مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

یکی از نگرانی های اصلی در خصوص تزریق چربی به صورت، مراقبت های بعد از آن و دوره نقاهت می باشد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که طول دوره نقاهت در هر بیمار متفاوت است و نکات مربوطه نیز از سوی پزشک در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. مشاهده ورم، کبودی و بی حسی در ناحیه تزریق کاملا طبیعی است. ممکن است تعداد دفعات رفتن به دستشویی به دلیل تزریق داخل وریدی مایعات افزایش یابد. به همین خاطر، توصیه می شود بیمار تا جایی که می تواند آب و مایعات بخورد تا هیدراته بدن حفظ شود. به هیچ عنوان بعد از جراحی نباید از یخ استفاده شود، بلکه استفاده از کمپرس یخ مجاز می باشد.

یک روز بعد از تزریق

یک روز بعد از ، پانسمان از روی صورت برداشته و نواحی تزریق توسط پزشک بررسی خواهد شد. نکاتی که بیمار باید به مدت یک هفته رعایت کند، عبارت است از:

رژیم غذایی

بسیاری از بیماران، شب بعد از تزریق رژیم غذایی آبکی و مایعات دارند و یک روز بعد می توانند، رژیم غذایی عادی خود را داشته باشند.

مصرف دارو

کاملا طبیعی است که صورت بعد از تزریق ملتهب و کبود باشد و احساس درد داشته باشد، که می توان از داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک مصرف کرد. از مصرف سایر داروهای مسکن مانند آسپیرین و ایبوپروفن باید خودداری شود.

استحمام

بیمار می تواند یک روز بعد از تزریق، استحمام کند.

فعالیت بدنی

فعالیت های سبک مانند پیاده روی می توانند به بهبود خونرسانی به اندام های تحتانی کمک کنند. با این حال، از انجام فعالیت های شدید و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت تقریبا یک هفته باید خودداری شود. بسیاری از افراد، چند روز بعد از تزریق می توانند به محل کار خود برگردند.

ممکن است بیمار تا چند روز بعد از تزریق احساس خستگی داشته باشد. در خصوص زمان مناسب انجام کارهای عادی و یا ورزش حتما با پزشک مشورت کنید.

یک هفته بعد از تزریق چربی به ناحیه صورت

نتایج نهایی، با از بین رفتن ورم و کبودی و تقریبا یک هفته بعد از جراحی مشخص می شود. بعد از گذشت یک هفته، ورم و کبودی ممکن است دیده شود اما بیمار درد نخواهد داشت. هر گونه احساس ناراحتی با مصرف د اروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک برطرف خواهد شد.

از آن جایی که هیچ گونه جای اسکاری باقی نمی ماند، بیمار می تواند چند روز بعد به محل کار خود برگردد و استحمام داشته باشد.

منعی برای رانندگی وجود ندارد، اما توصیه می شود بعد از تزریق، فردی از دوستان بیمار را همراهی کند.

هم چنان توصیه می شود در این بازه زمانی، از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری شود.

مصرف دارو

کبودی، ورم و یا درد احتمالی با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک کنترل می شود.

استحمام

هیچ گونه منعی در خصوص استحمام، از هفته دوم وجود ندارد.

فعالیت بدنی

مهم است که بیمار استراحت کند و از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کند. بیمار بعد از گذشت یک تا چهار هفته از تزریق، می تواند فعالیت های ورزشی و سنگین را از سر بگیرد.

اصلاح صورت بعد از تزریق چربی | بعد از تزریق چربی به صورت چگونه بخوابیم

یک ماه بعد از تزریق چربی به صورت

زمانی که به دلیل بالا رفتن سن و یا عوامل ژنتیکی، زیبایی صورت دستخوش تغییراتی می شود، تزریق چربی می تواند به افزایش و بهبود حجم چربی صورت کمک کند. از دیگر مزایای تزریق چربی می توان به جوانسازی بیشتر صورت و برقراری توازن و تناسب بیشتر میان اجزای صورت اشاره کرد.

تزریق چربی به صورت بعد از یک ماه طبیعی می شود. اما لازم است مراقبت های لازم را طی این مدت به درستی رعایت کنید. با رعایت بهداشت صورت و انجام فعالیتهای روزانه به طور صحیح و طبق دستور پزشک خود می توانید بعد از گذشت یک ماه بهتین نتیجه از تزریق چربی را بر روی صورت خود ببینید و احساس کنید.

تزریق چربی یکی از موثرترین روش ها در کاهش توررفتگی های زیر چشم است که باعث می شود چهره غمگین و خسته به نظر برسد.

تزریق چربی هم چنین می تواند به برطرف شدن خطوط و چین های ما بین ابروها نیز کمک کند.

نتیجه کلی، برقراری ظاهری زیباتر و سالم تر می باشد.

یک ماه بعد از جراحی، بیمار نتایج نهایی

پروسه جوانسازی یکی از روند های زیبایی است که متقاضیان بسیاری دارد. می توان گفت نتایج طبیعی حاصل از تزریق چربی یکی از اساسی ترین علت هایی است که این پروسه را پر طرفدار کرده است. لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب ، رعایت توصیه های مراقبتی بعد از تزریق است. در ادامه مقاله و در صفحه آپارات ، مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت ، به طور کامل توضیح داده شده تا بعد از پایان پروسه به مشکل برنخورید.لازم به ذکر است که تزریق چربی طی دو مرحله برداشت و پیوند انجام می پذیرد ؛ بنابراین می بایست نکات مراقبتی هم برای محل ساکشن چربی و هم محل تزریق شده اعمال شوند.

دوره ریکاوری تزریق چربی به صورت

هفته اول

در 7 روز اول ، بروز ورم و کبودی در محل تزریق و برداشت چربی محتمل است. در این راستا می توانید ناحیه تحت تاثیر اثرات جانبی مذکور را به آرامی ماساژ دهید تا از شدت تورم موجود کاسته شود. استفاده از کمپرس یخ جهت تسکین درد و ورم نمود یافته ،یکی از موارد مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت می باشد. البته درد ناشی شده آن چنان شدید نبوده ؛ با این حال متخصص داروهای مسکن برایتان تجویز می کند تا در صورت لزوم طبق دستور ایشان مصرف نمایید.

هفته دوم

طی 7 الی 10 روز بعد از پروسه ، به طرز چشمگیری از شدت ورم و کبودی کاسته می شود. عموماً در هفته دوم کبودی برطرف شده اما ورم جزئی همچنان باقی مانده است. بسیاری از افراد در مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت، احساس می کنند که توانایی لازم برای بازگشت به امور روزانه خود را کسب کرده اند.

مراقبت های محل ساکشن چربی

پس از ساکشن سلول های چربی ، لازم است بعد از برداشت ، از گن های طبی مخصوص استفاده نمایید. گن های طبی با وارد کردن فشار نسبی از تشکیل لخته خون جلوگیری کرده و مانع افزایش تجمع مایعات در زیر پوست می شوند. معمولاً افراد با گذشت 2 الی 3 هفته ، شاهد بهبودی ورم و کبودی در محل استخراج چربی می باشند. پزشک خوب در تهران به جهت جلوگیری از تجمع عوامل بیماری زا در محل برش ها و بروز عفونت ، آنتی بیوتیک تجویز نموده که باید مطابق با دستور دکتر سعید ساعدی مصرف شوند.

هیدراته: هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف مقادیر زیاد آب و مایعات در کاهش تورم و کبودی محل تزریق بسیار تاثیر گذار می باشد.

استعمال دخانیات: افراد باید به مدت دو هفته از مصرف سیگار، دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنند، زیرا تمامی این موارد در طولانی شدن روند بهبودی و از بین رفتن تاثیر چربی تزریق شده بسیار موثر است.

استراحت: توصیه می شود در مواقع استراحت از دو بالشت، برای قرار گرفتن صورت به سمت بالا استفاده کنید. این کار مانع از وارد شدن فشار به صورت و محل تزریق شده می شود.

فعالیت: انجام فعالیت ها و ورزش علاوه بر افزایش تورم و کبودی، در مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت، به منظور جلوگیری از حرکت چربی تزریق شده در زیر پوست نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

لباس مناسب: پوشیدن لباس های تنگ سبب وارد شدن فشار به صورت افراد و در نتیجه حرکت چربی تزریق شده می شود. بنابراین از لباس های مناسب و آزاد استفاده کنید.

تورم و کبودی: بهره گیری از کمپرس های سرد در کاهش اثرات التهاب و کبودی می تواند بسیار موثر باشد.

استحمام: حمام کردن با آب گرم و قرار گرفتن در محیط هایی با دمای بالا ( سونا و جکوزی) می تواند، به چربی تزریق شده آسیب برساند. بنابراین برای استحمام و شست و شوی صورت از آب ولرم استفاده کنید.

داروهای: حتما تمامی داروهای تجویز شده بهترین پزشک در تهران را در ساعت های مشخص و به موقع استفاده کنید.

ماساژ: فشار و یا ماساژ دادن محل تزریق در حرکت چربی به محلی دیگر نقش داشته، بنابراین تا یک هفته از ماساژ و یا دستکاری کردن صورت خود بپرهیزید.

لوازم آرایشی: بهتر است در مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت، افراد یک الی دو هفته از هیچ گونه لوازم آرایشی صورت استفاده نکنند.

نور خورشید: همانطور که اشاره شد دمای بالا تاثیر مستقیمی بر چربی تزریق شده دارد، بنابراین ایستادن در برابر پرتو های خورشید می تواند آسیب بسیاری به چربی ها وارد کند.

وزن ثابت: اگر از یک رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن استفاده می کنید بهتر است آن را کنار بگذارید. کاهش وزن در از بین رفتن و کاهش چربی صورت بسیار موثر بوده و روند درمانی را دچار اختلال می کند.

مصرف مواد غذایی سالم: یک رژیم غذایی سالم با وجود چربی های طبیعی را مصرف کنید. مصرف مواد غذایی مانند، آووکادو و بادام، نارگیل و ماهی که دارای چربی طبیعی می باشند در این دوره بسیار توصیه می شود.

توصیه های مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت

  • برای کاهش ورم ایجاد شده در صورت می توانید در 24 ساعت ابتدایی بر روی محل مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید.
  • در دوران نقاهت و همزمان با مصرف دارو ، از مشروبات الکلی دوری کنید. کشیدن سیگار نیز در این بازه زمانی ، مشکل ساز خواهد بود.
  • پس از یک روز قادر خواهید بود صورت خود را در مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت، با آب و صابون ملایم شستشو دهید. هنگام شستن به صورت فشار زیادی وارد نسازید. برای خشک کردن نیز با استفاده از یک حوله تمیز این کار را انجام داده اما از مالش دادن صورت خودداری کنید.
  • بعد از تزریق چربی به صورت ، حساسیت آن ناحیه به نور خورشید نیز افزایش می یابد و احتمال آفتاب سوختگی را بالا می برد. بدین جهت بهتر است در صورت خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • در صورت تزریق چربی به لب ، تا زمانی که سلول ها با بافت طبیعی لب سازگاری پیدا نکرده اند برای نوشیدن مایعات می توانید از نی استفاده کنید؛ اما از نوشیدن مایعات گرم همچون چای و قهوه تا مدتی دوری نمایید.
  • در هفته ابتدایی بهتر است بر روی صورت خود نخوابید. در غیر این صورت به محل تزریق فشار وارد شده و نتیجه ، آن گونه که مدنظرتان است ، نمایان نمی شود.

اهمیت مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت چیست؟

رعایت تمامی موارد بعد از تزریق چربی می تواند در کوتاه شدن روند بهبودی، کاهش عوارض و دائمی بودن این پروسه زیبایی بسیار تاثیر گذار و مفید باشد.

بعد از تزریق چربی چه  زمانی می توان صورت را شست؟

به طور کلی به توصیه بهترین پزشک در تهران، با گذشت چهار الی پنج ساعت از تزریق چربی ، در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت، بیمار می تواند صورت خود را با آب ولرم و متعادل به آرامی و بدون وارد کردن فشاری شست و شو دهد.

نتایج طولانی مدت تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت از جمله روش هایی است که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، چرا که می تواند به تغییر فرم و افزایش حجم صورت کمک کند بی آن که نیازی به ایجاد برش باشد و جای بخیه و اسکار باقی بماند. طول دوره نقاهت این روش نیز به مراتب بسیار کمتر از روش های جراحی می باشد.

دکمه بازگشت به بالا