اقتصادیمجله کسب و کار

چگونه خودمان پکیج را تعمیر کنیم؟ آموزش سرویس کردن پکیج

فرقی نمی‌ کند که پکیج شما پکیج بوتان یا ایران رادیاتور یا برندهای دیگر باشد، در هر صورت برای نگهداری بهتر از این محصولات نیاز به سرویس دوره ای دارید. همانطور که می دانیم همه وسایل و تجهیزات دارای یک عمر مفید مشخصی هستند. بعد از گذشت عمر مفید ممکن است دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. پکیج ها از جمله تجهیزاتی هستند که نیاز به سرویس دوره ای دارند.

در صورت داشتن تجربه و دانش لازم خودتان می توانید اقدام به تعمیر و سرویس کردن پکیج کنید. البته برای سرویس کردن پکیج باید آموزش‌های لازم را دیده باشید. اگر در زمینه آموزش‌ های لازم را ندیده و هیچ دانش و تجربه‌ی ندارید بهتر است از تعمیر خودسرانه خودداری کنید. در این مطلب در مورد تعمیر سیستم های گرمایشی بوتان و ایران رادیاتور اطلاعاتی در خدمت شما قرار می دهیم.

آشنایی با پکیج ها

سیستم های گرمایشی علاوه بر تامین آب گرم برای مصرف روزانه منزل ، در فصول سرد سال گرمای مطبوع را فراهم می کنند.امروزه پکیج ها از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل های گرمایشی در منازل هستند. این تجهیزات علاوه بر ساختمان های مسکونی در ساختمان های غیر مسکونی نیز استفاده می شوند. این دستگاه ها نسبت به شوفاژ و موتورخانه ها مزایای بیشتری دارند.

سیستم های گرمایشی در هر واحد مسکونی مستقل هستند. همین موضوع سبب شده تا افراد به راحتی بتوانند با توجه به ترجیحات خود دمای آب مصرفی و رادیاتور را تنظیم کنند. در بعضی مواقع این تجهیزات خراب می شوند و نیاز به تعمیر دارند. در صورتی که به تعمیر سیستم های گرمایشی بی اعتنایی کنید هزینه های سنگینی برای شما به بار خواهند آورد.

در حفظ و نگهداری این محصولات باید تمام تلاش خود را کنید تا هزینه های جانبی برای شما کاهش پیدا کند. یکی از خطراتی که این دستگاه ها را تهدید می کند رسوب است. به همین دلیل باید به صورت سالیانه اقدام به رسوب زدایی و سرویس سیستم های گرمایشی کنید. در این صورت هزینه های تعمیر پکیج به حداقل می رسد.

https://tehranservicekaran.com/butane/

چه زمانی سرویس پکیج را انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که بدون دانش و تجربه به هیچ عنوان دست به تعویض خودسرانه سیستم های گرمایشی نزنید. سیستم های گرمایشی بوتان و ایران رادیاتور از جمله مهمترین و پر طرفدار ترین سیستم های گرمایشی هستند. این سیستم های گرمایشی باید به صورت سالانه سرویس دوره‌ای شوند. برای انجام سرویس دوره ای و رسوب گیری این تجهیزات باید آموزش ها و دوره های تخصصی را گذرانده باشید.

در غیر این صورت نمی توانید اقدام به تعمیر و سرویس پکیج کنید. چرا که علاوه بر افزایش هزینه‌ های جانبی خطراتی به دنبال دارد. بهتر است هر چند ماه یک بار اقدام به بررسی چشمی سیستم های گرمایشی کنید. در این صورت در صورت بروز مشکل بلافاصله متوجه شده و مشکل را رفع  می کنید.

در صورت بروز مشکل می‌ توانید از یک متخصص کمک بگیرید. در صورتی که در قطعات حساس و لوله های رادیاتور و سیستم های گرمایشی رسوب مشاهده کردید بلافاصله اقدام به رفع آن کنید. سایت تهران سرویس کاران انواع خدمات این حوزه ارائه می دهد. در این سایت تهران سرویس کاران با نهایت دقت مشکل دستگاه را حل می کنند.

آشنایی با سرویس پکیج

برای آموزش تعمیر و سرویس سیستم های گرمایشی در ابتدا بهتر است با انواع سرویس آشنا شوید. یکی از مهمترین انواع سرویس سیستم های گرمایشی، رسوب زدایی است. توجه داشته باشید که دستگاه شما هر چند وقت یکبار باید توسط یک متخصص رسوب زدایی شود. برای انجام رسوب زدایی می توانید از انواع رسوب گیر ها استفاده کنید. از یکی دیگر از انواع سرویس سیستم های گرمایشی می توان به کنترل فشار آب اشاره کرد.

دقت داشته باشید که کم‌ یا زیاد بودن فشار آب در دستگاه می تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند. لذا در این راستا بهتر است اقدام به کنترل شیرهای آب کنید. در ادامه برای سرویس دستگاه بهتر است  عملکرد مدار گرمایشی و بهداشتی را کنترل کنید. در ادامه محور پمپ سیرکولاسیون را آزاد کنید. اگر محور پمپ سیرکولاسیون دچار گرفتگی شود در پمپاژ آب مشکل به وجود می آید. لذا برای گردش آب گرم و آب سرد بهتر است پمپ سیرکولاسیون را سرویس کنید.

https://tehranservicekaran.com/iranradiator/

اهمیت وجود تعمیرکار در تعمیر سیستم های گرمایشی

دقت داشته باشید که تعمیر و سرویس سیستم های گرمایشی نیاز به دانش روز در مورد این تجهیزات دارد. همه ی افراد مبتدی نمی توانند دست به تعمیر این تجهیزات بزنند. در واقع تنها افرادی از عهده تعمیر و سرویس سیستم های گرمایشی بر می آیند که دارای دانش روز در مورد قطعات این دستگاه باشند. تعمیرکاران و سرویس‌ کاران حرفه ای در زمینه تعمیر و سرویس سیستم های گرمایشی دوره های تخصصی دیده اند.

این سرویس کاران با تمام اجرا و قطعات دستگاه آشنا بوده و با در مدت کوتاهی می توانند آنها را عیب یابی کنند. لذا برای تعمیر این دستگاه ها در درجه ی اول نیاز به عیب یابی آن ها دارید. به همین دلیل برای تعمیر سیستم های گرمایشی بوتان و ایران رادیاتور باید از سرویس کاران و تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

کارهای لازم قبل از سرویس سیستم های گرمایشی

برای سرویس سیستم های گرمایشی در ابتدا باید برق پکیج را قطع کنید. برای این کار می‌ توانید دوشاخه برق سیستم های گرمایش را از پریز بیرون بکشید. در این صورت خطر برق گرفتگی از بین می رود. در مرحله بعدی برای سرویس سیستم های گرمایشی باید شیر گاز را در حالت بسته بگذارید.

در این صورت خطر آتش سوزی و گاز گرفتگی از بین می رود. در گام بعدی برای اینکه فشار آب داخل سیستم های گرمایشی به صفر برسد مدار آب گرم شوفاژ را تخلیه کنید. برای تخلیه مدار آب گرم شوفاژ می توانید شیر آب داغ و شیر پرکن را باز کنید.

جمع بندی

در این مطلب در مورد آموزش تعمیر پکیج های بوتان و ایران رادیاتور بحث کردیم. همانطور که اشاره شد تعمیر این دستگاه ها نیاز به تخصص و دانش روز دارد. همچنین برای تعمیر آن ها باید از یک سری تجهیزات استفاده کنید. سایت تهران سرویس کاران ارائه دهنده انواع خدمات در حوزه تعمیر و سرویس دوره ای سیستم های گرمایشی است. در این سایت تهران سرویس کاران و تعمیرکاران ای وجود دارند که می‌ توانند در عرض مدت زمان کوتاهی مشکلات دستگاه شما را برطرف کنند‌.

دکمه بازگشت به بالا