اقتصادیمجله کسب و کار

پیش بینی قیمت دلار کانادا در روزهای آینده

پیش بینی دلار کانادا

دلار کانادا یک ارز کالایی است. همبستگی بالایی با نفت خام و جریانات ریسکی دارد. یعنی در دوره های ریسک پذیری بازار تقویت می شود و در دوره های ریسک گریزی تضعیف. در این بخش می توانید تازه ترین تحلیل های بنیادی دلار کانادا و جفت ارز USDCAD را که توسط کارشناسان صرافی متا؛ معتبرترین صرافی در تورنتو نگاشته شده است، مطالعه کنید.

پیش بینی دلار کانادا – چهارشنبه ۸ فروردین

جفت ارز USDCAD بعد از دو روز رشد متوالی اندکی رشد کرده و به نزدیکی ۱٫۳۵۹۰ رسیده است. در حالی که دلار آمریکا (USD) در حال تقویت است، قیمت نفت خام هم پایین آمده و باعث تضعیف ارزش دلار کانادا شده است. این اتفاقات به نفع جفت ارز USDCAD تمام شده است.

تحلیل دلار کانادا

واکنش منفی دلار کانادا به کاهش قیمت نفت خام

دلار کانادا یک ارز کالایی است و رابطه مستقیمی با نفت خام دارد. قیمت نفت خام سبک (WTI) به نزدیکی ۸۰٫۷۰ دلار پایین آمده است. به گزارش موسسه فرآورده های نفتی آمریکا (API)، سطح ذخایر نفتی آمریکا برای هفته منتهی به ۲۲ مارس به اندازه ۹٫۳۳۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. افزایش سطح ذخایر هفتگی آمریکا می تواند به معنی تقاضای ضعیف یا عرضه بالا باشد که در هر صورت به ضرر قیمت نفت خام است.

در این میان یکی از اعضای بانک مرکزی کانادا به نام راجرز نگران وضعیت ضعیف بهره وری کاناداست. او همچنین هشدار داده که وضعیت فعلی تورم کانادا می تواند تهدید جدی و بی سابقه ای برای اقتصاد کانادا باشد.

رشد دلار آمریکا پایدار نیست!

دیروز شاخص دلار آمریکا برای دومین روز متوالی رشد کرد. جریانات ریسک گریزی و دوره انتظار بازار برای انتشار شاخص PCE باعث تقویت ارزش دلار آمریکا شده است. با این حال بر خلاف رشد ارزش دلار آمریکا، بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا پایین آمده است. این یعنی رشد دلار آمریکا محدود خواهد بود.

رئیس فدرال رزرو آتلانتا هم گفته که در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره فقط یک بار کاهش خواهد یافت. رئیس فدرال رزرو شیکاگو هم با پیش بینی کلی بانک مرکزی موافق است و از سه مرحله کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ حمایت کرده است.

پیش بینی دلار کانادا – پنجشنبه ۲۴ اسفند

جفت ارز USDCAD برای دومین روز متوالی در معاملات صرافی در تورنتو کانادا افت کرده است. شاخص دلار آمریکا به زیر ۱۰۳ واحد بازگشته است. معامله گران منتظر شاخص خرده فروشی آمریکا و داده های تورمی بخش تولیدی هستند.

تحلیل دلار کانادا

رشد تورم آمریکا در بخش مصرف کنندگان بالاتر از پیش بینی ها بود و این یعنی نرخ بهره آمریکا به این زودی ها کاهش نخواهد یافت. این مسئله از دلار آمریکا حمایت می کند. با این حال امروز شاخص خرده فروشی آمریکا هم منتشر خواهد شد که می تواند بر نشست هفته آینده فدرال رزرو تأثیر بگذارد. رشد قوی شاخص های اقتصادی آمریکا می تواند مقامات فدرال رزرو را متقاعد کند که نرخ بهره در ماه های آینده کاهش نخواهد یافت! در چنین سناریویی شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا و رشد جفت ارز USDCAD خواهیم بود.

در کانادا، بانک مرکزی نرخ بهره را تغییر ندارد. رئیس بانک مرکزی کانادا گفته که اولویت بانک مرکزی پایین کشیدن تورم به سمت هدف تورمی است. یعنی تا وقتی تورم پایین نیامده، خبری از کاهش نرخ بهره هم نخواهد بود. بازار پیش بینی می کند که بانک مرکزی کانادا بعد از آمریکا نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این به نفع دلار کاناداست.

از سوی دیگر، دلار کانادا به عنوان یک ارز کالایی از افزایش قیمت نفت خام سود برده است. کانادا بزرگترین صادر کننده نفت خام به آمریکاست.

پیش بینی دلار کانادا – سه شنبه ۱۵ اسفند

جفت ارز USDCAD به حرکت صعودی ادامه می دهد و دلار آمریکا وضعیت پایداری دارد. بازار پیش از انتشار داده های اقتصادی آمریکا ریسک گریز شده و به همین دلیل از دلار کانادا که یک دارایی ریسکی محسوب می شود، فاصله می گیرد.

پیش بینی دلار کانادا

از دید تکنیکال، اندیکاتور RSI چهارده روز در بالای ۵۰ واحد قرار دارد و این یعنی قدرت در دست خریداران USDCAD است. جفت ارز در حال عبور از نرخ رُند ۱٫۳۶ است و مقاومت بعدی در ۱٫۳۶۵۰ قرار گرفته است. اندیکاتور MACD هم که معمولاً تأخیر دارد، رالی صعودی جفت ارز را تائید می کند.

پیش بینی دلار کانادا – ۸ آذر

جفت ارز USDCAD هنوز هم سیر نزولی دارد. تضعیف ارزش دلار آمریکا در کنار رشد قیمت نفت خام باعث تقویت ارزش دلار کانادا شده‌اند. به همین دلیل شاهد تضعیف ارزش USDCAD هستیم.

تحلیل دلار کانادا

هر چند که هنوز نشست اوپک پلاس ریسک جدی بر بازار نفت خام تحمیل می‌کند و معلوم نیست نتیجه آنچه خواهد بود، اما نفت خام سبک به نزدیکی ۷۵ دلار جهش کرد. هنوز اعضای اوپک پلاس بر سر کاهش سطح عرضه نفت خام در سال ۲۰۲۴ اختلاف نظر دارند. شایعه شده که شاید نشست این هفته به تعویق بیفتد. با این حال قیمت نفت خام بالا آمده و دلار کانادا به عنوان یک ارز کالایی که وابستگی زیادی به قیمت نفت خام دارد، تقویت شده است.

جفت ارز USDCAD برخلاف سایر جفت ارزها با ریسک‌های جدی در هفته جاری مواجه است. دیروز سخنرانی یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا باعث تضعیف بیشتر ارزش دلار آمریکا شد. سخنان والر باعث شده تا بازار به کاهش نرخ بهره آمریکا در آینده نزدیک امیدوار شود. شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه اوت سقوط کرده و بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است.

شاخص GDP آمریکا برای فصل سوم سال ۲۰۲۳ هم رویداد دیگری است که می‌تواند بر روند دلار آمریکا و جفت ارز USDCAD تأثیر بگذارد. با این حال تمرکز بیشتر معامله گران USDCAD به شاخص GDP و داده‌های اشتغال کانادا خواهد بود.

پیش‌بینی دلار کانادا

جفت ارز USDCAD از خط روند صعودی عبور کرده است. اما هنوز برخورد مجدد (ریتست) به این خط روندی صورت نگرفته است. این یعنی اگر جفت ارز USDCAD افزایش یابد، موقتی خواهد بود و بهترین فرصت برای فروش دلار آمریکا و خرید دلار کانادا را فراهم خواهد کرد.

پیش بینی قیمت دلار کانادا توسط اقتصاددانان

در طول مارس 2020، دلار کانادا با شروع رکود ناشی از ویروس کووید به پایین ترین حد چهار سال گذشته، نزدیک به 68 سنت آمریکا سقوط کرد. فدرال رزرو ایالات متحده و بانک کانادا نرخ بهره خود را به پایین ترین سطح تاریخی کاهش دادند. دو بانک مرکزی، خرید اوراق خزانه و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن را آغاز کردند. خرید اوراق قرضه باعث افزایش قیمت دلار و کاهش بازدهی می شود. بانک ها و مؤسسات مالی نرخ وام خود را بر اساس بازده اوراق قرضه دولتی قرار دادند. همچنین، فدرال رزرو برای تشویق بانک ها به افزایش مبلغ وام، ذخایر مورد نیاز بانک های بزرگ را کاهش داد.

مزایای انتقال پول به کشور کانادا از طریق صرافی ها

اگر به دلایل مختلف مانند پرداخت شهریه، انتقال پول از ایران به کانادا یا بالعکس از کانادا به ایران و حواله نیاز به استفاده از خدمات صرافی ها دارید، باید به دنبال صرافی مطمئن باشید. انتقال وجه به کشور کانادا از راه صرافی ایرانی در تورنتو کانادا، مزایایی نیز به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • هیچگونه محدودیت و مانعی برای انتقال وجه وجود ندارد.
  • شما می توانید با خیال راحت پول را به هر کجا خواستید انتقال دهید. البته، حتماً توجه داشته باشید که صرافی مطمئنی را انتخاب کنید که آدرس و مکان ثابت و سابقه ی کاری نیز داشته باشد.
  • شما می توانید به راحتی از طریق صرافی به کشورهای دیگر پول انتقال دهید و حواله کنید.

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

دلار کانادا بار دیگر به پایین ترین سطح خود در سال 2021 نزدیک شده است. بازهم به علت شیوع گونه ی جدید کرونا یعنی امیکرون، ارزها با مشکلاتی مواجه شدند. همچنین، نوسانات عمومی در بازارهای مالی که به دلیل کشف گونه جدید کووید 19 صورت گرفته است، به نفع دلار آمریکا است. صادرات کلیدی کانادا از زمان اوج خود در حدود یک ماه پیش 20 درصد کاهش یافته است و با نشست اوپک برای بحث در مورد تعویق احتمالی افزایش عرضه، 2 درصد کاهش یافته است.

این موارد تنها برخی از استدلالات درباره دلار کانادا بود و پیش بینی قیمت دلار کانادا در آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد که کمی قبل درباره ی آنها صحبت کردیم. همچنین، نرخ دلار کانادا با توجه به عوامل مختلف ممکن است روند صعودی و نزولی داشته باشد. عوامل مهمی که باعث تاثیر در قیمت دلار کانادا در روزهای آینده می شوند، عبارتند از:

  • سیاست های بین المللی
  • میزان نرخ بهره کانادا
  • بهای نفت و سایر فلزات
  • میزان استخدام و ایجاد مشاغل
دکمه بازگشت به بالا