مجله تندرستیمجله کسب و کار

چرا باید عصر کفش بخریم؟

بهترین زمان خرید کفش؟

اینکه چه زمانی از روز کفش بخریم تبدیل به مسئله جدی شده است. برخی اعتقاد دارند باید عصرها کفش بخریم و برخی دیگر می گویند باید صبح ها کفش بخریم؟ کدام گروه حقیقت را بیان می کنند؟ بهترین زمان خرید کفش چه موقع است؟ حتما این جمله را زیاد دیده اید. “بهتر است کفش والیبال را هنگام عصر بخرید.” اما این جمله اشتباه است. به طور کلی فرقی نمی کند چه موقعی برای خرید کفش، اقدام کنید. هر زمان برای خرید کفش مناسب است چه صبح باشد چه ظهر و چه عصر و حتی شب.

چرا نباید فقط در عصر کفش بخریم؟

بهترین زمان خرید کفش، عصر نیست. دلایل این گفته ما چیست؟ درست است که پای ما درطول روز و بعد از فعالیت، بزرگتر می شود.این تغییر سایز به دلیل جمع شدن خون در ناحیه پا می باشد. ولیکن این بزرگ شدن به حدی نیست که نگران تغییر سایز باشید. مثلا اگر صبح سایز پای شما ۴۰ باشد؛ هنگام عصر سایز پای شما ۴۱ یا ۴۲ نمی شود.

تایم کاری اکثر کارمندان ساعت ۱۴ تمام می شود. یعنی شما اکثرا از ساعت ۸ تا نهایتا ۵ بعدازظهر برای محیط کاری کفشتان را می پوشید. پس هنگام شب چندان کفش نمی پوشید.

در مورد مهمانی های شبانه هم نگران نباشید. بعداز استراحت کردن هنگام عصر، سایز پایتان به حالت عادی برمیگردد. مثلا اگر تا ساعت ۱۷ فعالیت داشته باشید. دوساعت هم در خانه استراحت کنید. هنگام شب هم به مراسمی دعوت باشید. نباید نگران تغییر سایز پایتان باشید.

چرا نباید فقط صبح کفش بخریم؟

برخی افراد هم اعتقاد دارند باید صبح ها کفش بخریم. خرید کفش هنگام صبح اشکالی ندارد ولیکن بیشتر مغازه های کفش فروشی هنگام صبح زود باز نیستند. پس اگر می خواهید صبح کفش بخرید و به بقیه کارهایتان برسید؛ حدود ساعت ۱۰ صبح اقدام کنید.

نتیجه گیری: بهترین زمان خرید کفش هر زمان از شبانه روز می باشد.

بهترین زمان خرید کفش الان است

همانطور که ملاحظه نمودید فرقی نمی کند چه زمانی از شبانه روز کفش بخرید و لازم هم نیست نگران سایز کفش و پایتان باشید. پس اینکه بگوییم صبح یا عصر بهترین زمان خرید کفش است؛ اشتباه می باشد. خبر خوب برای شما اینکه شما می توانید به صورت آنلاین در هر لحظه از شبانه روز کفش مورد علاقه تان را بخرید.

علت خریدن کفش در عصر

طب سنتی ایران طی سخنانی دیدنی خاطر نشان کرد که اگر خریدن کفش طرف عصر باشد بسیار می‌تواند موثر باشد . خاموشیان افزود: همینطور کفش‌هاي نامناسب توانایی و فعالیت کودکان را کاهش می دهند و از این طریق به روح و روان کودکان نیز آسیب وارد می کنند. وی به ویژگی کفش‌هاي مناسب اشاره کرد و افزود: افراد برحسب میزان فعالیتی که دارند میتوانند از کفش‌هاي ساق کوتاه یا ساق بلند بهره گیری کنند.

این متخصص طب فیزیکی، کفش‌هاي ساق‌دار و بنددار را برترین نوع کفش برای افرادی که فعالیت بالایی دارند بخصوص دانش آموزان عنوان کرد و افزود: کفش‌هاي ساق‌دار و بنددار بدلیل محکم نگه داشتن مچ پا، آسیب‌هاي وارد به مچ پا را در هنگام فعالیت به دستکم میرسانند. وی ارتفاع پاشنه مناسب برای کفش‌ها را ۲ تا ۲.۵ سانتی‌متر دانست و افزود: بهتر هست قسمت پنجه و پاشنه کفش نیز یکسره و به هم مستمر باشد. خاموشیان با اشاره به این که کفش‌هاي نامناسب خستگی پاها رابه دنبال دارد، گفت: لازم هست کفی کفش در عین مقاوم بودن، نرم و بالشتکی بوده و قوس کف پا رابه خوبی بپوشاند.

بهترین جنس برای کفش

وی افزود: چرم‌هاي طبیعی به دلیل تهویه مناسبی که دارند برترین جنس برای کفش شناخته می شوند. خاموشیان با تاکید بر این که کفش‌هاي خریداری شده باید تا نیم شماره از سایز پا بزرگتر باشند، خاطرنشان کرد: برترین دوران خرید کفش در ساعات عصر هست؛ چرا که در این دوران پاها بر اثر فعالیت هر روز معمولا تا نیم شماره بزرگ تر از ساعات دیگر روز میباشند.

وی در ادامه با بیان این که شکل ظاهری کفش بر سهولت پاها در کفش تاثیر گذار هست، گفت: بهتر هست گذشته از خرید کفش، وجود اختلاف سایز در پاها، شکل انگشتان پا و قوس طبیعی کف پا بررسی شود. وی با اشاره به این که تظاهرات برخی از نابهنجاری‌هاي لگنی در پا دیدن می شود، تصریح کرد:

برخی از مشکلات از قبیل پاهای پرانتزی و انحراف ستون مهره‌ها روی شکل پا تاثیر می گذارند. از این جهت به منظور خرید کفش مناسب، پاها بخصوص در کودکان و دانش آموزان باید توسط یک متخصص طب فیزیکی معاینه شوند.

بهترین کفش چه کفشی است؟

این یک سؤال کلی است؛ زیرا بهترین کفش از نظر هرکس متفاوت است. اما اگر بخواهیم در یک قالب استاندارد بهترین کفش را تعریف کنیم، می توانیم بگوییم بهترین کفش در مرحله اول کفشی هست که سلامتی پاها را تضمین کند؛ یعنی خیلی تنگ نباشد و به پوست و انگشتان پا آسیب وارد نکند.

در مرحله دوم جا دارد به جنبه اقتصادی و هزینه خرید کفش اشاره کنیم. جالب است بدانید فروش کفش هم، زمان های معینی دارد و در بعضی فصول سال، بعضی روزهای هفته و بعضی ساعات روز خرید کفش در بازار خیلی داغ است؛ این موضوع روی قیمت کفش تأثیر مستقیم می گذارد. پس بهتر است برای بررسی بهترین زمان خرید کفش و ویژگی های یک کفش استاندارد به ادامه مطلب بپردازیم.

خرید کفش صبح یا عصر؟

بهترین زمان خرید کفش مردانه و زنانه بعد از ظهر است. در این تایم می توانید کفش مورد نظر خود را با دقت بیشتر امتحان کنید و یک جفت کفش مناسب برای خود بخرید؛ حالا چرا؟ در طول روز به دلیل راه رفتن و ایستادن زیاد پاهای ما ورم می کند و تا بعد از ظهر میزان ورم پاهای ما به اوج می رسد. بنابراین اگر صبح پوشیدن یک جفت کفش احساس خوبی به شما بدهد ممکن است همین کفش در بعد از ظهر برایتان تنگ باشد. اگر می خواهید کفش راحتی بپوشید، می توانید از راهنمای خرید کفش راحتی استفاده کنید.

حتماً دفعه دیگر که برای خرید کفش می روید این نکته کوچک را فراموش نکنید؛ مخصوصاً زمانی که قصد خرید یک جفت کفش گران قیمت را دارید و می خواهید روزانه یا در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. اما به طور کلی در فصل فروش هر زمان بخواهید می توانید برای خرید کفش اقدام کنید.

بهترین زمان هفته برای خرید کفش کدام روز است؟

به نظر می رسد بعضی از روزهای هفته بهترین زمان برای خرید کفش محسوب می شود. معمولاً زمان مناسب خرید کفش روزهای آخر هفته است زیرا تا میزان تقریبی ۴۰٪ در قیمت کفش تخفیف ایجاد می شود و افراد می توانند با هزینه کمتر و به صرفه تر خرید کنند. البته روش همه فروشگاه ها با هم یکسان نیست ولی بیشتر اوقات اواخر هفته قیمت کفش آف می خورد.

چه زمانی از سال بهترین زمان برای خرید کفش است؟

طبق تحقیقات، بهترین زمان خرید کفش به نوع کفش شما بستگی دارد. کفش های پاشنه بلند، صندل یا کفش های کتانی معمولاً هر کدام در زمان خاصی از سال به فروش می رسد. به هر کدام از این کفش ها در مقاله مخصوصی پرداخته ایم؛ مثلا در مقاله راهنمای خرید کفش روزمره زمان مناسب برای خرید آن را نیز ذکر کرده ایم. با این حال در ادامه به طور خلاصه زمان مناسب هر کدام از کفش ها را با هم بررسی می کنیم:

بهترین زمان خرید کفش پاشنه بلند

فروش کفش پاشنه بلند تمام فصول سال را در بر می گیرد. در زمستان از چکمه، در تابستان از کفش های سبک، در پاییز از بوت های پاشنه دار استفاده می کنید اما هر زمان از سال بخواهید می توانید کفش پاشنه بلند خریداری کنید. بنابراین خرید این کفش محدودیت ندارد و هر زمان دوست داشتید می توانید متناسب با فصل اقدام کنید.

بهترین زمان خرید کفش صندل

اگر قصد دارید برای خرید صندل مردانه یا زنانه پول پس انداز کنید ماه اسفند زمان مناسبی برای خرید بهینه آن است. در واقع اسفند زمانی است که اولین تخفیف روی صندل شروع می شود. اول ممکن است به نظر شما این زمان زود باشد، اما توجه داشته باشید که فروشگاه ها از دی ماه شروع به چیدن صندل در ویترین می کنند. همچنین دقت به این نکته مهم است که هرچه به سمت فصل بهار و تابستان پیش برویم تعداد کفش های صندل موجود کمتر می شود و در نهایت به اتمام می رسد. بنابراین اگر یک صندل خاص چشمتان را گرفته است بهتر است آن را در ماه اسفند تهیه کنید که هنوز در دسترس شماست.

بهترین زمان خرید انواع چکمه

حتماً تعجب می کنید اما بهترین زمان برای خرید چکمه فصل های گرم سال است! ما همه می دانیم خرید چکمه در زمان های گرم سال واقعاً غیر قابل تصور است؛ شاید باورتان نشود اما فروش آن در این ایام منطقی تر است. بنابراین نم نم با شروع فصل بهار دنبال چکمه های زمستانی بگردید و به تابستان رسیدید اقدام به خرید آن کنید. چون با گذشت زمان قیمت ها کاهش پیدا می کند و به نفع شما خواهد بود.

بهترین زمان خرید کفش مخصوص دویدن

بهترین زمان خرید کفش مخصوص دویدن فصل بهار است. به خصوص در ماه های فروردین یا اردیبهشت که فروشگاه ها از شر محصولات زمستانی خود خلاص می شوند و با قیمت کمتر کفش ورزشی مردانه و زنانه را حراج می کنند و توجه مشتریان را به آن معطوف می سازند. بد نیست بدانید که بعضی از سایت ها پیشنهاد می دهند که برای خرید کفش ورزشی در آبان ماه اقدام کنید؛ زیرا در این زمان فروشگاه ها مشغول چیدن چکمه های زمستانی در ویترین اند.

دکمه بازگشت به بالا