مجله جامعهمجله کسب و کار

هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا چقدر است؟

هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

یکی از اصلی سوالات برای شرکت در قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا سوال آیا قیمت شرکت در لاتاری 2025 رایگان است؟ هست. در پاسخ به این سوال می توان گفت که ثبت نام لاتاری آمریکا 2025 هزینه ای نداشته و دولت آمریکا هیچ هزینه ای را تحت عنوان هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ از متقاضیان دریافت نمی کند و صرفا شرکت ها موسسات خدماتی از داوطلبان هزینه ثبت نام را دریافت می کنند. این شرکت ها بابت ارائه خدمات خود، هزینه ای را به عنوان دستمزد، جهت ثبت نام افراد در لاتاری، از آن ها دریافت می کنند.

دولت آمریکا هر ساله فرصتی را برای داوطلبان تعیین می کند تا داوطلبان بتوانند با شرکت در آن شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا یا همان مجوز اقامت دائم آمریکا امتحان نمایند. کلیه داوطلبان واجد شرایط می توانند در زمان ثبت نام این قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا با در دست داشتن مدارک لازم به سایت ثبت نام لاتاری مراجعه نمایند.

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد برای شرکت در این قرعه کشی به آن بر می خورند، موضوع هزینه ثبت نام لاتاری 2025 است. به طوری که افراد زیادی متقاضی دریافت پاسخ سوال آیا قیمت شرکت در لاتاری 2025 رایگان است؟ یا هزینه ثبت نام لاتاری 2025 چقدر است؟ هستند. در ادامه این مقاله توضیحاتی در خصوص هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ آمده و سوالات گفته شده پاسخ داده شده است.

سایت ثبت نام لاتاری 2024 | سایت ثبت نام لاتاری رایگان

هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ چقدر است؟

متقاضیان برای شرکت در قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۵، از دو طریق برای ثبت نام، می توانند اقدام کنند، ثبت نام از طریق سایت اصلی لاتاری و ثبت نام از طریق مراجعه به شرکت های واسطه ای که در ادامه این مقاله هزینه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ برای هر کدام از این دو راه به طور مجزا توضیحاتی ارائه شده است.

۱ از طریق سایت اصلی لاتاری :

در این روش، افرادی که واجد شرایط ثبت نام لاتاری هستند، با مراجعه به سایت اصلی لاتاری، به نشانی dvprogram.state.gov و ارائه مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵، اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی، به صورت رایگان می کنند. با اقدام از طریق این سایت، دیگر نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای شرکت کنندگان، نمی باشد و تنها ارائه مدارک مورد نیاز به صورت دقیق و صحیح کافی می باشد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل به استفاده از این روش، می توان با استفاده از راهنمای ثبت نام لاتاری و وارد کردن اطلاعات خواسته شده برای ثبت نام طبق توضیحات موجود در این مقالات تمامی مراحل مربوط به ثبت نام لاتاری را شخصا تکمیل و مدارک مورد نیاز را ارسال نمایند.

۲ از طریق مراجعه به شرکت های واسطه ای :

متقاضیان همچنین، می توانند با مراجعه به شرکت های واسطه ای، که مسئولیت ثبت نام لاتاری را بر عهده می گیرند، اقدام به ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز به آن ها کنند، این شرکت ها نیز در ازای دریافت هزینه، ثبت نام آن ها را در لاتاری، انجام می دهند. لازم به ذکر است که هزینه دریافتی این واسطه ها، در واقع بهای خدمات ارائه شده توسط آن ها مانند، بررسی اطلاعات و تکمیل فرم مجردی، بررسی اطلاعات و تکمیل فرم متاهلی و بررسی و تکمیل اطلاعات هر یک از فرزندان می باشد و هزینه ثبت نام لاتاری 2025 رایگان می باشد. شرکت های واسطه ای برای ارائه خدمات خود، در هنگام ثبت نام لاتاری از متقاضیان هزینه دریافت می کنند.

آیا لاتاری هزینه دارد؟

برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، می‌توانیم آن را از سه جنبه بررسی کنیم؛ اول از نظر هزینه ثبت نام لاتاری، بعد از لحاظ هزینه های بعد قبولی لاتاری و در نهایت، از حیث هزینه‌های پس از اخذ ویزای آمریکا. در ادامه قرار است هرکدام از این سه حالت را به‌صورت جداگانه بررسی کنیم. همراهمان باشید.

هزینه شرکت در لاتاری

بینید! همین اول‌کار باید بگوییم ثبت نام در سایت اصلی لاتاری آمریکا به خودی خود رایگان است؛ یعنی دولت آمریکا هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه ثبت نام لاتاری مطرح نکرده؛ منتها فرایند ثبت نام در این سایت، به مهارت و تجربه نیاز دارد؛ به این خاطر که فرم ثبت نام لاتاری آمریکا در سایت اصلی به زبان انگلیسی است و شما برای وارد کردن اطلاعاتتان، باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید.

جدا از این، لاتاری یک برنامۀ مهاجرتی است و طبیعتا به موضوعات حقوقی گره خورده؛ بنابراین برای پیگیری پرونده لاتاری، به آشنایی با مسائل قضایی نیازمندید. تازه! روند ثبت نام در این برنامه طوری است که حتی اگر اطلاعات خود را به‌غلط هم وارد کنید، خطایی به شما نشان داده نمی‌شود و همان اطلاعاتِ ثبت‌شده، مبنای پرونده شما قرار می‌گیرد؛

مثلا با وجود اینکه شیوۀ نگارش آدرس در زبان فارسی و انگلیسی متفاوت است، اگر شما آدرستان را بر اساس نوشتار فارسی هم وارد کنید، اطلاعتتان تایید خواهد شد. منتها چنانچه جزو برندگان لاتاری باشید، همین اطلاعات نادرست برایتان دردسرساز می‌شود و شانستان را از بین می‌برد.

بنابراین ممکن است کوچک‌ترین اشتباه، ناخوشایندترین نتیجه را به‌دنبال داشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت نام در لاتاری، حتما از متخصصان و کارشناسان این امر کمک بگیرید. ضمنا در صورت تمایل، شما می‌توانید برای ثبت نام خود از طریق فرم ثبت نام لاتاری چاوش مهاجر اقدام کنید تا کارشناسان مجرب ما، درستی اطلاعاتتان را در چند مرحله بررسی کنند و روند ثبت‌نامی‌تان را تکمیل کنند.

هزینه های بعد قبولی لاتاری

برنده شدن در لاتاری فقط نیمی از ماجراست؛ چون متقاضیان لاتاری بعد از دریافت خبر قبولی خود، باید برای اخذ ویزایشان مراحل گوناگونی را پشت‌سر بگذرانند. مراحلی مانند تکمیل فرم DS-260، دریافت نامه دوم لاتاری، انجام آزمایشات مدیکال و مصاحبه در سفارت آمریکا. گفتنی است ما قبلا درباره این مراحل مطلبی نوشته‌ایم که می‌توانید آن را اینجا مطالعه کنید: مراحل بعد از قبولی در لاتاری. بنابراین واضح است که انجام هر کدام از این مراحل، هزینه‌ای جداگانه به دنبال دارد. البته ما درباره هزینه‌های بعد از قبولی در لاتاری هم قبلا مقاله مفصلی کار کرده‌ایم و تمام ریزه‌کاری‌های آن را بیان کرده‌ایم؛ اما در ادامه، به‌صورت خلاصه‌وار در این خصوص صحبت می‌کنیم.

هزینه کارشناسی فرم برندگان

در گام اول، برندگان لاتاری برای کارشناسی و تکمیل فرم DS-260 مبلغی را می‌پردازند؛ زیرا تکمیل صحیح این فرم بیشتر از آنکه به دانش انگلیسی نیاز داشته باشد، نیازمند اطلاعات حقوقی و آگاهی از قوانین مهاجرتی آمریکا است. طوری که نباید هیچ جزئیات اضافی یا نادرستی در این فرم نوشته شود؛ بنابراین صرف هزینه‌ای جزئی برای مشاوره با یک کارشناس مهاجرتی، می‌تواند خیال افراد را بابت تکمیل صحیح فرم برندگان لاتاری راحت کند.

هزینه تور سفارتی

از آنجا که هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی بین دو کشور ایران و آمریکا برقرار نیست، برندگان لاتاری باید برای انجام مصاحبه و تکمیل آزمایشات، به یکی از سفارت‌های آمریکا در ترکیه و ارمنستان و امارات سفر کنند؛ منتها این سفرها باید طوری طراحی شوند که منعطف باشند و با بروز تغییرات ناگهانی، مشکلی در روندشان ایجاد نشود.

هزینه آزمایشات مدیکال آمریکا

یکی دیگر از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری، انجام آزمایشات پزشکی نزد پزشک معتمد سفارت آمریکاست. هزینه این مرحله که مدیکال نام دارد و در کشور خارجی انجام می‌شود، با توجه به نوع آزمایشات و واکسن‌های دریافتی هر شخص، متفاوت است.

هزینه‌ ثابت مصاحبه در سفارت آمریکا

هر برنده لاتاری برای انجام مصاحبه در سفارت آمریکا، باید نقدا کارمزد مصاحبه را پرداخت کند. در حال حاضر، این مبلغ برابر 330 دلار به ازای هر فرد است.

هزینه پیکاپ پاسپورت و مدارک

بعد از مصاحبه‌کردن در سفارت آمریکا، هم ممکن است ویزای افراد همان‌لحظه صادر شود و هم ممکن است به‌خاطر پروسه‌ای به‌نام پروسه AP، صدورش طول بکشد. در حالت دوم، افراد می‌توانند پاسپورت خود را در اختیار موسسات مهاجرتی معتبر قرار بدهند تا پس از ارسال به سفارت آمریکا و چسبانده‌شدن ویزا، به صاحب پاسپورت برگشت داده شود. این کار پیکاپ نام دارد.

هزینه لاتاری گرین کارت آمریکا

اکنون نوبت آن است تا دربارۀ هزینه های پس از اخذ ویزای آمریکا صحبت کنیم. مشخصا دریافت ویزای آمریکا و ورود به خاک این کشور، خرج‌های متنوعی دارد؛ از جمله هزینۀ پرواز به ایالات متحده، هزینۀ اجاره خانه در کشور آمریکا، هزینۀ اخذ سوشیال یا SSN (معادل شماره تامین اجتماعی)، هزینۀ افتتاح حساب بانکی در آمریکا و هزینۀ دریافت گواهینامه ایالات متحده.

در این بین، بد نیست بدانید ما راجع‌به روزگار پس از برنده شدن در لاتاری، پیش‌تر مقاله‌ای نوشته‌ایم که شرایط برندگان لاتاری را درست از لحظۀ رسیدن به خاک آمریکا بررسی کرده است. اگر دوست داشتید، از اینجا بخوانیدش: شرایط زندگی بعد از لاتاری بنابراین برندگان لاتاری باید بدانند زندگی در آمریکا، مثل زندگی در هر نقطه دیگری از جهان، هزینه‌های مختلفی دارد.

البته نمی‌توان رقم دقیقی برای جمع این هزینه‌ها مشخص کرد؛ چون همان‌طور که در مقاله هزینه زندگی در ایالت‌های آمریکا نشان دادیم، وضعیت هر ایالت با ایالت دیگر فرق دارد. با این حال، شما می‌توانید پس از ورود به ایالات متحده برای خود شغلی دست‌وپا کنید تا ضمن سازگارشدن با محیط جدید، بتوانید درآمد کسب کنید و هزینه‌هایتان را مدیریت کنید.

هزینه ثبت نام لاتاری 1402 یا 2025

همان‌طور که قبل از این گفتیم، ثبت نام در سایت اصلی لاتاری آمریکا رایگان است و هزینه‌ای ندارد؛ بنابراین ممکن است این سوال ایجاد شود که اگر ثبت نام رایگان است، چرا باید از خدمات چاوش مهاجر در ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا استفاده کنیم؟ یا چرا باید مبلغی به‌عنوان هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا بپردازیم؟ همراهمان باشید تا بگوییم. واقعیت این است هرچند ثبت نام لاتاری به خودی خود رایگان است، فرایند ثبت نام در آن به این آسانی‌ها نیست که فکر می‌کنیم؛  چون حتی در صورت بروز اشتباهات فنی کوچک هم، شانس ما برای برنده‌شدن از بین خواهد رفت.

به همین دلیل، ما در موسسه مهاجرتی چاوش مهاجر که کارگزار رسمی ویزا در ایران است، مطابق با تجربیات و مهارت‌های کارشناسانمان، خدماتی تخصصی در خصوص برنامه لاتاری گرین‌کارت آمریکا تدارک دیده‌ایم؛ پس طبیعی است که در ازای ارائۀ این خدمات، مبلغی را تحت‌عنوان هزینه ثبت نام لاتاری دریافت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا