مجله جامعهمجله کسب و کار

فرق بک لینک با رپورتاژ آگهی چیست؟

بک لینک و رپورتاژ آگهی روش هایی هستند که وب سایت های مختلف برای دیده شدن و جذب کاربران بیشتر از آن ها استفاده می کنند. مدیران وب سایت ها معمولا در خصوص استفاده از این روش ها با چالش هایی روبرو می شوند و تمایل دارند تفاوت این دو روش را بدانند. به همین منظور ما تصمیم داریم در این مطلب شما را با هر دوی این روش ها اشنا کرده و فرق بک لینک با رپورتاژ آگهی را بیان کنیم. همراه ما باشید!

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی به یک متن تبلیغاتی گفته می شود که برای معرفی یک محصول یا یک خدمت به کاربران تولید شده است. این متن باید به گونه ای نوشته شده باشد که مخاطب را به استفاده از آن محصول یا خدمت ترغیب کند. رپورتاژ آگهی ها معمولا به همراه لینک وب سایت ارائه دهنده محصول مورد نظر در وب سایت های پربازدید قرار می گیرند.

رپورتاژ آگهی نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر کم هزینه تر است اما اگر به صورت اصولی انجام شود، تاثیرات بی نظیری در موفقیت وب سایت شما خواهد داشت. توجه داشته باشید که متن رپورتاژ حتما باید براساس اصول و قوانین سئو تولید شده و کلمات کلیدی به خوبی در آن به کار رفته باشد. فقط در این صورت است که می تواند روی افزایش بازدید وب سایت تاثیر بگذارد.

بک لینک چیست؟

بک لینک به لینکی گفته می شود که در وب سایت های دیگر قرار می گیرد و کاربران با کلیک روی آن، به وب سایت مورد نظر یا وب سایت هدف وارد می شوند. بک لینک تاثیر زیادی در سئوی سایت و افزایش رنکینگ در گوگل دارد.

بک لینک ها حتما باید از وب سایت های مرتبط و معتبر گرفته شده باشند. بک لینک گرفتن از وب سایت های نامعتبر نه تنها به افزایش بازدیدها از سایت شما کمک نمی کند، بلکه می تواند تاثیرات منفی هم روی سایت داشته باشد.

بک لینک ها حتما باید در بخش های مهم قرار بگیرند تا کاربران در زمان بازدید از آن سایت متوجه آن ها شوند.

بک لینک و رپورتاژ آگهی چه تفاوتی دارند؟

یکی از اصلی ترین فرق هایی که بین این دو روش وجود دارد، مدت آن هاست؛ بک لینک ها دائمی نیستند و نهایتا تا یک سال اعتبار داشته باشند، اما رپورتاژها به صورت دائمی در وب سایت قرار می گیرند.

تفاوت دیگر این دو روش مربوط به هزینه های آنهاست. به این صورت که هزینه رپورتاژ معمولا از هزینه بک لینک بیشتر است.

علاوه بر این موارد، بک لینک ها ممکن است در چندین صفحه مختلف از یک وب سایت قرار بگیرند، اما رپورتاژ آگهی فقط در یک صفحه قرار دارد.

استفاده از بک لینک بهتر است یا رپورتاژ آگهی؟

رپورتاژ آگهی و بک لینک روش هایی هستند که باعث می شوند بازدیدها از سایت شما بیشتر شود. هردوی این روش ها می توانند روی موفقیت وب سایت شما و افزایش کاربران تاثیر مثبت داشته باشند. در واقع هردوی این روش ها برای افزایش بازدید و جذب کاربران بیشتر مفید هستند و نمی توان گفت کدام روش نسبت به دیگری برتری دارد، چرا که هرکدام از ویژگی ها و نقاط قوت خاص خود برخوردارند.

بنابراین بهترین کار این است که شما این روش ها را به صورت ترکیبی و با هم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا یک متن تبلیغاتی با کیفیت و جذاب برای رپورتاژ آگهی تولید کرده و محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید. سپس با قرار دادن لینک وب سایت خود در میان این متن، برای وب سایت خود بک لینک های طبیعی بگیرید.

نکات مهم در خرید بک لینک

  • به تعداد بک لینک ها توجه کنید که به اندازی کافی و استاندارد باشند.
  • از کوتاه کننده های لینک در بک لینک ها استفاده نکنید و لینک دهی را به صورت مستقیم انجام دهید.
  • تا جای ممکت از سایت های بزرگ و معتبر بک لینک بگیرید.
  • بک لینک های متنی نسبت به بک لینک های تصویری بازدهی بهتری دارند. اما اگر خواستید از بک لینک های تصویری استفاده کنید حتما باید تگ Alt تصویر را پر کرده باشید.

نکات مهم در تولید رپورتاژ آگهی

  • متن رپورتاژ باید برای مخاطب جذاب باشد و او را خسته نکند. به همین دلیل از جملات طولانی در متن خود استفاده نکنید.
  • تا جایی که می توانید از کلمات و اصطلاحات ساده استفاده کنید که برای عموم مردم قابل فهم باشند.
  • از ارائه اطلاعات و مشخصات غلط و غیرواقعی به مخاطبان خودداری نمایید. چرا که در این صورت اعتماد آن ها را از دست خواهید داد.
  • در ابتدای متن سعی کنید به نوعی در ذهن کاربر تلنگر ایجاد کنید که به خواندن تمام متن تمایل پیدا کند.

نکته پایانی

به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که بک لینک و رپورتاژ آگهی دو روش بسیار کاربردی، موثر و کم هزینه برای افزایش مخاطبان و دیده شدن وب سایت شما به شمار می روند. بنابراین شما باید سعی کنید با استفاده درست از این روش ها قدم های بزرگی در مسیر موفقیت بردارید.

دکمه بازگشت به بالا