اقتصادیمجله کسب و کار

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

کیف پول تتر چیست و چه نقشی در معاملات رمزارزی دارد؟

در بازار ارزهای دیجیتال، یکی از مهمترین رمز ارزهای کریپتوکارنسی است. علاوه بر این، تتر پرکاربردترین استیبل کوین بازار رمزارزها محسوب می‌شود. به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این بازار از USDT در مبادلات مالی خود استفاده می‌کنند. با توجه به این‌که برای معاملات رمز ارزها از کیف پول‌های دیجیتال استفاده می‌شود، شناخت بهترین کیف پول برای تتر یک نکته ضروری و حیاتی برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال است.

تا چند سال پیش تعداد محدودی کیف پول ارز دیجیتال توسعه یافته بود اما این روزها صدها یا شاید هزاران ولت مختلف طراحی شده است. حتی در سال‌های گذشته شاهد توسعه کیف پول ارز دیجیتال ایرانی نیز بودیم. هر کدام از این ولت‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب متنوعی دارند. کاربران دائما در جست‌وجو ویژگی‌های ولت‌های مختلف و آربیتراژ هستند تا بتوانند سریع‌ترین معاملات را با کمترین کارمزد انجام دهند. با ما تا انتهای این متن همراه باشید تا درباره بهترین کیف پول های ارز دیجیتال تتر بیشتر بدانید.

بهترین کیف پول تتر trc20 | دانلود کیف پول usdt

آیا قیمت تتر در کیف پول‌های مختلف متفاوت است؟

با این که قیمت تتر همیشه ثابت است، اما کارمزد معاملات این ارز دیجیتال همیشه یکسان نیست. در واقع قیمت این ارز در یا خارجی تقریبا یکسان است اما کارمزد معاملات USDT با توجه به شبکه‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول ارز دیجیتال یا صرافی تعیین خواهد شد. امروزه ارز دیجیتال تتر در شبکه‌های بسیاری مثل اتریوم (ETH)، ترون (TRX)، بیت کوین (BTC) و چندین شبکه دیگر توسعه یافته است. در میان همه شبکه‌ها، کارمزد ترون بسیار منصفانه و ارزان است. به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار رمزارزها تمایل دارند از کیف پول تتر ترون استفاده کنند. این ولت با نام کیف پول تتر TRC20 هم شناخته می‌شود.

قیمت تتر در ایران نیز با توجه به نوسان‌های دلار تعیین می‌شود. به همین دلیل گاهی اوقات شاهد اختلاف قیمت USDT در بین صرافی‌های مختلف هستیم. کارمزد و قیمت USDT در صرافی های ایران وابسته به قیمت لحظه‌ای دلار، کارمزد صرافی و شبکه‌های پشتیبانی خواهد بود.

شناخت کیف پول مناسب برای تتر trc20

تا اینجا متوجه شدیم ترون یکی از بهترین شبکه‌ها برای نقل و انتقال است. بسیاری از صرافی‌ها و کیف پول‌های رمزارزی از شبکه ترون برای مبادله USDT پشتیبانی می‌کنند. از میان برترین صرافی‌های جهان که از تتر TRC20 پشتیبانی می‌کنند می‌توان به بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، اوکی‌اکس (OKEX) و بیت‌ هامب (Bithumb) اشاره کرد. بسیاری از ولت‌ها نیز امکان معامله این استیبل کوین در شبکه ترون را فراهم کرده‌اند. کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت (TrustWaller) و همچنین اتمیک ولت (AtomicWallet) از USDT-TRC20 پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری لجر (Ledger) نیز از استاندارد TRC20 و TRC10 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، امکان خرید و فروش USDT در کیف پول اختصاصی تتر ولت نیز وجود دارد. برای استفاده از این کیف پول می‌توانید وب‌سایت رسمی تتر مراجعه کنید و یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید.

آموزش ساخت کیف پول تتر؛ مراحل ساخت کیف پول USDT در کامپیوتر و موبایل

برای ساخت کیف پول تتر ابتدا باید یک ولت یا صرافی را به عنوان بستر معاملاتی انتخاب کرد. بسیاری از کاربران ایرانی از صرافی بایننس برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند. برای ساخت کیف پول تتر در بایننس کافی است یک حساب کاربری در این صرافی ایجاد کنید. بنابراین وارد وب‌سایت این صرافی شوید و روی گزینه register کلیک کنید.

در صفحه بعد مشخصات خود را وارد و سپس ایمیل ارسال شده از طرف این صرافی را تایید کنید.

پس از اتمام مراحل ساخت حساب کاربری، می‌توانید از طریق گزینه‌های trade و market در بالای صفحه، خرید و فروش تتر را آغاز کنید.

امکان استفاده از اپلیکیشن بایننس نیز برای کاربران موبایلی فراهم است. البته برخی‌ها ترجیح می‌دهند یک کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر برای داشته باشند. این افراد می‌توانند از ولت‌های نرم‌افزاری، مانند کوینومی (Coinomi) استفاده کنند.

برای ساخت کیف پول تتر در تراست ولت نیز ابتدا باید نرم‌افزار TrustWallet را بر روی موبایل یا لپ‌تاپ دانلود و نصب کنید. پس از نصب و اجرای برنامه، همانند تصویر زیر روی گزینه create a new wallet کلیک کرده و مراحل ساخت کیف پول ارز دیجیتال تتر را آغاز کنید. زمان ساخت کیف پول عبارت بازیابی یا کلمه سید (Seed Phrase) را به روشی امن ذخیره کنید.

پس از ساخت حساب کاربری، با کلیک بر روی گزینه trade در بالای سمت راست صفحه، می‌توانید ارز دیجیتال USDT را جستجو کنید.

در صفحه USDT‌ از طریق گزینه‌های Recive و Send می‌توانید نقل و انتقال توکن‌های تتر خود را مدیریت کنید. از طریق گزینه Copy نیز می‌توانید آدرس شبکه‌های تتر را مشاهده کنید.

بهترین کیف پول برای تتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین و مناسب‌ترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها باید از شبکه TRC20 و ERC20 پشتیبانی کند. شبکه ERC20 کارمزدهای گرانی دارد اما نسبت به TRC20 دارای امنیت بیشتری است. در نتیجه برخی سرمایه‌گذاران و تریدرها ترجیح می‌دهند معاملات خود را در این شبکه انجام دهند. پشتیبانی از دیگر شبکه‌های مثل آیاس (EOS) و الگورند (Algorand) نیز می‌توانید در مواقع ضروری کارگشا باشد.

علاوه بر شبکه‌های انتقال، رابط کاربری، مبلغ کارمزدها، حجم معاملات، امکان اتصال به پلتفرم‌های مختلف، امنیت کلید خصوصی و عبارت سید، اتصال به DApps‌ها، سرعت پردازش معاملات و تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده از دیگر خصوصیات مهم هر کیف پول تتر است.

برخی از فعالان بازار نیز ترجیح می‌دهند از صرافی‌ها برای نگهداری رمزارزی استفاده کنند. کسانی که معاملات زیادی در طول روز یا هفته انجام می‌دهند یا ارزهای مختلفی را خرید و فروش می‌کنند، غالبا به سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال می‌روند. خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌ها معمولا آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر است.

آیا امکان معامله یا ذخیره تتر در هر کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد؟

تتر یکی از پرکاربردترین رمزارزهای کریپتو است. بنابراین اکثر ولت‌ها از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. با این حال مهمترین تفاوت بین کیف پول‌های تتر، مربوط به شبکه‌های انتقال است. بسیاری از ولت‌های رمزارزی از شبکه TRC20 پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل نمی‌توانند گزینه‌ای برای کیف پول تتر ایران باشند. متاسفانه کارمزد معاملات USDT در سایر شبکه‌ها مثل اتریوم برای کاربران ایرانی بسیار گران است.

قبل از نصب کیف پول یا انتقال دارایی به صرافی‌های مختلف، بهتر است شناخت دقیقی از شبکه‌های انتقال، رمزارزهای پشتیبانی شده، کارمزد معاملات و سرعت پردازش تراکنش‌ها به دست آورید. متاسفانه برخی نرم‌افزارها یا صرافی‌ها به عنوان کیف پول ارز دیجیتال ایرانی معرفی می‌شوند اما از شبکه‌ ترون پشتیبانی نمی‌کنند. در چنین حالتی کاربران برای واریز یا برداشت تتر و دیگر رمزارزها دچار مشکلات بزرگی خواهند شد.

ساخت کیف پول مناسب برای تتر در صرافی آنلاین ایرانیکارت

در این مقاله متوجه اهمیت ارز دیجیتال USDT و کیف پول USDT شدیم. برای ذخیره و انتقال این ارز دیجیتال، باید از امن‌ترین و سریع‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری استفاده کرد. البته توجه به مبلغ کارمزدهای تتر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صرافی‌ معتبری مانند ایرانیکارت مراجعه کنید. دقت کنید ساخت کیف پول تتر کار چندان سختی نیست. شاید این کار کمتر از ۱۰ دقیقه زمان شما را بگیرد اما انتخاب یک کیف پول مناسب یکی از اساسی‌ترین گام‌ها برای فعالیت در بازار رمزارزها محسوب می‌شود. در نهایت، از میان بهترین کیف پول های تتر در سال 2022 می‌توان به نام‌های گاردا (Guarda)، الکتروم (Electrum)، مای سلیوم (MyCelium)، ترزور (Trezor) و کوین‌بیس (Coinbase) اشاره کرد.

منبع: coinrule

دکمه بازگشت به بالا