مجله تندرستیمجله کسب و کار

آیا هر مراجعی کاندید عمل پیکرتراشی است؟

آیا پیکرتراشی بدون جراحی امکان پذیر است؟

به نقل از بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران جناب اقای دکتر ترحمی شاید برای بسیاری از افراد متقاضی عمل پیکرتراشی این سوال پیش آمده باشد که آیا عمل لیپوماتیک با عمل جراحی همراه است و یا می‌توان پیکرتراشی بدون عمل جراحی را انجام داد. به طور کلی عمل زیبایی پیکرتراشی جزء عمل‌های جراحی محسوب نمی‌شود و یک روش سالم و کم خطر برای برداشت چربی‌های زائد شناخته شده است.

عمل زیبایی لیپوماتیک به عنوان روش جایگزین برای عمل زیبایی لیپوساکشن که دارای معایب و خطرات بسیار برای شخص متقاضی بود، شناخته می‌شود. این روش طی مراحل ساده و کوتاهی انجام می‌شود که در طی چند ساعت به اتمام می‌رسد و می‌توان نتیجه نهایی حاصل از آن را مشاهده کرد. پیکرتراشی جزء عمل‌های زیبایی کم تهاجم در دنیا شناخته شده است که طی آن تنها فقط یک برش کوچک به اندازه چند میلی‌متر برای تخریب سلول‌های چربی ایجاد می‌شود. همچنین از استفاده از این روش برای اکثر قسمت‌های بدن هر شخصی امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند آن را برای ران‌ها، باسن، سینه و شکم و  مورد استفاده قرار دهند.

بهترین جراح پیکر تراشی در تهران | بهترین دکتر پیکر تراشی

برای اطلاع از خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام‌رسان واتس اپ به شماره  تمامی سوالات خود در رابطه با لیپوماتیک و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

پس با توجه به آنچه که گفته شد، در جواب این سوال باید بگوییم کلا برای لیپوماتیک نیاز به عمل جراحی نیست مگر اینکه در فرد بخواهد سینه‌ها را به سمت بالا بکشد. در آن زمان چند برش اضافه‌تر خواهیم داشت. خوشبختانه خبر خوب این است که هر روز با پیشرفت دستگاه‌های مدرن جهت انجام پیکرتراشی، می‌توان ‌امید داشت که عوارض این عمل به حداقل برسد و نتایج آن ماندگارتر و بهتر باشند.

نحوه پیکرتراشی بدون جراحی چند سوراخ کوچک در بافت چربی ایجاد می‌شود تا لوله کانولا وارد شده و چربی‌ها، خرد گردند. در این صورت چربی‌ها به راحتی با نیروی مکش، خارج خواهند شد.
شدت عوارض لیپوماتیک بدون جراحی چون این روش تقریبا غیر تهاجمی است، کمتری عارضه‌ها را خواهد داشت.
ماندگاری جراحی لاغری بدون جراحی
  1. داشتن رژیم غذایی سالم
  2. برنامه ورزشی اصولی
  3. تخلیه چربی‌ها به طور کامل
هزینه پیکرتراشی بدون عمل جراحی
  1. میزان چربی تخلیه شده
  2. حساسیت محل تخلیه چربی
  3. دستمزد جراح
  4. هزینه کلینیک

پیکر تراشی بدون درد و خونریزی چگونه انجام می شود؟

قطعا اکثر افراد متقاضی انجام پیکرتراشی دوست دارند که این عمل برای آن‌ها بدون درد و خونریزی انجام شود. به طور کلی انجام لیپوماتیک برای هر فردی بدون نشانه‌هایی از جمله درد می‌باشد زیرا قبل از انجام آن، پزشک یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی را تزریق خواهد کرد که انجام کار را برای شخص راحت‌تر می‌کند. همچنین عمل پیکرتراشی دارای تهاجم زیادی نمی‌باشد و در اکثر مواقع خونریزی در حین لیپوماتیک اتفاق نمی‌افتد که البته این عامل به معیار‌هایی همچون مهارت پزشک در انجام پیکرتراشی بستگی دارد.

پیشرفت‌های فناوری و تکنولوژی توانسته است انجام عمل لیپوماتیک بدون جراحی را گسترده و بهبود بخشد و باعث شود که این عمل نسبت به روش‌های قبلی همانند لیپوساکشن، ایمن‌تر باشد. در واقع لیپوماتیک یک انقلاب در روش لیپوساکشن است. فرایند انجام پیکرتراشی بدون جراحی برای هر فردی بسیار آسان است و مراحل پیچیده‌ای ندارد. در ادامه به اختصار، مراحل کار را شرح خواهیم داد:

  1. در ابتدا پوست ناحیه هدف استریل شده و به صورت موضعی، بی‌حس می‌گردد.
  2. سپس برای این که راهی برای تخریب و استخراج چربی‌های زائد موجود در بافت پیدا شود، یک سوراخ کوچک ایجاد می‌گردد که بتوان لوله کانولا را در داخل لایه چربی فرو کرد.
  3. لوله کانولا یک لوله بسیار باریک می‌باشد که دارای حرکات ارتعاشی بوده و پس از فرو کردن آن به داخل بافت چربی، با ایجاد ارتعاش سبب جدا شدن سلول‌های چربی از یکدیگر می‌شود و چربی‌ها را به یک امولیسیون مایع تبدیل می‌کند.
  4. پس از آن عمده کار بر عهده دستگاه خواهد بود و دستگاه چربی موجود در ناحیه هدف را از داخل بدن با نیروی مکش استخراج می‌کند.
  5. در نهایت نیز سوراخ ایجاد شده، توسط پزشک بخیه‌زده می‌شود و به این ترتیب مراحل انجام پیکرتراشی به اتمام می‌رسد.

نتایج به دست آمده از پیکرتراشی بدون جراحی

مهم‌ترین بخش برای هر عمل زیبایی و یا درمانی، نتیجه حاصل از آن می‌باشد که افراد متقاضی حاضر هستند به خاطر دست‌یابی به آن، زمان و هزینه لازم را پرداخت کنند. به طور کلی نتایج و تاثیرات حاصل از انجام پیکرتراشی به عوامل متعدد بستگی دارد و در همه افراد این نتایج یکسان نمی‌باشد. ممکن است در برخی افراد تاثیرات کم و در برخی دیگر تاثیرات بسیار خوب و مطلوبی را داشته باشد.

افرادی که پیکرتراشی را انجام می‌دهند پس از اتمام عمل می‌توانند نتیجه اولیه را به طور واضح مشاهده کنند اما لازم است تا مدتی به استراحت بپردازند تا دوران نقاهت و بهبودی پیکر تراشی به طور کامل سپری شود و پس از آن نتیجه نهایی برای شخص بدست خواهد آمد. از جمله عواملی که می‌توان در نتیجه عمل لیپوماتیک بدون جراحی بسیار مهم دانست، مراقبت های پس از پیکرتراشی بدون جراحی می‌باشد که قطعا پزشک متخصص نیز اهمیت این موضوع را برای شما توضیح خواهد داد.

نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که باید پس از انجام پیکرتراشی آن‌ها را به طور مرتب و مکرر تا به اتمام رسیدن دوره نقاهت انجام دهید. اما در نهایت پس از گذشت دوره نقاهت و بهبودی، شخص به یک اندام ‌ایده‌آل و زیبا دست پیدا خواهد کرد و دیگر هیچ چربی زائدی در آن ناحیه وجود ندارد.

اگر چه ممکن است عمل پیکرتراشی بدون جراحی عوارضی هم داشته باشد یا پس از دوران نقاهت فرد احساس کند چربی‌ها زیر پوست گوله شده‌اند اما این اتفاقات بسیار کم رخ می‌دهند و در صورت بروز چنین مواردی باید جهت انجام بهترین کار با پزشک خود مشورت کنید. در کل نگرانی وجود ندارد چرا که امکان اصلاح و بهبود عوارض وجود دارد.

به طور کلی فرد بعد از چند ماه از دیدن نتایج عالی پیکرتراشی شگفت‌زده می‌شود و از ظاهر خود حس بهتری پیدا می‌کند. همچنین از آنجایی که این عمل بیهوشی ندارد و یک عمل جراحی نیست، پس از این نظر مورد محبوبیت بیشتر قرار گرفته است. به علاوه دوره نقاهت کوتاه مدت این روش باعث شده است افراد هر چه زودتر پس از لیپوماتیک بتوانند به محل کار خود رفته و به زندگی روزمره بازگردند. البته بسیاری از افراد پس از پیکرتراشی از نظر روحی نیز شادتر خواهند بود چرا که داشتن بدن و ظاهر متناسب، اعتماد به نفس آن‌ها را نیز بالا می‌برد.

ماندگاری پیکرتراشی بدون جراحی چقدر است؟

از پرتکرار‌ترین سوالاتی که معمولا از پزشک متخصص درباره پیکرتراشی پرسیده می‌شود، میزان ماندگاری لیپوماتیک بدون جراحی می‌باشد که این عامل جزئی از نقاط قوت و مزیت‌های پیکرتراشی محسوب می‌شود. به طور کلی میزان ماندگاری عمل پیکرتراشی بدون جراحی به چند عامل بستگی دارد که اگر به درستی رعایت و انجام شوند، میزان ماندگاری نتایج لیپوماتیک را می‌توان تا سال‌های طولانی بعد از عمل تضمین کرد:

  1. یکی از عوامل تاثیر‌گذار در ماندگاری آثار حاصل از پیکرتراشی، تغذیه سالم بعد از انجام آن می‌باشد. شخص باید همواره تلاش کند تا تغذیه سالمی داشته باشد و نباید برای مدت طولانی از غذا‌های پرچرب و ناسالم استفاده کند که سبب افزایش وزن و تجمع چربی در بدن خواهد شد. داشتن عادات غذایی خوب برای سلامتی ضروری است. این امر به مقابله با برخی از مهم‌ترین بیماری‌ها همانند بیماری قلبی عروقی نیز کمک می‌کند. به همین ترتیب، متخصصان پیروی از رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی را توصیه می‌کنند که می‌تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته باشد. علاوه بر این، پس از اتمام درمان، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های غذایی خوبی را از پزشک متخصص دریافت کنید که با توجه به مزاج‌شناسی شما و مطالعه آنتروپومتریک انجام خواهد شد. پس از پزشک یا تیم مشاوره معتبر جهت برنامه تغذیه و رژیم کمک بگیرید.
  2. همچنین لازم است شما برنامه ورزشی مناسب و منظمی داشته باشد چرا که اگر چربی‌ها تحرک نداشته باشند، به تدریج مقاوم شده و با ورزش نیز حذف نخواهند شد. لذا برای اینکه بتوان تاثیرات پیکرتراشی را برای مدت‌های طولانی حفظ کرد، باید ورزش کردن را در برنامه هفتگی خود بگنجانید که تاثیر به‌سزایی در دوام نتایج خواهد داشت.
  3. واضح است استعمال سیگار برای هر جراحی می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد، اگر نتایج لیپوماتیک و ماندگاری آن برای شما اهمیت دارد بهتر است از سیگار، قلیون، الکل و … دوری کنید.
  4. سعی کنید بهداشت خواب خود را رعایت کنید. یعنی خواب شبانه سالم داشته باشید و ورزش‌هایی مثل یوگا و مراقبت و مدیتیشن را وارد روتین زندگی خود کنید چرا که باعث کاهش استرس شده و در نتیجه بر بهبود دوره نقاهت و ماندگاری روش پیکرتراشی بدون جراحی تاثیر دارد.

به طور کلی فرد باید مراقب خود و بدنش باشد و سعی کند تغییر و نوسان وزن نداشته باشد. منظور این است همان‌قدر که از اضافه وزن ناگهانی جلوگیری می‌کند باید مراقب کاهش وزن ناگهانی نیز باشد.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

دکمه بازگشت به بالا