سیر سیاه چه جوری درست میشه

امروز می‌خواهم درمورد سیر سیاه صحبت کنم Black garlic. سیر سیاه بیشتر از قسمتهای شرقی آسیا آمده و در این کشورها هم خیلی استفاده می‌شود. سیر سیاه از همین سیر معمولی درست می‌شود و برای درست کردن آن سیر را معمولا به مدت سه یا چهار هفته و بعضی‌ها می گویند حتی دو تا سه ماه در درجه حرارت بین 30 تا 60 درجه نگه می‌دارند. من دیده‌ام که بعضی‌ها می‌گویند سیر تخمیر می‌شود، در صورتی که سیر تخمیر نمی‌شود بلکه دلیل آنکه سیاه می‌شود این است که ما reactionی داریم به اسم Miller reaction و این Miller reaction  به اصطلاح reaction پروتئین و شکر است. مثل زمانی که شما نان را تست می‌کنید این حالت اتفاق می‌افتد، در مورد سیر هم همین حالت اتفاق می‌افتد.
سیر سیاه خیلی خیلی نرم است و یک مقداری ژله‌ای می‌شود و خواص آن خیلی بهتر می‌شود یعنی آنتی اکسیدان‌های آن بالا می‌رود. می‌دانید که سیر دارای ماده‌ای به نام Allicin است که Allicin آن گرچه کمتر می‌شود ولی آنتی اکسیدان آن بالاتر می‌رود. برای بیماری قلبی و برای خیلی از بیماری دیگر بسیار عالی است و حتی ضد سرطان است و از آن استفاده می‌کنند و به طور کلی برای معده و روده بسیار چیز خوب و مفیدی است و برای قلب خیلی خوب کار می‌کند. شما‌ می‌توانید این سیر سیاه را از مغازه‌های کره‌ای و مغازه‌های چینی بخرید ولی اگر بخواهید‌ خودتان درست کنید، طرز تهیه آن به این صورت است که سیر معمولی را فقط بشورید و البته اگر نشستید هم مساله‌ای نیست منظورم این است که خار و خاشاک را از آن بگیرید و دست به آن نزنید که بخواهید پوست آن را بکنید و آن را در slow cooker ‌که به عنوان آرام‌پز دارید بگذارید و درجه حرارت را روی warm بگذارید و سیرها را بچینید و در آن را ببندید و حدود سه، چهار هفته صبر کنید.
هفته سوم می‌توانید بروید و ببینید که چه شده است، آیا اصلا سیاه و نرم شده است یا نه و این را بگذارید بماند بعد از سه یا چهار هفته شما سیر سیاه دارید و بعد می‌توانید آن را بردارید و در یک شیشه معمولی بریزید و در آشپزخانه آن را نگه دارید، برای اینکه خراب نمی‌شود و می‌توانید آن را با سالاد استفاده کنید، می‌توانید به‌ عنوان چاشنی در خیلی از غذاها حتی در ساندویچ خودتان بزنید و آن تندی سیر را دیگر ندارد و همانطور که گفتم خیلی خیلی جالب است برای بسیاری از امراض و مخصوصا ضد سرطان است و به طور کلی می‌توانید یک یا دو تا تکه از آن سیر سیاه را در روز استفاده کنید و ببینید که چقدر برای بدنتان خوب کار می‌کند.

سیر سیاه؛ خواص، مقایسه با سیر معمولی، طرز تهیه در منزل

در این مقاله به معرفی سیر سیاه، مواد مغذی و خواص آن و طرز تهیه در منزل می‌پردازیم

سیر سیاه در واقع سیر معمولی تخمیر شده است. در این فرآیند سیر را در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه به مدت ۳۰ تا ۹۰ روز نگه می دارند. مدت زمان تخمیر بسته به فرهنگ، تولید کننده و اهداف متفاوت است.

مطالعات گزارش کرده‌اند که عصاره سیر سیاه چندین عملکرد از جمله خواص آنتی اکسیدانی، ضد آلرژی، ضد دیابتی، ضد التهابی و اثرات ضد سرطانی دارد.

در طی فرآیند تخمیر رنگ سیر، سیاه می‌شود، همچنین بافت و طعم سیر نیز تغییر می کند. قوام آن تغییر می کند و ژله‌ای مانند می‌شود.

منشاء سیر سیاه

اگرچه سیر سیاه بتازگی مورد توجه قرار گرفته است اما قرن‌ها وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. منشأ آن دقیقاً مشخص نیست. اما سیر سیاه صدها سال است که در غذاهای چینی استفاده می‌شود.

سیر سیاه از قدیم در کره جنوبی، ژاپن و تایلند مصرف می‌شود. سیر سیاه از چند سال قبل به سایر کشورهای اطراف معرفی شده و در این اواخر، توسط سرآشپزهای معروف دنیا برای تهیه مرغ، ماهی، سوپ و سایر غذاها به کار برده شده است.

یکی از دلایل محبوبیت سیر سیاه این است مانند سیر خام تازه، دارای مواد آنتی اکسیدانی و سایر مواد مغذی مفید است که می‌تواند به بهبود سلامتی کمک کرده و احتمال بروز بعضی بیماری‌ها را کاهش دهد. سیر سیاه، در عین حال طعم و بوی بهتری دارد.

ساخت دستگاه تولید سیر سیاه | طرز تهیه سیر سیاه با پلوپز

تهیه سیر سیاه در خانه با دستگاه تخمیر خانگی

آیا تا به حال نام سیر سیاه (Black garlic) را شنیده‌اید؟ آیا با خواص سیر سیاه و اثرات درمانی آن آشنا هستید؟ سیر سیاه به عنوان اکسیر افزایش طول عمر در چین و کره شناخته می‌شود و طعم آن شبیه میوه‌های خشک است. این ماده غذایی با ظاهر متفاوت خود در مقایسه با سیر معمولی، از تخمیر سیر سفید در شرایط دمایی و رطوبتی خاص به دست می‌آید، فواید زیادی برای بدن دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. سیر سیاه به دلیل بافت و طعم منحصر به فرد و داشتن مزایای سلامتی، به طور گسترده در کشورهای آسیایی مانند ژاپن، کره جنوبی و تایلند استفاده می‌شود و ژاپن اولین کشوری بود که برای رهایی از بوی بد سیر و افزایش خواص درمانی به فکر تخمیر سیر سفید افتاد

مواد تشکیل دهنده دمنوش ستین مصفی خون که با نام دمنوش تخصصی کبد چرب نیز شناخته می‎شود از گیاهانی چون کاسنی، گزنه، قاصدک، علف لیمو، به لیمو، چای سبز می باشد. دمنوش لاغری دکتر بیز کاملا طبیعی کاهش وزن همراه با برنامه غذایی رایگان – بامجوز رسمی سازمان غذا و دارو می باشد

سیر سیاه دکتر بیز دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . که فواید آن از سیر معمولی هم بیشتر است ولی اندازه آن شهرت ندارد. جهت خرید دمنوش لاغری دکتر بیز کلیک کنید

منبع: دكتر بيز سير سياه

دکمه بازگشت به بالا