مجله تندرستیمجله کسب و کار

ترمیم مو چیست و هزینه کاشت مو چگونه محاسبه می شود؟

آیا نرخ مشخصی به جهت هزینه ترمیم مو وجود دارد ؟

به نقل از بهترین دکتر کاشت مو در تهران جناب دکتر زمانی نیا به طور کلی می توان بیان کرد که ترمیم مو شامل دو بخش اصلی است که هر یک هزینه های مربوط به خود را در بر خواهند گرفت. این دو بخش اصلی عبارتند از درمان و ریکاوری. هر یک از این دو بخش اصلی نیز عواملی را در بر دارند که بر هزینه های مربوط به ترمیم مو تاثیرگذار است.

هزینه های مربوط به کاشت مو کاملا متغیر است و در کشور های خارجی از 4000 دلار به 14000 دلار تغییر می کند. این هزینه اغلب زیاد هستند و در بسیاری از موارد بیمه های درمانی، ترمیم مو را یک روش آرایشی در نظر می گیرند و به همین جهت هزینه های مربوط به آن را متحمل نمی شوند. پس به طور کلی می توان مهمترین و تاثیر گذارترین بخش هزینه های ناشی از انجام این اقدام را مربوط به هزینه های ناشی از درمان دانست و قسمت اعظم هزینه های مرتبط با آن خواهد بود. علاوه بر هزینه های درمان هزینه های بالقوه ی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. از جمله ی این هزینه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دکتر کاشت مو در تهران | بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز از نظر مردم

1- داروهای ضد التهاب برای کاهش تورم در محل جراحی

به طور معمول برای افرادی که از این دسته از اقدامات استفاده می کنند داروهای ضد التهابی و کاهش تورم تجویز می کنند زیرا از جمله شایع ترین عوارض جانبی ناشی از ترمیم مو افراد و کاربران آن بروز تورم و التهاب پوستی در روز های ابتدایی می باشد که با استفاده منظم و مرتب از دارو ها به طور کامل رفع می شوند.

2- آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر ابتلا به عفونت

به دلیل این که انجام ترمیم مو نیازمند به ایجاد سوراخ های ریز در ناحیه هدف می باشد، لذا پوست ناحیه هدف دچار تخریب در آن ناحیه شده و به همین علت میکروب و ذرات آلوده به راحتی می توانند به زیر پوست دسترسی داشته باشند. لذا در صورتی که شخص موارد و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت نکند و از داروهای آنتی بیوتیکی استفاده نکند ممکن است عوارضی همچون عفونت در ناحیه هدف بروز یابد.

3- تغذیه از میوه ها و مواد غذایی مغذی

پس از انجام کاشت یا ترمیم مو برای این که موهای کاشته شده به خوبی تقویت شوند و در جهت رشد تحریک شوند باید به خوبی منابع مورد نیاز آن ها از طرق مختلف تامین شود. عمده ترین نیاز هایی که موها برای بقا و رشد کردن خود نیاز دارند، ویتامین ها و مواد مغذی می باشد که باید این موارد را از طریق تغذیه برای بدن تامین کنیم.

به همین علت به افرادی که ترمیم مو و یا کاشت مو را انجام می دهند توصیه می شود که پس از انجام آن به خصوص در هفته های ابتدایی حتما به طور مکرر از میوه های مختلف و دارای ویتامین های C و B استفاده زیادی بکنند. در وعده های غذایی نیز بهتر است که از مواد غذایی مغذی به خصوص غذا های دریایی که سرشار از امگا 3 هستند استفاده شود.

پس در رابطه با نرخ مشخص برای کاشت مو می توان گفت که نمی توان برای هر فردی نرخ معینی تعیین کرد و از آن دریافت نمود زیرا همان طور که می دانید عوامل و معیار های بسیار متعددی وجود دارند که تاثیر مستقیم و متغیری بر روی هزینه های ناشی از انجام ترمیم مو می گذارند. لذا در حالت کلی می توان گفت که میزان هزینه هایی که هر شخص باید برای ترمیم بپردازد بستگی به شرایط و معیار های داشته و با توجه به آن ها محاسبه می شوند. به همین دلیل توصیه می شود جهت آگاهی و کسب اطلاعات دقیق از بابت این موضوع نزد کلینیک و یا پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا اطلاعات تکمیلی و کاملی را در اختیار شما بگذارد.

هزینه ترمیم مو بر اساس چه معیارهایی تعیین می شود ؟

هزینه های پیوند مو به عوامل متعددی بستگی دارد که در کل همه ی این عوامل به هم دست می دهند و هزینه ی کلی این تکنیک زیبایی را شامل می شوند. در ادامه به بررسی معیارهایی که هزینه های ترمیم مو به آنها مرتبط می شود می پردازیم:

1- محلی که شما در آن زندگی می کنید.

هزینه ی نسبی زندگی در منطقه ای به خصوص و تعداد کلینیک های زیبایی موجود در سطح شهر و همچنین تعداد جراحان زیبایی از جمله عواملی هستند که بر هزینه ی نهایی رشد مجدد مو اثر می گذارد؛ بنابراین محلی که در آن زندگی می کنید می تواند در هزینه ی تمام شده ی این تکنیک زیبایی اثر داشته باشد. به طور معمول اغلب کلینیک ها و یا پزشکانی که در قسمت های مرفه شهر فعالیت می کنند دارای هزینه های به مراتب بالاتری نسبت به سایر کلینیک ها و پزشکان می باشند؛ بنابراین در صورتی که بودجه کمی برای این درمان دارید مراجعه به این کلینیک ها پیشنهاد نمی شود.

2- نوع رویه ای که انتخاب می کنید.

چند نوع مختلف از روش های ترمیم مو وجود دارد که هر یک هزینه های مربوط به خود را دارا هستند؛ بنابراین نوع روشی که برای انجام این نوع تکنیک زیبایی انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در هزینه های نهایی رشد مجدد مو دارد.

روش های بسیار متعددی امروزه در دنیا وجود دارند که از آن ها برای ترمیم کردن موها استفاده می شود و در برخی قسمت ها و مراحل با یکدیگر تفاوت هایی دارند که موجب سختی و آسانی انجام آن ها برای شخص متقاضی شده و به همین علت در هزینه ها تاثیر گذارند. انتخاب بهتر است که توسط پزشک متخصص صورت گیرد. چرا که پزشک این کار را با توجه به نوع ریزش مو و نیاز های فرد مراجعه کننده انجام می دهد.

3- مهارت جراج

از دیگر عوامل موثر بر هزینه های این تکنیک زیبایی مهارت و تخصص جراح شماست. در حقیقت هرچه پزشک متخصص از مهارت و تجربه ی بیشتری برخوردار باشد و در حرفه ی خود از بهترین ها محسوب شود، مطمئنا هزینه های مربوط به ترمیم مو به نسبت افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته لازم است که این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه نرخ بالا به معنای مهارت بیشتر نیست؛ بنابراین لازم است که تحقیقات لازم را به عمل آورید و دقت کافی را به کار بگیرید.

4- انتظارات شما

در واقع آنچه شما از ترمیم مو انتظار دارید، نقش مهمی در هزینه ها مربوط به این تکنیک زیبایی دارد. به طور کلی در بسیاری از کلینیک های زیبایی جلسه ی مشاوره ای برگزار می شود که در آن فرد مراجعه کننده توقعات خود را از بهبود مو بیان کرده و در نهایت براساس این انتظارات اقدامات لازم صورت می گیرد. در واقع هر چقدر که سطح انتظارات و خواسته های شما بیشتر باشد طبیعتا دشواری انجام عمل بیشتر خواهد شد و می تواند سبب افزایش هزینه شود.

5- هزینه های سفر

این مورد، موضوعی نیست که به هزینه های ترمیم بستگی داشته باشد اما گاهی اوقات لازم است که برای پیدا کردن بهترین متخصصان به شهرهای دیگر سفر کنید؛ بنابراین لازم است که در اینجا هزینه های کلی را در نظر گرفته و سپس تصمیمات لازم را اخذ کنید.

6- تعداد گرافت های کاشته شده

یکی از مهم ترین معیار هایی که در تعیین هزینه های ناشی از انجام ترمیم مو تاثیر مستقیم و به سزایی دارد تعداد گرافت ها می باشد. در حالت کلی هر چقدر که میزان گرافت ها بیشتر باشد، طبیعتا برای برداشت آن ها از ناحیه بانک مو و همچنین کاشت آن ها در ناحیه هدف نیاز به وقت و تلاش بسیار می باشد و به همین علت هزینه های آن نیز بالا خواهد رفت. امروزه بسیاری از کلینیک های زیبایی و پزشکان برای تعیین هزینه های حاصل از این اقدام، تعداد گرافت ها را ملاک اساسی آن قرار می دهند و با توجه به آن هزینه نهایی را برای شخص تعیین می کنند.

آیا هزینه ترمیم مو پایین نگران کننده است؟

هزینه های مربوط به می تواند بسیار متفاوت باشد اما همه ی آنها از یک حداقلی برخوردار هستند. بسیاری از کلینیک های زیبایی به دلیل جذب مشتری اقدام به کاهش هزینه ها می کنند که انتخاب آنها می تواند در کاهش هزینه های شما تاثیر زیادی داشته باشد. از طرفی در برخی موارد نیز امکان این وجود دارد که هزینه های پایین مو به دلیل به کارگیری افراد بی تجربه و آموزش ندیده باشد که در این صورت انتخاب چنین کلینیک هایی می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد مراجعه کننده به همراه داشته باشد.

به هر حال دقت کنید که در هنگام انتخاب پزشک جراح و یا کلینیک تحقیقات لازم را انجام داده باشید. هزینه های پایین در برخی موارد ممکن است که نگران کننده باشد پس به خاطر هزینه های کمتر خود را در معرض بروز مشکلات بعدی قرار ندهید. به همین خاطر به افرادی که به دنبال کلینیک مناسب جهت انجام این درمان هستند همواره توصیه می شود که هزینه را در اولویت های ابتدایی خود قرار ندهند و سعی کنند کیفیت را بیشتر در نظر گیرند و در جهت آن هزینه های منطقی و معقول نیز پرداخت کنند.

چرا باید به هزینه ترمیم مو اهمیت دهیم؟

ترمیم مو در حقیقت تاثیر زیادی بر زیبایی چهره ی افراد دارد و در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند سبب بروز عفونت های مختلف گردد؛ بنابراین کلینیک زیبایی که انتخاب می کنید در کسب نتیجه ی نهایی تاثیر زیادی دارد. در صورتی که کلینیک معتبری برای انجام ترمیم مو انتخاب نشود، هزینه ها دچار تغییر شده و در نتیجه فرد به نتیجه ی مطلوب دست نخواهد یافت. در واقع هیچ شکی وجود ندارد که ترمیم مو با هزینه های بسیار پایین امکان پذیر نیست و ممکن است که به خوبی و طبق اصول برای شما کار نکنند.

برای اینکه هزینه ی قابل قبولی را برای رشد مجدد مو پرداخت کنید، لازم است که به چندین مرکز زیبایی مراجعه کرده و در رابطه با هزینه های آنها پرس و جو کنید. برخی از کلینیک ها هزینه های مربوط به ترمیم مو را تقسیم می کنند تا شما بتوانید این هزینه ها را به صورت اقساطی پرداخت کنید. همچنین لازم است که ترمیم مو در محیط های کاملا بهداشتی و استریل صورت گیرد تا در نهایت عوارضی را برای فرد در بر نداشته باشد. استفاده از لوازم استریل و بهداشتی سبب می شود که احتمال بروز عفونت به حداقل برسد و در نتیجه در هزینه های انجام این نوع تکنیک زیبایی صرفه جویی شود.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

دکمه بازگشت به بالا