اقتصادیمجله کسب و کار

از کجا ارز دیجیتال سولانا بخریم؟

سولانا چیست؟

در سال 2017، “Solana” به عنوان یک پلت فرم بلاک چین برای میزبانی و ایجاد بستر مناسب برای برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و مقیاس پذیری تاسیس شد. سولانا یک پروژه متن باز است که سرعت بالا، مقیاس پذیری بالا، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و کارمزد تراکنش پایین دارد. “Solana” تعداد زیادی از تراکنش ها را در مدت زمان کوتاهی پردازش می کند و از سایر بلاک چین های رقیب مانند اتریوم و …

توکن های فعال در زنجیره سولانا به عنوان “Solana” یا “SOLUSD” با نماد “SOL” شناخته می شوند. این توکن از زمان آغاز به کار 12000 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، ارزش این توکن بومی در حال حاضر 66 میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال است. با این تعداد، “SOL” پنجمین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و دوج کوین است.

علاوه بر توسعه پروتکل اثبات سهام (Pos) “Solana”؛ از فناوری جدیدی به نام اثبات تاریخ (PoH) استفاده شده است که در راهنمای خرید سولانا با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

توکن SOL

این توکن و توکن اصلی (SOL) برای انتقال ارزش و افزایش امنیت بلاک چین با کمک بیمار استفاده می شود. این توکن برای اولین بار در مارس 2020 راه اندازی شد. در ابتدای فعالیت خود، این توکن به یکی از 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار رسید که شروعی انفجاری برای سولانا بود. پس از این بحران، هر روز بر تعداد کیف پول های سولانا افزوده شد و هدف آن حمایت از این ارز دیجیتال بود.

از آنجایی که عملکرد توکن “SOL” شبیه به بلاک چین اتریوم است، دارندگان “SOL” می توانند از پروتکل اثبات اجماع (PoS) برای اعتبارسنجی و اشتراک گذاری توکن های خود استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران برای پرداخت هزینه تراکنش، مشارکت در مدیریت و دریافت پاداش از علامت «SOL» استفاده می کنند.

در حال حاضر حدود 500 میلیون توکن “SOL” در گردش است. با این حال، عرضه فعلی سکه کمی بیش از 500 میلیون یا حدود 511 میلیون توکن است. از این تیراژ، 38 درصد به جامعه اختصاص دارد و 60 درصد توسط بنیاد سولانا و بنیانگذاران آن مدیریت و کنترل می شود.

برای خرید توکن های “SOL” می توانید از مکان های زیادی از جمله داخلی دیدن کنید. صرافی‌های سازگاری که می‌توانید «SOL» را بخرید شامل «Binance»، «KuCoin»، «FTX»، «Coinbase»، «Huobi» و غیره است.

قبل از راه اندازی سولانا، ایاکونکو یک سیستم توزیع با کوالکام (QCOM) طراحی کرد. در طی آن آزمایش، او ساعتی را کشف کرد که همگام سازی شبکه را آسان تر می کرد. هرچه همگام سازی با شبکه آسان تر باشد، سرعت شبکه و پهنای باند تنها محدودیت است.

یاگونکو یک سیستم اثبات زمان مشابه (PoH) را در سولانا راه اندازی کرد. این منشأ تاریخی در SOL دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر سیستم های مسدود کننده بدون ساعت است. این سیستم‌های محدودکننده تلاش کرده‌اند تا در عرض چند ثانیه سرعت تراکنش‌ها را افزایش دهند و این ارز دیجیتال از آنها پیشی گرفته است.

اولین پیاده سازی پروژه Yakovenko با زبان برنامه نویسی C بر اساس کد سفارشی آغاز شد. به توصیه یکی از همکاران سابق، او زبان برنامه نویسی C را به زبان برنامه نویسی “روسی” تغییر داد. در فوریه 2018، شریک Iaconco اولین پیاده‌سازی متن باز کاغذ سفید را راه‌اندازی کرد. پس از انتشار اولیه، آنها دریافتند که پروژه می تواند 10000 تراکنش را در کمتر از نیم ثانیه تایید و پردازش کند.

پس از این آزمایش، یکی دیگر از همکاران Yakvanko با دانلود تأیید امضا برای GPU، گردش کار پروژه را بهبود بخشید. این پروژه به نام شهر ساحلی سن دیگو که بنیانگذاران آن در آن زندگی می کردند، “Solana” نامگذاری شد. سرانجام در ژوئن 2018 پروژه Solano بر روی یک شبکه ابری بزرگ اجرا شد. یک ماه بعد، سولانا یک شبکه آزمایشی عمومی با 50 گره راه اندازی کرد که از 25000 تراکنش TPS پشتیبانی می کرد. تا دسامبر 2021، این ارز قادر خواهد بود بیش از 40 میلیارد تراکنش را با هزینه 0.00025 دلار پردازش کند و آن را به بزرگترین ارز آتی تبدیل کند.

فناوری های سولانا

معماری Solana به عنوان مجموعه ای از الگوریتم های نرم افزاری در نظر گرفته شده است. هنگامی که این الگوریتم ها با هم برای ایجاد یک بلاک چین استفاده می شوند، نرم افزار گلوگاه های عملکرد را از بین می برد. در این فرآیند پهنای باند شبکه با توجه به حجم تراکنش ها تغییر می کند. معماری Solana امنیت بلاک چین، مقیاس پذیری و تمرکززدایی را امکان پذیر می کند. معماری Solana می تواند اوج نظری 710000 TPS را در یک شبکه استاندارد گیگابیتی و 25.4 میلیون TPS را در یک شبکه 40 گیگابیتی تعریف کند.

همانطور که گفتم، عملکرد سولانو بر اساس اثبات تاریخچه (PoH) و اثبات سهام (PoS) است. پروتکل Proof of Stake امکان تایید مالی توکن ها را فراهم می کند. یعنی با توجه به تعداد توکن‌هایی که دارند، افراد می‌توانند تراکنش‌های اضافی را در دفتر کل بلاک چین تأیید و تأیید کنند. Proof of History (PoH) همچنین روند تأیید تراکنش را سرعت می بخشد.

در واقع، عملکرد “Solane” بر اساس دو پروتکل ترکیبی، یعنی Proof of Stake و Proof of History است. Proof of Stake الگوریتمی است که به بلاک چین اجازه می دهد اطلاعات بین شرکت کنندگان را حفظ کند. تحت این پروتکل، دارندگان ارزهای دیجیتال توکن های خود را با وام دهندگان به اشتراک می گذارند.

وام دهنده کیست در واقع، وام دهنده کامپیوتری است که از نرم افزار بلاک چین، مشابه استخراج کننده بلاک چین اثبات کار (PoW) استفاده می کند. این به این دلیل است که افزایش سهام مرتبط با منابع در گردش، امنیت را افزایش می دهد و شبکه ای از حکومت را ایجاد می کند. شبکه سولانا به شرکت کنندگان خود پاداش می دهد.

تفاوت سولانا با سایر ارزهای دیجیتال

Saltworks مسیرها را با بلوک های دیگر از طریق گره ها به اشتراک می گذارد. برای کمک به بلاک چین، این گره ها باید در مورد تراکنش ها و یکپارچگی بلاک مورد نظر رای دهند. آرای ارسال شده توسط گره ها برای لیدر ارسال و جمع آوری می شود. در نهایت به بلاک چین فرستاده می شوند.

در سایر بلاک چین ها، تأیید از طریق اثبات سهام (PoS) انجام می شود. به این ترتیب، دسته بعدی تراکنش ها تولید و در تمام گره ها توزیع می شود. اکنون شبکه دیگری باید این بلوک جدید را تأیید کند. در اینجا، این وظیفه هر گره است که این بلوک را در برابر دفتر کل بررسی کند. در نهایت، هر گره باید به طور جداگانه تصمیم بگیرد که آیا یک بلوک جدید قانونی است یا خیر. این روند تا زمانی ادامه می یابد که تمام گره ها مشروعیت زنجیره را بپذیرند.

بیت کوین (BTC) بیش از یک دهه است که مورد بحث همه ارزهای دیجیتال بوده است. به این ترتیب، امروز بزرگترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال است. اما از طرفی سکه های کوچکی مانند سولانا نیز فعال هستند و بیت کوین را جذب می کنند. در سال 2021، سولانا سود 10970 درصدی را ثبت کرد که بسیار بالاتر از سود بیت کوین 57.6 درصدی بود. این تفاوت بین بیت کوین و سولانا است.

رقابت بین بیت کوین و “سولانا” بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال است. بیت کوین اغلب طلای دیجیتال یا پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود. اما سولانا یک ارز دیجیتال کاربردی برای تراکنش های کم هزینه و پرسرعت است. در حال حاضر، با توجه به تفاوت بیت کوین و سولانا، پیش بینی می شود که سولانا تا پایان سال 2022 از بیت کوین پیشی بگیرد.

راهنمای خرید سولانا

خرید ارز دیجیتال “SOL” به سختی همه ارزهای دیجیتال نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال صرافی باشید که در آن بتوانید ارز رمزنگاری شده “SOL” را بفروشید. تنها دو راه برای خرید و فروش این سکه وجود دارد.

سولانا را از کجا بخرم؟

برای اولین قدم، خرید ارز دیجیتال سولانا، خرید سولانا را در گوگل جستجو کنید. سپس تعدادی صرافی آنلاین پیدا خواهید کرد که می توانید این ارز را خریداری کنید. خوب، فراموش نکنید که همه این تبادلات معتبر نیستند و باید از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. ما به شما صرافی بیت ارز را معرفی می کنیم. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال هم میتوانید به همین صرافی مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا