نرمه زعفران چیست؟

زعفران در انواع مختلفی وجود دارد که یکی از انواع آن، زعفران شکسته است که به آن زعفران نرمه نیز گفته می‌شود. زعفران شکسته شامل کلاله‌های خرد شده زعفران است، بسیای از افراد هستند که اطلاعی از وجود این نوع زعفران ندارند و کاربرد آن را نمی‌دانند، ما این مقاله از فروشگاه اینترنتی زعفران به آدرس zaferanet.com را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به شما بگوییم، زعفران شکسته چه ویژگی هایی دارد و یا در اصل به چه زعفرانی گفته می‌شود. پس در ادامه این مقاله با زعفرانت همراه باشید.

زعفران | زعفران شکسته چیست

زعفران شکسته یا نرمه چیست؟

هنگامی که کلاله‌‌های زعفران از جدا شده و خشک می شوند در هنگام جابه جایی ها بعضی از کلاله های درشت خرد شده و ریز ریز می‌شوند، که به این زعفران‌ های خرد شده زعفران شکسته یا زعفران نرمه می‌گویند.

ویژگی های زعفران نرمه

به گفته سایت medicalnewstoday.com زعفران نرمه مانند یا سرگل دقیقا همان رنگ، بو و عطر خاص خودش را دارد، فقط با این تفاوت که شکل ظاهری آن متفاوت است. کیفیت و رنگ دهی زعفران نرمه در حد زعفران سرگل است و تنها ظاهر شکسته و متفاوت آن باعث شده است که قیمت پایین تری نسبت به دیگر نوع زعفران ها داشت باشد.

افراد زیادی هستند که از زعفران نرمه استفاده بسیاری دارند مانند: رستوران داران که از آن به عنوان چاشنی اصلی مزه غذا های خود استفاده می‌کنند و هم چنین قنادی ها ، تالار ها و آشپزخانه ها نیز، به دلیل به صرفه بودن قیمت زعفران شکسته نسبت به زعفران سرگل از آن استفاده می‌کنند.

تقلب در زعفران شکسته

امروزه در بازار متاسفانه بسیار تقلب و کلاهبرداری صورت می‌گیرد که در این نوع زعفران دلیل آن این است که بخاطر ریز بودن زعفران، برخی از افراد با رنگ کردن گیاه گلرنگ و ریشه زعفران و ریز ریز کردن گوشت گاو خشک شده، آن ها را به عنوان زعفران شکسته به فروش می‌رسانند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید زعفران نرمه خریداری کنید حتما از یک فروشگاه بسیار معتبر و افراد قابل اعتماد خرید خود را انجام دهید یک راه دیگر هم برای تهیه زعفران نرمه وجود دارد که شما می  توانید همان زعفران سرگل را به مقدار نیاز خود، آسیاب کنید

ولی اگر در هر صورت می‌خواهید زعفران نرمه خریداری کنید، باید در خرید این نوع زعفران دقت بالایی داشته باشید و از مکان ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید. هم چنین، برای تشخیص تقلبی بودن زعفران آن می‌توانید از آزمایشگاه ها و یا افرادی که در زمینه شناخت زعفران حرفه ای هستند کمک بگیرید.

شاید برای خیلی از شما عزیزان این سوال پیش بیاید که آیا زعفران شکسته انواع مختلفی دارد؟

باید بگوییم که بله این نوع زعفران هم با توجه به کیفیت و رنگ و عطر آن تقسیم بندی می‌شود.

خرید زعفران شکسته زعفرانت

اگر قصد خرید زعفران سرگل شکسته را دارید زعفرانت گزینه بسیار مناسبی برای شما است که ، با خیال راحت می توانید خرید زعفران شکسته خود را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید. برای ثبت سفارش خود می توانید با شماره زیر تماس بگیرید تا زعفران خود را با بهترین کیفیت در سطح بازار سفارش دهید.

با خواندن این مقاله شما عزیزان اطلاعات کافی راجب زعفران شکسته پیدا کردید و متوجه تفاوت زعفران شکسته با زعفران اصل شدید و باز هم جا دارد که بگوییم حتما حتما در خرید زعفران شکسته دقت بالایی داشته باشید، به امید روزی که کلاهبرداری زعفران تقلبی به جای زعفران اصلی از بین برود.

در صورتی که اهل خرید زعفران و یا گسترش اطلاعات خودتان در این حوزه باشید شاید تا به حال تعریف نرمه را شنیده یا آنرا خریده باشید . عده ای این محصول را بدلیل قیمت ارزان آن خریداری می نمایند و عده دیگر بدلیل آنکه نیازی به خرد کردن زعفران نیست و خود محصول خورد شده است . در ادامه قصد داریم زعفران نرمه را با یکدیگر بررسی نمائیم …

 نام های دیگر زعفران نرمه چیست؟

زعفران نرمه

زعفران شکسته

کاربرد زعفران نرمه چیست؟

رستوران ها ، کترینگ ها ، آشپزخانه ها ، اغذیه فروشی ها ، منازل ، کارخانه ها و تولیدی ها اقلب اوقات به دنبال زعفران نرمه هستند و چنین کاری به این دلیل انجام میگردد که اولا زعفران نرمه ارزان تر از سایر انواع زعفران است و دوما اینکه از لحاظ قدرت رنگ دهی برابر با زعفران سرگل می باشد و سوما اینکه در این گونه مشاغل و مصارف زیبایی  زعفران انچنان مهم نیست بلکه قیمت و کیفیت محصول اهمیت دارد .

البته ما پیشنهاد میکنیم که را نخرید بلکه به جای آن زعفران سرگل ، دسته و… را خریداری نموده و هر زمان نیاز به زعفران نرمه دارید ، مقدار مورد نیاز خود را خورد کنید . متذکر میشویم که به دلیل ریز و شکسته بودن این محصول امکان تقلب و کلاهبرداری در آن به شدت بالاست ! و برای تشخیص دقیق آن باید از آزمایشگاه کمک گرفت .

 زعفران نرمه شامل چه قسمت هایی است؟

زعفران نرمه شامل کلاله های شکسته و خورد شده زعفران است .

چگونه زعفران نرمه تولید می شود؟

زعفرانکاران حرفه ای منطقه سرایان سحرگاه بر سر مزارع زعفران خویش حاضر شده و باید قبل از طلوع آفتاب همه گل ها را جدا کرده باشند . دلیل اینکه زعفران سرایان دارای عطر ، طعم و رنگ فوق العاده است همین مورد میباشد البته باید شرایط محیطی و اقلیمی قائنات را نیز در نظر داشت.

در نهایت با انتقال گل ها به مکانی خاص ، طی عملیات جداسازی بدلیل آنکه زعفران دسته را با قیچی برش می دهند ، مقداری از کلاله های زعفران خورد می شوند و یا آنکه طی عملیات انتقال گاهی مقداری از زعفران شکسته می شود که بعدا کل زعفران ها را در اَلَک ریخته و کلاله های سالم رو مانده و شکسته ها و خورد شده ها از اَلَک رد می شود که بعدا به عنوان زعفران نرمه به فروش می رسد .

آیا زعفران نرمه انواع دارد؟

بله ، زعفران نرمه براساس به میزان شکسته بودن زعفران ها , عطر و بوی آن تقسیم بندی می شود .

چطوری زعفران نرمه رو تشخیص بدیم؟

تشخیص از روی مشاهده محصول صورت میگیرد . محصول زعفران نرمه شامل کلاله های شکسته شده زعفران می باشد .

چگونه بفهمم زعفرانی که خریده ام مرغوب است؟

 اولا زعفران نرمه نخرید…

دوما اگر خرید میکنید از افراد معتمد خرید بفرمائید و در درجه بعدی برای آنکه بفهمیم زعفران خریداری شده مرغوب است و تشخیص کیفیت و اصالت کالا همواره از طریق بررسی چشمی و آزمایشگاه میتوان بهره جست.

قدرت رنگ دهی زعفران نرمه چقدر است؟

شما در زعفران نرمه ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد ، رنگدهی را شاهد هستید.

شرایط نگهداری زعفران و ریشه آن

  • به منظور حفظ کیفیت ،رنگ و عطر زعفران دسته ، این طلای سرخ را در محیطی خشک ،تاریک ،خنک و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • از ظروف فلزی و شیشه ای برای نگهداری طولانی مدتِ زعفران استفاده کنید و از قرار دادن در ظروف پلاستیکی بپرهیزید.
  • زعفران خشک را در هوای آزاد قرار ندهید چرا که آلودگی محیط را به خود جذب می کند.
  • دور از حشرات و جوندگان نگهداری شود.
  • به هنگام حمل و نقل دقت کنید کلاله ها نشکند چرا که از ارزش اقتصادی آن کم می شود.

به نقل از وبسایت uptodate.com

دکمه بازگشت به بالا