3 مورد از برترین سبک های آلاچیق

یکی از راه های پیوند طبیعت و فضاهای ساخته شده توسط انسان ها محوطه سازی می باشد. به اجرای المان ها و فضای سبز در محیط های مختلف لند اسکیپ یا محوطه سازی می گوییم. امروزه با پیشرفت محوطه سازی و با استفاده از المان ها ی گوناگون می توان برای هر فضایی محوطه سازی را طراحی و اجرا نمود.

برای اجرای محوطه سازی لازم نیست حتما فضای بزرگی را در اختیار داشته باشیم و می توان برای هر محیطی  محوطه سازی را انجام داد. کوچکتر شدن فضا فقط اجرای تعداد المان ها را با محدودیت مواجه می کند. قلوه سگ، آبنما، آلاچیق و فلاورباکس از جمله شناخته شده ترین المان ها برای محوطه سازی می باشند. در ادامه ی این مقاله می خواهیم به بررسی یکی از این المان ها بپردایم. با ما همراه باشید.

آلاچیق باغی | آلاچیق چوبی

یکی از پرطرفدارترین المان ها در محوطه سازی آلاچیق می باشد. آلاچیق ها فضای بسته ای در محوطه ها هستند که  از آن ها برای گذراندن اوقات فراغت، برگذاری جلسات و دورهمی های خانوادگی می توان استفاده نمود. آلاچیق ها در متریال ها و ابعاد گوناگونی طراحی و اجرا می شوند. این تنوع سبب محبوبیت هر چه بشتر آلاچیق شده است .چوب ، سنگ و سیمان و فلز از جمله مهم ترین و پر کاربردترین جنس ها در ساخت آلاچیق ها محسوب میشوند. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه به توضیح مختصری در مورد متریال های مختلف آلاچیق خواهیم پرداخت.

آلاچیق چوبی

این المان به علت ایجاد حس نزدیکی به طبیعت و نزدیکی افراد به هم، طرفداران بسیاری دارد. آلاچیق های چوبی نسبت به سبک های دیگر آلاچیق ماننده آلاچیق فلزی و آلاچیق سنگی از قیمت کمتری بهره می برد. همچنین کیفیت آلاچیق های چوبی دسته کمی از آلاچیق های سنگی و فلزی ندارد و شما می توانید با استفاده از رزین و همچنین روکش های چوب از تهاجم حشرات و نم دادن چوب جلوگیری می کند.

علاوه بر آن استحکام چوب را بالاتر می برد و مقاومت چوب را بالا تر می برد. آلاچیق چوبی از پرطرفدار ترین و پر استفاده ترین سبک های آلاچیق است که محبوب ترین نوع آلاچیق چوبی را می توان به آلاچیق با چوب ترمو اشاره کرد. چوب ترمو به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی آب و هوایی و رطوبت، به یکی از متریال اصلی و اساسی در ساخت آلاچیق چوبی تبدیل شده است.

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی در اندازه و طرح های متفاوتی وجود دارند که بر اسا متراژ و سلیقه افراد طراحی می شود. آلاچیق های فلزی جزو مقاوم ترین و مستحکم ترین سبک های آلاچیق ها است که می توان این المان را در همه جا استفاده کرد. همچنین شما می توانید برای از بین بردن نمای فلزی این المان در محوطه خود، از متریالی هایی تحت عنوان روکش چوبی استفاده کنید و جلوه ای بی نظیر به فضای سبز خود اهدا کنید.

در طراحی سقف ها در آلاچیق فلزی می توانید از متریال های متنوعی ماننده شیشه، چوبی، سقف های متحرک، حصیر، پوشش گیاهی و پارچه ای استفاده کنید. اجزای اصلی در ساخت آلاچیق فلزی را می توان به لوله های فولادی، تجهیزات جوشکاری و بست و قلاب اشاره کرد که می توانید این اجزا را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در شرکت سورن بام مشاهده کنید.

مزایای اجرای آلاچیق فلزی

  • وزن متعادل و کم
  • انعطاف پذیری بالا
  • سهولت در نصب
  • قابل استفاده در تمام شرایط آب و هوای

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای یکی از محبوب ترین آلاچیق های ترکیبی است که در طراحی این آلاچیق در کف و سقف و ستون ها با متریال و مصالح متفاوت ساخته می شود و دیواره های این المان با شیشه پوشانده می شود. شیشه یکی از مصالح جذاب و پر استفاده در صنعت ساختمان سازی و معماری است که در طراحی و ساخت آلاچیق شیشه ای می توان از انواع شیشه های سکوریت استفاده کرد. شیشه سکوریت یا شیشه نشکن که نوعی شیشه خام هستند و در دمای 700 درجه سانتی گراد کوره پخته و به صورت ناگهانی خنک می شود که در اثر این عملیات مقاومت شیشه تا حد بسیار زیادی بالا می رود، به همین دلیل در طراحی و ساخت الاچیق شیشه ای از شیشه های نشکن و سکوریت استفاده می شود.

نتیجه گیری

آلاچیق ها جزو اصلی ترین و کلیدی ترین المان های محوطه سازی است که در طراحی و اجرای فضای سبز ویلا، حیاط و روف گاردن است. با استفاده از آلاچیق می توانید تجربه ای بسیار جذاب از دورهمی و مهمانی های خود کسب کنید. این المان به دلیل وجود سقف و سایبانی که دارد می تواند فضای بسیار مناسبی برای مطالعه و انجام کار های روز مره باشد، شما می توانید با استفاده از المان های دیگر ماننده آبنما و گیاهان در اطراف آلاچیق محوطه خود را با طبیعت پیوند بزنید.

شرکت سورن بام

شرکت خدماتی سورن بام با استفاده از برترین متریال در ساخته آلاچیق با کمترین قیمت آماده همکاری با شما است. این شرکت با بهره بری از مهندسین و متخصصین با تجربه می توانند بهترین طراحی و بهترین اجرا را برای فضای سبز شما رقم بزنند. همانطور که می دانید اجرای صحیح هر یک از المان های فضای سبز ماننده آلاچیق باعث می شود تا در آینده دیگر به مشکلات بر نخورید و دیگر با ویژگی های منفی المان روبه رو نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و از بخش مشاوره رایگان شرکت سورن بام بهره ببرید.

دکمه بازگشت به بالا