مزایای استفاده از سقف شیروانی شینگل

برای ساخت شینگل یک لایه نوار فایبرگلاس با قیر اشباع شده ترکیب میشود استحکام و انعطاف‌پذیری این محصول بر اساس قیر اکسیدشده است. برای اینکه شینگل خاصیت انعطاف پذیری بیشتر بگیرد به قیر مواد پلیمری اضافه میشود که همین امر استهلاک محصول را کند تر میکند و مقاومت آن بیشتر میشود. در ادامه سنگ های معدنی به سطح رویی پوشش پاشیده میشود و حین عملکرد محافظتی، فضای طیف گسترده رنگی را ایجاد می‌کند و علاوه بر این، موجب استحکام لایه قیر در برابر آسیب دیدگی و تابش مستقیم نور خورشید می شود.

سقف شیروانی | شیروان

ویژگی پوشش سقف شینگل

  • 10 سال گارانتی
  • انعطاف پذیری بالا
  • اتلاف (پِرت کار) پایینتر هنگام نصب
  • وزن پایین در هر متر مربع حدود 8 کیلوگرم
  • چشم انداز سه بعدی
  • مقاوم در برابر وزش باد
  • عایق صوت به خصوص هنگام بارندگی
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • تنوع در طرح و رنگ

طرح شینگل هگزا

این طرح از پوشش سقف شینگل که عده ای آن را 6 ضلعی هم می نامند قایل اجرا به صورت منظم و نامنظم را دارند. از مزیت های پوشش شینگل آن است که میتوان ورق شینگل هگزا به صورت تک لایه یا دو لایه روی سقف شیروانی نصب نمود. در حال حاضر رنگ های زیر از این پوشش موجود است.

ورق شینگل آجری

این طرح از شینگل، طرحی بسیار ساده و قایل نصب به صورت منظم و نا منظم را دارد. مزیت این طرح آن است که درست مطابق با آجر چینی تنظیم چیدمان هر ردیف وابسته به سلیقه شخص می باشد و قاعده از پیش تعریف شده ای ندارد. این طرح شامل رنگ های زیر می باشد.

ورق شینگل دراگون

این طرح از شینگل، با چشم اندازی سه بعدی و قابل اجرا مطابق با سلیقه شخصی پرفروش ترین طرح شینگل می باشد. از مزیت های این طرح می توان به اجرا به صورت دو لایه یا چند لایه اشاره نمود. در حال حاضر تنها یک رنگ از این طرح موجود است.

ورق شینگل طرح شینگل BP

طرح دراگون منظم هم دور نمایی سه بعدی به سقف می بخشد و از نظر طراحی به شلوغی مورد قبلی نبوده و امکان نصب به صورت تک لایه یا دو لایه را دارد.

ویژگی محصول

  • گارانتی 10 ساله محصول
  • پرت کار کمتر
  • اجرای سریع
  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • چشم انداز سه بعدی
  • عایق گرما و صوت

زیر سازی و نصب پوشش شینگل به چه صورت است؟

برای شروع نصب شینگل نیاز به لوازم زیر سازی اعم از آهن،چوب چهار تراش، تخته OSB، پارچه عایق بخاربند،میخ فولادی و قطعات شینگل داریم.

در ابتدا سازه فلز یا چوب را در جهت آبریز شیب بام با 30 درصد یا بیشتر ثابت می کنیم باید در نظر بگیریم در صورت فلزی بودن سازه روی آن یک لایه چوب چهار تراش نصب شود.

در مرحله دوم با توجه به ابعاد تخته OSB تیرریزی افقی چوب های چهار تراش بین 40 الی 50 سانتی متر نصب شود قابل ذکر است ضخامت چوب چهار تراش بستگی به فواصل تیر اصلی دارد. مثلا اگر فاصله تیر اصلی 70 الی 80 سانتی متر باشد استفاده از چوب چهار تراش به ابعاد 5X4 کفایت می کند همچنین جهت اتصال چوب به آهن یا چوب به چوب باید از پیچ و میخ های گالوانیزه یا فولادی استفاده شود در صورت عدم دسترسی به لوازم استاندارد و استفاده کردن از میخ معمولی فلزی غوطه ور کردن میخ ها قبل از استفاده در رنگ یا ضد رنگ الزامی است.

مرحله سوم نصب، مربوط به نصب تخته OSB می باشد. در نصب تخته OSB مهمترین مورد در نظر گرفتن فاصله تخته ها می باشد که این فاصله حدود 4 الی 13 میلی متر بوده و از روی تخته این فاصله با نوار های عایقی پوشانده می شود این کار جهت جلوگیری از سایش تخته ها به یکدیگر و جلوگیری از ایجاد صدا و همچنین مانع خوردگی لبه تخته ها می شود.

از موارد فنی نصب تخته OSB ضخامت تخته و درجه بندی آن است بنابراین ضخامت تخته ها بستگی به فواصل زیر سازی آن دارد با توجه به اینکه فواصل چهار تراش بین 40 یا 50 سانتی متر ذکر شده استفاده از تخته هایی با ضخامت 9 الی 11 میلی متر کافی است و بهتر است از تخته  گرید 3 استفاده شود.

در مرحله چهارم عایق پارچه ای به صورت افقی روی تخته فرش شده و با میخ یا منگنه نصب می گردد همپوشانی 15 سانتی پارچه عایق، جهت جلوگیری از هر گونه انتقال هوا و رطوبت به زیر سقف، رعایت شود.

مرحله پنجم نصب، اجرای پوشش سقف شینگل روی سقف می باشد، شروع نصب از ردیف جلوی آویز سقف شروع می شود.

معمولا ردیف اول به صورت وارونه نصب می گردد این کار به دلیل اینکه اکثر طرح های جلوی شینگل به شکل برش خورده است و ممکن است تمام فضاهای روی تخته را پوشش ندهد، صورت می گیرد. بعد از نصب ریف اول های بعدی بر اساس نوع شینگل نصب می گردد، قابل توضیح است که در هر قطعه شینگل از 5 الی 6 عدد میخ استفاده می شود و همچنین در انتها قسمت های خط الراس و برش های ضلع بندی شده با تکه های برش خورده شینگل پوشانده و آب بندی می گردد.

قیمت شینگل

برای خرید سقف شیروانی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.قیمت سقف شینگل بر اساس متراژ و طرح انتخابی شما برآورد میشود برای برآود قیمت شینگل پروژه خود با شماره های سانیا سقف تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما  بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا