اقتصادیمجله کسب و کار

چگونگی تشکیل باشگاه مشتریان

مشتریان شما با استفاده از خدمات باشگاه مشتریان و خرید از فروشگاه، به کسب و کار شما رونق خواهند بخشید. مشتریان وفادار بارها و بارها برای خرید از فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد و ایجاد حس وفاداری بیشتر و تشویق مشتریان برای خرید بیشتر به عملکرد باشگاه مشتریان وابسته است. نگه داشتن مشتریان باید در اولویت کار شما قرار داشته باشد. در ادامه می­خواهیم ده راه عالی برای ایجاد حس اعتماد و رابطه­ ای پایدار با مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

  • به مشتریان خود خدمات رایگان پیشنهاد دهید.

انتظار مشتریان از باشگاه دریافت خدمات عالی و بی نقص می­باشد. اما چه خدمت دیگری می­توان به آن­ها ارائه داد تا رضایت بیشتری داشته باشند؟ خدمت رایگان.

خدمات رایگان برای پیشرفت کسب و کار شما مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. مثلا محصول یا خدمتی مربوط به خرید­های قبلی را به آن­ها به صورت رایگان هدیه دهید. این کار شاید هیچ هزینه­ای برای شما نداشته باشد، اما توانسته­اید نظر مشتری را جلب کنید. مثلا 5 خرید انجام بده، یک خرید رایگان هدیه بگیر. یا ده بار از خدمات ما استفاده کن و یک خدمت رایگان هدیه بگیر.

  • ارائه تخفیف به مشتری یا برگشت پول.

یکی از راه­های ایجاد وفاداری در مشتریان ارائه تخفیف به مشتریانی است که همواره از فروشگاه خرید می­کنند. به عنوان مثال هنگامی که مشتری خریدی انجام داد، یه کد تخفیف برای خرید بعدی به او بدهید.

ارائه تخفیف یه راه عالی برای قدردانی از وفاداری مشتریان شما خواهد بود و آنها را برای خرید­های بعدی تشویق خواهد کرد. مثلا یک فروشگاه یک کارت به مشتری می­دهد که به ازای هر 50 هزار تومان خرید یک برچسب روی محل تعیین شده روی کارت می­چسباند. وقتی تمام قسمت­های کارت پر شدند، یک تخفیف ویژه به مشتری تعلق می­گیرد.

  • امتیاز ویژه برای مشتریان وفادار خود در تعیین کنید.

هر چه مشتریان وفادار شما خرید بیشتری انجام دهند، از امتیاز ویژه­­ای برخوردار می­شوند. سالیانه یک پاداش بزرگ برای مشتریان خود در نظر بگیرید و سقفی برای امتیاز تعیین کنید که اگر مشتری طی یک سال بتواند امتیازی بالا کسب کند، می­تواند به جایزه بزرگ دست پیدا کند.

  • برای معرفی باشگاه یا کسب و کار به مشتریان خود امتیاز بدهید.

مشتریان وفادار شما به راحتی می­توانند افراد زیادی را عضو باشگاه مشتریان کسب و کار شما کنند و به مشتریان خود وعده بدهید که در ازای معرفی باشگاه به هر فرد دیگر، امتیازی به مشتری تعلق می­گیرد. همچنین برای فردی که با معرفی مشتری شما وارد باشگاه شده است تخفیف ویژه یا امتیاز ویژه­ای بدهید.

  • مسابقه برگزار کنید.

مردم از شرکت در مسابقه لذت می­برند و برایشان جذاب و سرگرم کننده است. کسب و کار خود را با سرگرم کردن مشتریان رونق ببخشید و به آن­ها فرصتی بدهید تا در مسابقه هیجان انگیزی شرکت کنند و جایزه ببرند. برای ورود به مسابقه برای مشتریان خود شروطی مثل بیشترین دعوت یا بیشترین بازدید از سایت تعیین کنید.

  • پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

برای جذب مشتری و ایجاد انگیزه خرید در آن­ها پیامک تبلیغاتی همراه با کد تخفیف برایشان ارسال کنید و مدت زمان استفاده از کد تخفیف را مشخص کنید.

  • سالیانه از مشتریان خود و از همراهی آنها قدردانی کنید.

پاداشی متناسب با کسب و کار خود برای قدردانی از مشتریان وفادار خود مشخص کنید و در سالروز افتتاح باشگاه مشتریان به مشتریان وفاداری که بیشتری فعالیت و بیشترین خرید را داشتند هدیه دهید.

  • از طریق رسانه­ های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.

برای برند خود تبلیغ کنید و تا می­توانید سر و صدا راه بیاندازید. برای این کار می­توانید از مشتریان خود کمک بگیرید و در ازای تبلیغ برای برند شما به آنها پاداش بدهید. به یاد داشته باشید که مشتریان سفیر برند شما هستند. مشارکت در کسب و کار برای مشتریان شما فرصتی برای بروز توانایی در تجارت و برای شما فرصتی برای کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

  • خودتان مشتری باشید.

با کسب و کارهای دیگر تعامل داشته باشید و از کسب و کار مشتریان وفادار خود حمایت کنید و برای آن­ها تبلیغ کنید. این کار باعث می­شود مشتریان شما حس خوبی نسبت به ارتباط با باشگاه شما داشته باشند.

  • از فعالیت و حضور مشتریان خود تشکر کنید.

 برای ارسال پیامک از نام آن­ها استفاده کنید و آن­ها را با نام خطاب کنید و در هر پیامکی از آن­ها تشکر کنید تا بدانند که برایشان ارزش قائل هستید.

اطلاعات بیشتر را میتوانید در سایت نرم افزاران به نشانی اینترنتی (https://narmafzaran.com/ ) مشاهده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا