مجله تندرستیمجله کسب و کار

امکان آسیب دیدگی دندان حین کامپوزیت

کامپوزیت دارای فرآیندی است که به دقت و میزان مهارت دندانپزشک بستگی دارد. در تمام طول این فرآیند در صورت عدم تخصص دندانپزشک، ممکن است دندان ها با اسیب هایی مواجه شوند، لذا لازم است که در انتخاب بهترین کلینیک لمینت دندان یا کامپوزیت دندان نهایت دقت را داشته باشید.

دندانپزشکی شبانه روزی دکتر مسعودشاه حسینی

پوسیدگی پس از کامپوزیت دندان

روش کامپوزیت می‌تواند موجب رشد باکتری‌ها در دندان شود. در پی این رخ‌داد، دندان پوسیده می‌شود و درد ناشی از آن بیمار را آزرده‌ خاطر می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌بایست ابتدا متخصص دندان را از آلودگی‌ها و باکتری‌ها مصون سازد. پس از انجام کامپوزیت دندان نیز لازم است فرد به خوبی و با دقت زیاد بهداشت دهان و دندان را رعایت کند تا از هرگونه آسیب به کامپوزیت دندان و پوسیدگی احتمالی دندان ها جلوگیری نماید.

بیمارانی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند می‌بایست از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل نمایند. تحلیل لثه در برخی بیماران می‌تواند پس از کامپوزیت، درد را ایجاد کند. این درد کامپوزیت دندان باید با مصرف مسکن‌ها و داروهایی که متخصص توصیه می‌کند در مدت کوتاهی برطرف شود؛ اگر درد ناشی از تحلیل لثه پس از کامپوزیت ادامه‌دار باشد باید به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه نمود. پوسیدگی دندان‌ها نیز یکی دیگر از عواملی است که در درد دندان پس از کامپوزیت تأثیرگذار خواهد بود.

ونیرهای دندان؛ تجربه  ای لذت بخش از لبخند

ونیرهایی که برای ترمیم دندان و زیباسازی آن‌ها استفاده می‌شوند، بیشتر در قالب لمینت دندان کرج یا کامپوزیت هستند. این ونیرها با پوشاندن عیوب ظاهری دندان‌ها، باعث زیباسازی دندان‌ها و در نتیجه رضایت بیماران از لبخند خود می‌شوند. برخی افراد باور دارند که تکنیک‌های کامپوزیت دندان دردناک هستند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. ونیر کامپوزیت از پرطرفدارترین ونیرها بوده که آسیبی به بافت دندان‌ها نمی‌رساند؛ همین موضوع می‌تواند عدم دردناک ‌بودن این روش را اثبات نماید.

آسیب به بافت لثه

کامپوزیت‌ها در تماس با لثه قرار می‌گیرند و لازم است تا ارتفاع آن‌ها نسبت به لثه کنترل شود. به این منظور متخصص حین درمان با ونیر کامپوزیت ارتفاع لثه را ارزیابی می‌کند. کامپوزیت‌ علاوه‌بر زیبایی دندان‌ها، خط لبخند جذابی را به بیمار هدیه می‌کند؛ در یک خط لبخند عالی، لثه ارتفاع مناسبی دارد و اگر اندازه آن استاندارد نباشد، دندانپزشک آن را تنظیم می‌نماید. متخصص برای انجام این کار، با ابزار مخصوص خود بافت لثه را تغییر می‌دهد. این تغییر شکل می‌تواند پس از درمان، دردناک باشد ولی پس از مدتی تسکین یابد.

 

صفحه اصلی

دکمه بازگشت به بالا