مجله تندرستی

جراحی پلک، مزایا، معایب و هزینه های آن

همیشه چشم ها نشان دهنده ی بسیاری از حالت های انسانی هستند، این چشم ها هستند که خوشحالی و شادی و یا ناراحتی و غم را بروز می نمایند. چشم ها اعضای مهمی در چهره هستند که می توانند سن شما را نیز نشان دهند.با دقت در چهره و چشم های یک فرد می توان حدس زد که وی چند سال سن دارد. افتادگی پلک و چشم ها یکی از دلایلی است که باعث می شود شما پیرتر از آنچه در واقع هستید به نظر بیایید. جراحی پلک یکی از تکنیک های بسیار کار آمد برای ایجاد جوانسازی و شادابی در حالت چشم ها است که می تواند جوانی ، زیبایی و جذابیت را به شما ارائه نماید .

 

جراحی پلک چیست ؟

به کمک جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی پوست آویزان و افتاده پلک ها ( پلک بالا و پلک پایین) برش داده می شود و مجدد در محل مناسبی بخیه زده می شود.این جراحی تاری دید و پیری چهره را بر طرف می نماید و به عنوان یک روش موثر برای جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد . جراحی پلک به صورت کاملا تخصصی توسط جراح پلک انجام می شود که تاثیرات آن در روزهای ابتدایی بعد از عمل به خوبی نمایان می شود.

بلفاروپلاستی، یکی از جراحی هایی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. دکتر ابوالفضل رحیمی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم و صورت و جراح پلک در مورد سبک جراحی های امروز بیان داشته اند که بسیاری از جراحی های انجام شده در ایران به روش های قدیمی انجام می شود که از دید علمی مورد تائید نیست.

مشکلات پلک بالا و پایین

 

 

معمولا شکایت افراد در مورد پلک بالا به این صورت است که اعلام میکنند در پلک بالا احساس سنگینی میکنند و خیلی اوقات ابروهایشان را بالا می دهند تا در این نقطه احساس سبکی کنند و یا ممکن است در برخی اوقات در دید به مشکل بر بخورند. به خاطر پفی که بالای پلکشان وجود دارد یا اینکه احساس کنند که این پف بر روی مژه هایشان افتاده است. یا حتی ممکن است سر درد و ظاهر خسته را هم ذکر کنند.

 

درست است که بلفاروپلاستی به عنوان یک عمل زیبایی ذکر می شود اما در واقع به این صورت نیست چرا که خیلی از اوقات از نظر کاربردی هم می تواند برای آنها مورد استفاده باشد. در برخی اوقات ممکن است آنقدر این پف زیاد باشد که جلوی دید آنها را بگیرد و یا سنگینی زیادی را ایجاد کند و یا میدان دید را محدود کند که جراحی پلک می تواند این مشکلات را رفع نماید.

 

مشکلات در پلک پایین به این شکل است که در اکثر مواقع پف و ظاهر خسته و یا بیمار اعلام می دارد که  افراد می گویند از آنها سوال شده آیا شما بیماری کلیوی دارید که پایین چشمتان به این شکل است و یا خیلی اوقات به افرادی مثال زده می شوند که پف پلک پایین دارند .

 

نتایج جراحی پلک 

همانطور که تصویر می بینید ، پلک ها در جراحی بلفاروپلاستی به راحتی به سمت بالا کشیده می شوند و قسمت هایی که دچار افتادگی شده اند به خوبی ترمیم می شوند . در جراحی پلک بالا و پایین شاهد جوانی و زیبایی چشم ها خواهیم بود.

 

 

در این جراحی چربی های افتاده و پوست اضافه که در به رنگ بنفش نمایش داده می شوند برداشته می شوند و ابروها به مقدار بسیار کمی به سمن بالا لیفت می شود .

 

https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-36/972423-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%84%DA%A9

 

دکمه بازگشت به بالا