کفش نوزادی های خوشگل و کوچولو دخترانه + تصاویر

کفش نوزادی دخترانه بامزه و شیک

درحالیکه نوزادان کوچک نمیتوانند راه بروند و نیازی به پوشیدن کفش و پاپوش ندارند اما والدین با دیدن مدل کفش های بامزه نوزادی دوست دارند آن ها را برای نوزادشان بخرند تا تیپ دوست داشتنی او را تکمیل کنند. کفش های نوزادی جنبه تزیینی دارند و مدل های بسیار شیک و جالبی دارند که مورد پسند والدین خوش ذوق و سلیقه قرار میگیرند. جهت خرید انواع خرید لباس پلیس راهنمایی و رانندگی، لباس نیروی انتظامی و لباس پلیس بچه گانه می توانید به سایت هوتاپ مراجعه نموده و لباس دلخواه خود را سفارش دهید.

آموزش پاپوش نوزادی دخترانه | انواع پاپوش نوزادی‬‎

کفش نوزاد 6 ماهه دخترانه

کفش های نوزادی در انواع مجلسی, تابستانی, زمستانی, پاپیون دار و … وجود دارند که میتوانید آن ها را با لباس نوزاد ست کنید. نمونه هایی از زیباترین مدل کفش و پاپوش های نوزادی دخترانه را برایتان جمع آوری کرده این که قطعا مورد پسندتان واقع میشوند.

کفش مجلسی نوزاد دختر

این مدل کفش ها برای نوزادان 6 تا 10 ماه مناسب اند و جنس های بسیار نرمی دارند طوری که پاهای کوچک نوزاد اذیت نشوند. مدل های فانتزی و شیک کفش های نوزادی پدر و مادرهای جوان را تشویق به خریدن میکنند.

خرید کفش بچه گانه مناسب

معمولا جنب وجوش بچه ها از ما بزرگ ترها بیشتر است. برای اینکه دوام کفش آنها را بالا ببرید و مجبور نباشید ماهی یک کفش برایشان بخرید، بهتر است کمی بیشتر هزینه و کفش های دور دست دوز را برایشان خریداری کنید. کفش های پلاستیکی و یا برخی از کفش های پارچه ای ( حتی اگر گران قیمت و از مارک های معروف کفش بچه گانه باشند ) برای کودک نامناسب هستند .کفش مناسب کودک باید از عرق کردن پای کودک جلوگیری کرده و رطوبت را جذب کند همچین کفش کودک باید نرم و راحت باشد و کودک به راحتی بتواند انگشتان پای خودرا داخل کفش حرکت دهد . کفش هایی که کیپ پای کودک هستند و اجازه کوچکترین حرکتی به پنجه پا و انگشتان پای کودک نمیدهند ، اصلا مناسب کودک نیستند.

برای کودکان زیر سه سال بهتر است هر سه یا چهار ماه یک جفت کفش بخرید و بعد از سه سالگی این مدت رو طولانی تر کنید . برای کودکان زیر 7 سال هرگز چندین کفش در یک زمان خریداری نکنید زیرا رشد اندازه پای کودک در این سن نا منظم بوده و ممکن است چند ماه بعد در استفاده از کفش جدیدی که قبلا تهیه شده ، دچار مشکل شود .

موقع خرید کفش برای کودک از او سوال کنید که آیا پایش در داخل کفش راحت است یا خیر . هیچ گاه کفش تنگ را به امید اینکه جاباز خواهد کرد انتخاب نکنید . علاوه بر سوال از کودک ، بعد از پوشیدن کفش توسط کودک ، نوک کفش را با انگشت فشار دهید و مطمئن شوید که حداقل یک بند انگشت ، جا برای حرکت انگشتان کودک در قسمت جلویی کفش وجود داشته باشد.

حتما این 10 ویژگی را هنگام خرید کفش بچگانه در نظر بگیرید

بسیاری از پدر مادرها هنگام خرید کفش برای فرزندشان در نظر نمی گیرند که آناتومی پای کودک با آناتومی پای فرد برزگسال فرق دارد. به ویژه کودکان خرد سال که به تازگی راه رفتن را اموخته اند. به همین دلیل معیار انتخابشان برای خرید کفش بچگانه همان معیاری است که برای شخص بزرگسال در نظر میگیرند. درحالی که اصولا استانداردهای یک کفش بچگانه مناسب با استاندادهای یک کفش بزرگسال همسان نیست و فرق دارد. ما در این مقاله به همراه راهنمای خرید کفش بچه گانه , 10 ویژگی که باید هنگام خرید کفش بچه گانه باید درنظر بگیرید را بیان می کنیم.

1. انتخاب سایز درست برای پای بچه

در گذشته رسم بر این بود که والدین برای فرزندشان به دلیل رشت پای کودک چند سایز بزرگتر کفش می خریدند. ولی این کار صحیح نیست زیرا هنگام راه رفتن یا دویدن کودک, بزرگی کفش باعث برهم خوردن تعادل کودک و بیشتر زمین خردن کودک میشود و هم در دراز مدت کفش ظاهر و دوام خود را از دست میدهد. سایزی برای فرزندتان انتخاب کنید که اندازه و راحت باشد ویا در نهایت 4 تا 5 میلیمتر از جلوی کفش ( یا از پشت کفش که قابل مشاهده باشد ) خالی باشد. کفش نباید خیلی بزرگ باشد و یا کیپ پای کودک باشد که خیلی زود کوچک شود.

حتما می دانید که بین برندها و مارکها یک مقدار تفاوت سایز وجود دارد. مثلا سایز 20 برند نایک با سایز 20 برند آدیداس یک مقدار تفاوت دارد. به همین دلیل بهترین راه انتخاب سایز درست این است که سایز پای فرزند خودتان را به سانتیمتر گرفته و از جدول سایز بندی برندها استفاده کنید. هر برندی یک چارت سایزبندی یا جدول تبدیل سایز به سانتیمتر دارد. به جدول سایز بندی برندها توجه کنید و سایزها را به سانتیمتر تبدیل کنید و براساس سانتیمتر خرید کنید. سایز پای فرزندتان را به سانتیمتر اندازه گیری کنید. برای اندازگیری درست ,یک کاغذ سفید را روی زمین قرار دهید و پای فرزندتان را روی آن قرار دهید و با یک مداد ( مداد حتما عمود به زمین باشد ) قسمت پشت پا و بلندترین انگشت پای فرزندتان را علامت گذاری کنید و حال فاصله بین دو تا علامت را به سانتیمتر اندازه گیری کنید.

روشهای تشخیص بزرگ و کوچک بودن سایز کفش بچه گانه هنگام خرید حضوری

 اگر بصورت حضوری خواستید خرید کنید بدانید که همه برندهای خوب دنیا یک چارت تبدیل سایز کفش بچگانه به سانتیمتر دارند. از فروشنده بخواهید آن را در اختیارتان قرار دهد. و حتما هنگام خرید, کفش را پای فرزندتان امتحان کنید. حتما بندهای کفش بچگانه را کامل ببندید و بعد ببینید از پشت پای کودک چقدر خالی است؟ کفش در پای کودکتان نباید تنگ باشد و یا فشاری به انگشتان پا و یا پشت پا بیاورد.

اگر هم از وبسایت های فروش اینترنتی خرید می کنید که با خیال راحت تری می توانید خرید کنید چون همه وبسایت های فروش کفش آنلاین این چدول سایزبندی به سانتیمتر را دارند. می توانید سایز ها را به سانتیمتر مقایسه کنید. ولی با این وجود حتما از وبسایتی خرید کنید که امکان تعویض سایز نیز داشته باشد. اگر قسد خرید کفش بچگانه بصورت اینترنتی داشتید می توانید در لینک روبروی ( جدول سایز بندی کفش و صندل بچگانه ) برای سن 1 ماهه تا 12 ساله را ببینید و از آن استفاده کنید.

2. زیره کفش باید بسیار نرم و راحت باشد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کفش های بچگانه جدیدی طراحی و روانه بازار میشود که دارای زیره های بسیار نرم و راحت و در این حال با دوام و محکم در برابر فرسایش و خردگی هستند. کفش ها در طول مدت زمانی که از آنها استفاده میشود بارها و بارها هنگام راه رفتن برروی زمین سابیده و خرده میشوند ولی اگر به زیره ها نگاه کنید می بینید که کمتر نشانی از خردگی در آنها باقی مانده است. این امر با تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده زیره, و با آزمایشهای مکرر زیره و سنجش میزان فرسایش آنها در طول زمان امکان پذیر است. یکی از نشانه های یک کفش نوزادی خوب زیره نرم و در این حال با دوام و محکم است. برای فهمیدن این مطلب شما می توانید از داخل کفش, با انگشت شصت خود از به قسمت پاشنه آن فشار بیاورید. شما در زیر انگشت شسصتتان باید کاملا نرمی زیره کفش را احساس کنید.

3. زیره کفش کاملا انعطاف پذیر باشد

زیره در این حال که باید نرم باشد, باید یک حالت ارتعاشی نیز داشته باشد. وقتی به زیره کفش نوزاد با انگشت شصتتان فشار می آورید باید بعد از فشار به حالت اولیه خود باز گردد. چندین بار این کار را انجام دهید. با انجام این کار شما نرمی و انعطاف پذیری یک کفش خوب را کامل می توانید احساس کنید.

4. رویه کفش نوزاد ترجیحا پارچه ای و از الیاف طبیعی باشد( یا چرم طبیعی )

اگر کفشی که می خواهید بخرید برای فصل بهار و پاییز می باشد حتما کفشی را انتخاب کنید که روی آن پارچه ای و از الیاف طبیعی باشد. اگر از الیاف طبیعی و پارچه باشد کفش کاملا می تواند جریان هوا را از خود عبور دهد و پای فرزند شما در داخل کفش عرق نمیکند. امروزه کفشهای جدیدی وارد بازار شده که علاوه بر اینکه پای کودک داخل کفش بچگانه عرق نمیکند بلکه خود زیره کفش عطراگین است و این بوی خوش در دراز مدت از بین نمی رود مثل صندل نوزادی برند زاکسی یا  کفش های بچه گانه برند فلوسی . اگر کفشی از جنش چرم میخرید ترجیحا از چرم طبیعی باشد. امروزه بسیار باب شده است که از فوم به جای چرم استفاده میشود آن هم به دلیل قیمت ارزان فوم در حالی که فوم کیفیت و دوام مناسب را ندارد.

5. کفش بچه گانه کاملا سبک باشد

وزن کفش بسیار برای فرزندان خردسال و کودک که به تازگی راه رفتن را آموخته اند اهمیت دارد. کفشی را انتخاب نکنید که زیره ای سنگین دارد. هرچه کفش سبکتر باشد راه رفتن برای کودکان راحتتر می شود. البته حتما مد نظر داشته باشید که کفشی را انتخاب نکنید که به دلیل سبکتر شدن از کیفیت زیره و رویه خود زده باشد. معمولا کفشهایی که روی آنها از جنس پارچه ای میباشد سبک و راحت می باشد.

6. کفی و زیره کفش بچه گانه طبی باشد

کفی داخل کفش باید دارای طبی باشد. طبی بودن کفش بچگانه چون کف پای کودکان آناتومی متفاوتی دارد لزوما مثل کفه طبی بزرگسالها نمی باشد. در گذشته کفی کفش را در قسمت گودی کف پا برجسته تر می ساختند تا گودی کف پا را پر کند. ولی امروزه با توجه به اینکه پای کودک آن گودی را ندارد و به مرور زمان در کف پای کودک بیشتر و بیشتر میشود. به همین دلیل کف پای هر کودکی با کودک دیگری می تواند بسیار متفاوت باشد و در راه رفتن بچه بسیار تاثیر گذار است.

طراحان کفش بچگانه امروزه کفی کفش نوزادان را به گونه ای طراحی کردند که کفی کفش نرم و در این حال انعطاف پذیر باشد. این نرمی باعث میشود کفی کفش این قابلیت را داشته باشد که با توجه به گودی کف پای نوزاد که در سنین مختلف و حتی ماه های مختلف متفاوت است آن را پر کند در این حال شکل و انعطاف پذیری اصلی خود را از دست ندهد. پس لزوما کفی کفش نوزاد دارای برجستگی نیست. برای ساخت این نوع کفی کفش نوزاد از مواد درجه یک مخصوصی استفاده میکنند که کفی کفش بتواند هم نرم بوده و هم انعطاف پذیری خاصی داشته باشد. در طول زمان که پای نوزاد تغییر میکند,  زیره نیز به مرور زمان تغییر کرده و حالت کف پای نوزاد را به خود میگیرد.

نکته مهم : صاف بودن کف پای نوزاد تا 6 سالگی کاملا طبیعی است. از 6 سال به بعد است که اگر کف پای فرزندتان صاف بود می توانید به دکتر مراجعه کنید.

7. ترجیحا چسبی یا کشی باشد

آناتومی پای بچه ها بسیار با هم متفاوت است. در بعضی از بچه ها پای آنها دارای رویه پا است ( روی پای آنها تپل تر است ). این تپل بودن رویه پا باعث میشود کفش به راحتی داخل پای کودک قرار نگیرد و باعث تغییر سایز اصلی پای کودک می شود. به همین دلیل کفشی که انتخاب میکنید بهتر است بجای بند , روی آن کش داشته باشد که بسیار پا کردن و در آوردن کفش بچه برای شما آسانتر میشود و کودک شما احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. اگر این مدل کفش را در بازار پیدا نکردید بهتر است کفشی را بگیرید که بند آن چسبی باشد. باز و بسته کردن کفشهای چسی هم برای والدین و خود کودکان نیز آسانتر است.

8. ارتفاع پاشنه کفش بچه گانه از پنجه بیشتر باشد

یکی از نکات مهم یک کفش بچگانه خوب میزان ارتفاع پاشنه و پنجه آن از سطح زمین است. برای اینکه کودک بتواند هنگام راه رفتن بهتر تعادل خود را حفص کند بهتر است ارتفاع پاشنه کفش از سطح زمین 4 تا 5 میلیمتر از پنجه آن بیشتر باشد. این امر در راه رفتن و حفص تعادل کودک بسیار کمک میکند ( مثل کفش بچگانه داخل تصویر).

9. زیره کفش بچه گانه تخت نباشد  | زیره کفش خشک و نازک نباشد

هنگام خرید کفش بچه گانه , کفشی را برای بچه خود انتخاب کنید که تخت نباشد. البته امروزه کفش هایی طراحی شده که از بیرون تخت بنظر می آید ولی اگر داخل آن را ببینید و با دست, لمس کنید می بینید که از داخل تخت نیستند و ارتفاع پنجه و پاشنه آن با هم فرق دارند. مدنظر ما این گروه کفشها نیستند. کفشی را می گوییم که هم زیره آن خشک است و انعطاف پذیر نیست و هم از داخل و هم از بیرون کفش تخت باشد.

زیره کفش بچگانه نباید نازک باشد یا به عبارتی زیره کفش پرپری باشد. زخامت زیره کفش باید با توجه به سایز آن بین 1 سانتیمتر تا 2 سانتیمتر باشد و این ارتفاع همانطور که گفته شد در قسمت پاشنه کفش از پنجه آن باید 4 تا 5 میلیمتر بیشتر باشد. زیره کاملا باید انعطاف پذیر و نرم باشد. زیره هایی که خشک هستند هنگام راه رفتن فشار به مهره های کمر می آورند

10.  زیره کفش آجدار باشد

زیره کفش بچگانه باید آجدار باشد. آج کفش بچه گانه باید مناسب باشد تا هنگام راه رفتن برروی سنگ و سرامیک لیز نخورد. این زیره آجدار خود باعث میشود که کودک کمتر زمین بخورد. البته باید بدانید تنها آجدار بودن زیره کفش کافی نیست. زیره باید از موادی ساخته باشد که برروی سنگ و سرامیک و مکانهایی که سر هستند لیز نخورد. یکی از بهترین زیره ها زیره هایی هستند که از PVC ساخته شده اند.

دکمه بازگشت به بالا