اقتصادیمجله کسب و کار

علت انواع ارور یخچال وست پوینت و راهکار برطرف کردن آن‌ها

یخچال وست پوینت را می‌توانیم به عنوان یکی از بهترین مدل‌های یخچال‌های موجود در بازار معرفی کنیم. اما وجود کیفیت خوب این محصول، در بسیاری از مواقع ممکن است با انواع ارور یخچال وست پوینت مواجه شوید که دلیل آن را ندانید. در چنین مواقعی باید به فکر تعمیر یخچال وست پوینت باشید.

یخچال نیز مانند دیگر لوازم‌خانگی در بسیاری از مواقع ممکن است دچار مشکل و ایراد شود. مشکلات متعددی مانند سرمای بیش از حد دستگاه، اتومات نکردن، یخ زدن لوله‌های پشت یخچال و غیره به عنوان موارد مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شوند. تمام خرابی‌ها و آسیب‌های مربوط به یخچال وست پوینت به صورت کد خطا و ارور نمایش داده می‌شود که با مطلع بودن از هر یک می‌توانید راحت‌تر به تعمیر یخچال وست پوینت بپردازید. در ادامه همراه ما باشید تا با این ارورها آشنا شوید.

 انواع ارور یخچال وست پوینت کدام‌ها هستند و برای رفع آن‌ها باید چه کار کرد؟

 در این بخش قصد داریم برای شما بیان کنیم که چه کدهای خطایی برای یخچال وست پوینت رخ می‌دهد و برطرف کردن هر یک از مشکلات به وجود آمده به چه شکل است.

 Fault code 1

 این ارور زمانی برای یخچال وست پوینت به وجود می‌آید که در اتصالات برد و دیسیپلی یخچال اختلالی رخ داده باشد. چنانچه در مسیر اصلی برد و دیسیپلی، برخی از قسمت‌های مختلف سیم‌کشی یخچال دچار ایراد و آسیب شوند، باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد درست یخچال خواهد شد. این مورد با آلارم و کد خطای نام برده شده بالا می‌آید. با بررسی کردن اتصالات برد و دیسیپلی می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

انواع ارور یخچال وست پوینت

 ارور Fault code 2

 معمولاً زمانی که سیم‌کشی داخل یخچال قطع شده باشد یا حتی این مشکل در قسمت فن دستگاه رخ دهد، با این کد خطا از سوی یخچال وست پوینت روبرو می‌شوید. در این مواقع فن به طور کامل از کار می‌افتد یا عملکرد آن مانند حالت اولیه نیست.

 چنانچه این کد خطا و اختلال برای یخچال وست پوینت رخ دهد، فضای داخلی یخچال قابلیت خنک شدن را ندارد و در نهایت با آسیب دیدن دستگاه مواجه خواهید شد. برای از بین بردن این مشکل پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از یک تکنیسین حرفه‌ای جهت بررسی سیم‌کشی داخلی یا حتی سیم‌کشی فن یخچال وست پوینت کمک بگیرید.

 ارور Fault code 3

این مورد نیز از انواع ارور یخچال وست پوینت محسوب می‌شود که معمولاً در عملکرد سنسور دمای فریزر دستگاه تأثیر می‌گذارد. برای این مورد باید اتصالات برد و سنسور را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید. با انجام این کار موفق به برطرف کردن این کد خطا خواهید شد. بالا آمدن این ارور، تنظیم دما و بازدهی مناسب آن تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

ارور Fault code 4

زمانی که این کد خطا روی یخچال وست پوینت بالا می‌آید، به معنای بروز مشکل و اختلال در عملکرد سیستم دیفراست است. بروز این مشکل و کد خطا معمولاً به دلیل اتصالی کردن و حتی قطع شدن احتمالی سیم‌کشی یخچال و یا نداشتن تعادل دمای آن و فریزر دستگاه است.

ارور Fault code 6

هر زمانی که این کد خطا روی یخچال وست پوینت نمایش داده شد، می‌توانید پی ببرید دلیل آن خراب شدن سنسور تشخیص دمای محیط است. زمانی با این ارور مواجه می‌شوید که سنسور آن خراب شود یا سیم‌کشی سنسور دچار اشکال شده باشد. در نتیجه عملکرد کمپرسور و روندی که برای ایجاد سرما در یخچال طی می‌شود، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

ارور Fault code 7

اگر دمای محفظه یخچال وست پوینت شما بیشتر از دمای در نظر گرفته شده و تنظیم شده آن باشد، نمایشگر این کد خطا را برای شما بالا می‌آورد که با به وجود آمدن این مشکل ممکن است گاز یخچال شما نشتی کند یا حتی کمپرسور و موتور یخچال با مشکل جدی روبرو شوند. گاهی اوقات نیز فن دستگاه به طور کامل از کار می‌افتد.

ارور Fault code 8

در صورتی که سیم کشی لامپ داخلی یخچال وست پوینت قطع شود، این کد خطا روی صفحه نمایشگر دستگاه بالا می‌آید.

ارور Fault code 9

از انواع ارور یخچال وست پوینت می‌توان به این کد خطا اشاره کرد و زمانی رخ می‌دهد که نقصی در عملکرد فن کندانسور دستگاه ایجاد شده باشد. این مورد ناشی از اتصالی یا حتی قطع شدن کامل سیم کشی فن است. در نهایت نیز فرایند خنک‌سازی یخچال شما با اختلال مواجه می‌شود.

آیا انواع ارور یخچال وست پوینت با علامت دیگری بالا می‌آید؟

از انواع ارور یخچال وست پوینت می‌توان به خطای EE اشاره کرد که در صورت بروز آن می‌توانید متوجه شوید اشکال مربوط به سیم کشی یخ‌ساز است.

  • اگر با ارور E1 مواجه شدید، باید به سراغ سنسور یخچال بروید.
  • بروز خطای ای E2 در یخچال وست پوینت نشان‌دهنده خرابی سنسور فریزر است.
  • بالا آمدن اخطار E3 برای یخچال وست پوینت نشان از خرابی سنسور دیفراست یخچال است.
  • نشان دادن ارور E4 روی صفحه نمایشگر یخچال وست پوینت خراب شدن سنسور دیفراست آن را به دنبال دارد.
  • اگر متوجه خطای E5 از سوی یخچال وست پوینت شدید، باید به سراغ سنسور دیفراست فریزر آن بروید.
  • ارور E6 به دلیل بروز مشکل برد فرمان و نمایشگر آن است.
  • در صورت بالا آمدن ارور E7 می‌توانید متوجه شوید سنسور دمای محیط دچار مشکل شده است.
تعمیر یخچال وست پوینت

 سخن پایانی

در رابطه با انواع ارور یخچال وست پوینت و راهکارهایی که می‌توانید برای برطرف کردن مشکل به کار بگیرید، نکاتی را بیان کردیم. اما فراموش نکنید که یخچال به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم برقی موجود در منزل است که در طول روز بیشتر از سایر لوازم موجود با آن کار می‌کنید. پس لازم است در هر شرایطی برای حفظ عملکرد آن تمام موارد مد نظر به بهترین نحو ممکن رعایت شود.

در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که اگر با هر یک از کد خطاهایی که نام بردیم، روبرو شدید و مهارت کافی برای تعمیر و برطرف کردن خطاها نداشتید، می‌توانید برای تعمیر یخچال وست پوینت با نمایندگی معتبر این برند تماس بگیرید. آن‌ها با اعزام تکنسین‌های معتبر خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث رفع مشکل به وجود آمده شوند.

دکمه بازگشت به بالا