اقتصادی

بیشترین تمرکز صادرات بر کشور‌های همسایه است

براساس پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین ،

به گفته وزارت سکوت ، حمید زادبوم: ما در پاکستان هستیم به همین دلیل هنگام بازدید از قصرچیرین و در کنار بازدید ما از مرز بین پاربی خان و هوسلویا هوسو به تنگناهای مرزی و موضوعات توجه می کنیم.
علاوه بر این ، “71٪ از صادرات در سال 1999 از مرزهای زمینی و دریایی همسایه با تمرکز بر همسایگان این کشور انجام شده است و ما معتقدیم عراق بالاترین پتانسیل را برای صادرات دارد.”
نماینده آژانس تجارت و توسعه ایران گفت: کرمانشیر هم با مناطق عربی و کردی عراق هم مرز است و از بهترین فرصت ها برای توسعه صادرات برخوردار است ، بنابراین مرز پاربی خان است. توجه به مسائل و تنگناها بسیار مهم است.
زادبوم همچنین با تأکید بر اینکه در سال جاری زیرساخت ها مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت ، اظهار داشت: باید به بازرگانان و سرمایه گذاران منطقه اطمینان داده شود.برای نظارت و ممانعت از مشکلات بین اعضای رژیم و استاندار کرمانشاه باید مورد توجه قرار گیرد. آنها را مرور و حذف کنید. “
معاون وزیر امور خارجه ساموت گفت: “امسال با گسترش تاج ، صادرات غیرنفتی در وضعیت منفی صادرات قرار داشت و میزان صادرات 39٪ کاهش یافته است ، اما در مرز پاربیسان صادرات 60٪ کاهش یافته است.” صادرات نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
آقای زادوبوم افزود: “هدف صادرات ژاپن برای امسال 41 میلیارد دلار است که مشابه سال گذشته است”.
شهر مرزی قصرسیلین در 186 کیلومتری غرب کرمانشاه با مرز عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با اقلیم کردستان است. واردات کالا به این کشور همسایه در حال پیشرفت است.
امروز به طور متوسط ​​1500 کامیون هر روز از مرز پاربیسکان میوه ، سبزیجات ، آجیل ، مصالح ساختمانی ، کالاهای خانگی و سایر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان صادر می کنند.
حداکثر مبادله اقتصادی با عراق معادل 54٪ صادرات ژاپن (کامیون های صادراتی و کامیون های حمل و نقل 150000) است. این مرز به عنوان فعال ترین بازار مرزی کشور شناخته می شود.

دکمه بازگشت به بالا