کاندوم مخصوص بارداری

کاندوم چیست؟

کاندوم پوششی نازک عمدتاً از جنس لاتکس است. این ماده از زیر پوست درخت کائوچو تهیه می­شود. کاندوم لاتکس تنها روش جلوگیری از بارداری است که علاوه بر آن از انتقال عفونت­های مقاربتی به دستگاه تناسلی مردانه، واژینال، دهان و مقعد پیشگیری می­کند. همچنین کاندوم در پیشگیری از بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم و اختلال ناباروری تأثیرگذار است. نوع دیگری از کاندوم هم با عنوان کاندوم­های داخلی یا زنانه در دسترس است که در یک اندازه وجود دارد و باید در داخل واژن قرار بگیرد. ما در این مقاله با کاندوم موضعی یا مردانه سروکار داریم.

آیا احتمال بارداری با کاندوم سالم وجود دارد؟

اگر کاندوم به شکل صحیح روی آلت مرد قرار بگیرد، می­توان تا احتمال ۹۸ درصد از بارداری پیشگیری کرد. اما در واقعیت کاندوم ۸۵ درصد مؤثر است؛ زیرا وقتی به­‌عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری استفاده شود ممکن است در کاربرد آن خطاهایی پیش بیاید که در این صورت بارداری بعد از جلوگیری با کاندوم هم ممکن می­شود.

آيا امکان آمیزش جنسی در طول بارداری وجود دارد؟

اولین پرسشی که مطرح می شود آن است که اصلا امکان داشتن مقاربت عادی در دوران حاملگی وجود دارد؟ باید بگوییم که بله! در یک بارداری سالم و کم خطر داشتن رابطه جنسی برای مادر و جنین هیچ خطری به همراه ندارد. هرچند این کار در هفته آخر ممنوع می باشد. در صورتی که فرد سابقه سقط جنین، زایمان زودرسی یا هرگونه مشکل را داشته باشد، بهتر است در این باره با پزشک متخصص خود مشورت نماید.

بسیاری از افراد نگران رسیدن آسیب به جنین در حین بارداری هستند،‌ باید بگوییم که داخل محفظه عضلانی رحم، بوسيله مايع آمنيوتيك و كيسه آمنيوتيك به خوبی از او محافظت می شود. پوشش مخاطی ضخیم دهانه رحیم نیز مانع رسیدن آسیب های احتمالی به جنین می شود.

برخی معتقدند که برقراری رابطه جنسی موجب زایمان زودرس می شود. باید بگوییم که پس از اتمام ۴۰ هفته کامل، تماس مایع مردانه با دهانه رحم به شروع زایمان کمک می کند. مایع سرشار از پروستاگلاندین که یکی از محرک های انقباضات رحمی است و گاهی به زوج هایی که زایمانشان به تاخیر افتاده پیشنهاد می شود. به طور کلی پیش از ماه آخر بارداری چنین خطری وجود ندارد و بعد از آن نیز می توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

آیا اصلاً ایجاد تأخیر در انزال در بارداری درست است؟

متاسفانه استفاده از اسپری تاخیری و یا هر گونه ماده شیمیایی دیگر ممکن است بر تعداد اسپرم و یا کیفیت آن تأثیرگذار باشد. بسته به شرایط خاص زندگی شما ممکن است استفاده از اسپری و یا کاندوم تاخیری مسئله‌ساز شود. اسپرم مردان از مهم‌ترین عوامل مؤثر در باروری است و بنابراین سلامت و کیفیت آن بسیار مهم است. اسپرم بر عمل لقاح بسیار تأثیرگذار بوده چنان چه کیفیت لازم را نداشته باشد، قادر به حرکت مناسب در دیواره رحم نیست. در نتیجه ممکن است باعث ناباروری مردان شود. استفاده از اسپری تاخیری به طور مدام می‌تواند بر اسپرم و درنهایت نطفه تأثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در استفاده از این محصول کاملاً مراقبت کنید.

مصرف اسپری تاخیری بر روی جنین و مادر، سلامت مادر در دوران بارداری بسیار مهم است. با توجه به این که کودک به انواع مواد مغذی، مواد غذایی و اکسیژن نیاز دارد، بنابراین هر چیزی که ممکن است سلامت مادر باردار را به خطر بیاندازد، ممکن است منجر به اثرات مضر و منفی بر روی نوزاد هم بشود. زیرا نوزاد در حال رشد است و نیاز دارد که مواد مغذی برایش تأمین شود. اسپری‌های تاخیری هم می‌توانند مانع از این کار شوند و اثر نامطلوبی بر روی رشد جنین داشته باشند، زیرا حاوی موادی هستند که ممکن است برای جنین ایمن نباشد.

فروشگاه اینترنتی کاندوم بازار بسته بندی کاملا محرمانه و ارسال فوری به سراسر کشور دارد

پیگیری‌های استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری

  • 3 تا 4 هفته پس از دریافت كاندوم و حتماً پیش از تمام شدن موجودی آن در منزل، برای دریافت بسته‌ی بعدی به مراکز بهداشتی یا داروخانه و سایر فروشگاه‌ها مراجعه کنید.
  • اگر از این روش راضی نیستید به ماما یا پزشک مراجعه نموده و روش خود را تغییر دهید.
  • باید نسبت به روش اورژانس جلوگیری از حاملگی ( EC ) آگاهی داشته باشید تا در مواقع لزوم سریعاً از آن استفاده کنید. (قسمت روش اورژانس پیشگیری از بارداری را مطالعه نمایید)
  • همیشه قرص اورژانس پیشگیری از بارداری را در منزل داشته باشید.

استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری | استفاده از کاندوم در بارداری نی نی سایت

چگونه از کاندوم نگهداری کنیم؟

كاندوم باید دور از نور مستقیم آفتاب، گرما، رطوبت، نور لامپ فلوئورسانس و اشعه‌ی ماورای بنفش باشد و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

منبع: youtube

دکمه بازگشت به بالا