مجله جامعهمجله کسب و کار

جهت تمیز کردن سرامیک‌ها بهترین مواد کدام هستند؟

محتوای این مطلب پنهان

بهترین روش تمیز کردن سرامیک و لکه گیری کاشی

توصیه های مفید مشاوران کفسابی در کرج: تمیز کردن سرامیک و کاشی کار سختی نیست و نیاز به دانش خاصی ندارد. با اینکه اکثر ما ترجیح می‌دهیم از انجام آن شانه خالی کنیم؛ بهتر است به خاطر داشته باشیم تمیز بودن آن تاثیر شگرفی بر تمام فضای خانه دارد و حس تمیزی و آرامش را در محیط جاری می‌کند. راه های زیادی برای تمیز کردن کاشی های سرامیکی وجود دارد. در بخش اسرار خانه داری ترفندهایی برای نماشویی ساختمان، تمیز کردن سرامیک، پاک کردن لکه های روی کاشی و سرامیک را فرا می گیرید.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان | خدمات نماشویی

راهنمای تمیز کردن سرامیک

√ برای براق و سالم نگه داشتن سرامیک‌ها باید به طور منظم آن‌ها را تمیز کنید تا از تجمع لکه و جرم روی آن‌ها جلوگیری شود.

√ بهتر است کاشی و سرامیک‌ها را حداقل یک بار در هر هفته جارو کرده و پاک کنید.

√  اگر با لکه‌های خاصی مواجه شدید که به سادگی از بین نمی‌روند می‌توانید از بخار شور و یا از محلول‌های مناسب که در ادامه با آنها آشنا می شوید، استفاده کنید.

 مراحل تمیز کردن سرامیک در نظافت هفتگی

√  ابتدا سرامیک ها را جارو کنید، جارو کردن باعث می‌شود گرد و غبار، خاک و سایر خرده های آشغال از روی سرامیک‌های کف برداشته شود.

√  سپس سرامیک ها را با دستمال یا تی‌های پارچه‌ای پاک کنید. نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. با این کار کاشی‌های سرامیکی شما درخشان تر می شوند.

√  با یک پارچه خشک بلافاصله آن را خشک کنید تا گردو غبارهای جدید روی مناطق مرطوب ننشیند و همچنین از خود در برابر لغزش محافظت کنید.

√  هر چیزی که روی زمین می‌ریزد، را فورا پاک کنید؛ حتی آب.

شوینده های مناسب برای تمیز کردن سرامیک و کاشی

آب بهترین شوینده برای کاشی های سرامیکی است که می تواند لجوج ترین لکه ها را نیز از بین ببرد. اگر تولیدکننده توصیه کرده از شوینده های ملایم تری استفاده کنید یا می توانید مخلوط نصف به نصف آب و سرکه برای ایجاد برق روی سرامیک ها به کار ببرید.

برای تمیز کردن سرامیک باید از ابزارها و شوینده‌ای استفاده کنید که دارای کمترین میزان سایندگی باشند. بهتر است برای تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی، همیشه کار را با آب شروع کنید.

قبل از اینکه مواد شوینده را روی همه سرامیک‌ها بریزید ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک و دور از چشم امتحان کنید تا مطمئن شوید که این شوینده باعث تغییر رنگ و یا آسیب رساندن به سرامیک‌ها نمی‌شود.

تذکر : از تمیزکننده‌های ساینده یا کرم‌هایی که حاوی مواد ریز مانند سیلیکات هستند استفاده نکنید.

پاک کردن لکه های کهنه و سخت از روی سرامیک

√ نیم فنجان فنجان (۱۱۷ میلی لیتر) سرکه سفید یا سرکه مخصوص تمیزکاری را با یک گالن ( ۳.۷ لیتر) آب گرم مخلوط کنید. بعد با استفاده از این محلول سرامیک‌ها را بشویید. اگر سرکه نداشته باشید می‌توانید از الکل استفاده کنید.

√  آب گرم را با مقدار مساوی پودر شستشو مخلوط کنید. پودر شستشو یک ماده تمیز کننده است که به شما کمک می‌کند سطوح سخت مانند کاشی‌های سرامیکی را تمیز کنید.

√  با استفاده از یک پارچه، مخلوط را روی لکه قرار دهید. اجازه دهید مخلوط به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی لکه بماند. پارچه را برداشته و با یک قلم مو یا فرچه نرم روی لکه بکشید. در نهایت، محدوده لکه را با یک پارچه خیس تمیز کنید. اگر رنگ پس از یک بار شستشو باقی بماند، روند را تکرار کنید.

تمیز کردن فواصل بین کاشی ها و سرامیک ها

برای تمیز کردن خط دوغاب مرزهای بین کاشی و سرامیک ها از بخارشوهای با فشار بالا و وسایل شستشوی قوی استفاده کنید.

 اگر بخارشو ندارید روش های زیر را امتحان کنید:

√ مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کرده و روی دوغاب‌ها بریزید. اجازه دهید مخلوط برای چند ساعت (یا حتی یک شب) روی دوغاب بماند. سپس دوغاب را با یک فرچه و یا مسواک قدیمی محکم بشویید و در نهایت باقی مانده مخلوط را با یک اسفنج خیس شده در آب گرم پاک کنید.

√ اگر می خواهید قدرت تمیز شدن چند برابر شود، یک بطری اسپری را با سرکه پر کنید و پس از اعمال مخلوط جوش شیرین روی دوغاب سرکه را روی آن اسپری کنید.

√ مقدار کمی ماده شوینده به یک لیتر آب اضافه کنید. سپس با اسفنج آغشته به این محلول، با دقت خطوط میان سرامیک‌ها را پاک کنید تا لکه‌ها و مواد زائدی که در این خطوط میان سرامیک‌ها به وجود آمده است با استفاده از همان محلول یا حتی آب خالص پاک شوند.

لکه گیری سرامیک

√  پاک کردن سرامیک از لکه‌های قهوه، چای و یا آب میوه

آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید. سپس رنگ باقی مانده را با یک محلول درست شده از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق  غذاخوری) سفید کننده و یک قوطی (یک لیتر) آب یا با پراکسید هیدروژن از روی سرامیک تمیز کنید.

√  پاک کردن لکه های خون

می‌توانید از سفید کننده (وایتکس) یا آب اکسیژنه استفاده کنید. لکه های خون را می‌توان با یک پارچه یا اسفنج و محلول سفید کننده و آب از بین ببرید.

به عنوان مثال، مخلوطی از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق غذاخوری) سفید کننده و نصف لیتر (نیم قوطی) آب مخلوط کنید. اسفنج یا پارچه را در محلول بزنید و روی لکه های رنگی بچرخانید تا زمانی که از بین بروند.

√  تمیز کردن لکه‌های آدامس، قیر و یا شمع

می‌توانید از یخ استفاده کنید. مکعب‌های یخی را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. کیسه را روی لکه‌های چسبناک سرامیک قرار دهید پس از پنج تا ده دقیقه، قوام یا استحکام لکه را بررسی کنید. آدامس باید یخ زده باشد تا جایی که امکان دارد آن را بخراشید و رنگ باقی مانده آن را از روی سرامیک پاک کنید.

√  پاک کردن لکه های جوهر از روی سرامیک

باید از سفید کننده استفاده کنید. یک پارچه تمیز را با سفید کننده خیس کنید. پارچه را روی لکه قرار دهید. تا وقتی که لکه ناپدید شود هر  یک دقیقه یا بیشتر آن را چک کنید. پارچه خیس را بیش از حد بر روی کاشی یا سرامیک قرار ندهید.

بهترین روش برای تمیزکردن سرامیک و کف خانه

بهترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه های سخت و پاک نشدنی روی انواع کفپوش های خانه شستوی آن ها به طور مداوم و با مواد شوینده صحیح و مناسب است.

تمیزکردن سرامیک و انواع کف ها در خانه با ترفندهای ساده

هنگام راه رفتن در منزل، هیچ چیز لذت بخش تر از پا گذاشتن بر روی کفی پاک و براق نیست؛ برعکس کف های کثیف احساس ناخوشایندی را به ما منتقل می کنند حتی اگر کف منزل شما از جنس یا سبک مورد علاقه شما نباشند، بازهم می توانید با تمیز نگاه داشتن شان، آنها را زیباتر کنید.

تمیز کردن کف خانه از هر نوع جنسی

کف ها کاملا بخشی از دکور خانه هستند اگر بتوانید آنها را زیبا نگه دارید، بدون نیاز به تغییر و یا سرمایه گذاری زیادی، یک نمای بصری جذاب خواهید داشت. برای تمیز نگه داشتن کف منزل، باید بدانید که جنس آن چوب، گرانیت، کاشی های سرامیکی، و غیره است. چراکه چگونه از کف پوش ها حفاظت کردن بستگی به جنس کف دارد. در این بخش برخی از ترفندهای ساده برای تمیز و درخشان نگه داشتن کف پوش ها را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

کف پوش های درخشان چوبی

اگر بخواهید کف های چوبی خود را زیبا و براق نگه دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از پدهای چسبی برای همه ی مبلمان (صندلی ها، میزها، تخت ها و …) استفاده کنید. با استفاده از این پدها، هنگامی که شما مبلمان را حرکت می دهید، این برپسب ها هستند که از ایجاد خراش روی کف پوش ها جلوگیری می کند. کف پوش های چوبی نیاز به پولیش شدن در طی زمان های مختلف دارند، زیرا چوب به مرور، تیره و کدر می شود. هنگام تمیز کردن این دسته کف پوش ها، نباید از آب زیاد و یا تمیز کننده ها استفاده کنیم، زیرا رطوبت می تواند به چوب آسیب برساند بنابراین، از این مواد زیاد استفاده نکنید.

مواد لازم برای پاک کردن کف پوش های براق چوبی

  • آب (3 لیتر)
  • سطل آب
  • سرکه (10 میلی لیتر)
  • آب لیمو (5 میلی لیتر)
  • روغن زیتون (30 میلی لیتر) اختیاری
  • جارو (ما توصیه می کنیم که از جاروبرقی استفاده کنید).

دستورالعمل برای تمیز کردن کف پوش های درخشان چوبی

    اول، تمام گرد و غبار را از کف پاک کنید. به منظور انجام این کار، بهترین کار استفاده از جارو برقی است؛ با این حال، شما می توانید بین جارو دستی یا برقی، یکی را انتخاب کنید.

    3 لیتر آب و سرکه را داخل سطل بریزید و با هم مخلوط کنید.

    آب لیمو و روغن زیتون را به سطل اضافه کنید.

    طی کف شوی را در سطل بگذارید تا کامل خیس شود، مطمئن شوید که کاملا خیس شده است.

    بعد، فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.

    با محلولی که درست کرده اید، کفپوش ها را تمیز کنید و بعد خشک کنید.

کفپوش کاشی سرامیکی

کاشی های سرامیکی محبوب ترین گزینه کف پوش در این روزها هستند؛ این کاشی های سرامیکی مزایای زیادی دارند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است. آنها برای هر محیطی مناسب هستند و برای آشپزخانه و حمام بهترین گزینه اند.

برای تمیز کردن این دسته کف پوش ها اگر از ترفندی ما ذکر کرده ایم استفاده کنید، قادر خواهید بود تا کف پوش های خود را به راحتی و با صرفه جویی در بودجه خود، به زیبایی نگه دارید.

مواد لازم برای تمیز کردن کفپوش کاشی سرامیکی

  • جارو
  • پارچه
  • سطل
  • آب تمیز (3 لیتر)
  • سرکه سیب سرکه (3 میلی لیتر)
  • بکینگ پودر (1 گرم)

دستورالعمل برای تمیز کردن کفپوش کاشی سرامیکی

    اول، کل کف را از هر گونه گرد و غبار پاک کنید.

    3لیتر آب را در سطل بریزید.

    بکینگ پودر را اضافه و مخلوط کنید تا حل شود. سپس، سرکه را به مخلوط اضافه کنید.

    پارچه را در مخلوط فرو ببرسد و کف را تمیز کنید.

    دوباره، پارچه را در مخلوط بشویید و مطمئن شوید که آب اضافی را با فشار از آن خارج کرده اید.

    حالا با کمک آن کل کف را بشویید و سپس اجازه دهید تا کاشی ها خشک شوند.

تمیز کردن کف از جنس کاشی های چینی براق

کاشی های کف چینی براق به طور طبیعی درخشش دارند بنابراین، وسواسی بر زیاد تمیز کردن آنها نداشته باشید. برای حفظ آنها در شرایطی عالی، سعی کنید ترفندهای ما را برای کاشی های چینی استفاده کنید:

مواد لازم برای پاک کردن کاشی های چینی براق

  • سطل
  • آب پاک (3 لیتر)
  • گردگیر
  • جارو دستی یا برقی
  • مواد شوینده یا مایع صابون مایع (3 میلی لیتر)

دستورالعمل تمیز کردن کاشی های چینی براق

    هر گرد یا کثیفی را با جارو دستی یا برقی پاک کنید.

    آب و مواد شوینده را در سطل باهم مخلوط کنید.

    اجازه دهید تا تمام صابون به طور کامل حل شود.

    طی کف شو را در سطل قرار دهید تا کامل خیس شود و بعد آب اضافی اش را بگیرید.

    کل کف را با طی کف شوی بشورید و اجازه دهید تا خشک شود.

    هر زمان که نیاز بود، تکرار کنید.

کفپوش های سیمانی

در اصل، کفپوش سیمان فقط دارای کاربردهای صنعتی هستند با این حال، این روزها، آنها در دکور خانه ها نیز میتوانند بسیار زیبا باشند. هرچند این کف پوش ها کاملا درخشان نیستند، اما شما هنوز هم می توانید مراقبت ویژه ای برای آنها داشته باشید. مراقب باشید از مواد و وسایل زبر و اسیدی روی کف سیمانی استفاده نکنید. فقط با استفاده از آب و صابون، شما می توانید کف را کاملا زیبا کنید.

مواد لازم تمیز کردن کفپوش های سیمانی

  • جارو
  • گردگیر
  • آب تمیز
  • سطل
  • صابون

دستورالعمل تمیز کردن کفپوش های سیمانی

    تمام گرد و غبار را با جارو پاک کنید.

    آب و صابون را در سطل بریزید و باهم مخلوط کنید.

    طی کف شو یا پارچه بزرگی را در داخل سطل بگذارید و آب اضافی اش را بگیرید. کل کف را با طی کف شو یا پارچه خیس بشورید.

    اجازه دهید تا خشک شوند.

مرجع: کفسابی شرکت تابناک

دکمه بازگشت به بالا