی در زبان فارسی خیابان سبز معنی میدهد و در اصل نیز واقعا به همین صورت است.محله یشیل کوی در مرز منطقه آتاکوی واقع شده است و یکی از سرسبزترین نقاط استانبول است.

از نقاط برجسته این محله میتوان به پارک ساحلی یشیل کوی اشاره کرد که در کنار دریای مرمره قرار دارد و وجود این پارک باعث شده است که افراد زیادی را برای تفریح، استراحت و یا ماهیگیری به خود جذب کند.یکی از قدیمی ترین فانوس های دریایی استانبول نیز در این پارک واقع شده است. همانطور که اول معرفی منطقه یشیل کوی اشاره شد تراکم خانه های این منطقه بیشتر به صورت ویلایی است و عموما نوساز و یا تماما بازسازی شده هستند، اما چندین پروژه برج سازی نیز در این منطقه اجرا شده است.

محله بیکوز استانبول

یکی دیگر از مناطق مورد بررسی ما در بخش آسیایی استانبول محله بیکوز استانبول استاین منطقه که در کنار محله اسکودار و عمرانیه قرار دارد و با توجه به مناطق بکر و طبیعی که در این منطقه باقی مانده است تراکم سرسبز بودن بالایی دارد. منطقه بیکوز کمابیش بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است ولی برخی از مناطق آن نیز همانند بقیه محله های استانبول دست خوش تغییرات شده و شکلی مدرن به خود گرفته است.

اما هنوز میتوان به راحتی بافت سنتی ترکیه را در این منطقه اصیل و با فرهنگ مشاهده کرد.منطقه بیکوز از نظر شرایط زندگی بسیار غنی است و میتوان گفت که در این منطقه 5 مرکز پزشکی، 4 کالج، 2 دانشگاه و تعداد زیادی مرکز تفریحی – تجاری نام برد. مراکز پزشکی در منطقه بیکوز شامل بیمارستان دولتی بیکوز، مرکز خصوصی پزشکی بیکوز ، مرکز خصوصی پزشکی کاواجیک، مرکز خصوصی پزشکی اوتاغ‌تپه و مرکز تخصصی دهان و دندان بیکوز میشود.

محله بشیکتاش

یکی از اصیل ترین مناطق استانبول را بدون شک میتوان محله بشیکتاش عنوان کرد.محله بشیکتاش که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد که دارای بافت سنتی ولی در حال رشد میباشد.با وجود کوچک بودن منطقه بشیکتاش میتوان مناطق بسیار دیدنی را در این منطقه یافت.محله بشیکتاش همانند فنرباغچه یکی از محله هایی هست که یکی از تیم های قوی استانبول از آن شروع به فعالیت کرده است. تیم بشیکتاش یکی از تیم های اصلی استانبول است و هر ساله رقابت های زیبایی با تیم اصلی استانبول یعنی تیم گالاتاسارای برگذار میشود.

بافت محله بشیکتاش با وجود آنکه یکی از قطب های اصلی اقتصادی – گردشگری ترکیه است کماکان سنتی میباشد و اصالت خود را کاملا حفظ کرده است. از لحاظ امنیت محله بشیکتاش یکی از بهترین گزینه های استانبول است، به طوری که شما میتوانید در هر ساعت از شب به راحتی و بدون استرس در محله های این منطقه از شهر استانبول قدم بزنید.همچنین محله بشیکتاش با توجه به اینکه در مرکز استانبول قرار دارد بهترین دسترسی محلی را دارد و برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی شما میتوانید به راحتی در نزدیکی خود یکی از آنها را پیدا کنید.

محله شیشلی

در همین ابتدا اگر بخواهیم خلاصه ای در مورد محله شیشلی برای شما توضیح بدهیم، میتوان گفت همه چیز برای شما در این محله محیا است.محله شیشلی در واقع در مرکزی ترین نقطه استانبول و در بخش اروپایی آن قرار دارد.در واقع یکی از مراکز اقتصادی استانبول محله شیشلی میباشد که شامل چندین منطقه میباشد.

شما اگر بخواهید به هر نقطه از استانبول سفر کنید میتوانید از اتوبوس ها و متروبوس ( اتوبوس سریع السیر ) استفاده کنید، فرقی ندارد که شما میخواهید به انتهای بخش اروپایی مثل اسنیورت و بیلیکدوزو بروید و یا به بخش آسیایی استانبول بروید و یا حتی به سمت فرودگاه استانبول بروید میتوانید از وسایل نقلیه عمومی این منطقه استفاده کنید.

با وجود چندین مرکز تجاری بزرگ در محله شیشلی مثل مرکز خرید ترامپ، مرکز خرید جواهیر و … شما احتیاجی به گشت و گذار در استانبول ندارید و به راحتی میتوانید تمامی نیاز های خود را در نزدیکی خود و در محله شیشلی به راحتی پیدا کنید.در منطقه شیشلی بهترین محلات را در خود جای داده است، نیشانتاشی، فولیا، مجیدیه کوی و … هستند.

محله باکرکوی

اخرین محله معرفی شده در لیست 7 مورد از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه نیز در بخش اروپایی استانبول قرار دارد.محله باکرکوی بین محله آوجیلار و زیتون برنو قرار دارد که در جنوب این محله دریای مرمره قرار دارد.خط ساحلی محله باکرکوی بسیار طولانی است و با توجه به وجود فضای سبز ایجاد شده در این منطقه میتوان گفت یکی از چشم انداز های زیبای این منطقه محسوب میشود.

اما با توجه به دسترسی عالی این محله و عبور اتوبان E5 ( اتوبان اصلی استانبول که از غرب استانبول را به شرق آن متصل میکند ) از آن باعث میشود تا شما بدون هیچ مشکلی به همه نقاط استانبول چه از طریق وسایل نقلیه عمومی و چه با خودرو شخصی خود دسترسی داشته باشید.خطوط تراموای، اتوبوس های شهری ، متروبوس، مترو، مارمارا و خطوط کشتیرانی همگی باعث شده اند که محله باکرکوی از لحاظ وسایل نقلیه عمومی بی نیاز باشد.

در این محله به دلیل مسکونی بودن آن بسیاری از بهترین رستوران ها و کافه های استانبول در منطقه باکرکوی قرار دارد.همچنین با وجود تعداد زیادی از خانه های بهداشت و بیمارستان های دولتی و خصوصی باعث شده است که امتیاز بخش درمانی در محله باکرکوی بسیار بالا باشد و با توجه به تعداد افراد موجود در این محله از استاندارد بالایی برخوردار است. بگویم تجربه زیستن در بهترین محله های استانبول یکی از بهترین تغییرات زندگی شما می تواند باشد. استانبول شهری در میانه قاره های اروپا و آسیا‌ می باشد که از سویی فرهنگ روم شرقی و از سمتی فرهنگ عربی  اسلامی فضایی   دوگانه و در عین حال زیبا از یک ابرشهر را در خود خلق کرده است.

بهترین محله های استانبول و مزایای زندگی در این شهر

درست است که استانبول پایتخت کشور ترکیه نیست اما بزرگ ترین ،  پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر ترکیه به شمار می رود‌. شهری با محله های زیاد و جمعیتی پرتراکم‌ و میلیونی و صدالبته پرنشاط و فعال به طوری که این شهر به دلیل جریان زندگی در شهر به هنگام شب معروف است. استانبول همانطور که پیشتر گفته شد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مقصد بسیاری از مردم سراسر دنیا برای گردشگری ، تحصیل و حتی زندگی می باشد. در زیر به برخی مزایای زندگی در بهترین محله های استانبول اشاره شده است.

  1. ارتباط زمینی ، هوایی و دریایی این شهر با بسیاری از نقاط جهان به سبب راه های زمینی ، هوایی و دریایی مناسب
  2. محل اجتماع بسیاری از شرکت های تجاری بین المللی از سراسر دنیا از جمله از قاره اروپا و قاره آسیا
  3. سبک زندگی شبانه به دلیل حضور توریست در اکثر نقاط شهر و زنده بودن شهر
  4. برخورداری از دانشگاه های مهم و طراز اول از نظر سطح علمی و میزان پذیرش دانشجو
  5. غنی بودن فرهنگ مردم استانبول به دلیل ارتباط مداوم و بی وقفه با مردمانی از تمام دنیا
  6. تنوع غذایی و تعدد رستوران های بین المللی در این شهر باعث شده تا استانبول به آشپزخانه ای با بیشترین تنوع غذایی تبدیل شود

محله ماسلاک از بهترین محله های استانبول

محله ماسلاک در استانبول محل سکونت بسیاری از تجار، هنرمندان و وزیران کشور ترکیه است. این محله از قرن هفدهم میلادی ، زمان خلافت عثمانی ها ، محل سکونت بسیاری از سلاطین و شاهزادگان بوده است که وجود کاخ های بسیار در این منطقه گواهی این ادعا است. در واقع منطقه ماسلاک که یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه است ، نماد تجمل گرایی و زندگی لوکس به شمار می رود.

محله زیتون بورنو از بهترین محله های استانبول

بعد از معرفی لوکس ترین محله شهر استانبول یعنی محله ماسلاک نوبت به معرفی محله زیتون بورنو ( Zeytinburnu ) می رسد. این محله نیز به دلیل ویژگی های منحصربفرد خود یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه و سرمایه گذاری است. این محله در منطقه مرمره و در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. همچنین این محله در مجاورت مرکز شهر استانبول قرار گرفته است که فقط با دیوارهای تاریخی قسطنطنیه از مرکز شهر جدا شده است.

محله زیتون بورنو به سبب فاصله کم آن با فرودگاه آتاتورک ، که شهرداری استانبول در نظر دارد تا این فرودگاه را به یک مرکز تجاری-تفریحی تبدیل کند ، تنها 20 دقیقه فاصله دارد. همچنین این محله با فرودگاه جدید استانبول نیزی فقط 40 دقیقه فاصله دارد که باعث شده است تا یکی از مناطق محبوب برای خرید خانه و سرمایه گذاری باشد. از دیگر دلایل محبوبیت این محله قرارگیری بسیاری از دانشگاه های دولتی و مدارس برجسته در این منطقه است.

دکمه بازگشت به بالا