شب یلدا چه رنگی بپوشیم؟

یکی از محبوب‌ترین جشن‌های ایرانیان که از زمان داریوش اول به تقویم‌ها اضافه شده، شب یلدا یا شب چلّه است. این شب، به بلندترین شب سال شهرت دارد. شب یلدا آخرین شب پاییز و اولین شب زمستان است. معمولاً خانواده‌های ایرانی در کنار هم جمع می‌شوند و به قصه‌گویی، فال‌گیری با دیوان حافظ و شاهنامه خوانی می‌پردازند. احتمالا برای شما هم سوال پیش می‌آید استایل مناسب شب یلدا چیست؟ اگر دوست دارید در این شب متفاوت لباس بپوشید و با استایل شب یلدایی آشنا شوید، این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد!

رنگ قرمز در شب یلدا، نماد چیست؟

با کمی دقت به استایل یلدایی بازیگران و یا حتی لباس‌هایی که در این شب پوشیده می‌شود، متوجه می‌شویم رنگ قرمز به نمادی تبدیل شده است که در بیش‌تر تیپ‌های یلدایی به چشم می‌خورد. از دوران کهن، ایرانیان رنگ سرخ را رنگ نور خورشید می‌دانستند و آن‌ را گرامی می‌داشتند. به همین دلیل در این شب، میوه‌های قرمز رنگ مثل انار، هندوانه و سیب سرخ در سر سفره چیده می‌شوند. پس جای تعجبی ندارد که چرا از مدتی قبل، برندهای لباس و تولیدکنندگان کالاهایی مثل اکسسوری و جوراب، به سراغ تولید محصولاتی به رنگ قرمز یا نمادهایی مثل هندوانه و انار می‌روند. در ادامه به سراغ چند ایده یلدایی و پالت‌های رنگی پیشنهادی برای این شب می‌رویم.

استایل شب یلدا دخترانه | تیپ شب یلدا مردانه

استایل مناسب یلدا چیست و چی بپوشیم؟

اگر با خود به خوبی آشنا هستید، می‌دانید چه رنگ‌هایی با پوستتان هماهنگی بیش‌تری دارند و البته استایل شخصیتان را می‌شناسید، در ادامه به شما آیتم‌هایی معرفی می‌کنیم که بتوانید استایل مناسب شب یلدا را بچینید. آیتم‌هایی که معرفی می‌کنیم، با توجه به موقعیت و استایل‌های متفاوت هستند که می‌تواند چند ایده یلدایی در ذهنتان ایجاد کند و منبع الهامی باشد.

تیپ یلدایی دخترانه؛ چند ایده یلدایی برای دخترهای جوان

اگر استایل شما راحت و کژوال است و علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های رسمی ندارید و البته از آیتم‌های ترند در چیدمان استایلتان استفاده می‌کنید، چند پیشنهاد برایتان داریم. شومیزهای فانتزی و عروسکی را می‌توانید با شلوار جین، کتان یا پارچه‌ای امتحان کنید. هم‌چنین اگر دوست دارید تیپ یلدایی دخترانه متفاوت‌تری داشته باشید، دامن‌های کوتاه و میدی (Midi) انتخاب خوبی هستند. شلوار پیشبندی‌های جین هم که امسال ترند شده‌اند، با بافت‌های ظریف لوک جذابی ایجاد می‌کنند. دامن‌های پیشبند دار هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک استایل یلدایی باشد. اگر هم به مهمانی‌های رسمی‌تری دعوت شدید خرید پیراهن زنانه عروسکی، کت و شلوارک و کت و دامن‌های توئید جزو ترندهای محبوب فصل هستند. به عنوان اکسسوری هم می‌توانید از اکسسوری‌های مو و مینی‌اسکارف استفاده کنید.

استایل یلدایی زنانه؛ چند ایده یلدایی برای خوش‌پوش‌تر بودن در این شب

اگر جزو خانم‌هایی هستید که استایل شما کلاسیک و الگانت است، کت‌ و شلوارهای خوش‌دوخت، شومیزهایی از جنس ساتن و کرپ، شلوارهای پارچه‌ای بوت‌کات و راسته به شما پیشنهاد می‌شود. اگر هم دوست دارید استایلی کژوال‌تر داشته باشید، شومیز و دامن و پیراهن‌های کشمیر و لینن انتخاب‌های خوب و در عین حال شیکی برای شما هستند. هم‌چنین با پوشیدن وست‌ و کت‌هایی از پارچه‌های ترند فصل مثل توئید، می‌توانید استایل مناسب شب یلدا داشته باشید. اگر به موقعیت‌های رسمی‌تری هم دعوت شدید، پیراهن‌های کلاسیک و مینیمال از جنس پارچه‌های مخمل و کرپ انتخاب خوبی هستند.

چطوری استایلی متفاوت برای شب یلدا داشته باشیم؟

اگر شما هم دوست دارید کمی از کلیشه‌های همیشگی در استایل یلدایی فاصله بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی اختصاصی طراحان برای یک استایل یلدایی متفاوت را ببینید. در این ویدیو، می‌توانید با توجه به علایق، لایف استایل و جزئیات مرتبط با شب یلدا، استایل خاص و البته متفاوتی داشته باشید.

دومین ویدیوی اختصاصی طراحان لباس، در مورد یک استایل یلدایی خاص با بودجه‌ی محدود شده است. با کمی خلاقیت هم می‌توان تیپ یلدایی با بودجه‌ی زیر ۲ میلیون تومان داشت. نظر شما چیست؟ استایل ویدیوی اول را بیش‌تر دوست داشتید یا دومی؟

استایل یلدایی مردانه؛ استایل مناسب شب یلدا برای آقایان چیست؟

در ابتدا به سراغ چند ایده برای استایل یلدایی پسرانه می‌رویم. اگر استایل شما کژوال است، لایه‌لایه پوشی مثل پوشیدن پیراهن و ژیله، بلوز بافت ظریف یا دورس با کت جین می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر هم دوست دارید کمی رسمی‌تر بپوشید، پیراهن‌های ساده با شلوار کتان یا پارچه‌ای که فیت اندام شما باشد، مناسب است.

پالت رنگی مناسب شب یلدا؛ قرمز با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

اگر شما هم دوست دارید در استایل شب یلدایی خود حتما از رنگ قرمز استفاده کنید، باید بدانید لزومی ندارد آیتمی در استایل شما حتما به این رنگ باشد. می‌توانید از کیف، کفش، جواهرات و سنجاق سینه، اکسسوری مو مثل توربان و مینی اسکارف و یا حتی در میکاپ خود از این رنگ استفاده کنید. اگر هم نمی‌دانید قرمز با چه رنگ‌هایی ست می‌شود، این بخش به کمک شما خواهد آمد.

رنگ قرمز، شامل طیف وسیعی است؛ از قرمز تیره یعنی زرشکی تا قرمزهای روشن که به آن سفید اضافه شده است و ته‌رنگ صورتی دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که ترندها را دنبال می‌کنند، حتما می‌دانید یکی از ترندهای امسال سر تا پا قرمز پوشیدن یا اوت‌فیت مونوکروم قرمز است. می‌توانید طیف‌هایی از قرمز را بپوشید که اختلاف کمی با هم دارند. در این صورت تفاوت جنس پارچه در آیتم‌های استایل شما، می‌تواند لوک را از یک‌نواختی خارج کند و مانع از خسته‌شدن چشم شود. مثلا ترکیب کرپ با ژاکارد یا کرپ با ساتن، شیک و البته پرطرف‌دار هستند.

ممکن است شماهم جزو افرادی باشید که از بیش از دو رنگ در استایلتان به چشم نمی‌خورد و ریسک زیادی در انتخاب رنگ نمی‌کنید. شما می‌توانید قرمز را با رنگ‌های بیسیک یعنی سفید، مشکی، کرم و طوسی بپوشید. البته ترکیب‌رنگ‌های سه‌تایی هم وجود دارند که ریسک زیادی ندارند؛ مثل قرمز، سفید و مشکی یا قرمز، طوسی و سفید.

اگر دوست دارید لوک شما درخشان به نظر برسد، می‌توانید از مکمل قرمز یعنی سبز در طیف‌های مختلف در استایلتان استفاده کنید. ترکیب سبز و قرمز، همیشه یکی از محبوب‌ترین ست‌هاست که در استایل یلدایی بازیگران هم به چشم می‌خورد. این ترکیب، باعث می‌شود شیک و الگانت به نظر برسید.

استایل ست دو نفره در شب یلدا

اگر شما هم دوست دارید با پارتنر خود یا فرزندتان ست لباس بپوشید، چند نکته و ایده برایتان داریم. ساده‌ترین روش ست پوشی، انتخاب آیتم‌های دقیقا شبیه به هم است؛ مثلا پوشیدن بلوز در طرح و رنگ مشابه. روش دیگر، پوشیدن لباس‌های متفاوت اما رنگ شبیه به هم است که از نظر بصری جذابیت بیش‌تری ایجاد می‌کند. در این شیوه می‌توانید با رنگ‌ها بازی و آن‌ها را در اوت‌فیت‌هایتان جابه‌جا کنید. هم‌چنین می‌توانید آیتم‌های متفاوت در رنگ یکسان یا متضاد بپوشید.

 استایل شب یلدا برای بزرگسالان

داشتن یک ظاهر جذاب مخصوص شب یلدا چندان دشوار نیست، فقط کافیست در استایل شب یلدا از نمادها و رنگ‌های این مراسم دوست‌داشتنی و باستانی استفاده کنید. انار و هندوانه نماد‌های شب یلدا و رنگ‌های سبز و قرمز رنگ‌های اصلی تم شب یلدا

همچنین در ادامه ۱۰ ست برای استایل شب یلدا را به شما پیشنهاد می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند یک استایل شیک و زیبا برای این شب داشته باشید.

۱. پیراهن کوتاه مجلسی قرمز رنگ

یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای خانم‌های جوان و شیک‌پوش، استفاده کردن از پیراهن کوتاه مجلسی همراه با ست کیف و کفش کرم یا مشکی، به همراه یک پالتوی شیک است. این استایل برای مجلس شب یلدا، بسیار شیک و جذاب است.

۲‌. پیراهن سبز با اکسسوری‌های قرمز رنگ

در شب یلدای امسال می‌توانید یک پیراهن سبز را با اکسسوری‌های قرمز رنگ ست کنید و بدرخشید. همچنین می‌توانید یک پیراهن گیپور سبز را با یک کیف دستی قرمز یا کفش قرمز و حتی کمربند قرمز ست کنید تا یک استایل رسمی و جذاب برای شب یلدا داشته باشید.

۳. بلوز قرمز به همراه دامن سبز کوتاه

یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین ست‌های ممکن برای لباس پوشیدن در شب یلدا، ست بلوز ساده‌ی قرمز با دامن سبز است. این استایل در عین اینکه ساده است، بسیار جذاب و خاص هم می‌باشد. اگر از دامن‌های کوتاه استفاده می‌کنید، به دلیل سرمای هوا می‌توانید از ساپورت‌های مشکی یا رنگ پا استفاده کنید.

۴. بلوز و شلوار سبز

برای استایل شب یلدا می‌توانید یک بلوز و شلوار سبز رنگ بپوشید و از اکسسوری‌های قرمز رنگ استفاده ‌کنید. با این استایل، متفاوت‌ترین فرد در شب یلدا خواهید بود.

۵. بلوز سفید با شلوار سبز

اگر می‌خواهید میزان استفاده از رنگ قرمز را در استایل خود برای شب یلدا به حداقل برسانید، می‌توانید از رنگ سبز و سفید در کنار هم استفاده کنید. به طور مثال اگر دوست دارید تیپ اسپرت بزنید، می‌توانید یک بلوز سفید را با یک شلوار سبز ست کنید و در کنار آن، از یک کلاه یا کیف دستی کوچک قرمز استفاده کنید. این استایل در عین سادگی و اسپرت بودن، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای استایل شب یلدا باشد.

۶. کت و شلوار قرمز با پیراهن سفید

اگر این جسارت را دارید که یک تیپ شاد و جذابِ قرمز رنگ برای مراسم شب یلدا داشته باشید، می‌توانید کت و شلوار قرمز خود را با یک پیراهن شومیز سفید رنگ ست کنید و در کنار آن از یک جفت کفش پاشنه‌دار سفید یا مشکی استفاده کنید تا یک تیپ کاملا مجلسی و رسمی داشته باشید. ترکیب رنگ سفید با قرمز کمک می‌کند کمی از جلب توجه رنگ قرمز کم شود و استایل شما لطیف‌تر به نظر آید.

۷. کت سبز به همراه دامن قرمز

شاید باورش سخت باشد، اما ترکیب رنگ سبز و قرمز کاملا جذاب و جسورانه است. ترکیب این دو رنگ می‌تواند مناسب‌ترین استایل برای شب یلدا باشد. فقط باید کمی جسارت داشته باشید و یک کت یا بلوز سبز رنگ را با یک دامن جذاب قرمز ست کنید.

۸. شومیز قرمز به همراه شلوار جین روشن

اگر برای مراسم شب یلدا به یک دورهمی خانوادگی دعوت شده‌اید، می‌توانید از یک شومیز قرمز به همراه یک شلوار جین روشن استفاده کنید. شومیز قرمز یک لباس مناسب برای شب یلدا بوده و شلوار جین هم بسیار راحت و زیبا است. این استایل در عین اینکه ساده است، از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای استایل شب یلدا محسوب می‌شود.

۹. بلوز قرمز و دامن کوتاه مشکی

اگر جزو افرادی هستید که بلوز به شما می‌آید، می‌توانید برای استایل شب یلدا از یک بلوز قرمز به همراه یک دامن مشکی استفاده کنید. این ست جذاب را می‌توانید با گردنبند مروارید مشکی، ناخن‌های لاک‌ زده به رنگ قرمز و کفش‌های مشکی ست کنید‌. با این ست به طرز شگفت‌آوری خیره‌کننده می‌شوید‌.

۱۰. سرهمی سبز به همراه اکسسوری‌های قرمز رنگ

یکی از لباس‌های مناسب برای استایل شب یلدا، استفاده از یک سرهمی سبز رنگ است. این استایل برای افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند، بسیار مناسب است. به همراه این استایل می‌توانید از اکسسوری‌های قرمز مثل گوشواره، گردنبند یا انگشتر استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا