اقتصادیمجله کسب و کار

راهنمای خرید اینترنتی کفش مخصوص دویدن مردانه و زنانه

35 مدل بهترین کفش مخصوص دویدن مردانه و زنانه [قیمت روز و خرید اینترنتی]

به صفحه راهنمای خرید کفش دویدن دیجی کالا خوش اومدید. وقتی نوبت به خرید یک جفت کفش مخصوص دویدن میرسه گاهی میتونه به اندازه خریدن یک چیز بزرگتر مثل دوچرخه پیچیده باشه. منظورم اینکه من شما رو سرزنش نمی کنم به هر حال قرار هست مدت زیادی پاتون باشه, پس مهم هست که براتون مناسب باشه. پس امروز با خودم فکر کردم چند نکته در مورد انتخاب کفش دویدن باهاتون به اشتراک بگذارم.

چه نوع کفش دویدن باید بپوشید و کی ؟

بهترین کفش برای دویدن چیست؟ اول از همه چیزی که برای یک دونده نتیجه میده قرار نیست برای یک دونده دیگر هم نتیجه بده. پس همینطور بی هدف سراغ خرید یک جفت کفش مخصوص دویدن نروید فقط چون ظاهرش رو دوست دارید یا دوستتون توصیه اش کرده. بهترین کاری که میتونید انجام بدید این هست که اگر یک جفت کفش مخصوص دویدن دارید که ازش راضی هستید میتونید الگوی ساییدگی کفی رو بررسی کنید تا ببنید چطور راه میروید و چه کفشی براتون مناسبه.

راهنمای خرید کفش مخصوص دویدن مردانه و زنانه

سه نوع دویدن داریم :

خنثی , چرخش بیش از حد و فوق چرخش

خوب ما از خنثی شروع میکنیم. چیزی که اینجا دنبالش هستیم ساییدگی در مرکز و وسط کف پا هست و در واقع از نظر بیو مکانیکی درست ترینش هست , چون حرکت رو به جلو و مستقیم داریم

حال میرویم سراغ چرخش بیش از حد و این رو میتونید با سایش بیشتر لبه های داخلی کفش شناسایی کنید و اگر شما هم این طور هستید نگران نباشید چون این مورد خیلی رایج هست و اغلب دلیلش جهش رو به داخل کمان پا و در برخی موارد کف پای صاف هست که به مرور این منجر به چرخش در حرکت میشود.

وقتی میدوید اگر دیدید لبه بیرونی کفش بیشتر دچار فرسایش شده به احتمال زیاد شما جزو فوق چرخنده ها هستید. این مورد زیاد رایج نیست و به طور معمول دلیلش زیاد بودن کمان پا هست که یعنی پا سفت و سختی دارید و باعث میشه روی لبه بیرونی کفشتون گام بگذارید و بردارید.

انواع کفش دویدن مردانه و زنانه

اگر تا الان نمیدونستید چطور راه میرفتید خوشبختانه الان میدونید. خوب بیایید نگاهی به انواع مختلف کفش مخصوص دویدن داشته باشیم که برای هر نوع از چرخش مناسب هستند. با کفش های خنثی شروع میکنیم که به طور حتم برای دونده های خنثی درست شدن که ضربه گیر داره و دارای یک مقدار حمایت میانی هست.

پس به طور کلی برای دویدن با حرکت های خوب و خنثی طراحی شدن و اگر فوق چرخنده هستید این نوع کفش دویدن استحکام و کنترل لازم را برایتان فراهم نمیکند.

کفش های مستحکم برای کسانی که بیش از حد میچرخند

طراحی این نوع کفش به طور معمول شامل یک ناحیه فوم دور کمان هستند و برای حمایت , ارائه استحکام بالا و برای کنترل کردن حرکت پا وقتی شروع به چرخش بیش از حد میکند چیزی می خواهید که کنترل خوبی برای جلوگیری از فروپاشی کمان پا به شما بدهد , چیزی مثل کفش مخصوص کنترل حرکت که اساسا یک نسخه قوی تر از کفش مقاومتی هست و حمایت بیشتری در ناحیه کمان پا ارائه میدهد.

پاشنه کفش

در عکس بالا به جز رنگ تفاوت اصلی ای که بین این دو کفش میبینید میزان پاشنه هست. کفش مشکی رنگ به خوبی پاشنه گذاری شده در حالی که کفش دیگر دارای حداقل پاشنه هست و وقتی روی ترازو میگذاریمشون در هر لنگه تفاوت چشمگیر 174 گرمی وجود داره (سیاه>سفید) که این در مجموع میشه 348 گرم برای کفش جفت که تقریبا دو برابر سنگینتر هست.

پس کی باید هر کدوم رو بپوشید ؟

کفشی که خوب پاشنه گذاری شده (مشکی) برای جذب ضربه و تمرین روزمره تون فوق العاده هست. یک مقدار سنگین تر هستند ولی برای جلوگیری از مصدوم شدن فوق العاده هستند.

در مقابل کفش نایکی (سفید) یک کفش سبک مسابقه ای هست. همان طور که ممکنه برای مسابقه روی دوچرخه تون مسیر های خروج هوا ایجاد کنید ممکنه بخواهید از کفش های سبک مخصوص دویدن استفاده کنید که در روزهای مسابقه آن امتیاز را به شما بدهند.

وقتی تصمیم میگیرید در یک مسیر 10 کیلومتری یا بیشتر وزنی معادل 174 گرم اضافه تر برای هر پا را حمل کنید این با عقل جور در نمیاد.

برای فهم بیشتر از یک مثال استفاده میکنم :

یک دونده حرفه ای با قد 180 سانتی متر ده کیلومتر را در 30 دقیقه میدود که میشود 5400 قدم در کل مسابقه. این قدم های زیادی برای حمل کردن آن بار اضافه است.

کفش مناسب دویدن 5 الی 10 کیلومتر پاشنه بسیار کمتری دارد مثل کفش ماراتن.

با در نظر گرفتن موارد بالا متوجه شدیم که انتخاب کفش از دونده به دونده دیگر متفاوت است.

برخی شاید بخواهند 5 کیلومتر رو با کفش پاشنه دار تری طی کنند نسبت به کفش ماراتن. در حالی که شاید بقیه نیاز به پاشنه کمتری داشته باشن مثل کفش ماراتن. خوب پس در نهایت به این خلاصه میشه که چی برای شما نتیجه میده.

سرمایه گذاری برای سلامت

خرید یک کفش خوب گاهی ممکنه مثل یک سرمایه گذاری بزرگ بنظر بیاد ولی مرتکب این اشتباه نشید و اونقدر صبر نکنید تا انگشتانتان از کفش فعلی تون بزنه بیرون. اگر بیشتر از طول عمرشون باهاشون بدوید ممکنه عملکردتان را محدود کند و یا حتی ریسک مصدومیت وجود داشته باشه. به مرور زمان پاشنه های کفش از بین میره, به این معنی که ضربه ها رو خودتون جذب میکنید.

طول عمر یک کفش مخصوص دویدن چقدر است؟

به طور کلی یک کفش برای دویدن از 480 تا 640 کیلومتر توانایی و عمر دارند و هر چی کفش سبکتر باشه اغلب این مقدار کمتر میشه. پس یه چیزی مثل کتانی مسابقه تقریبا حدود یک فصل مسابقات سه گانه را ساپورت میکند. قبل از این که لازم باشه عوضشون کنید

کفش های جاده

کفش پویان در دیجی کالا فوق العاده است ولی اگر تا به حال سعی کرده باشید باهاشون از جاده خارج بشید احتمالا متوجه شدید که کنترل خیلی کمی دارند. من چند باری امتحان کردم و در نهایت با صورت رفتم تو گل !دلیلش اینه که اون ها برای سطوح صاف و نرم طراحی شدند نه برای سطوح سست و لغزنده یا گلی , همون طور که من تجربه کردم. اون موقع هست که کفش های بیرون جاده وارد میشود مثل کفش پایین :

عموما عاج بیشتری دارند و یک مقدار طراحی ناهموارتر تا میزان کشش و کنترلشون بهبود پیدا کند و میتونه رویه تقویت شده نیز داشته باشد تا بتونن با شرایط خارج جاده کنار بیان و به طور حتم این کفش مناسب دویدن کسانی هست که رویدادهای چند ورزشی بیرون شهر و جاده را انجام میدهند.

کفش مناسب دویدن باید چگونه باشد؟ (خلاصه)

خصوصیات و مشخصات بهترین کفش طبیعت گردی دیجی کالا: فرقی نمی‌کند برای تفریح ​​می‌دوید یا برای یک ماراتن تمرین می‌کنید، کفش های مخصوص دویدن پایه و اساس مناسبی را برای کل بدن شما فراهم می‌کنند، می‌توانند به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک کنند و طی کردن کیلومترها لذت‌بخش‌تر شوند.

در نهایت، یک جفت کفش دویدن مردانه یا زنانه مناسب از همان ابتدا تفاوت را نشان خواهد دارد و سبک دویدن شما را تکمیل می کند.

در اینجا به طور خلاصه نکات کلیدی برای تصمیم گیری وجود دارد که به شما کمک می کند کفشی مناسب و خوب بخرید:

    محل دویدن را در نظر بگیرید

آیا بیشتر در جاده می دوید؟ یا به مسیرهای ناهموار می روید؟ انتخاب های شما کفش های دویدن جاده ای، تریل رانینگ یا کراس ترینینگ مخصوص تمرین هستند.

    تصمیم بگیرید که می‌خواهید کفی میانی ضخیم یا نازک باشد

آیا می خواهید احساس کنید که روی ابری می دوید یا زمین را زیر پا احساس کنید؟ بالشتک – ضخامت مواد زیره میانی و استحکام فوم پاشنه دو عاملی هستند که باید در ساخت یک کفش دویدن در نظر گرفته شوند.

    درک کنید که آیا به نوع خاصی از حمایت برای راه رفتن خود نیاز دارید یا خیر

اکثر دوندگان می توانند یک کفش معمولی انتخاب کنند، اما اگر پای شما به سمت بیرون یا داخل غلت می خورد، کفش هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

    مطمئن شوید که کفش فیت پای شماست

کفش دویدن باید از همان ابتدا پاهای شما را به خوبی در خود جا دهد و نباید در دوره ای که مورد استفاده قرار می گیرد فیت بودن خود را از دست بدهد. کفش های مخصوص دویدن میتونن خیلی پیچیده باشن ولی امیدوارم این مقاله گیجیتون رو از بین برده باشه و وقتی می خواید کفش دویدن بعدیتون رو بخرید کمکتون کنه.

۹ کفش برتر مخصوص دویدن

۹ کفش برتر مخصوص دویدن با توجه به رضایت مردم و میزان فروش انتخاب شده اند. کفش مخصوص دویدن یک وسیله اصلی در کمد لباس بسیاری از افراد است. پوشیدن کفش دویدن مناسب عملکرد فرد را بهبود و احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهد. با ما همراه باشید.

پر فروش ترین کفش های مخصوص دویدن

Nike Zoom Rival D 10

این کفش مردانه-زنانه بوده و در ۳ ترکیب رنگ وجود دارد. نایک فناوری های مختلفی را از جمله بالشتک میان لایه Phylon و صفحه مخصوص Pebax در کفش گنجانده است. این ویژگی ها امکان گردش هوا، سبک و راحت بودن کفش را فراهم می کنند. همچنین پنج سنبله دارد که قابل جابجا شدن هستند و به فرد اجازه می دهد تا سطح کشش را به صورت دلخواه تنظیم کند.

Brooks Mach 19 Spikeless

کفش زنانه  Brooks Mach 19 Spikeless،مخصوص پیست و دویدن است. این کفش در دو الگوی رنگی تولید شده و دارای یک صفحه سنبله فوقانی و لاستیکی فوق العاده سبک مخی باشد.

Saucony Peregrine 10

یک کفش مخصوص دویدن مناسب برای دویدن روی خاک و سنگ است. این کفش با زیره مخصوص PWRTRAC  تولید شده که امکان دویدن را در هر زمینی برای افراد فراهم می کند. همچنین دارای یک صفحه سنگی است که به محافظت در برابر صدمات سنگ های تیز کمک می کند.

On Running Cloudflow

این کفش بسیار سبک است و دارای ۵ طرح رنگی مختلف می باشد. برای ساخت آن از مایع فوق کف هلیون استفاده شده که باعث سبکی و راحتی آن می شود. این کفش گزینه مناسبی برای استفاده روی آسفالت است.

inov-8 RocLite 275

یک کفش مخصوص پیاده روی تقویت شده با گرافن است که پا را از خطر محافظت می کند. همچنین دارای درپوش پنجه لاستیکی و زیره لاستیکی قابل جمع شدن است که کشش مناسبی را در سطوح مختلف ایجاد می کند.

Adizero Adios 5 Shoes

آدیداس اظهار داشت که آنها Adizero Adios 5 را برای سرعت تولید کرده اند. این کفش سبک است و دارای گردش هوا در کفش می باشد . همچنین از بالشتک Adidas ’Lightstrike و Boost استفاده شده است که به فرد انرژی و حس سرزنده بودن را منتقل می کند.

Brooks Levitate 2

کفش مخصوص دویدن Brooks Levitate 2 از فناوری میانی زیره DNA AMP این برند برخوردار است. این ویژگی به جدا شدن سریع و آسان پا از زمین هنگام حرکت، کمک زیادی می کند.

ASICS DYNABLAST

این کفش مخصوص دویدن راحت است و دارای یک قسمت سبک وزن و گردش هوا برای خنک نگه داشتن پا و ایجاد پشتیبانی می باشد. ASICS بر بالشتک سازی مواد FLYTEFOAM خود تأکید دارد که به فرود نرم هنگام دویدن کمک می کند. این کفش شامل مواد بازیافتی و فرآیندهای تولید است که انتشار کربن و مصرف آب را کاهش می دهد.

Hoka ONE ONE Challenger ATR 6

کفش Challenger ATR 6 از هوکا یک کفش هیبریدی مناسب برای مسیرهای پیاده روی و جاده است. این کفش دارای میانه ضخیم تری است اما همچنان برای دویدن در جاده به اندازه کافی سبک می باشد. همچنین دارای بالشتک متوسط ​​با دو لایه مش برای خنک نگه داشتن پا هنگام هر فعالیتی است.

دکمه بازگشت به بالا