اقتصادیمجله کسب و کار

از کدام مدل کمد دیواری برای دیزاین اتاق کودک استفاده کنیم؟

نکات مهم قبل از خرید کمد دیواری اتاق کودک

خرید کمد دیواری اتاق خواب کودک با کمد دیواری مخصوص اتاق خواب بزرگسالان تفاوت زیادی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید باید بدانید را بیان می‌کنیم.  برای خرید باید قیمت کمد دیواری ریلی آینه دار را استعلام بگیرید.

ابعاد اتاق

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انتخاب کمد دیواری اتاق خواب کودک باید بدانید، ابعاد اتاق است. ممکن است اتاق خواب بزرگی داشته باشید اما چیدمان وسایل موجود در اتاق طوری باشد که فضای کافی برای قرار دادن کمد دیواری وجود نداشته باشد. بنابراین اگر اتاق خواب خانهی شما از قبل کمد دیواری یا فضایی برای آن ندارد، بهتر است با توجه به ابعاد اتاق کمدی انتخاب کنید که اتاق را کوچکتر از قبل نکند

کابینت سازها و طراحان کمد دیواری در انتخاب بهترین فضا برای ساخت کمد دیواری می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. در واقع فرایند خرید کمد دیواری، ارتباط مستقیمی به سازنده و نظر او دارد. که در بخش بعد مفصل در این مورد صحبت می‌کنیم.

سازنده کمد دیواری

کمد دیواری‌های آماده‌ای در بازار وجود دارد و می‌توانید به راحتی آنها را خریداری کرده و در قرار بدهید. اما برای رسیدن به یک حالت ایده‌آل بهتر است با توجه به ابعاد خانه و دکوراسیون داخلی، کمد دیواری اختصاصی برای اتاق خواب طراحی و ساخته شود.

بسیاری از سازندگان کمد دیواری به شکل سنتی کار می‌کنند و نمونه کاری برای خود ندارند و صرفا با توصیفات کلامی مدل نهایی را به مشتری می‌شناسانند. بهتر است برای خرید یا ساخت کمد دیواری اتاق خواب کودک با سازندگان حرفهای که نمونه کارهای با کیفیت دارند همکاری کنید

جنسیت کودک

نکته مهم بعدی که در انتخاب کمد دیواری بسیار اهمیت دارد، جنسیت کودک است. کمد دیواری با دخترانه فرق می‌کند. انتخاب رنگ، طرح و مدل کمد دیواری اتاق خواب کودک باید با توجه به جنسیت او انجام شود. استفاده از المانهای کارتونی مورد علاقه دختران یا پسران روی کمد دیواری میتواند جذابیت آن را چند برابر کند

رنگ مورد علاقه کودک

کودک شما به چه رنگی علاقه دارد؟ اگر کودک بالای 5 سال دارید که رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده، بهتر است کمد دیواری اتاق خواب کودک را به همان رنگ تهیه کنید. کمد دیواری به دلیل اندازه‌ی نسبتا بزرگی که دارد، بخش بزرگی از اتاق خواب را پر می‌کند و به همین دلیل رنگ کمد می‌تواند تاثیر زیادی روی بگذارد.

علاوه بر این می‌توانید به ترکیب رنگ چوب و رنگ مورد علاقه کودک خود هم فکر کنید. کمد دیواری اتاق کودک میتواند به رنگ چوب باشد اما بخشهایی از آن به رنگ دلخواه کودک شما در بیاید. طرح‌های مختلفی با رنگ‌های ترکیبی در بازار وجود دارد که می‌توانید قبل از خرید کمد دیواری، آن‌ها را مشاهده کرده و انتخاب کنید.

محصل بودن کودک

آیا کودک شما به مدرسه می‌رود؟ قصد دارید کمد دیواری اتاق کودک را طوری انتخاب کنید که تا چندین سال برای اون قابل استفاده باشد؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما در انتخاب کمد دیواری مناسب کمک می‌کند. اگر برای اتاق خواب نوزاد قصد خرید کمد دیواری دارید و حداکثر تا 5 سال آینده قصد خرید خانه‌ی جدید دارید، پس می‌توانید کمد دیواری اتاق نوزاد خریداری کنید.

اما اگر کودک شما سن بیشتری دارد و به مدرسه می‌رود قطعا کمد دیواری شما باید فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد. کودک باید بتواند به راحتی کشوهای کمد دیواری را باز و بسته کند و محلی برای نگهداری از کتابهای کودک در کمد تعبیه شده باشد. همچنین بخشی از کمد دیواری می‌تواند به قفسه‌ی کتاب‌های مورد نیاز کودک اختصاص داده شود.

درب کمد دیواری

یکی دیگر از موضوعاتی که در هنگام خرید کمد دیواری اتاق خواب کودک باید به آن توجه کنید، شیوه باز شدن درب کمد است. این یکی از بخش‌هایی‌ست که ممکن است به کودک آسیب وارد شود. درب کمد دیواری باید دو ویژگی مهم داشته باشد؛ اول اینکه وزن زیادی نداشته باشد تا کودک به راحتی بتواند آن را باز و بسته کند و دوم اینکه لبههای تیز نداشته باشد تا باعث آسیب رسیدن به کودک نشود

بهترین نوع درب برای کمد اتاق کودک، دربهای ریلی هستند که به دو طرف حرکت میکنند و فضای کمتری را هم در اتاق اشغال میکنند. تنها مشکل درب‌های ریلی، وزن سنگین آنهاست که به تازگی درب این نوع کمد دیواری‌ها را طوری انتخاب می‌کنند که کمترین وزن را داشته باشد و توسط کودکان هم به راحتی باز و بسته شود.

هماهنگی با دکوراسیون

گرچه الزامی هم وجود ندارد که کمد اتاق کودک حتما با تمام دکوراسیون موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد، اما بهتر است این اتفاق رخ دهد. در هنگام سفارش و خرید کمد دیواری اتاق خواب کودک به سایر لوازم موجود در اتاق مانند تخت خواب، پرده، رنگ دیوار و رنگ کف توجه کنید تا کمد دیواری شما با سایر لوازم سازگاری داشته باشد

سبک طراحی کمد دیواری هم می‌تواند روی ست بودن آن با سایر دکوراسیون تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال اگر دکوراسیون اتاق خواب کودک شما از نوع فانتزی یا مدرن است، پس بهتر است کمد دیواری اتاق خواب هم سبک فانتزی و مدرن داشته باشد.

جنس کمد دیواری اتاق کودک

در هنگام سفارش دادن کمد دیواری برای اتاق خواب کودک، یکی از اولین سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود این است که چه جنس کمدی می‌خواهید؟ کمد دیواری‌های مخصوص اتاق خواب کودک به طور کلی در چند جنس مختلف تولید می‌شوند:

  • کمد دیواری MDF 
  • کمد دیواری ممبران (وکیوم)
  • کمد دیواری هایگلاس 
  • کمد دیواری چوبی 

هرکدام از این جنس کمدهای دیواری مزایا و معایب خود را دارند. ارزان‌ترین نوع کمد دیواری، کمدهای از جنس MDF هستند که از گذشته تا کنون طرفداران زیادی هم داشته‌اند. در مرحله‌ی بعد کمد دیواری‌های ممبران و هایگلاس قرار می‌گیرند که هر دو پایه‌ی ام دی اف دارند اما مقاوم‌سازی بیشتری روی آنها انجام شده و به همین دلیل هم زیباتر هستند و هم قیمت بیشتری دارند.

در آخر هم کمد دیواری‌های از جنس چوب قرار دارند که به دلیل استفاده از تنه‌ی درخت در آنها قیمت بسیار بالاتری نسبت به تمام کمد دیواری‌های قبلی دارند. این نوع کمدها طول عمر بیشتری دارند و طبیعتا گران‌تر هم هستند. پیشنهاد ما این است که برای اتاق خواب کودک از کمدهای دیواری ممبران یا هایگلاس استفاده کنید که هم قیمت متوسطی دارند و هم ماندگاری و زیبایی خوبی ارائه میدهند.

امنیت کمد اتاق کودک

کودکان در محیط اتاق خواب بازی می‌کنند و ممکن است در اثر دویدن در اتاق به زمین بخورند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید کمد باید به آن توجه کنید، امنیت آن است. لبه‌های کمد دیواری نباید تیز باشد و درب کمد نباید به گونه‌ای باز و بسته شود که باعث آسیب دیدن انگشت کودکان شود.

امنیت کمد دیواری اتاق کودک نکتهایست که برای کمد اتاق بزرگسالان خیلی مطرح نیست اما اگر کودک نوپا یا بین 2 تا 5 سال دارید باید حتما به مواردی که گفته شد توجه کنید

کمد دیواری مدرن برای اتاق خواب

امروزه مدل کمد دیواری ها با گذشته کاملا متفاوت است. در گذشته کمد دیواری ها دارای چند کشو و درب های ساده بزرگ بودند اما در حال حاضر کمد دیواری ها در جنس ها و طرح و رنگ های بسیار متنوعی طراحی می شوند و طراحی داخلی آنها متناسب با هر وسیله و کاربردی صورت می گیرد.

کمد دیواری مدرن دارای قفسه بندی هاس جدا برای نگهداری لباس ها، کیف و کفش، لوازم آرایش، جواهرات و سایر وسایل است. همچنین قسمتی برای نگهداری چمدان، گاوصندوق و رختخواب به آنها اختصاص داده می شود. در کمد دیواری های جدید هر وسیله ای جایگاه خاص خودش را دارد و در طراح ها و سایز های مختلف طراحی می شود. این مسئله باعث ایجاد نظم بیشتر در اتاق خوب خواهد شد و دسترسی به وسایل مورد نیاز راحت تر خواهد بود.

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

ترکیب رنگ نقش مهمی درتعیین دیزاین کلی اتاق خواب دارد، چرا که باید با رنگ سایر وسایل موجود در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. رنگ کمد دیواری مانند رنگ دیوار ها موضوع مهمی به شمار می روند که اهمیت دادن به آن بر زیبایی اتاق می افزاید. ترکیب رنگی بستگی به سلیقه صاحب اتاق دارد به طور مثال کودکان رنگ های شاد را میپسندند و بزرگتر ها بیشتر به رنگ های خنثی و یا تیره علاقه مند هستند. با این حال با توجه به تفاوت سلیقه ها، ترکیب رنگی مورد علاقه خود را در دیزاین اتاق خواب و رنگ کمد دیواری ها بکار بگیرید. در ادامه با چند مورد از جدید ترین رنگ کمد دیواری اتاق خواب آشنا خواهیم شد.

کمد دیواری برای فضای کوچک و بزرگ

از جمله مزیت های طراحی مدرن می توان به استفاده حداکثری از فضا اشاره کرد. بطور مثال برای استفاده بهینه از فضا می توان از تخت خواب با تعدادی کشو استفاده کرد و یا یک کمد دیواری سفارشی متناسب با نیاز های فرد، همراه با نورپردازی مناسب طراحی کرد تا اتاق خواب کوچک را دلباز نشان دهد. بهترین انتخاب برای کمد دیواری اتاق کوچک، کمد دیواری با درب ریلی است که به راحتی باز و بسته می شوند و فضای اتاق خواب را اشغال نمی کنند. همچنین عمق کمد دیواری در اتاق خواب های کوچک نباید خیلی زیاد باشد تا فضا گرفته نشود. اندازه کمد دیواری به توجه به اندازه اتاق خواب تعیین می گردد.

در مورد انتخاب رنگ کمد دیواری در اتاق خواب کوچک، رنگ های روشن پیشنهاد می شود و رنگ ایده آلی برای این اتاق خواب ها به شمار می رود. همچنین می توان از ترکیب دورنگ که یک رنگ روشن و یک رنگ دلخواه باشد استفاده کرد اما هرگز از یک رنگ تیره برای کل کمد دیواری ها در اتاق خواب کوچک استفاده نکنید. پیشنهاد دیگر در این باره به کا رگیری کمد دیواری آینه دار می باشد. این کمد دیواری با انعکاس نور به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می کند.

برای اتاق خواب های بزرگ در خصوص اندازه کمد دیواری، محدودیت خاصی وجود ندارد زیرا با توجه به سلیقه مشتری می توان کمد دیواری بزرگ و یا کوچک و کم عمق را اجرا کرد. در خصوص رنگ اگر رنگ دیوار ها سفید و یا رنگ های روشن باشد پیشنهاد می شود که از رنگ های به رنگ چوب استفاده کنید تا حس گرما و صمیمیت را به وجود آورید و محیط از یکنواختی خارج شود.

مدل کمد دیواری جادار برای اتاق خواب کوچک

کمد های جادار نقش مهمی را در یک اتاق خواب کوچک ایفا می کنند. انتخاب  مدل کمد دیواری در یک فضای کوچک بسیار حائز اهمیت می باشد. کمد دیواری جادار نظم بیشتری را در یک محیط کوچک ایجاد خواهد کرد و آرامش بیشتری به محیط می بخشد.

از جمله فاکتور هایی که برای انتخاب کمد دیواری جادار باید به آن توجه داشت جنس و کیفیت کمد دیواری است. انتخاب مدل کمد دیواری برای فضای کوچک هم تاثیر بسزایی بر جادار بودن آن می گذارد. کمد دیواری باید با توجه به نیاز های شخص طراحی شود و فضای کافی برای وسایل ضروری داشته باشد. پس در انتخاب مدل و رنگ کمد دیواری خود دقت داشته باشید چرا که کمد دیواری تا سال ها در اتاق شما ماندگار است.

کمد دیواری اتاق خواب عروس و داماد

دکور و چیدمان اتاق خواب عروس و داماد باید متناسب با سبک مورد علاقه آنها و لباس ها و وسایل آنها طراحی و اجرا شود. سبک کمد دیواری همانند سبک چیدمان منزلشان می تواند مدرن، کلاسیک و یا نئوکلاسیک بوده همچنین درب آن می تواند لولایی، کشویی یا آکاردئونی باشد. یک کمد دیواری جادار برای این اتاق خواب بسیار کارآمد است و از ضروریات به شمار می رود.

با توجه به متراز اتاق می توان بهترین مدل را برای آن طراحی کرد. مدل کمد دیواری اتاق عروس و داماد در رنگ های مختلف بسیار جالب و چشمگیر می باشد. زیبایی دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد و سرویس خواب آنها در دیزاین اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر قصد دارید اتاقتان سرزنده و شاداب به نظر برسد از یکنواختی فاصله بگیرید و رنگ مورد علاقتان را برای کمد دیواری آن انتخاب کنید. کمد دیواری اتاق خواب عروس و داماد از جمله وسایلی است که بر فضای کلی اتاق خواب تاثیر فراوانی دارد و اگر به درستی طراحی شود و رنگ مناسبی داشته باشد فضا را دلنشین خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا