مراکز مورد تایید بنیاد icdl ایران

مدت اعتبار مدرک icdl فنی حرفه ای

حتما مدت اعتبار مدرک icdl فنی حرفه ای سوال شما نیز هست. اول باید بگوییم دوره مجازی icdl معتبرترین مدرک در داخل و خارج از کشور است. سازمان فنی حرفه‌ای مورد تایید قوه قضاییه و وزارت خارجه بوده و این ارزش مدرک آن را بالا می‌برد.مدت اعتبار مدرک icdl همیشگی است و از اعتبار ساقط نمی شود. اما اگر نیاز به بروزرسانی و یادگیری اطلاعات دانش جدید کامپیوتر هستید، شرکت در دوره آموزش icdl به ارتقاء شما کمک می کند. اگر به فکر اشتغال یا مهاجرت هستید با اطمینان می‌گوییم که مدرک بین‌المللی و فنی حرفه ای آی سی دی ال کارتان را راه می‌اندازد.

ICDL | آموزش icdl غیر حضوری

هزینه مدرک icdl چقدر است؟

هزینه مدرک icdl آی سی دی ال در مقایسه با بسیاری از دوره‌های آموزش نرم‌افزارهای کامپیوتر ناچیز است. به طور کلی هزینه این مدرک به هزینه آموزش، هزینه آزمون و هزینه صدور گواهی آن مربوط می‌شود. هزینه دریافت مدرک icdlدر آموزشگاه‌های مختلف می‌تواند باهم متفاوت باشد. آموزشگاه کامپیوتر فنی حرفه ای که مجوز رسمی دارند، هزینه کمتری برای کلاسها دریافت می کنند. اگر به مهارتها مسلط هستید و کلاس شرکت نکنید، هزینه آن کمتر خواهد بود. به این دلیل که فقط ملزم به پرداخت نصف هزینه کلاس و هزینه شرکت در آزمون دریافت مدرک icdl هستید.

نکته:

توصیه می‌کنیم اگر برای استخدام نیاز به دریافت مدرک آی سی دی ال دارید، از فکر خرید مدرک آن منصرف شوید. خرید مدرک کاری غیراخلاقی بوده و به دلیل عدم اعتبار در هنگام استخدام می‌تواند برایتان مشکل‌ ایجاد کند.

مدرک icdl از کجا بگیریم؟

مهمترین سوال این است که مدرک icdl از کجا بگیریم. با توجه به اهمیت یادگیری مهارت آی سی دی ال برای گرفتن مدرک icdl و استخدام در سازمان‌های دولتی و خصوصی، آموزشگاه‌های زیادی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. اما لازم است به اعتبار آموزشگاه از سوی سازمان فنی حرفه ای دقت کنیم. بهترین آموزشگاه برای دریافت مدرک آی سی دی ال دارای ویژگی‌های زیر است:

  • دارای مجوز رسمی از سازمان فنی‌ حرفه‌ای
  • ارائه‌دهنده مدرک داخلی و خارجی معتبر
  • پوشش تمام سرفصل‌های دوره هفتگانه icdl
  • آموزش توسط اساتید مجرب و پشتیبانی قوی
  • آموزش مهارت‌های کامپیوتر به طور تخصصی برای ورود به بازار کار
  • انعطاف بالا از لحاظ حضور و شرکت متقاضیان در کلاس‌های آموزشی

مدت زمان گرفتن مدرک icdl

مدت زمان گرفتن مدرک icdl بستگی به تعداد جلسات کلاس، فشرده بودن آن و تمرین و یادگیری شما دارد. سرفصل‌های ای سی دی ال درجه 1 و درجه 2 تقریباً در همه موسسات شبیه به هم است. آموزشگاه فنی حرفه ای هرمس مشهد، تمام سرفصلها را به طور کامل آموزش می دهد. اگر در کلاسها شرکت کنید، قبولی در آزمون راحتتر خواهد بود. در همان مرحله اول قبول می شوید و سریعتر مدرک می گیرید. با احتساب زمان شرکت در آزمون و قبولی در مرحله اول و دوم مدرک ای سی دی ال در طی حدودا 40 روز صادر می‌شود.

شرایط دریافت مدرک ICDL

اگر با کامپیوتر آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم در کلاس‌ آموزش ای سی دی ال شرکت کنید. کلاس‌ها بنا به انتخاب شما می‌تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد. پس از اتمام دوره icdl، شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، مدرک آی سی دی ال برایتان صادر خواهد شد.

آزمون در دو مرحله آزمون تئوری و عملی برگزار می شود. مرحله اول آزمون تستی در سازمان فنی حرفه ای خواهد بود. شرط شرکت در مرحله دوم، قبولی در آزمون تئوری است. آزمون عملی در آموزشگاه هرمس مشهد با مجوز رسمی برگزار می‌شود؛ این گزینه کار شما را آسان می کند. در مرحله تستی لازم است حداقل 50% نمره و در مرحله آزمون عملی 80% نمره را بگیرید. بعد از اعلام نمرات از سوی سازمان فنی حرفه ای و قبولی شما، با پرداخت هزینه صدور مدرک به سازمان، مدرک شما را به آموزشگاه فنی حرفه ای ارسال می‌کنند.

در صورتی که با مهارت icdl آشنایی داشته باشید، می‌توانید برای دریافت مدرک فوری اقدام کنید. در این حالت الزامی به حضور در کلاس‌های آموزش دوره ای سی دی ال نیست و فقط باید در آزمون آن شرکت کنید. البته قبل از ثبت نام برای دریافت مدرک، لازم است توسط آموزشگاه مورد ارزیابی قرار بگیرید. با پذیرفته شدن در این مرحله، برای شرکت در آزمون رسمی سازمان معرفی می شوید و مدرک ای سی دی ال می‌گیرید.

اعلام فهرست مراکز آموزش ICDL مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان با صدور اطلاعیه ای فهرست مراکز آموزش مهارت های هفت گانه ICDL  مورد تأیید بنیاد ICDL ایران و وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد. دکتر حمیدرضا حافظیان، مسئول برنامه ریزی و امور پژوهشی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، با اعلام این خبر گفت: «آن دسته از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که قبل از پایان تحصیلات خود اقدام به اخذ مدارک ICDL  جهت احتساب در دوره های ضمن خدمت عمومی از مراکز آموزشی مختلف می نمایند، باید قبل از اقدام، ازمعتبر بودن مرکز مربوطه، اطمینان حاصل نمایند.»

دکتر حافظیان با بیان این که در پاره ای از موارد، با توجه به نامعتبر بودن مراکز آموزشی مورد مراجعه، دانشجویان درهنگام دریافت امتیازات مربوطه دچار مشکل می شوند، از دانشجومعلمان خواست مرکز آموزش ICDL خود را صرفاً از فهرست اعلامی دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنند.

دانشجومعلمان علاقمند می توانند  فهرست مراکز آموزش مهارت های هفت گانه ICDL  مورد تأیید بنیاد ICDL ایران و وزارت آموزش و پرورش را از قسمت فایل های ضمیمه همین خبر دانلود و مطالعه نمایند.

معرفی بنیاد ICDL ایران

گواهینامه کاربری کامپیوتر در اروپا (ECDL ) که درسطح بین‌المللی ICDL نامیده می‌شود تضمین می‌کند که دارنده آن، دانش مفاهیم پایه فناوری اطلاعات را دارا بوده و صلاحیت توانایی استفاده از کامپیوتر شخصی و کاربردهای عمومی کامپیوتر را دارا می باشد . گواهینامه ICDL به عنوان یک مدرک مورد تایید و معتبردر جوامع بین الملل پذیرفته شده است بدین طریق که جهت استخدام موسسات و مراکز،شرکت های دولتی و خصوصی لازم است فرد این گواهینامه را به عنوان ملاک توانایی کار با کامپیوتر یا به عبارتی سواد الکترونیکی ارئه دهد و تضمین کننده مهارت لازم در استفاده از کامپیوتر مطابق با سرفصلهای بین الملل می باشد.

هدف کلی برنامه ECDL بهبود و پیشرفت در سطوح پایه فناوری اطلاعات و لایه های بالاتر از آن در استفاده از کامپیوتر شخصی در سطح اروپا و سطح بین المللی است . استاندارد ECDL با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه سخت افزار و نرم افزار توسعه پیدا کرده و در صورت نیاز به روز می شود . نقش این بنیاد ، توسعه مفاهیم ICDL و تشویق افراد در یادگیری سواد الکترونیکی است . بنیاد ECDL بر شیوه آموزش و ارزیابی این الگو در اروپا و سطح بین المللی نظارت دارد. بنیاد ECDL یک سازمان غیر انتفاعی است که با هدف توسعه فرهنگ دیجیتال در اروپا تشکیل شده است و کشورهایی که عضو هیئت انجمن انفورماتیک CEPIS هستند ، به شدت از این گواهینامه پشتیبانی کرده و این گواهینامه در تمامي کشورها معتبر است .

اهداف:

۱- ترویج و پرورش سواد کامپیوتری برای همه.

۲- افزایش سطح دانش فناوری اطلاعات و سطح صلاحیت فنی استفاده از کامپیوترهای شخصی و کاربردهای عمومی و افزایش رقابت در استفاده از آن برای همه شهروندان در سطح اروپا و بین الملل .

۳- تضمین این امر که کاربران کامپیوتر در استفاده از کامپیوتر شخصی مهارت کافی را دارند .

۴- افزایش بهره وری همه کارمندان و کاربرانی که در کارشان ، نیاز به استفاده از کامپیوتر دارند

۵- امکان استفاده از تحقیقات در تکنولوژی اطلاعات .

۶- بهتر نمودن بازگشت سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات .

۷- مهیا نمودن یک شرایط پایه برای اینکه همه مردم ، فارغ از نوع تحصیلات و تجربیات قبلی شان بتوانند عضو یک جامعه اطلاعاتی باشند.

دکمه بازگشت به بالا