فوم رول تولیدی کیف و کفش

فوم رولر چیست؟

فوم رول ورزشی یا ماساژ ابزاری برای ریکاوری و ماساژ و رفع گرفتگیِ عضلات است. این غلتک قطعه‌ای استوانه‌ای شکل از جنس فوم سخت است . فوم رولر (Foam Roller) با نام های دیگری چون غلتک فومی، فوم رولر یوگا، غلتک ورزشی نیز شناخته میشود و نام علمی آن وسیله آزادسازی میوفاسیال است.

بافت مایوفاشیال ( Myofascial) نام دیگر «بافت همبند» است که در اطراف عضلات قرار گرفته، این نواحی و بافت‌های همبند , منبع اصلی گره‌های دردناک هستند، که در بعضی موارد می‌توان با ماساژ و فیزیوتراپی، درد آن‌ها را کاهش داد.

با کمک فوم رولر می‌توانید به ‌آرامی فشار پایداری به بافت مایوفاشیال بیاورید که هدف از این کار بهبود درد است.

نکات مهم در موقع خرید فوم رول ورزشی

برای خرید فوم رول ورزشی باید به سه نکته مهم توجه کنید:

۱. تراکم: تراکم( چگالی) فوم رول های مختلف با هم متفاوت است. تراکم فوم رول تعيين می کند که این فوم رول به چه دلیل کسانی مناسب است و شخص با استفاده از آن ها چه احساسی خواهد داشت.

۲. بافت سطح: بعضی از فوم رول ها شیاردار هستند یا برجستگي ها و فرورفتگی هایی دارند که مقادیر مختلفی از فشار را اِعمال می کنند؛ درحالی که بعضی ديگر کاملاً صاف هستند.

۳. شکل و اندازه: شکل و اندازه فوم رول روی شیوه استفاده از آن ها تأثیر می گذارد.

۴. ساختار: ساختار فوم رول به شیوه های ساخت آن بستگی دارد که به دو گروه کلی رول با فوم حفره باز و رول با فوم حفره بسته تقسیم می شود.

رول فوم eva | فوم برای دوخت کیف

میزان نرمی و سفتی فوم رولر

رول های ورزشی بر اساس تراکم به سه دسته نرم، معمولی و سفت طبقه بندی می‌شوند. فوم رولرهای نرم برای افراد مسن، تازه کار و افرادی که به درد حساسیت بالایی دارند مناسب می‌باشد. هر چه میزان تراکم و سفتی فوم رولر بیشتر باشد، فشار به عضلات بیشتر خواهد بود در نتیجه ورزشکاران و افرادی که نسبت به درد مقاومت بالاتری دارند می‌توانند از فوم رولرهای سخت استفاده کنند.

ابعاد فوم رولر

فوم رولرها سایز و اندازه‎‌های مختلفی دارند. فوم رولرهای کوچک عموما برای ماساژ عضلات کوچک تر بدن مانند عضلات ساق پا یا بازو استفاده می‌شود و مدل‌های بزرگتر برای عضلات بزرگ مثل عضلات چهارسر ران کاربرد دارند.

فوم رولر ورزشی هایپرآیس Relaxroll Fit Kit شامل سه عدد فوم رولر در ابعاد و سایزهای متفاوت می‌باشد و برای ماساژ و رفع دردهای عضلانی بسیار موثر است.

فوم در صنعت کفش‌سازی

فوم کفش سازی (EVA) یک زیره کفش با مزایای بسیاری است که آن را به پایه ایده آل برای کفش‌های کتانی و طبی تبدیل می‌کند. به عبارت ساده، زیره EVA یک زیره کفش پلاستیکی است که می تواند سبک تر و انعطاف پذیرتر از لاستیک باشد که موجب راحتی بیشتر کفش برای پاها می شود، فوق العاده بادوام است، می تواند در برابر دمای محیط مقاومت کند.

فوم کیف و کفش در کفش‌سازی به عنوان یک ماده بالشتکی استفاده می شود که دارای تکنولوژی جذب شوک است و معمولاً در زیره میانی کفش استفاده می شود، از طرفی این فوم یک ضربه گیر عالی است و هنگام دویدن ضربه به پاهای شما را خنثی می‌کند و چون فوق‌العاده سبک است، باعث می‌شود کفش روی پای شما احساس سبکی کند.برای ساخت کفی کفش، زیره‌های EVA متناسب با طرح مورد نیاز قالب‌گیری می‌شوند. سپس توسط تیم متخصص به کفش یا کتانی متصل می‌شوند.

فوم کفش سازی یکی از کارآمدترین ومقرون به صرفه ترین موادی است که نایک در کفش های خود استفاده می کند. کفش‌ها با فوم ضربه‌گیر فواید زیادی دارند، از جمله کاهش فشار وارده بر مفاصل هنگام راه رفتن. در کیف سازی نیز فشار وارده به کتف ها و کمر را کاهش می‌دهد و بار وارده را در سطح پخش می‌کند.

کفی کفش با فوم EVA یا PU

همانطور که گفته شد اکثر کفه های میانی کفش‌ها به خصوص کفش‌های کتانی از فوم EVA  ساخته شده اند، اگرچه فوم پلی اورتان (PU) در این زمینه عموماً بیشتر شناخته شده است. آزمایش‌های مکانیکی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کفش‌های کتانی با کفی میانی از فوم PU و EVA با استفاده از تست ضربه هیدرولیک انجام شده است. نتایج آزمایش کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که کفی‌های میانی PU را می‌توان به طیف وسیعی از خواص میرایی تنظیم کرد در حالیکه کفی‌های میانی با فوم EVA به مقادیر متوسطی از این طیف دست یافتند. با این حال، در آزمایش‌های طولانی مدت، فوم‌های EVA تغییرات نسبی بالاتری در پارامترهای میرایی نسبت به مواد PU نشان دادند که دوام و مقاومت آن در برابر ترک خوردگی و پارگی از PU بیشتر می‌باشد و طول عمر کفش را افزایش می‌دهد.

جهت دیدن مدل های کیف و کفش تولیدی اینجا کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا