مجله جامعهمجله کسب و کار

روش های ایجاد بک لینک رایگان برای وبسایت

یکی از روش هایی که می تواند به افزایش بازدید سایت کمک کند، استفاده از بک لینک می باشد. زمانی که شما لینک وب سایت خود را در یک وب سایت دیگر قرار می دهید، در حقیقت کاربران آن وب سایت را به سایت خود دعوت کرده اید. شما می توانید مقاله ای با عنوان روش های ساخت بک لینک رایگان را در سایت مارکترها دنبال کنید. بک لینک گرفتن معمولا با هزینه هایی همراه است، اما برخی از مدیران وب سایت های مختلف تمایل دارند به صورت رایگان برای سایت خود بک لینک ایجاد کنند. در این مطلب تصمیم داریم روش هایی برای انجام این کار به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

آموزش صفر تا 100 اینستاگرامبا آکادمی دیدوگرام استاد شبکه اجتماعی شوید.

1 – گرفتن بک لینک رایگان با استفاده از سوشیال مارکتینگ

امروزه تقریبا تمام افراد حضور فعالی در شبکه های اجتماعی مختلف دارند و این شبکه ها به یک بستر مفید و موثر برای تبلیغات تبدیل شده اند. استفاده از شبکه های اجتماعی به قدری گسترده است که برخی از متخصصان سئو قدرت این شبکه ها را از موتورهای جستجو هم بیشتر می دانند. البته چنین دیدگاهی کاملا هم صحیح نیست و موتورهای جستجو هم تاثیرات خاص خود را دارند، اما نمی توان از قدرت شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، تلگرام و توییتر چشم پوشی کرد.

برای ایجاد بک لینک رایگان از طریق سوشیال مارکتینگ، شما می توانید یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی برای وب سایت خود بسازید و لینک صفحات وب سایت را در مطالبی که منتشر می کنید بگنجانید. به عنوان مثال می توانید در حساب اینستاگرام خود تصویر یکی از محصولات یا خدمات سایت خود را بگذارید و در قسمت کپشن علاوه بر معرفی محصول، لینک آن را هم قرار دهید.

سوشیال مارکتینگ یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات رایگان و بسیار موثر است. به همین دلیل به هیچ عنوان از توجه به این ابزار غافل نشوید و با ایجاد بک لینک های مناسب به افزایش بازدید از وب سایت خود کمک کنید.

2 – گرفتن بک لینک رایگان از طریق تولید محتوا

یکی از بهترین روش های ایجاد بک لینک رایگان برای وب سایت، تولید محتوای مناسب می باشد. در صورتی که شما یک محتوای با کیفیت و جذاب تولید نمایید، امکان انتشار آن در دیگر وب سایت ها بیشتر شده و می توانید از این طریق بک لینک های طبیعی و رایگان بگیرید.

همچنین اگر محتوا نظر مخاطب را جلب نماید، امکان کلیک کردن بر روی لینک های داخل آن بیشتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که محتوای تولید شده باید با الگوریتم های گوگل و قوانین و اصول سئو مطابقت داشته باشد که تاثیر منفی روی وب سایت نگذارد.

3 – گرفتن بک لینک رایگان از طریق فعالیت در انجمن های گفتگو

جالب است بدانید انجمن های گفتگوی زیادی وجود دارند که شما می توانید مقالات خود را در آن ها بازنشر دهید. اگر لینک وب سایت خود را در این مقالات درج کرده باشید، امکان بک لینک گرفتن هم وجود خواهد داشت. البته اینکه شما کلمات مناسبی را برای لینک دهی انتخاب کنید در موفیت شما اهمیت زیادی خواهد داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که بالا بودن تعداد بک لینک ها ممکن است تاثیر منفی داشته باشد.

در صورتی که شما از یک موضوع جذاب برای تولید مقالات و بازنشر آن ها در انجمن های گفتگو استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که مقاله شما مورد بحث قرار گرفته و توجه افراد زیادی به آن جلب شود. همچنین بهتر است مقالات خود را در انجمن های پربازدید و فعال بازنشر دهید تا احتمال دیده شدن شما و بک لینک گرفتن بیشتر شود.

4 – گرفتن بک لینک از طریق نظر دادن در سایت های مرتبط

اگر فرصت کافی برای وب گردی در اختیار دارید، می توانید تنها از طریق نظر دادن در وب سایت های مرتبط با حوزه فعالیت خود بک لینک رایگان بگیرید! همانطور که می دانید اکثر وب سایت ها از امکان درج نظرات در صفحه های مختلف خود برخوردارند. در صورتی که شما در این وب سایت ها نظر دهید، نام شما به همراه ادرس وب سایتتان در آن ها درج خواهد شد. به این ترتیب امکان بک لینک گرفتن از آن وب سایت وجود خواهد داشت.

البته شما باید تمام تلاش خود را به کار ببرید که نظرات مفید و واقعی درج نمایید و به صورت کاملا طبیعی عمل کنید. چرا که هیچ چیزی مثل غیر طبیعی بودن نمی تواند در گرفتن بک لینک تاثیر منفی داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که می دانید گرفتن بک لینک یکی از روش های مفید و موثر در افزایش بازدیدها از وب سایت به شمار می رود. در این مطلب سعی کردیم روش های ایجاد بک لینک رایگان برای وب سایت را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که تمام این روش ها تنها در صورتی مفید هستند که شما عملکرد درستی داشته باشید و از افراط کردن در ایجاد لینک بپرهیزید.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند!

دکمه بازگشت به بالا