مزایای برج خنک کننده فایبرگلاس

از نظر جنس برج های خنک کن در انواع برج خنک کننده فایبرگلاس یا همان کامپوزیتی و نیز برج خنک کننده گالوانیزه یا همان فلزی طراحی و ساخته می شوند. امروزه نوع فایبرگلاس (کامپوزیتی) نسبت به نوع فلزی (گالوانیزه) به علت مزایای فراوان فایبرگلاس نسبت به فولاد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به مقایسه آنها از 6 بعد مختلف و بررسی ویژگی های هر یک می پردازیم. منظور از فایبر گلاس یا فولاد گالوانیزه در واقع جنس بدنه اصلی برج است که معمولا از یکی از این دو ماده در ساخت آن استفاده می شود.

برج خنک کن | برج خنک کننده

در ادامه این مقاله به این موضوع که برج خنک کننده فایبرگلاس بهتر است یا برج خنک کننده کوچک خواهیم پرداختیم و آنها را از 6 بعد مختلف مقایسه و 5 مورد از مزایای برج خنک کننده فایبرگلاس نسبت به گالوانیزه را بیان خواهیم نمود. مطالعه بیشتر درباره انواع کولینگ تاورها و نحوه دسته بندی آنها :  برای اینکه بدانیم برج خنک کننده فایبرگلاس بهتر است یا برج خنک کننده گالوانیزه باید ویژگی های های این دو ماده را نسبت به هم مقایسه کنیم. مقایسه و تفاوت های ماده فایبرگلاس با فولاد گالوانیزه :

1 . مقاومت در برابر خوردگی فایبرگلاس : مقاومت بسیار بالا در برابر آلاینده های شیمیایی و نیاز به رنگ زدن تنها زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد. فولاد گالوانیزه : مستعد اکسیده و خورده شدن و نیاز به آبکاری و رنگ در اکثر کاربردها

2 . وزن فایبرگلاس : بسیار سبک و 75 درصد وزن کمتر نسبت به فولاد (ورق با ضخامت نیم اینچ = 4.7 پوند بر فوت مربع) فولاد گالوانیزه : نیاز به تجهیزات جرثقیل برای جابجایی و نصب (ورق با ضخامت نیم اینچ = 20.4 پوند بر اینچ مربع)

3 . هدایت الکتریکی و حرارتی

4 . استحکام فایبرگلاس دارای نسبت استحکام به وزن بالاتر نسبت به فولاد است.

5 . انعطاف پذیری فایبرگلاس : مدول الاستیسیته آن به گونه ای است که تحت بار (نیرو) به طور دائمی دفرمه نخواهد شد. LW = 2.5 × psi و CW = 0.8 × psi

6 . قیمت و هزینه فایبرگلاس : هزینه نصب و نگهداری کمتر نسبت به فولاد و قیمت اولیه بیشتر نسبت به آن فولاد گالوانیزه : قیمت اولیه کمتر نسبت به فایبرگلاس و هزینه نصب و نگهداری بالاتر نسبت به آن بعد از اینکه ماده فایبرگلاس و فولاد گالوانیزه را از 6 بعد مختلف نسبت به هم مقایسه کردیم اکنون به 5 مورد از مزایای نوع فایبرگلاس نسبت به گالوانیزه می پردازیم.

5  مورد از مهمترین مزایای برج خنک کننده فایبرگلاس نسبت به برج خنک کننده گالوانیزه عبارتند از :

1 . قابلیت تمیز شوندگی و شستشوی آن آسان است.

2 . برج خنک کننده کامپوزیتی (فایبرگلاس) نسبت به خوردگی در برابر اسید، نمک و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و این مواد بر روی آن هیچ اثری ندارند و در نتیجه عمر مفید برج خنک کننده کامپوزیتی نسبت به فلزی بسیار بیشتر است.  ما با ارائه پکینگ برج خنک کننده قیمت رقابتی، به مشتریان این امکان را می‌دهیم تا از محصول با کیفیت بالا بهره‌مند شوند . همچنین فایبرگلاس به طور طبیعی مستعد حملات بیولوژیکی ناشی از میکروارگانیسم های موجود در آب نیست و از این حیث نیز برتری ویژه ای نسبت به فولاد گالوانیزه دارد و نیز اینکه در برابر آب دریا و آب شور مقاوم است.

3 . به علت سبک تر بودن برج خنک کننده فایبرگلاس (کامپوزیتی) نسبت به برج خنک کننده فلزی (گالوانیزه) به راحتی بر روی بام ساختمان ها قابل نصب بوده و به پی ریزی کم هزینه تری نسبت به آن نیاز خواهد داشت.

4 . برج خنک کننده کامپوزیتی نسبت به برج خنک کننده فلزی در شرایط آب و هوایی بسیار متنوع و سخت (درجه حرارت های بالا، باران های اسیدی، اشعه UV، برف و …) و بدون تاثیر پذیری بر ساختار و عملکرد آن، مقاومت می کند.

5 . در نتیجه ی مقاومت طبیعی برج خنک کننده فایبرگلاس در برابر آتش، نیازی به تعبیه سیستم محافظت در برابر آتش نیست.

ویژگی های نوع فلزی

گروه ماخ ، طراح و تولید کننده انواع برج های خنک کننده فایبر گلاس و گالوانیزه در ابعاد و طرح های گوناگون است. مهندسان ما پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی نیازها و درخواست های مشتری، مناسب ترین نوع دستگاه خنک کن را برای هر نوع کاربری انتخاب، طراحی و تولید می کنند . پکینگ فیلمی برج خنک کننده از جنس مقاوم و با کیفیت بالا تا اطمینان از حفاظت مطلوب برج در برابر عوامل جوی مختلف بهره می‌برد . محصولات ما مطابق با استانداردهای روز طراحی و ساخته شده و به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسد.

همانطور که می دانیم کولینگ تاور دستگاهی به منظور خنک کردن مایعات تا حدی است که مورد نیاز کارفرما باشد. بعد از این سیستم و در صورت نیاز به سرمای بیشتر باید از چیلر استفاده نمود. برج خنک کننده فایبر گلاس به دلیل مقاومت بالای بدنه و عدم تجزیه در مقابل نور خورشید امروزه دارای کاربرد بسیار زیادی می‌باشد. عمده کاربرد این مدل برجها در ساختمانهای اداری، تجاری و اغلب مجتمع‌های مسکونی می‌باشد. برج خنک کننده فایبرگلاس که امروزه به دلایل متفاوتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .

انواع برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس به انواع زیر تقسیم می‌گردند: به لحاظ برخورد جریان هوا با جریان آب

  1. جریان متقاطع (کراس فلو)
  2. جریان مخالف (کانتر فلو)

به لحاظ جریان گردش آب

  1. مدار باز
  2. مدار بسته و هیبریدی

به لحاظ شکل هندسی و ظاهری

قیمت کولینگ تاور فایبرگلاس

قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس نسبت به سایر مدلهای کولینگ تاور از نمونه بتنی طرح مارلی گرفته تا فلزی و گالوانیزه و حتی چوبی به استثناء برجهای خنک کننده نیروگاه که اصولا بصورت هذلولی با بدنه بتونی ساخته می‌شود به اندازه حداقل 25 درصد بیشتر است لیکن مزایای بیشماری که برای آن برشمردیم باعث گردیده روز به روز به تقاضای خرید این مدل برجها اضافه شود. با توجه به این که نگهداری برج خنک کننده فایبرگلاس راحت تر و به صرفه تر است. این نوع برج خنک کننده اکثرا در کارخانجات کوچک و بزرگ، ادارات و سازمانها حتی آپارتمانها و برجهای مسکونی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت این مدل کولینگ تاورها، پارامترهایی همچون کیفیت رزین و میزان صیقلی بودن قالبهایی است که کامپوزیت درون آنها خشک می‌گردد. چنانچه مواد اولیه مصرفی در ساخت فایبرگلاس اعم از ژلکت، رزین و پلی استر وارداتی از کشورهای اروپایی و یا کره جنوبی باشد و جنس قالب ها استیل باشد که سبب صاف بودن بدنه و و یکنواخت بودن ترکیب الیاف خواهد بود قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس بالاتر خواهد رفت.

همچنین فایبرگلاس با 7 لایه رزین و آستر قطعا از فایبرگلاس 5 لایه گرانتر خواهد بود لذا ضخامت بیشتر بدنه کولینگ تاور فایبرگلاس ضمن بالا بردن مقاومت استراکچر در مقابل نیروهای وارده بواسطه چرخش پر سرعت فن باعث می‌شود برج خنک کننده فایبرگلاس در مقابل صدمه‌های احتمالی ناشی از باد و طوفانهای شدید، برف و بوران، اشعه یو وی خورشید و حتی پرتاب سنگهای نوک تیز از خود مقاومت نشان دهد. بالا رفتن ظرفیت تاثیری مستقیم و البته نه بصورت خطی بر قیمت این مدل برج خواهد داشت. هر چه شکل ظاهری برج ارتفاع بالاتری به خود بگیرد قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس بالاتر خواهد رفت.

خرید برج خنک کننده فایبرگلاس

جهت خرید انواع برج خنک کننده فایبرگلاس اعم از مدل مدور یا گرئ و در ادامه مکعبی برای تهویه مطبوع مجتمع های مسکونی و یا کاربردهای صنعتی با ما در ارتیاط باشید. خرید پروسه سختی نیست لیکن اطلاع کامل از قیمت ها در کنار کیفیت محصول به شما کمک میکند در آینده هزینه‌های کمتری بابت تعمیرات و نگهداری دستگاه خریداری شده داشته باشید. برای خرید برج خنک کننده فایبرگلاس حتما از کارخانه یا کارگاه تولید کننده این محصول بازدید کنید. همچنین چند تا از پروژه‌هایی که توسط ایشان ساخته شده است را بازدی کنید تا رضایت خریداران قبلی شما را راهنمایی نماید.

دکمه بازگشت به بالا