مجله تندرستیمجله کسب و کار

عمل ماموپلاستی چیست

بسیار از افراد نام ماموپلاستی را بسیار شنیده اند اما به طور دقیق نمی دانند که این پروسه چیست ، در صورتی که شما نیز جز این افراد هستید ، توصیه میکنم این مقاله را که توسط بهترین جراح ماموپلاستی تهران تهیه شده تا انتها مطالعه کنید. جراحی ترمیمی پستان ، در حقیقت به معنای است ، اما معمولا جراحی کوچک کردن سینه ؛ با این عنوان شناخته می شود. لازم به ذکر است که امروزه این تکنیک جزو جراحی های زیبایی پر طرفدار در میان خانم ها به شمار می رود که که گاها این جراحی ها عوارضی مانند برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی نیز به دنبال دارند؛ در ادامه مقاله ، به انواع روش های این جراحی اشاره شده و تعاریفی پیرامون هر یک به اختصار ارائه شده است.

What is mammoplasty?

ماموپلاستی یا جراحی کاهشی سینه

هدف اصلی در مامو پلاستی کاهنده برداشتن بخشی از سینه و کاهش حجم سینه می باشد. در این جراحی ، چربی و بافت اضافی سینه توسط ایجاد برش هایی بر روی سینه برداشته می شود.

چه افرادی کاندید مناسبی برای عمل کاهشی سینه هستند ؟

افرادی که به دنبال بزرگ بودن بیش از اندازه سایز سینه ها ؛ با مشکلاتی نظیر کاهش سطح اعتماد به نفس ، درد شانه ، درد گردن و مواردی از این قبیل مواجه هستند ؛ بهترین گزینه برای انجام ماموپلاستی کاهنده در تهران با دکتر هادیزاده ، می باشند.

جراحی کاهشی سینه به چه علت انجام می شود ؟

بزرگ بودن سینه های می تواند مشکلاتی را برای بانوان به وجود آورد. بدین ترتیب به منظور رفع مشکلات پیش آمده ، خانم ها برای عمل ماموپلاستی اقدام می کنند. بروز دردهای مزمن در ناحیه کمر گردن و کتف ، برجای ماندن جای خط لباس زیر روی بدن ، عدم توانایی در مشارکت در فعالیت های فیزیکی مختلف ، دشواری در یافتن لباس با سایز مناسب و کاهش اعتماد به نفس از جمله تاثیرات منفی بزرگی بیش از حد پستان ها به حساب می آیند و به عبارتی عللی هستند که بانوان را به سمت عمل کاهشی سوق می دهند.

چه زمانی باید انجام عمل ماموپلاستی را به تعویق بیندارید ؟

بانوان عزیز که قصد دارند عمل کاهشی سینه انجام دهند ، باید پیش از انجام جراحی دو مورد را در نظر داشته باشند. عامل اول تصمیم شان در خصوص زندگی آینده و بارداری و بچه دار شدن است. گاهی اوقات پروسه شیردهی بعد از جراحی ماموپلاستی کمی چالش برانگیز می شود ؛ البته احتمال بروز این عمل چندان زیاد نبوده و به تکنیک جراحی هم بستگی دارد.

مورد بعدی تصمیم برای کاهش وزن است. بانوانی که می خواهند وزن خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند ، باید قبل از عمل کوچک کردن سینه این کار را انجام دهند.
زمانی که برای عمل به جراح سینه مراجعه می کنید حتما در خصوص این دو مورد نیز با ایشان صحبت و مشورت نمایید.

توضیحات دکتر هادیزاده درباره سن مناسب ماموپلاستی افزایشی

نقش جراح سینه در ماموپلاستی چیست ؟

  • اساسی ترین گام پیش از اقدام به ماموپلاستی در تهران ، انتخاب می باشد.
  • بهترین جراح ، سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار می دهد.
  • جراح سینه برای کمک به بیمار جهت اخذ تصمیم برای جراحی ، پس از بررسی شرایط فرد دیدگاه اجمالی از نتیجه جراحی را در اختیار بیمار قرار می دهد.
  • بهترین جراح زیبایی سینه ، فرم دهی سینه و زیباسازی آن را متناسب با چهارچوب بدن بیمار انجام می دهد.
  • یک دکتر سینه خوب ، توصیه های ضروری در ارتباط با اقدامات قبل و بعد از عمل کوچک کردن سینه در تهران را پیش از جراحی و در روز مشاوره برای بیمار بیان می نماید.

اقدامات قبل از ماموپلاستی چیست ؟

  1. انتخاب یک جراح مجرب و کارآزموده ، از ضروریات کلیه اعمال جراحی ؛ اعم از ماموپلاستی می باشد.
  2. آزمایشات تجویز شده در جلسه مشاوره ؛ باید قبل از جراحی ، انجام شده و نتایج آن در روز عمل در اختیار جراح سینه قرار گیرد.
  3. از مصرف داروهای حاوی آسپرین که منجر به اختلال در انعقاد خون می شوند باید اجتناب گردد.
  4. قبل از جراحی ، باید به مدت دو هفته از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری شود.
  5. بیمار شب قبل از جراحی ، باید استحمام نموده و حداقل 8 ساعت پبش از جراحی از خوردن و نوشیدن پرهیز نماید.

جراح سینه پیش از ماموپلاستی چه مواردی را بررسی می کند ؟

به جهت اینکه عمل جراحی بدون مشکل پیش برود لازم است از سوی جراح وضعیت کلی فرد بررسی را شود و یکسری توضیحاتی در مورد جوانب مختلف عمل در اختیار فرد قرار بگیرد. در همین زمینه ایشان به ارزیابی و توضیح موارد زیر می پردازد :

  • پرونده پزشکی و سلامت عمومی بیمار
  • توجه به خواسته های بیمار و درست بودن انتظارات او از نتیجه جراحی
  • ارائه توضیحاتی در خصوص روند جراحی و ریسک های احتمالی بعد از ان
  • آموزش نحوه مراقبت از خود و محل جراحی شده
  • معاینه فیزیکی سینه ها و عکسبرداری از آن ها

تشریح مرحله به مرحله ماموپلاستی

این جراحی سینه اغلب از طریق ایجاد یک برش در سینه ها و برداشتن بافت چربی ، بافت غده ای و پوست اضافی انجام می شود.

در برخی موارد ، چربی اضافی با فرایند لیپوساکشن به همراه تکنیک های برش که در ادامه بحث به توضیح آنها خواهیم پرداخت به مرحله اجرا در آورده می شود. اگر اندازه سینه ها تا حد زیادی به بافت چربی و پوست اضافی ارتباط داشته باشد ، لیپوساکشن می تواند به تنهایی برای کوچک کردن سینه ها به کار برده شود.

مرحله 1 : بیهوشی برای ماموپلاستی

در این مرحله داروهایی برای قرار دادن شما در حالت بیهوشی و با هدف ایجاد احساس راحتی بیمار در طول اجرای فرایند ، مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه ها شامل بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی می باشد. پزشک بهترین گزینه را به بیمار خود توصیه می کند.

مرحله 2 : برش در عمل ماموپلاستی

گزینه های برش در عمل کاهشی پستان شامل موارد زیر می باشد:

  • الگوی دایره ای در اطراف هاله

خطوط برش ایجاد شده طبق این الگو ، به صورت اسکارهای دائمی و قابل رویت ، بر جای خواهند ماند. البته محل قرار گرفتن آنها به گونه ای است که به راحتی با سوتین یا مایو قابل پوشش دادن می باشند.

  • الگوی راکت شکل یا سوراخ کلیدی که در آن برشی در اطراف هاله ایجاد شده و به صورت عمودی به سمت خط چین سینه ادامه پیدا می کند.
  • الگوی T برعکس یا الگوی لنگر شکل

مرحله 3 : برداشتن بافت و قرار دادن سینه ها در موقعیت جدید در جراحی ماموپلاستی

در این مرحله بعد از ایجاد برش ، نوک سینه ها در موقعیت جدید قرار داده می شوند. هاله ، ناحیه رنگی اطراف نوک سینه نیز با برداشتن پوست اضافی ، کوچک می شود.

بافت پایه سینه نیز کاهش داده می شود و سینه ها بالا کشیده شده و شکل داده می شوند. در سینه های بسیار بزرگ ، گاهی لازم است هاله و نوک سینه نیز کوچک شود.

مرحله 4 : بستن برش ها در عمل 

برش ها برای شکل دادن به سینه ها و خلق سینه هایی کوچک تر ، بهم رسانده شده و بخیه زده می شوند. بخیه ها برای پشتیبانی از بافت سینه ها و حفظ آنها در موقعیت و شکل جدید ، از لایه های عمیق شروع شده و به لایه های سطحی خاتمه می یابند. خطوط بر جای مانده از برش در این فرایند ماموپلاستی ، دائمی می باشد ، البته در بیشتر موارد به مرور زمان ، به میزان قابل ملاحظه ای بهبود یافته و نهایتاً محو می شوند.

مرحله 5 : مشاهده نتایج ماموپلاستی

نتایج جراحی ترمیمی پستان شما ، بلافاصله بعد از تکمیل فرایند جراحی قابل رویت می باشد. با گذر زمان ، تورم جراحی فروکش می کند و خطوط بر جای مانده از برش ، محو می شوند. رضایت از نتیجه جراحی ، رفته رفته ، بیشتر و بیشتر می شود.

ریکاوری بعد از ماموپلاستی

  • پس از جراحی ، ناحیه درمان دچار تورم می شود. همچنین ممکن است بیمار تغییر رنگ را در ناحیه درمان تجربه کند که هر دو مورد ، یعنی تورم و تغییر رنگ ، موقتی بوده و به مرور زمان از بین می روند. لوله های تخلیه ترشحات که بعد از جراحی در ناحیه درمان قرار داده می شوند ، به همراه پانسمان های ناحیه درمان ، تقریباً در روز دوم بعد از عمل کوچک کردن پستان در تهران برداشته می شود.
  • در طول دوره ریکاوری ، سعی کنید آنچه را که پزشک تحت عنوان مراقبت های بعد از عمل به شما توصیه کرده است دنبال کنید.
  • سوتین های توصیه شده را مورد استفاده قرار دهید.
  • از خوابیدن به روی شکم بپرهیزید. خوابیدن به روی شکم باعث وارد آمدن فشار بر روی ناحیه درمان شده و می تواند نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • پزشک به شما توصیه می کند که از انجام فعالیت های سنگین به مدت حداقل یک ماه ، خصوصاً در ناحیه سینه ها خودداری کنید.
  • در صورت احساس درد ، داروهای مسکن تجویز شده توسط بهترین دکتر ماموپلاستی تهران را مصرف کرده و داروهای آنتی بیوتیک را که با هدف پیشگیری از عفونت توصیه شده اند ، با دقت تا انتها مورد استفاده قرار دهید.
  • منع استعمال سیگار نیز مثل تمام فرایند های درمان و زیبایی دیگر ، توصیه ای است که پزشک موکداً به اجرای آن اصرار داشته و در واقع توصیه شماره یک محسوب می شود. سیگار با تاثیر منفی خود بر روی جریان خون و در نتیجه پایین آوردن کیفیت اکسیژن رسانی به ناحیه درمان ، باعث کاهش کیفیت روند بهبود می شود.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی چیست ؟

  1. به محض اینکه از اتاق عمل خارج می شوید ، روند بهبودی شروع می شود.
  2. دو تا سه روز اول بعد از جراحی ، درد سبک تا متوسطی را تجربه خواهید کرد ؛ اما می توان با داروهای تجویز شده این مشکل را مدیریت کرد.
  3. دو هفته پس از جراحی ، می توانید فعالیت های محدودی را انجام دهید ؛ اما تا چند ماه نباید اجسام سنگین بلند کنید و دستان خود را بالاتر از سر قرار دهید.
  4. بعد از گذشت چندین روز می توان پانسمان گاز را از روی موضع جراحی شده برداشت ؛ بعد از آن ، به شما سوتین مخصوص جراحی داده می شود که باید طبق دستور بهترین دکتر ماموپلاستی در تهران استفاده شود.
  5. تورم ، کبودی و تغییر در احساس پوست نیز طبیعی است و در هفته های بعدی فروکش می کند.
  6. سریعترین زمان دوش گرفتن ، دو روز پس از جراحی است. سعی کنید از دوش دستی برای تمیز کردن بدن خود استفاده کنید ، بدن را طبق معمول بشویید اما فقط از یک اسفنج مرطوب یا دستمال مرطوب برای پاک کردن ناحیه پستان استفاده کنید.
  7. دمای آب را ولرم نگه دارید ؛ حمام بیش از حد بخار نداشته باشد. در هیچ شرایطی نباید سینه یا بدن خود را زیر آب قرار دهید. هنگام شستن موها ، سر خود را به سمت عقب نگه دارید و هیچ آبی به ناحیه قفسه سینه برخورد نکند.
  8. خوابیدن بعد از عمل سینه ، برای همه بیماران در شب اول ناراحت کننده است ؛ زیرا اکثر افراد عادت دارند به پهلو بخوابند ، در صورتی که بعد از جراحی سینه باید تا زمانی که پزشک توصیه می کند صرفا به پشت بخوابید و با دو بالش ، سر خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید به طوری که اطمینان حاصل کنید وزن بدن تان را روی پستان ها تحمیل نمی شود.

 

دکمه بازگشت به بالا